EDİT: Arkadaşlar problemi çözdük. Yeni aldığımız 4 adet buji çalışmıyor. Eski bujileri takınca tek marşta çalıştı araba. Daha önce silindir kapak contasını 3 kez değiştirdiğimiz 30 yıldır bizde olan bir aracımız var. 91 model Hyundai Sonata. İşlemleri evin önünde yapıyoruz arabanın 15 yıllık ustası ile. Silindir kapak contasını değiştirdik. Kapak kapakçıya gitti. Valfler, subaplar, duman lastikleri vs değişti. Kapak taşlandı. Aracı topladık. Marş basıyor ama en ufak ateşlemeye dair tepki yok. Ne patlama yapıyor ne çalışır gibi oluyor. Sadece marş motoru dönüyor. Bujilere elektrik geliyor. Distribitör sağlam. Enjektör kütüğüne benzin gidiyor söktük baktık fışkırıyor resmen. Enjektörleri söktük marş bastık onlar da benzin püskürtüyor. Yalnız bujiler kuru. O kadar marş bastık bujilere hiç benzin gitmemiş. Kupkuru. En son bujilerin girdiği yuvaya benzin döktük Ustam kapağı sökeriz yine gerekirse diyor. Bıktık artık. Aranızda fikir verebilecek var mı? Araçta sıralı sistem LPG mevcut ama tüpte lpg bitik durumda. Sadece benzin var arabada şu an. Bir de dikkatimi çeken kontağı açtığımda lpg düğmesinin ışıkları normal şekilde yanıyor ama 5 saniye sonra tamamen sönüyor. Sıralı sistemde bir bozukluk olması durumunda benzinde çalışması etkilenir mi aracın? Lpg'nin kendine ait ecusu var ama oradan çıkan kablolar hep benzin enjektörlerine falan bağlı. Hafta içi komple LPG sistemini söküp öyle marş basmayı düşünüyoruz. O da olmassa kapağı tekrar sökeceğiz.. Fikirlerinizi bekliyorum. @Du Hast Hocam daha önce nokta atışı yapmıştınız hava akışmetre sorunu ile ilgili. Sayenizde çözmüştük sorunu. Özellikle sizden cevap bekliyorum < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muthisbishi -- 10 Nisan 2025; 19:52:43 > |
Bildirim