Şimdi Ara

silinsin

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
277
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • sil




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pspsexer -- 1 Mayıs 2021; 1:41:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • yeni nesil acaip fiyatlı oyun konsolları ps5 ve xbox x çıktıgından beri oyunlarına bakıyoruz ancak gelişmenin sadece grafiklerde oldugunu görüyoruz oynanışta zerre gelişme yok ps2 ve ps5 oyunlarının oynanışları arasında hiç bir fark yok.

    beyin sinyalleriyle kontrol gelene kadar da ekstra bir sey görülmeyecek gibi...

    bir şeyler de yanlışlık var...grafikleri göz ardı ettiğinizde ister fps olsun ister yarış vs olsun oynanış mantığı nın hala aynı oldugunu görüyorsunuz.

    peki insanlar yüz milyarlarca doları sadece grafiğe mi döküyor.

    FA GAMEZyoutube
    Gran Turismo Sport (PS5) Rain Weather 4K 60FPS HDR Gameplay
    https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=ZuJe44ahUsk





    PS5 Gamingyoutube
    BATTLEFIELD 5 REAL LIFE MODE! PS5 4K 60fps
    https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=asKjWPBKSbM


    oynanışlarda eski ps2 ridge racer ve call of duty oyunlarıyla bu ps5 oyunları arasında en ufak fark bulan bakkaldan gazoz alıp içsin.

    o kadar mühendis var süper zeki diyorlar bunlara aklınız mı durdu arkadas...

    o kadar para ne için veriliyor...hatta....10 000 tl ye konsol mu olur...değişen ne.

    5000 de kurtarmaz düş düş..ya da düşme fark bulunamadı ki.

    oynanış aynı oynanış.

    gelişme demek sadece grafik gelişmesi demek degildir hala oyun hissi degişmedi millete de bunu anlatamazsın buna göre sadece görsellik için insanlar ceplerini boşaltmaya devam edecekler..

    biri sizi kandırıyor haberiniz olsun.

    ha derdiniz sadece grafikse buyrun yeni nesile.



    https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=wRfqm60_nuE



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pspsexer -- 16 Mart 2021; 23:28:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Az önce izledim bende modern vintage gamer sayesinde haberim oldu. Ps4 7.55 exploit bulunmuş video sonunda bunun haberini verdi.Thawk 2-3 bulmak sorun açık güzelde.


    Ne varsa eskide var maalesef.Yeni oyunlarda grafikler iyi olsada eski oyunların ruhu yoktur.Dark souls yapımcısı dışında eski oyunların ruhu diğer yeni oyunlarda maalesef yok.Valve yeni bir şeyler yapmaya çalıştı alyx ile ama saatlerce o ucube gözlük ile kafada oyun oynanmaz.Heleki fps oyun hiç oynanmaz.Zamanında wii bir şeyler yapmaya çalışsa da yine klasik kontrolcü modeline dönüldü.ps1'den beri aynı kontrolcü stili devam ediyor.Yeni nesil sadece grafikten yüksek donanımdan oluşur oldu.Genesis'ten saturn'e, ps1'den ps2'ye, n64'den gamecube'e geçmeler gibi sıçramalar artık yoktur.Switch'in kontrolcüsü wii gibi olsa da joyconlar olarak, o tarza ait oyun geliştirilmemesi üzücü.


    Günümüz oyunları 17 mb'lık metal slug 2, 512 kb'lık super mario world keyfi vermiyorsa insanların durup bir düşünmesi gerekir neden diye.





  • aslında sadece biraz daha hayal gücü gerekiyor...oyun başka simulasyon baskadır.
    adı üstünde oyun..biraz yapay biraz keyifli olmalı gercekçilik yetmez.eğlendirmeli,
    keyif veren oynanıştır bunu geliştirmezseniz göz boyamaktan ileri gitmez evet grafikler güzel ama ruh yok farklı bir şeyler yapmak şart...30 yıldır...çöz şifreyi aç kapıyı al silahı koş.. bas gaza kay aynı koşuş aynı sürüş.askerler aynı koşuyor silahlar aynı ates ediyor arabalar aynı hareket ediyor yollar aynı senaryolar aynı ..gına geldi sözde degil gercek bir devrim lazım.
    FA GAMEZyoutube
    Driveclub (PS5) Heavy Rain 4K HDR Gameplay
    https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=yo0csMOUSI8


    harika grafikler ama önceki need for speed oyunlarıyla oynanışta farkı var mı yok..tamamen aynı hani gelişme yok.

    yeni bir şeyler lazım.

    ps5 e para vermek şu an akıllı işi degil..

    burada konuyu yine degiştirip ps1 e getirelim.

    biraz uzun olacak...üç kuruşa bin köfte.

    bir çok insan oyunlara bi haber aynı mario ve tank oyunuyla hatıralarını cin malı sahte cihazlarda tutarken çok ucuz ve basit bir cihaz potansiyeli kullanılmadan kenarda yok olup gidiyor.



    kimi de eski oyunları oynamak için gereksiz ve kalitesi cihazlara binlerce lira ödüyor.



    eski oyunları oynamak için ps1 yeter.



    çok ucuz ve yeterli...evet ps2 de olur ama biz en diptekine bakalım.



    ps1 de oynayabileceginiz eski atari salonu oyunları rgb destegiyle evinizde.tabii fazlasıda var,


















    pizza parasına ömürlük arcade makinası.tabii iyi bakarsanız.












    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pspsexer -- 17 Mart 2021; 3:2:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Her ne kadar arcade portları hakkında orjinal oyunlardan teknik anlamda eksik kalsada göze batmayacak şeyler.Tek sıkıntı loadingler mesela mk2'nin adı loading kombat 2  .Bunun dışında tabiki şahane cihaz.


    Sanırım retro bölümündeydi bir üye yazmıştı, "oyunlar ne kadar gerçekçi olmaya başlarsa detay olursa insanı yormaya başlar" diye gerçekten süper bir tespit.Oyun insandaki stresi almak ve basit olmasıyla oyundur şahsi görüşüm olarak.Her oyun açık dünya olmak zorunda değil, çizgisel oyunlar bana daha çok hitap ediyor.Donanımların getirdiği özgürlükler nedeniyle her oyunu açık dünya yapıp saçma sapan içeriklerle doldurmaya çalışıyorlar.Git çiçek böcek topla git kraft yap vs.


    In the hunt'u bilmen beni şaşırttı.Çoğu oyuncu bilmez.Sanırım metal slug yapımcıları nazca'nın eski oyunuydu, zaten tasarımsal olarak anımsatır.Eskiden bir konsola 4 -5 tane mortal kombat çıkarken şimdi 1 tane anca çıkıyor.Hani internette bir tane geyik dönüyorya ps2'ye 3 tane gta çıktı ama gta 5 3 nesil boyunca çıkıyor diye ps3 ps4 ps5 için artık yapımcılar işe koyulup oyun yapmıyor, eskiyi çözünürlük yüksek sat al sana remastered koy minimum 30 dolardan yada retail fiyattan nede olsa alan var.Bu duruma getirenler utansın.


    Zaten yeni nesil konsollar konsol değil, x86 tabanlı upgrade edilemeyen pc'ler.Konsol olayı eskidendi.Risc processor, gecko ibm processor, Motorola 68000 @ 12MHz, Zilog Z80A, daha nicesi.





  • onu ben yazdim..farklara gelirsek burada soz konusu olan su andaki degeri 50tl olan bir cihaz...in the hunt in nazca ile alakasi yok hatta metal slug 1 in disinda da cok yok nazca sadece ilk metal slug in yapimcisi in the hunt ise metal slug ve deep oyunlari nin fikir olarak bir cakmasi gibi ama durum tam tersi zaten metal slug ta baska bir oyunun cakmasi..burada acaip bir durum var yazacagim..aslinda oyun oyuna benzer cakma denmesede her oyun yapimcisi o ara populer olan oyunlarin benzerlerini uretmeyi cok seviyorlardi...irem snk benzeri oyunlar uretirdi iyi oyunlari da vardir ama finanslari snk kadar degildi hatta snk bile batmisken irem zaten tutunamazdi.

    acaip durumsa su...aslinda snk nin taklitcisi gibi olan irem in 1991 tarihli gun force oyunu metal slug in esin kaynagidir..yani nazca irem in bu oyununun benzeri olarak cikmistir yola ama boynuz kulagi gecmistir.ve oyun haklarini snk satin almistir.





    biraz daha sasiralim..gun force 2 ye bakinca asil esin kaynagini gorursunuz.

    kisaca benzer olan bir oyun varsa bu metal slug tir...bir firmanin nin oyununu bir baskasi taklit ediyor ve o oyun basarili olunca oyunu taklit edilen aliyor..karmasik.

    in the hunt 1993 gun force 2 1994 metal slug ise 1996 yapimidir.

    neyse ortaligi duzeltelim...HER OYUN HER OYUNUN BENZERİDİR...peki bu benzerligin sebebi nedir.

    sebebi nazca firmasini kuran ekibin irem den ayrilan bir kac kisi liderliginde olusmasidir...

    peki in the hunt in nazca ile neden alakasi yok...cunku ayrilan bir kac kisi...bunu suna benzetebiliriz..bir kola firmasindan ayrilanlar baska bir kola fabrikasi kuruyor ama tat ayni mi oluyor...acaiplik burada zaten tadi daha iyi oluyor ancak buyuk balik kucuk baligi yutuyor snk de nazca yi yutuyor.
    in the hunt i degil seceresini bilirim.

    aslinda irem in hatasi kendi ozgun oyunlarina degil piyasadaki baska oyunlara odaklanmasidir.
    asil arcade cihazlarin ureteni snk idi her iki firmada birbirinden esinlendi ama sonuc iki firma icinde ortada..firmalar kurulur yikilir onlardan kalan oyunlardir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pspsexer -- 17 Mart 2021; 20:4:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Doğrudur, güzel tespit yapmışsın  yeni nesil oyunlar beni de yoruyor gerçekten.Oyun dediğin basit olacak.


    Gun force 2 bak ismini unutmuştum oyunun oyun kültürü olan adam burdan belli.Tam bahsedeceğim 3 oyunu sen anlatmışsın kısaca.Bende bu üçünün sanat tasarımının birbirine benzemesi yüzünden yapımcılarının aynı olduğunu sanıyordum.Muhtemelen şu bahsettiğini "sebebi nazca firmasini kuran ekibin irem den ayrilan bir kac kisi liderliginde olusmasidir..." bende internette gördüm ve ondan dolayı aklımda metal slug yapımcıları bu eski oyunun yapımcıları diye kalmış.


    SNK adam olaydı elindeki ip'lere rağmen batmazdı.Kof serisinin geldiği noktaya üzülüyorum.Benim için en son kof, kof 13 isimli sanat eseridir çizimleri oynanışı vs.14 ve 15 ps2'den hallice çöp animasyon ve modellemelere sahip oyunlar.Metal slug desen silindi gitti piyasadan bir tane metal slug duyurdular yeni grafikli ama 1 video dışında ne haber var ne bir şey.


    SNK'yi zamanında sega veya atlus satın alsaydı belki bu durumlara düşmezdi.Hadi hiç değilse tecmo koei yada namco bandai alsaydı.Hakikaten japonyadaki en fazla üzüldüğüm en sevdiğim firmalardan birisidir.


    Alıntı:


    Metal Slug'ın kökeni


    Düzenle

    Paylaş


    Bu makale Metal Slug serisinin nasıl ve neden oluşturulduğunu açıklamaya çalışmaktadır.

    Giriş: İrem Corporation



    İrem , 1974 yılında IPM adı altında kurulmuş bir video oyun şirketiydi. Atari dolapları üretiminde uzmanlaştılar, daha sonra isimlerini Uluslararası Kiralık Elektronik Makineler için duran İrem Corporation olarak değiştirdiler . 80'lerin ortasında, kısaltmayı Eğlence Elektronik Medyasında Yenilikler anlamına gelecek şekilde değiştirdiler . Bu süre zarfında, R-Type serileri ile tanınmaya başladılar.

    İrem'den Nazca'ya



    1990'larda, İrem'den bir grup programcı, hepsi aynı grafik stilini ve tasarımını paylaşan çeşitli atari oyunları yaratmaya başladı. Diğerlerinin yanı sıra Akio, Susumu, Tomohiro ve Kozo tarafından oluşturulan bu grup, Cosmic Cop (Japonya'da Silahlı Polis Birimi Gallop), Undercover Cops , In The Hunt (PlayStation dönüşümü ironik bir şekilde korsandı ve başlık altında satıldı ) gibi oyunlar yarattı. Metal Slug Submarine ) ve özellikle Gunforce II . Bu süre zarfında İrem, 1994'te kapanmasıyla sonuçlanan finansal sorunlarla karşı karşıyaydı (İrem, 1996'da İrem Yazılım Mühendisliği A.Ş. olarak geri dönecekti., şimdi sadece ev konsol oyunları yapılıyor). Sözü edilen programcı grubu, bu kriz döneminde İrem'in hareketsizliği nedeniyle hayal kırıklığına uğradı ve İrem'den ayrılarak Nazca adında kendi şirketini kurdu . Neo-Geo MVS arcade sistemi için Neo Turf Masters golf oyunundan başlayarak oyunlar yaratmaya karar verdiler .

    Gunforce 2'den Metal Slug'a


    Gunforce 2'den Bosslar. Grafikler Metal Slug'a çok benziyor

    Gunforce II (Japonya'da Geostorm), belirsiz bir run-n-gun oyunu olan Gunforce: Battle Fire Engulfed Terror Island'ın devamı niteliğindedir . Gunforce II, Nazca ekibinin İrem'de yaptığı son oyun ve aynı zamanda kapattıkları aynı yıl 1994'te oluşturulan son İrem arcade oyunuydu. Bu, oyuncuların iki silah taşıdığı ve düşman orduları ve mekanik araçlarla savaşmak zorunda kaldıkları Contra'ya benzer savaş temalı bir run-n-gun'du.

    Bu oyunda ya Max adında bir erkek karakteri ya da Lei adında bir kadın karakteri kontrol ediyorsunuz. Karakteri hareket ettirmek ve silah açısını değiştirmek için bir joystick'in yanı sıra silahları ateşlemek ve zıplamak için iki düğme kullanıyorsunuz.

    Gunforce 2'nin birçok öğesi Metal Slug tarafından ödünç alınmıştır. Toplayabileceğiniz çeşitli silahlarınız var, tanklar, cipler, yürüteç robotları ve hoverkraft gibi çok sayıda araca binebilirsiniz. Göreviniz mahkumları kurtarmaktır, ancak burada onlar sakallı, aç POW'lar yerine kadınlar . Her iki oyun da, örneğin patlama efektleri gibi çok benzer grafik tasarımları kullanır. Bazı ses efektleri Metal Slug'daki ile aynıdır, örneğin Asiler tarafından tutulan homurtularla aynı olan düşman homurtularının çığlıkları gibi .

    Eski İrem programcıları Nazca'yı yarattıklarında, Gunforce 2'ye dayalı yeni bir oyun yaratmaya karar verdiler ve böylece Metal Slug: Super Vehicle- 001'i yarattılar . Oyun başarılı oldu ve Neo-Geo MVS sisteminin sahibi SNK , tüm Nazca personelini kendi içinde özümsemeye karar verdi, böylece artık SNK adı altında Metal Slug oyunlarını yaratmaya devam edeceklerdi.


    https://metalslug.fandom.com/wiki/The_origin_of_Metal_Slug






  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    SİLİNSİN
    11 yıl önce açıldı
    SİLİNSİN....
    8 yıl önce açıldı
    SİLİNSİN
    2 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • aslında öyle ama kısmen...
    bu yüzden oyunların ruhu vardır bu aslında yapımcı nın imzasıdır..tıpkı el yazıları gibi hiç yapanların isimlerine bakmadan oyuna bakıp kimin yaptığını anlarsınız.
    günümüzdeki oyun yapımcısı şirketlerin çogu ya kapanan ya da şirketlerinden ayrılan oyun yapımcılarının kurdugu şirketlerdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pspsexer -- 17 Mart 2021; 23:12:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.