Şimdi Ara

silinsin (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
45
Cevap
0
Favori
1.434
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bir de C250 Cdi test edin bakalım,bir o kaldı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: olorinthewhite

    quote:

    Orijinalden alıntı: NİTROUS666
    Şu multitronic vites kutusu passat'da kullanılsa keşke

    Hocam,
    Multitronic ile DSG yada Stronic arasında ne fark yada farklar var?



    multitronic vites kutusu kademesiz yani sonsuz dişli oranına sahip vites kutusudur.

    Japon markalarda sıklıkla görülür.

    Yaygın olarak ismi cvt vites kutusudur.

    Üreticiler bu vites kutularına çeşitli kademeler ekleyerek manuel kullanımınıda sağlamaktadır (örn:audi 8 ileri honda 7 ileri gibi)

    otomotak modda vites değişimini görsel olarakta hissetmiyorsun devir kademeli artıyor hız yükseliyor

    ancak bu durum tüketicinin pek hoşuna gitmediği için bildiğimiz kademeli görsel değişim programlanıyor ve

    değişimler geleneksel yapıda görünüyor orası ayrı :)

    teknik olarak multitronic vites kutuları ;

    Audi multitronic transmisyon, iki çift konili makara arasına gerilmiş bir zinciri kullanılıyor. Her bir çift konili makara, biri sabit biri aynı eksende hareket eden iki diskten oluşuyor. Gücü aktaran zincir her iki diskin de üzerinde hareket ediyor.

    İki, çift konili makaranın her biri, üzerinde zincirin belli bir çapta hareket ettiği bir silindir görevi yapıyor. Aktarma oranı iki makaranın zincirin temas ettiği noktalardaki çaplarıyla, yani iki çap arasındaki oranla belirleniyor. İki farklı boyuttaki vites dişlisi arasında da aynı ilke geçerli.

    Multitronic'in özel yanı makaraların boyutlarının değiştirilebilmesi. Çift konili tekerlekler birbirine doğru itildiğinde, zincir, disklerin eğimli iç yüzeyi üzerinde yukarı doğru hareket eder. Zincirin hareket çapı bir makarada arttırılır ve diğerinde de azaltılır, böylece aktarma oranı değişir. Bu basit ilke çok karmaşık bir elektro-hidrolik kontrol birimi, bütün sisteminin akıllı bir şekilde yönetimi ve gelişmiş bir üretim bilgisi gerektirir.

    Hassas, kademesiz bir şekilde vites değiştirilmesi motorun en uygun devir aralığında çalışmasına olanak tanır. Herhangi bir sarsıntı oluşamaz çünkü vites "değişikliği" sürekli, kayar bir harekettir.(ALINTIDIR)

    bunun gibi ;






    Dsg vites kutuları ise kesintisiz alışıla gelmişin dışında hızlı değişimler sunan bir vites kutusudur

    bunun gibi ;





    Dsg yapısı gereği

    Çift debriyaj olduğu gibi motorun hareket verdiği çift dişli mili vardır. Bir milin üzeinde 1-3-5, diğer milin üzerinde 2-4-6-R dişlileri vardır. 1. viteste hareket halindeyken, hareket iletilmeyen 2. milin üzerinde bulunan 2. vites dişlisi yerine takılı vaziyette bekler. Sistem, 2. vitese geçme komutunu aldığında, 2. milin debriyajını aktif hale getirip aynı zamanda 1. milin debriyajını pasif hale getirir. 2. vites zaten hazır beklediğinden, vites dişlisini yerine takmak için vakit kaybı olmaz, sadece debriyajın bırakılması için bir zamana ihtiyaç vardır ki bu da elektronik kontrol sistemleriyle çok hızlı bir şekilde gerçekleştirilmektedir. İsminin DSG olmasına pek fazla takılmayın zira VW DSG derken, BMW SMG demektedir. Her firma kendine göre bir isim belirlemekteyse de çalışma prensipleri aşağı yukarı aynı kalmaktadır.(ALINTIDIR)


    Aralarında ki farklar yapısal olarak yukardaki notlar ile acıklamaya çalıştım.

    Peki hangisi tercih edilmeli veya hangisi daha konforlu ve işlevsel dersen kişisel olarak multitronic vites kutularını ben daha cok beğeniyorum.

    Geri bildirimleri rahatsız etmiyor vites değişimi sarsıntısı diye bir durum yok geleneksel vites kutularından daha az tüketim sağlıyorlar

    önceliği konfor olan bir secenek bence.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: olorinthewhite

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan
    Bariz konfor farkı varmış ben onu gördüm. Hiç boyle beklemiyordum gercekten.

    Hocam konfor farkını yazınızdan anladım.
    Belki konu dağılacak ama bunları hepsi çift kavrama ve vw-audi malı değil mi?
    Teknik olarak farkı merak etmiştim..

    Multitronic = cvt sanziman kayış kasnak mekanizması kabaca. Sonuz vites diyebiliriz.
    Stronic bildigimiz çift kavrama yarım otm sanziman.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RutkayErg

    Bir de C250 Cdi test edin bakalım,bir o kaldı.

    C180 test aracı bulunurda c250 bulmak zor olacaktır. Zaten bütçe dışı test yapmayı pek düşünmüyorum. Mecbur kaldım BMW testinden sonra.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: RutkayErg

    Bir de C250 Cdi test edin bakalım,bir o kaldı.

    C180 test aracı bulunurda c250 bulmak zor olacaktır. Zaten bütçe dışı test yapmayı pek düşünmüyorum. Mecbur kaldım BMW testinden sonra.

    Zor da olsa elbet bulunur.Bmw denediniz,Audi denediniz,e bir de Mercedes deneyin bakalım beğenecekmisiniz,izlenimlerinizi merak ediyorum.204 hp 500 nm tork 7 ileri ile nasıl çalışıyor öğrenmiş oluruz :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NİTROUS666
    Aralarında ki farklar yapısal olarak yukardaki notlar ile acıklamaya çalıştım.
    Peki hangisi tercih edilmeli veya hangisi daha konforlu ve işlevsel dersen kişisel olarak multitronic vites kutularını ben daha cok beğeniyorum.
    Geri bildirimleri rahatsız etmiyor vites değişimi sarsıntısı diye bir durum yok geleneksel vites kutularından daha az tüketim sağlıyorlar
    önceliği konfor olan bir secenek bence.

    Ayrıntılı bilgi için teşekkürler. Bu kadar tasarımsal fark olduğunu bilmiyordum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan
    Multitronic = cvt sanziman kayış kasnak mekanizması kabaca. Sonuz vites diyebiliriz.
    Stronic bildigimiz çift kavrama yarım otm sanziman.

    Bilgi için teşekkürler.
    Bu kayış kasnak sistemini biraz daha okumak lazım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: olorinthewhite

    quote:

    Orijinalden alıntı: NİTROUS666
    Aralarında ki farklar yapısal olarak yukardaki notlar ile acıklamaya çalıştım.
    Peki hangisi tercih edilmeli veya hangisi daha konforlu ve işlevsel dersen kişisel olarak multitronic vites kutularını ben daha cok beğeniyorum.
    Geri bildirimleri rahatsız etmiyor vites değişimi sarsıntısı diye bir durum yok geleneksel vites kutularından daha az tüketim sağlıyorlar
    önceliği konfor olan bir secenek bence.

    Ayrıntılı bilgi için teşekkürler. Bu kadar tasarımsal fark olduğunu bilmiyordum...

    Rica ederim.

    Benden cok daha bilgili arkadaşlarımız var ama yazmıyorlar eskisi kadar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RutkayErg


    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: RutkayErg

    Bir de C250 Cdi test edin bakalım,bir o kaldı.

    C180 test aracı bulunurda c250 bulmak zor olacaktır. Zaten bütçe dışı test yapmayı pek düşünmüyorum. Mecbur kaldım BMW testinden sonra.

    Zor da olsa elbet bulunur.Bmw denediniz,Audi denediniz,e bir de Mercedes deneyin bakalım beğenecekmisiniz,izlenimlerinizi merak ediyorum.204 hp 500 nm tork 7 ileri ile nasıl çalışıyor öğrenmiş oluruz :)

    Beygir neysede o torqa sanziman nasıl tepki veriyor bende merak ediyorum açıkcası.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: RutkayErg


    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: RutkayErg

    Bir de C250 Cdi test edin bakalım,bir o kaldı.

    C180 test aracı bulunurda c250 bulmak zor olacaktır. Zaten bütçe dışı test yapmayı pek düşünmüyorum. Mecbur kaldım BMW testinden sonra.

    Zor da olsa elbet bulunur.Bmw denediniz,Audi denediniz,e bir de Mercedes deneyin bakalım beğenecekmisiniz,izlenimlerinizi merak ediyorum.204 hp 500 nm tork 7 ileri ile nasıl çalışıyor öğrenmiş oluruz :)

    Beygir neysede o torqa sanziman nasıl tepki veriyor bende merak ediyorum açıkcası.

    Deneyin görün bakalım,ben de merak ediyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: time is up

    hocam A5 2.0 tdi quatro fiyatları nasıl, iyi diyebilecegimiz donanımlı bir a5'i 160bine falan alabilirmiyiz dogustan
    liste fiyatlarından epey indirim yapıyorlarmıs

    Dostum bugun fiyat aldim izmir eroz otomotiv (yetkili audi bayisi) beyaz renk deri koltuk sonruuf olan gayet dolu bir arac icin 2012 model 72000€ fiyat verdiler.. Tek eksigi hiz sabitleme elektrikli koltuk bide ses sistemi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dsg35


    quote:

    Orijinalden alıntı: time is up

    hocam A5 2.0 tdi quatro fiyatları nasıl, iyi diyebilecegimiz donanımlı bir a5'i 160bine falan alabilirmiyiz dogustan
    liste fiyatlarından epey indirim yapıyorlarmıs

    Dostum bugun fiyat aldim izmir eroz otomotiv (yetkili audi bayisi) beyaz renk deri koltuk sonruuf olan gayet dolu bir arac icin 2012 model 72000€ fiyat verdiler.. Tek eksigi hiz sabitleme elektrikli koltuk bide ses sistemi

    Tek eksiği dediğiniz seyler bence o sınıfta olmazsa olmaz. 170 bin tl araca isteyip bu donanımların verilmemesi saçma bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheApproachingCurve

    yanlış hatırlamıyorsam engin baytar 3.20d nin içinden sağ çıktı.. bariyere girmişti arabaları bence o kazayla yorumlamamak lazım tabi de yine de o durum etkiledi beni sağlam araba 3.20d

    small overlap denilen ağır kaza testinde s60la beraber çok iyi seviyede güvenlik sunan araçlardan biriydi 3 serisi.
  • Yanarım yanarım yıl olmuş 2013 hala AUDİ premium'mu değimi diye tartışmalar çıkıyor buna yanarım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Yanarım yanarım yıl olmuş 2013 hala AUDİ premium'mu değimi diye tartışmalar çıkıyor buna yanarım

    çok ciddiye alma,yöneticiler ilgileniyor o tarz tiplerle:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yek_ka

    Bu iki araç içinde istekler ön plana çıkıyor. Dediklerinize katılıyorum. Ben şahsen a4 seçerdim :) daha donanımlı en azından :)

    Ama ben a5 i sectim a4 degil
    Tasarım ve QUATRO yüzünden.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Paylaşım için teşekkürler Şirvan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gralcan

    Paylaşım için teşekkürler Şirvan

    Rica ederim. Kardeş pm attım sana.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: gralcan

    Paylaşım için teşekkürler Şirvan

    Rica ederim. Kardeş pm attım sana.

    Gelmedi hala.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    a5 zaten 3 serisinin üstünde bir model.
    Daha çok sport sedan standartlarında benim için de 3 serisinden bariz üstün.
    a4ün yine çok başarılı bir iç mekanı var.
    Ama a4ün çarpışma testini gördükten sonra 3 serisini gözüm kapalı alırım ikisinin arasında kalsam.

    3 serisi pekala rakip olabilir A5'e.Hatta eski 3 serisinin dahi A5'e üstünlük kurduğu 1-2 tane karşılaştırma mevcut bulursam eklerim buraya da.
    Dizaynları haricinde her anlamda karşılaştırılabilir her iki araç ta.
    A5 dediğimiz araç A4 temelli onun şasisi üzerine kurulmuş kalite olarak ondan pek farkı olmayan bir model.Tıpki E-Coupe'nin C-Class temelli olması gibi..





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bianconera -- 22 Şubat 2013; 23:22:07 >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.