Şimdi Ara

Sıralı Sistem Araç Soğutma Suyu Eksiltir mi (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
116
Cevap
0
Favori
69.259
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bir zararı var demedim..Mutlaka faydalı yazılar benim su eksiltme problemim var o yuzden konuyu izlemekteyim..
  • Eger LPG takildiktan sonra su eksiltme basladiysa %100 LPG regulatorune yapilan baglantilarda veya ayni nedenle oynanan hortum ve rekorlarda sizdirma vardir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: pcdata76

    Eger LPG takildiktan sonra su eksiltme basladiysa %100 LPG regulatorune yapilan baglantilarda veya ayni nedenle oynanan hortum ve rekorlarda sizdirma vardir.


    Tüm konunun özeti budur.
  • Motor yağının içinde deterjan yoktur.

    Kimya ile ileri derece bilgisi olan herkes "sabunlaşma" konusunda bilgi sahibidir. Bilgi sahibi olmayanların, oradan buradan duyduğu yanlış bilgiler ışığında tartışmaya kalkanların sonu hep hüsran olmuştur.

    Motor yağı sıcağın ve sürekli devinim sonucu sabunlaşır. Yani bir kısmı sabuna dönüşür. Bu doğaldır ve engellenemez.

    Sabunlaşmanın yağın kimyasal yapısını bozacağını yine kimya ile ilgili ileri düzeyde bilgisi olan herkes bilir.

    Yağın yapısının bozulmasını kim ister ?

    Sabunlaşmanın, motoru temizleyeceğini iddia etmek konusunda hiç bir şey söylemeyeceğim. Bunu savunanlar, yağ ile birlikte her seferinde 1-2 bardak deterjanı motorlarına koysunlar.

    Pırıl pırıl olur!!!

    Yağın bir tek "sonuç" işlevi vardır: Aşınmayı azaltmak.

    Sürtünmeyi azaltmanın, motor ısısını düşürmeye çalışmanın tek bir amacı vardır: AŞINMAYI AZALTMAK.

    Nokta.

    NOT : Bu yazıyı cevap olarak yazmadım. Sadece konuyu okuyan diğer arkadaşların yanlış bilgi almasını önlemek için yazdım.

    Amacım tartışma açmak değil.

    Konu hakkında bilgisi olmayan kişilerle tartışma yapmam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ogün® -- 10 Ekim 2008; 9:59:00 >




  • Yağ eksiltmesi yaşamadım ama kim ne derse desin su eksiltmesi yapıyor...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bossbee


    quote:

    Orjinalden alıntı: pcdata76

    Eger LPG takildiktan sonra su eksiltme basladiysa %100 LPG regulatorune yapilan baglantilarda veya ayni nedenle oynanan hortum ve rekorlarda sizdirma vardir.


    Tüm konunun özeti budur.


    Ben bugun bu bağlantıları kontrol ettirdim..Tupçu bağlantılarda sorun yok dedi ama arabayı motor ustasına götürdüm bağlantıların zayıf olduğunu söyleyerek kelepçeleri daha güçlüleri ile yeniledi.Bir de soğutma suyunu boşalttırıp en kalitesinden yaklaşık 2 lt lik antifriz koydurdum..Bundan sonra izlemedeyim artık bakalım yine eksilme olacak mı..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: x15


    quote:

    Orjinalden alıntı: bossbee


    quote:

    Orjinalden alıntı: pcdata76

    Eger LPG takildiktan sonra su eksiltme basladiysa %100 LPG regulatorune yapilan baglantilarda veya ayni nedenle oynanan hortum ve rekorlarda sizdirma vardir.


    Tüm konunun özeti budur.


    Ben bugun bu bağlantıları kontrol ettirdim..Tupçu bağlantılarda sorun yok dedi ama arabayı motor ustasına götürdüm bağlantıların zayıf olduğunu söyleyerek kelepçeleri daha güçlüleri ile yeniledi.Bir de soğutma suyunu boşalttırıp en kalitesinden yaklaşık 2 lt lik antifriz koydurdum..Bundan sonra izlemedeyim artık bakalım yine eksilme olacak mı..


    Hocam allah aşkına izlenimlerini paylaş bizimle. İş tam sidik yarışına döndü.

    Özellikle kısa süreli park ettiğinde, aracın yanına döndüğünde altına bir bak. Sızdırma varsa belli olacaktır.

    Kolay gelsin




  • Su eksiltme sıralı sistemle lpg ile doğrudan hiç bir ilgisi yokturdur.Ancak yağ eksilmesinin lpg ile ilgisi vardır.
    Aşağıdaki yazı AYGAZ sitesinden alıntıdır.
    Kurşunlu benzin kullanmaya uygun olarak tasarlanan araçlarda LPG kullanımına geçildiğinde özellikle ilk çalıştırmada motor aşınmasının artması normaldir. Bu tip araçlarda belirli aralıklarla benzin kullanılması (4 depo LPG’den sonra, 1 depo benzin) tavsiye edilebilir. LPG, kurşun içermediğinden, benzin gibi motoru yağlama özelliğine sahip değildir. Kurşunsuz benzin kullanmaya uygun olarak üretilen araçlarda ise böyle bir uygulamaya gerek yoktur ve LPG'nin daha temiz bir yakıt olmasının avantajlarından yararlanılabilir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bossbee


    quote:

    Orjinalden alıntı: x15


    quote:

    Orjinalden alıntı: bossbee


    quote:

    Orjinalden alıntı: pcdata76

    Eger LPG takildiktan sonra su eksiltme basladiysa %100 LPG regulatorune yapilan baglantilarda veya ayni nedenle oynanan hortum ve rekorlarda sizdirma vardir.


    Tüm konunun özeti budur.


    Ben bugun bu bağlantıları kontrol ettirdim..Tupçu bağlantılarda sorun yok dedi ama arabayı motor ustasına götürdüm bağlantıların zayıf olduğunu söyleyerek kelepçeleri daha güçlüleri ile yeniledi.Bir de soğutma suyunu boşalttırıp en kalitesinden yaklaşık 2 lt lik antifriz koydurdum..Bundan sonra izlemedeyim artık bakalım yine eksilme olacak mı..


    Hocam allah aşkına izlenimlerini paylaş bizimle. İş tam sidik yarışına döndü.

    Özellikle kısa süreli park ettiğinde, aracın yanına döndüğünde altına bir bak. Sızdırma varsa belli olacaktır.

    Kolay gelsin





    İzlenimlerimi buradan aktaracağım..Park sonrası devamlı bakıyordum birşey göremedim şimdiye kadar benim tahminim bağlantı yerlerinden çok fazla buharlaşma olduğu ,bu lpg nin motor ısısını yükseltmesinden mi oluyor yoksa bağlantıların zayıflığından mı umarım yakında ortaya çıkar..

    3250 km yaptım değişim sonrası yağda da eksilme olmuş usta 550 gr yağ ekledi..Ancak yağ satın aldığım kişi ford formula super Fe 5/30 yağlarının eksiltme yaptığını mobil kullanmam gerektiğini söyledi ben de 15 ytl ye 1 lt mobil 5/30 yağ satın aldım..bundan sonra mobil kullanacağım..Benzinliyken önceki yağım da mobildi hiç eksiltme yoktu (gerçi bu da zayıf bir ihtimal çünkü lpg takar takmaz yaklaşık 500-600 km sonrası mobil yağım da da bariz eksilme olmuştu)




  • arkadaşlar su eksilmesi ile ilgili mutlaka, hortum bağlantılarını ii kontrol edin.

    Ama su eksilmesi bağlantılar ii olsa da olabiliyor.

    cunku lpg taktırdıgım yer her gittiğimde hortumlarda kaçak olmadıgını bile bile

    hem bana soruyor su eksilmesi var mı diye hemde kendisi kontrol ediyor usta.
  • bu kadar yorumdan sonra arızayı buldunmu bari bulduysan anlatta bilelim.
    LPG regulatoru baglanirken sogutma sistemi hortumlarindan sicak su baglantisi alinir. LPG takan kisi bu hortum baglantisi sirasinda eksilen suyu tamamlamamis demekki. Eger devamli eksiltme varsa bu hortumun kelepce ve ek yerlerinden kacirma var demektir.
  • Arkadaşlar ben hortum bağlantılarını bir motor ustasına kontrol ettirdim..Usta arabayı lifte kaldırdı ve kelepçelerin kalitesizliği nedeniyle sızan suyun bıraktığı izleri bana gösterdi..Kelepçeler yenileriyle değiştirildi biraz masraf ettim 25 ytl kadar halloldu sorunum..Yağ eksilmesinin su ile alakası var mıydı bilemiyorum ancak yağda da eksilme gözlemlemedim..

    Lpg ustası(!) bağlantılarda bir problem olmadığını söyleyerek baştan savmıştı oysa ki, nasılsa işleri bitti paralarını aldılar ee ne diye uğraşsınlar..

    Su eksilmesinin en büyük nedeni bağlantılardan kaynaklanmakta..Diğer arkadaşlarda bu kelepçeleri kontrol ettirirlerse sorunlarının çözüleceğine inanıyorum..
  • Benim araçta su eksiltiyordu, sanayideki motor ustam bağlantıları kontrol etti, kelepçeleri sıktı. Su eksilmesi durdu artık.
    Ama aracım yağ eksiltmeye devam ediyor.
  • bende ilk montaj sonrası eksilen suyu tamamladım,
    toplamda 4.500 km oldu gram su eksiltmedi yağda da bir eksilme yok (şimdilik)
  • LPG'ye geçeli yaklaşık üç hafta oldu. Bugün kontrol ettim, motorun suyu "minimum" çizgisine inmiş. Yağ da eksilmiş ama LPG'den önce mi sonra mı oldu bu eksilme, onu bilemiyorum.

    Suyu da, yağı da tamamladım, bundan sonra izleyip göreceğiz bakalım.

  • aracın orjinali bozuluyor
    tabi eksilecek
  • quote:

    Orjinalden alıntı: triger

    aracın orjinali bozuluyor
    tabi eksilecek

  • Pek mantıklı değil belki ama su eksilmesi ile yağ eksilmesi paralel olabilir mi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: x15


    Pek mantıklı değil belki ama su eksilmesi ile yağ eksilmesi paralel olabilir mi?



    Hayır bir paralellik yok
    Ancak bazı arkadaşların yazdığı gibi ''ilk montajdan sonra eksiltmişti tamamladım şimdi eksiltme yok'' olayını şöyle açıklayabilirim, Montaj esnasında eksilen suyu arkadaşlar motoru çalıştırmadan tamamlama yapıyorsa eğer (Kalorifer hattını doldurmamış oluyorlar) aracı alıp siz kullandıktan sonra mevcut su kalorifer hattını dolduruyor ve sizde genleşme kabında suyu eksik görerek tamamlıyorsunuz :) ve bir dahada eksilmiyor.
    Bunun dışında su eksilmesi söz konusu bile olamaz. Sizin bahsettiğiniz gibi kelepçelerin kaçağı dışında tabii :)

    Yağ konusuna gelince o biraz karmaşık :(

    Şöyle düşünelim !
    Sizin aracınız 3-5 yaşında ve çok gezen bir araba,
    Bu zaman zarfında hiç yağ eksiltmesi yapmamış, zaten benzin canınızı yakıyor onun için depar-drag yapmadan mütevazi bir şekilde aracınızı kullanıyorsunuz.

    Siz gaz taktırdınız, ve herzaman olmasada gaz performansını test etmek için Allah ne verdiyse her fırsatta aracı maximum performansta kullanıyorsunuz

    Gaz ile çalışan araç daha fazla ısı ürettiği için, zaten sertleşmiş (Bitmiş ve okeye dönüyo) olan subap keçeleriniz iflas ediyor ve sızdırmazlığını kaybediyor.
    Bu şekilde aracınız yağ eksiltmeye başlıyor.

    Aslında bu yazıyı buradan yazmak istemezdim çünki gaza antipatisi olanlar ''' bak LPG zararlıymış ilk ağızdan duyduk diye figan feryat edecekler'''
    Bu fikire sahip olan arkadaşlar olursa onlarada yanıtım vardır bunu için yazmaya karar verdim

    Şunu antiparantez burada söyleyeyim , bu senaryodaki araç gaz takmasada benzinle gezerken bile aynı delikanlılığı gösterebilse 6000 d/dk çıkabilse aynı araç benzindede yağ yakmaya başlar bunuda belirtmiş olayım. Keçeler zaten okeye dönüyordu




  • Faruk bey gaz ile çalışsa dahi arabayı hiçbir zaman devamlı yüksek devirlerde kullanmadım lpg montajından sonra az da olsa deneme amaçlı oldu ama bu aşırıya kaçacak derecede olmadı..Örneğiniz bana yönelik olmayabilir ama çok gezmiş değil 5 yaş 80 bin km de olan bir arabadan bahsediyorum ve benzinle mütevazi kullanılmış bir arabada neden subap keçeleri iflas etmiş olsun ki?
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.