Şimdi Ara

Sizce bu araba nasıl ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
0
Favori
2.328
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    1.2, 0.9 gibi ufak hacimli motorlar sadece şehiriçinde, genellikle maksimum 2 kişiyle ve uysal sürenler için tasarlanıyor. Yani bu tip araçlarla sık sık otoban kullanımı, sık sık bütün koltuklar dolu halde gezintiler motorun ömrünü ciddi oranda kısaltır.

    1.2 motorun satılacağı yer Avrupa pazarı, obez Amerikalı bunu almaz o gider en az 2 litre motor alır. Avrupalı tüketici ise genellikle şehiriçinde tın tın ve en fazla yeni doğan veya küçük yaşlarda bebeği ile gezer. Bu tip tüketici için üretilen araçlar onlar. Biz Türk halkı olarak otomobilden beklentimiz çok fazla, haliyle araştırmadan bu araçları aldığımızda üzülüyoruz. Küçük hacimli turbolar için de bu dediğim geçerli, onlar sadece performansta daha az olumsuzluk yaşatıyorlar.

    1.2 atmosferik clio 3 sahibiyim ve yayla yollarında tırmanışlarda dahi zorlandığı oluyor. Sertavul ve Gülek geçitlerinden de geçtim. Hız artırılmadan bu geçitlerden geçmek çok zahmetli ve stresli araba beni bırak diyor heleki yokuşta durulursa veya bir kamyonun yol vermesi için hız kesilirse vay sürücünün haline. Mesele bu tür yerlerde trafik güvenliğini riske atacak şekilde ağır ilerlemesi.

    O yüzden güzergah önemli ve yolcu sayısı önemli. Bunlardan eminsen ve yılda bir ciddi yokuşlarla işim olur dersen mantıklı ama aksi durum ise mantıksız.

    Alıntıları Göster
    eyvallah tavsiyen için saol..
    1- atmosferik nedemek ???
    2- eğer dediğin gibiyse bu araç tam bize göre biz 3 kişiyiz anne-baba ve ben
    fazla binmeyiz arabaya çok dik rampada çok nadir işimiz olur.
    şehir dışına genelde yazları 3 - 5 sefer çıkarız..
    daha başka ne var hatırlıyamadım ???




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Derman-

    eyvallah tavsiyen için saol..
    1- atmosferik nedemek ???
    2- eğer dediğin gibiyse bu araç tam bize göre biz 3 kişiyiz anne-baba ve ben
    fazla binmeyiz arabaya çok dik rampada çok nadir işimiz olur.
    şehir dışına genelde yazları 3 - 5 sefer çıkarız..
    daha başka ne var hatırlıyamadım ???

    Alıntıları Göster
    Atmosferik, turbo ve supercharger gibi aşırı beslemeye sahip olmayan motor demek. Atmosfer basıncı ne ise o basınçtaki havayı silindir içine alan demek. Tabi ömür, performans, yakıt tüketimi vb. konularda da birçok farkları var, az biraz araştırma ile onlar da bulunabilir.

    Aşırı beslemeli motorlar sahip olduğu hacimden daha büyük hacimli bir motor gibi davranıyor ve bu sayede daha çok güce sahip olabiliyorlar.

    Küçük hacimli araçlar tam sana göre, yine de deneyim imkanın varsa dene ve performanslarını gör derim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: samsaka

    Çok güzel yorum, ben de 1.5 atmosferik almera kullandım 13 sene devir düştü mü rampada adamı bitirirdi. Kaptırıp gidecen yok bir alt viteste çıkıcan falan stres. Yavaşladın tekrar hızlanması iki üç saniye gecikse bile adamı yoruyor. Şimdi 2 litre turbo motor kullanıyorum ben rampa çıkamıyormuşum önceden. Hele 90 larda pozantı yokuşunu şahin doğanla çıkardık tam bir eziyet araba sıcakta hararet yapar kenara geçersin kamyonların arasında tın tın gidersin. Küçül hacimli turbo beslemeli motorlar fena değil turbo sayesinde atmosferik gibi rampa ortasında bayılmıyor ama motor ömrü vs onlaro bilemem illa ki etkisi oluyordur.

    Alıntıları Göster
    Sağolasın. 1.5 tecrübem olmadı ancak 1.6 litre hacimde sıfır kondisyonda ve 200.000 üzerinde km'ler katetmiş Hyundai Kia grubu, Toyota çok sefer kullandım ve performans namına otomatiklerde olumsuzluk yaşamak daha olası ama manuellerde hiç sıkıntı yaşamadım açıkçası.

    Tabiki 2.0 heleki 2.0 turbo ile mukayese kabul etmez 1.6 atmosferikler. 2.0 turbolar atmosferik V6'lara denk performans sunabiliyorlar. Turbo araçlarda daha alt devirde gelen tork da tırmanışlarda kolaylık sağlıyor ama düşük devirde aracı tırmanmaya zorlama derim motor ve turbo ömrü açısından.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.