Şimdi Ara

Sizce LPG taktırmalımıyım (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
54
Cevap
0
Favori
1.884
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: unforgiv3n

    quote:

    Orijinalden alıntı: ^^chicken_translate^^

    sen daha dur motor açtıracan, 3-5 sensör değiştirecen, ateşleme bobini, katalitik konvertör cortlayacak, motordan randıman alamıycan habire ayar yaptırmaya sanayiye gelecen, yok sabah tekledi, yok rolantide titriyor, her haftasonun sanayide geçecek, ustalarla akraba olacan vs vs, attığın taş ürküttüğün kuşa değse bari, benzinde 6 lt gayet iyi, km de 29 krş, lpg de maksimum %20-25 tasarruf edersin 6-7 krş için değermi kardeşim sen söyle bu rezaletleri çekmeye,güzelim motoru iğfal etmeye,hadi şahin brodway olsa neyse

    İşte açıkcası benim canımı o sıkıyor subap değişimi için durduk yere motoru açılacak arabanın ayarlar konusunda pek sıkıntım yok açıkcası ben bile yapabiliyorum LPG ayarını eski Granada'mızda LPG'li idi master yaptım resmen bu konuda.


    Bu yağlı sistemler hakkında hiçbir bilgim yok kullanan ve çalışma prensibini bilen arkadaşlar varsa yardımcı olursa çok memnun olurum.


    @Utku hocam ben en az 9 litre yakacağını tahmin ediyorum LPG'nin özkütlesi benzine göre yaklaşık %40 daha düşük.

    6.5 litre benzin yakıyorsanız ortalama lpg de yakacağı ortalama 8 litre olarak hesaplayın. 1.6 hitler golf bile 9 litre lpg harcıyor şehirler arası

    15 bin km az değil, yüzde 30 ekonomi sağlarsınız lpg ile 1300 lira civarı karınız oluyor senelik.

    1500 liralık bir kit taktırsanız +masraflarla 2000 lirayı bulur, bunu da 1.5 senede amorti eder, kara geçmeye başlarsınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kimiferhat -- 15 Şubat 2013; 0:02:12 >




  • 6 Lt benzin tüketiyorsa 7,5 Lt LPG tuketir.
    İlk yıl 1300 tl avantajınız olur. Bence beklediğiniz kabahat.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: unforgiv3n

    quote:

    Orijinalden alıntı: ^^chicken_translate^^

    sen daha dur motor açtıracan, 3-5 sensör değiştirecen, ateşleme bobini, katalitik konvertör cortlayacak, motordan randıman alamıycan habire ayar yaptırmaya sanayiye gelecen, yok sabah tekledi, yok rolantide titriyor, her haftasonun sanayide geçecek, ustalarla akraba olacan vs vs, attığın taş ürküttüğün kuşa değse bari, benzinde 6 lt gayet iyi, km de 29 krş, lpg de maksimum %20-25 tasarruf edersin 6-7 krş için değermi kardeşim sen söyle bu rezaletleri çekmeye,güzelim motoru iğfal etmeye,hadi şahin brodway olsa neyse

    İşte açıkcası benim canımı o sıkıyor subap değişimi için durduk yere motoru açılacak arabanın ayarlar konusunda pek sıkıntım yok açıkcası ben bile yapabiliyorum LPG ayarını eski Granada'mızda LPG'li idi master yaptım resmen bu konuda.


    Bu yağlı sistemler hakkında hiçbir bilgim yok kullanan ve çalışma prensibini bilen arkadaşlar varsa yardımcı olursa çok memnun olurum.


    @Utku hocam ben en az 9 litre yakacağını tahmin ediyorum LPG'nin özkütlesi benzine göre yaklaşık %40 daha düşük.

    dostum biz lpg yi hali hazırda kullananlar olarak bir problem yaşamadığımızı aylardır binlerce km yaptığımızı söylüyoruz sen hayatında lpgli araç kullanmamış adamın lafına inanıyosun.Ne diyim taktırma.Pahalıya gez dur.Zaten ne kadar az lpg takılırsa lpg okadar az satılır devletin gözüne gelmez vergi koymaz.Aynı kafada devam edin ki biz ucuza gezebilelim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: airarmada

    quote:

    Orijinalden alıntı: unforgiv3n

    quote:

    Orijinalden alıntı: ^^chicken_translate^^

    sen daha dur motor açtıracan, 3-5 sensör değiştirecen, ateşleme bobini, katalitik konvertör cortlayacak, motordan randıman alamıycan habire ayar yaptırmaya sanayiye gelecen, yok sabah tekledi, yok rolantide titriyor, her haftasonun sanayide geçecek, ustalarla akraba olacan vs vs, attığın taş ürküttüğün kuşa değse bari, benzinde 6 lt gayet iyi, km de 29 krş, lpg de maksimum %20-25 tasarruf edersin 6-7 krş için değermi kardeşim sen söyle bu rezaletleri çekmeye,güzelim motoru iğfal etmeye,hadi şahin brodway olsa neyse

    İşte açıkcası benim canımı o sıkıyor subap değişimi için durduk yere motoru açılacak arabanın ayarlar konusunda pek sıkıntım yok açıkcası ben bile yapabiliyorum LPG ayarını eski Granada'mızda LPG'li idi master yaptım resmen bu konuda.


    Bu yağlı sistemler hakkında hiçbir bilgim yok kullanan ve çalışma prensibini bilen arkadaşlar varsa yardımcı olursa çok memnun olurum.


    @Utku hocam ben en az 9 litre yakacağını tahmin ediyorum LPG'nin özkütlesi benzine göre yaklaşık %40 daha düşük.

    dostum biz lpg yi hali hazırda kullananlar olarak bir problem yaşamadığımızı aylardır binlerce km yaptığımızı söylüyoruz sen hayatında lpgli araç kullanmamış adamın lafına inanıyosun.Ne diyim taktırma.Pahalıya gez dur.Zaten ne kadar az lpg takılırsa lpg okadar az satılır devletin gözüne gelmez vergi koymaz.Aynı kafada devam edin ki biz ucuza gezebilelim.

    Hocam 10 yıl LPG'li otomobil kullandım LPG'nin ne olduğunu biliyorum emin ol.

    Fakat 7.5 litre yakacağını tahmin etmiyorum ki zira en az 9 litre yakacaktır diye düşünüyorum.

    Benim tek sıkıntım aliminyum subapların değişimi için ne kadar ücret isteyecekleri zira aracın garantisi için yetkili serviste yaptırmak durumundayım.




  • Şehirdışında o araçla 9 litre LPG yakmanız için ciddi hız yapmanız lazım.(130 üstü sürekli gibi)
    Sahibi olduğunuz araçtaki motoru biliyorum,her koşulda benim aracımdan daha az tüketiyor.(Opel'in eskiden beri kullandığı bir motor,ufak tefek değişiklikler olsa da )

    Sabit 120 üzeri gitmediğim sürece de ben bile 9 litreyi göremiyorum LPG'de.Hadi diyelim ki gördü,o şartlarda benzinde 6 litre yakması lazım ki kazın ayağı yine öyle değil.Ben de yıllardır LPG kullanıyorum,benzinde yaktığının yüzde 50 fazlasını yakan LPG'li arabada sıkıntı vardır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: unforgiv3n

    quote:

    Orijinalden alıntı: ^^chicken_translate^^

    sen daha dur motor açtıracan, 3-5 sensör değiştirecen, ateşleme bobini, katalitik konvertör cortlayacak, motordan randıman alamıycan habire ayar yaptırmaya sanayiye gelecen, yok sabah tekledi, yok rolantide titriyor, her haftasonun sanayide geçecek, ustalarla akraba olacan vs vs, attığın taş ürküttüğün kuşa değse bari, benzinde 6 lt gayet iyi, km de 29 krş, lpg de maksimum %20-25 tasarruf edersin 6-7 krş için değermi kardeşim sen söyle bu rezaletleri çekmeye,güzelim motoru iğfal etmeye,hadi şahin brodway olsa neyse

    İşte açıkcası benim canımı o sıkıyor subap değişimi için durduk yere motoru açılacak arabanın ayarlar konusunda pek sıkıntım yok açıkcası ben bile yapabiliyorum LPG ayarını eski Granada'mızda LPG'li idi master yaptım resmen bu konuda.


    Bu yağlı sistemler hakkında hiçbir bilgim yok kullanan ve çalışma prensibini bilen arkadaşlar varsa yardımcı olursa çok memnun olurum.


    @Utku hocam ben en az 9 litre yakacağını tahmin ediyorum LPG'nin özkütlesi benzine göre yaklaşık %40 daha düşük.

    Bir kere chicken... nickli arkadaş ağır sallamış.

    -Sensör falan değiştirmeyeceksin.

    -Ateşleme bobini ile ilgili olabilecek tek sorun, bobin bozulmaya yüz tuttuğu zaman lpg'nin daha zor ateşlenmesi sebebiyle daha hissedilir bir tekleme olur. Benzinde de olur ama lpg'de daha çok hissedilir. Bobini bozan şeyin lpg olacağı gibi bir kural yok. Diğer ateşleme elemanları için de aynı şey geçerli.

    -Sıralı sistem lpg'lerde aynı motor ecu'su gibi lpg ecu'su vardır. Yapılan her türlü ayar ecu'da saklanır ve oradan da bir yere gitmez. Hava-yakıt karışımı bu sayede kontrol altında tutulur ki bu da bir daha ayar yaptırmaya ihtiyacın olmayacağı anlamına gelir. Ayar falan yaptırma işini unut. (ekstra durumlar hariç, ecu değişimi vs..)

    -Motordan randıman alamayacaksın lafı da klasik kahve tarzı otomobil muhabbetlerinde geçer. Motorun performansı azalacak ama sen bunu gaza tam basmadığın sürece hissedemezsin. Onda da en fazla %10'luk bir kayıp olur. Performans istediğin zaman tek tuşla benzine alma şansın her zaman var ve benzine geçmesi bir saniye bile sürmüyor.

    -Sabahtan kastı ilk çalıştırma sanırım. Zaten ilk çalıştırmada benzinle çalıştığı için herhangi bir sorun yaşamayacaksın.

    -Rolantide titreme olayını yapabilir ama öyle devamlı falan yapmaz. Düzgün çalışan bir boğaz kelebeği varsa çok çok uzun bir süre sorunsuz binersin.

    -Düzgün bir montaj yapılmak suretiyle hiç bir markanın kiti seni süründürmez.

    -LPG motorda en az kurum oluşmasına sebep olan yakıttır. Bu açıdan katalitik konvertörün ömrü bile uzayabilir.

    -Tasarruf oranı yaklaşık %40.

    Dolayısıyla bir mesajda ancak o kadar bol keseden sallanır. Ha kit düzgün takılmaz, en sonunda lanet eder söktürürsün onu bilemem.

    Onun dışında 100 bin km sorunsuz kullansan 2 tane sandık motor parası çıkarırsın.

    LPG hakkında bol keseden sallayan, amcamda vardı şöyle, dayımda vardı böyle olducular boldur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    quote:

    Orijinalden alıntı: unforgiv3n

    quote:

    Orijinalden alıntı: ^^chicken_translate^^

    sen daha dur motor açtıracan, 3-5 sensör değiştirecen, ateşleme bobini, katalitik konvertör cortlayacak, motordan randıman alamıycan habire ayar yaptırmaya sanayiye gelecen, yok sabah tekledi, yok rolantide titriyor, her haftasonun sanayide geçecek, ustalarla akraba olacan vs vs, attığın taş ürküttüğün kuşa değse bari, benzinde 6 lt gayet iyi, km de 29 krş, lpg de maksimum %20-25 tasarruf edersin 6-7 krş için değermi kardeşim sen söyle bu rezaletleri çekmeye,güzelim motoru iğfal etmeye,hadi şahin brodway olsa neyse

    İşte açıkcası benim canımı o sıkıyor subap değişimi için durduk yere motoru açılacak arabanın ayarlar konusunda pek sıkıntım yok açıkcası ben bile yapabiliyorum LPG ayarını eski Granada'mızda LPG'li idi master yaptım resmen bu konuda.


    Bu yağlı sistemler hakkında hiçbir bilgim yok kullanan ve çalışma prensibini bilen arkadaşlar varsa yardımcı olursa çok memnun olurum.


    @Utku hocam ben en az 9 litre yakacağını tahmin ediyorum LPG'nin özkütlesi benzine göre yaklaşık %40 daha düşük.

    Bir kere chicken... nickli arkadaş ağır sallamış.

    -Sensör falan değiştirmeyeceksin.

    -Ateşleme bobini ile ilgili olabilecek tek sorun, bobin bozulmaya yüz tuttuğu zaman lpg'nin daha zor ateşlenmesi sebebiyle daha hissedilir bir tekleme olur. Benzinde de olur ama lpg'de daha çok hissedilir. Bobini bozan şeyin lpg olacağı gibi bir kural yok. Diğer ateşleme elemanları için de aynı şey geçerli.

    -Sıralı sistem lpg'lerde aynı motor ecu'su gibi lpg ecu'su vardır. Yapılan her türlü ayar ecu'da saklanır ve oradan da bir yere gitmez. Hava-yakıt karışımı bu sayede kontrol altında tutulur ki bu da bir daha ayar yaptırmaya ihtiyacın olmayacağı anlamına gelir. Ayar falan yaptırma işini unut. (ekstra durumlar hariç, ecu değişimi vs..)

    -Motordan randıman alamayacaksın lafı da klasik kahve tarzı otomobil muhabbetlerinde geçer. Motorun performansı azalacak ama sen bunu gaza tam basmadığın sürece hissedemezsin. Onda da en fazla %10'luk bir kayıp olur. Performans istediğin zaman tek tuşla benzine alma şansın her zaman var ve benzine geçmesi bir saniye bile sürmüyor.

    -Sabahtan kastı ilk çalıştırma sanırım. Zaten ilk çalıştırmada benzinle çalıştığı için herhangi bir sorun yaşamayacaksın.

    -Rolantide titreme olayını yapabilir ama öyle devamlı falan yapmaz. Düzgün çalışan bir boğaz kelebeği varsa çok çok uzun bir süre sorunsuz binersin.

    -Düzgün bir montaj yapılmak suretiyle hiç bir markanın kiti seni süründürmez.

    -LPG motorda en az kurum oluşmasına sebep olan yakıttır. Bu açıdan katalitik konvertörün ömrü bile uzayabilir.

    -Tasarruf oranı yaklaşık %40.

    Dolayısıyla bir mesajda ancak o kadar bol keseden sallanır. Ha kit düzgün takılmaz, en sonunda lanet eder söktürürsün onu bilemem.

    Onun dışında 100 bin km sorunsuz kullansan 2 tane sandık motor parası çıkarırsın.

    LPG hakkında bol keseden sallayan, amcamda vardı şöyle, dayımda vardı böyle olducular boldur.

    kısım kısım cevap vericem

     Sizce LPG taktırmalımıyım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dionysos_07 -- 15 Şubat 2013; 1:24:36 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: unforgiv3n

    quote:

    Orijinalden alıntı: airarmada

    quote:

    Orijinalden alıntı: unforgiv3n

    quote:

    Orijinalden alıntı: ^^chicken_translate^^

    sen daha dur motor açtıracan, 3-5 sensör değiştirecen, ateşleme bobini, katalitik konvertör cortlayacak, motordan randıman alamıycan habire ayar yaptırmaya sanayiye gelecen, yok sabah tekledi, yok rolantide titriyor, her haftasonun sanayide geçecek, ustalarla akraba olacan vs vs, attığın taş ürküttüğün kuşa değse bari, benzinde 6 lt gayet iyi, km de 29 krş, lpg de maksimum %20-25 tasarruf edersin 6-7 krş için değermi kardeşim sen söyle bu rezaletleri çekmeye,güzelim motoru iğfal etmeye,hadi şahin brodway olsa neyse

    İşte açıkcası benim canımı o sıkıyor subap değişimi için durduk yere motoru açılacak arabanın ayarlar konusunda pek sıkıntım yok açıkcası ben bile yapabiliyorum LPG ayarını eski Granada'mızda LPG'li idi master yaptım resmen bu konuda.


    Bu yağlı sistemler hakkında hiçbir bilgim yok kullanan ve çalışma prensibini bilen arkadaşlar varsa yardımcı olursa çok memnun olurum.


    @Utku hocam ben en az 9 litre yakacağını tahmin ediyorum LPG'nin özkütlesi benzine göre yaklaşık %40 daha düşük.

    dostum biz lpg yi hali hazırda kullananlar olarak bir problem yaşamadığımızı aylardır binlerce km yaptığımızı söylüyoruz sen hayatında lpgli araç kullanmamış adamın lafına inanıyosun.Ne diyim taktırma.Pahalıya gez dur.Zaten ne kadar az lpg takılırsa lpg okadar az satılır devletin gözüne gelmez vergi koymaz.Aynı kafada devam edin ki biz ucuza gezebilelim.

    Hocam 10 yıl LPG'li otomobil kullandım LPG'nin ne olduğunu biliyorum emin ol.

    Fakat 7.5 litre yakacağını tahmin etmiyorum ki zira en az 9 litre yakacaktır diye düşünüyorum.

    Benim tek sıkıntım aliminyum subapların değişimi için ne kadar ücret isteyecekleri zira aracın garantisi için yetkili serviste yaptırmak durumundayım.

    ne sübap değiştirmesi ya? kim çıkarıyor bunları.
    Ben turbo benzinli motorda kullanıyorum
    çok takıntılı biriysen benim gibi gasitaly veya benzeri görevi yapan bir kit taktır.Böylece aracın 15-20-30dk da bir 1dk lığına benzinde çalışsın sübapların erimesi yamulması gibi bir durum kesinlikle olmasın.Benim aracım şehiriçi 9-10lt benzin gösterirken ortalama 11lt lpg tüketiyorum.Şehir dışı ise ortalama 7lt lpg tüketiyorum. (şehir dışı hızım 120den aşağı düşmez 140-150 kitler gelirim)




  • Çok klişe olacak ama:

    Bu yaz 4 yetişkin, dolu bagaj ve açık klimayla ve neredeyse 130'un altına inmemek koşuluyla yaptığım yolculukta, 51 litre lpg ile 540 km yol yaptım. Bu da yaklaşık 9.4 litre lpg ediyor.

    Aracınızı bu şekilde zorlamadan 9 litre tüketim görmeniz imkansız. Zaten Aveo eminim ki benim aracıma göre daha tasarrufludur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    quote:

    Orijinalden alıntı: unforgiv3n

    quote:

    Orijinalden alıntı: ^^chicken_translate^^

    sen daha dur motor açtıracan, 3-5 sensör değiştirecen, ateşleme bobini, katalitik konvertör cortlayacak, motordan randıman alamıycan habire ayar yaptırmaya sanayiye gelecen, yok sabah tekledi, yok rolantide titriyor, her haftasonun sanayide geçecek, ustalarla akraba olacan vs vs, attığın taş ürküttüğün kuşa değse bari, benzinde 6 lt gayet iyi, km de 29 krş, lpg de maksimum %20-25 tasarruf edersin 6-7 krş için değermi kardeşim sen söyle bu rezaletleri çekmeye,güzelim motoru iğfal etmeye,hadi şahin brodway olsa neyse

    İşte açıkcası benim canımı o sıkıyor subap değişimi için durduk yere motoru açılacak arabanın ayarlar konusunda pek sıkıntım yok açıkcası ben bile yapabiliyorum LPG ayarını eski Granada'mızda LPG'li idi master yaptım resmen bu konuda.


    Bu yağlı sistemler hakkında hiçbir bilgim yok kullanan ve çalışma prensibini bilen arkadaşlar varsa yardımcı olursa çok memnun olurum.


    @Utku hocam ben en az 9 litre yakacağını tahmin ediyorum LPG'nin özkütlesi benzine göre yaklaşık %40 daha düşük.

    Bir kere chicken... nickli arkadaş ağır sallamış.

    -Sensör falan değiştirmeyeceksin.

    -Ateşleme bobini ile ilgili olabilecek tek sorun, bobin bozulmaya yüz tuttuğu zaman lpg'nin daha zor ateşlenmesi sebebiyle daha hissedilir bir tekleme olur. Benzinde de olur ama lpg'de daha çok hissedilir. Bobini bozan şeyin lpg olacağı gibi bir kural yok. Diğer ateşleme elemanları için de aynı şey geçerli.

    -Sıralı sistem lpg'lerde aynı motor ecu'su gibi lpg ecu'su vardır. Yapılan her türlü ayar ecu'da saklanır ve oradan da bir yere gitmez. Hava-yakıt karışımı bu sayede kontrol altında tutulur ki bu da bir daha ayar yaptırmaya ihtiyacın olmayacağı anlamına gelir. Ayar falan yaptırma işini unut. (ekstra durumlar hariç, ecu değişimi vs..)

    -Motordan randıman alamayacaksın lafı da klasik kahve tarzı otomobil muhabbetlerinde geçer. Motorun performansı azalacak ama sen bunu gaza tam basmadığın sürece hissedemezsin. Onda da en fazla %10'luk bir kayıp olur. Performans istediğin zaman tek tuşla benzine alma şansın her zaman var ve benzine geçmesi bir saniye bile sürmüyor.

    -Sabahtan kastı ilk çalıştırma sanırım. Zaten ilk çalıştırmada benzinle çalıştığı için herhangi bir sorun yaşamayacaksın.

    -Rolantide titreme olayını yapabilir ama öyle devamlı falan yapmaz. Düzgün çalışan bir boğaz kelebeği varsa çok çok uzun bir süre sorunsuz binersin.

    -Düzgün bir montaj yapılmak suretiyle hiç bir markanın kiti seni süründürmez.

    -LPG motorda en az kurum oluşmasına sebep olan yakıttır. Bu açıdan katalitik konvertörün ömrü bile uzayabilir.

    -Tasarruf oranı yaklaşık %40.

    Dolayısıyla bir mesajda ancak o kadar bol keseden sallanır. Ha kit düzgün takılmaz, en sonunda lanet eder söktürürsün onu bilemem.

    Onun dışında 100 bin km sorunsuz kullansan 2 tane sandık motor parası çıkarırsın.

    LPG hakkında bol keseden sallayan, amcamda vardı şöyle, dayımda vardı böyle olducular boldur.

    Öncelikle zaman ayırıp soruma yardımcı olduğunuz için teşşekkür ederim.

    2002 yılında Ford Granada aracımıza taktırmıştık LPG'yi yaklaşık 10 yıl sorunsuzca bindik LPG'ye bağlı hiçbir arıza çıkarmadı çok şükür aşağı yukarı 150.000 kilometre yol yaptık LPG'nin motor ömrünü kısalttığını düşünmüyorum bu açıdan şahsen.

    Sadece yanma ısısı biraz yüksek olduğundan hararet sorunu olurdu daha sonra düzgün bir gaz ayarı ile bu sorunu da çözmüştük ki bahsettiğim araç karbiratörlü 75 model elektronik yoksunu bir araç.

    Bizim taktırdığımız neredeyse Türkiye'de yaygın olarak satılmaya başlanan ilk kitlerden di fakat benzin,lpg geçişimizde aradaki fark gerçekten çok belli oluyordu.

    Sıralı sistemde bu oran baya bir azaltılmış diye duydum.


    Önerebileceğiniz bir marka varmıdır para mühim değil açıkcası yeter ki sorunsuz ve güzel olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ^^chicken_translate^^

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    quote:

    Orijinalden alıntı: unforgiv3n

    quote:

    Orijinalden alıntı: ^^chicken_translate^^

    sen daha dur motor açtıracan, 3-5 sensör değiştirecen, ateşleme bobini, katalitik konvertör cortlayacak, motordan randıman alamıycan habire ayar yaptırmaya sanayiye gelecen, yok sabah tekledi, yok rolantide titriyor, her haftasonun sanayide geçecek, ustalarla akraba olacan vs vs, attığın taş ürküttüğün kuşa değse bari, benzinde 6 lt gayet iyi, km de 29 krş, lpg de maksimum %20-25 tasarruf edersin 6-7 krş için değermi kardeşim sen söyle bu rezaletleri çekmeye,güzelim motoru iğfal etmeye,hadi şahin brodway olsa neyse

    İşte açıkcası benim canımı o sıkıyor subap değişimi için durduk yere motoru açılacak arabanın ayarlar konusunda pek sıkıntım yok açıkcası ben bile yapabiliyorum LPG ayarını eski Granada'mızda LPG'li idi master yaptım resmen bu konuda.


    Bu yağlı sistemler hakkında hiçbir bilgim yok kullanan ve çalışma prensibini bilen arkadaşlar varsa yardımcı olursa çok memnun olurum.


    @Utku hocam ben en az 9 litre yakacağını tahmin ediyorum LPG'nin özkütlesi benzine göre yaklaşık %40 daha düşük.

    Bir kere chicken... nickli arkadaş ağır sallamış.

    -Sensör falan değiştirmeyeceksin.

    -Ateşleme bobini ile ilgili olabilecek tek sorun, bobin bozulmaya yüz tuttuğu zaman lpg'nin daha zor ateşlenmesi sebebiyle daha hissedilir bir tekleme olur. Benzinde de olur ama lpg'de daha çok hissedilir. Bobini bozan şeyin lpg olacağı gibi bir kural yok. Diğer ateşleme elemanları için de aynı şey geçerli.

    -Sıralı sistem lpg'lerde aynı motor ecu'su gibi lpg ecu'su vardır. Yapılan her türlü ayar ecu'da saklanır ve oradan da bir yere gitmez. Hava-yakıt karışımı bu sayede kontrol altında tutulur ki bu da bir daha ayar yaptırmaya ihtiyacın olmayacağı anlamına gelir. Ayar falan yaptırma işini unut. (ekstra durumlar hariç, ecu değişimi vs..)

    -Motordan randıman alamayacaksın lafı da klasik kahve tarzı otomobil muhabbetlerinde geçer. Motorun performansı azalacak ama sen bunu gaza tam basmadığın sürece hissedemezsin. Onda da en fazla %10'luk bir kayıp olur. Performans istediğin zaman tek tuşla benzine alma şansın her zaman var ve benzine geçmesi bir saniye bile sürmüyor.

    -Sabahtan kastı ilk çalıştırma sanırım. Zaten ilk çalıştırmada benzinle çalıştığı için herhangi bir sorun yaşamayacaksın.

    -Rolantide titreme olayını yapabilir ama öyle devamlı falan yapmaz. Düzgün çalışan bir boğaz kelebeği varsa çok çok uzun bir süre sorunsuz binersin.

    -Düzgün bir montaj yapılmak suretiyle hiç bir markanın kiti seni süründürmez.

    -LPG motorda en az kurum oluşmasına sebep olan yakıttır. Bu açıdan katalitik konvertörün ömrü bile uzayabilir.

    -Tasarruf oranı yaklaşık %40.

    Dolayısıyla bir mesajda ancak o kadar bol keseden sallanır. Ha kit düzgün takılmaz, en sonunda lanet eder söktürürsün onu bilemem.

    Onun dışında 100 bin km sorunsuz kullansan 2 tane sandık motor parası çıkarırsın.

    LPG hakkında bol keseden sallayan, amcamda vardı şöyle, dayımda vardı böyle olducular boldur.

    kısım kısım cevap vericem

     Sizce LPG taktırmalımıyım



    ya hadi işine bak saçma sapan konuşupta burda bilmeyen insanların kafasını karıştırma




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ^^chicken_translate^^

    kısım kısım cevap vericem




    Arkadaşım, sen böyle internetten bulduğun sorunları genel sorunlar gibi göstereceksen hiç cevap verme baştan söyleyeyim. Çünkü saçmalamış olacaksın.

    Hayır LPG'den olduğu teşhisini kim koyuyor onu da bi çözebilmiş değilim ki.

    6 yıldır 3 farklı lpg'li araç kullanıyorum, ben mi çok şanslıyım nedir.
  • arkadaşlar sizin veya çevrenizdeki arkadaşlarınızın bir sorun yaşamamış olması öyle bir sorun yok manasına gelmez, neyse ben bu konuyu uzatmıycam gereksiz yere polemiğe girip asabımı bozmanın lüzumu yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ^^chicken_translate^^

    arkadaşlar sizin veya çevrenizdeki arkadaşlarınızın bir sorun yaşamamış olması öyle bir sorun yok manasına gelmez, neyse ben bu konuyu uzatmıycam gereksiz yere polemiğe girip asabımı bozmanın lüzumu yok

    Uzatma zaten arkadaşım. Bilmediğin bir konu hakkında sen neden gelip ahkam kesiyorsun ki ben onu anlamadım. İnternetten bulduğun 3-5 yazıyla bütün sektörü bitirdin bir anda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    quote:

    Orijinalden alıntı: ^^chicken_translate^^

    arkadaşlar sizin veya çevrenizdeki arkadaşlarınızın bir sorun yaşamamış olması öyle bir sorun yok manasına gelmez, neyse ben bu konuyu uzatmıycam gereksiz yere polemiğe girip asabımı bozmanın lüzumu yok

    Uzatma zaten arkadaşım. Bilmediğin bir konu hakkında sen neden gelip ahkam kesiyorsun ki ben onu anlamadım. İnternetten bulduğun 3-5 yazıyla bütün sektörü bitirdin bir anda.

    yaaa herkes taktırsın kardeşim benim için daha iyi,belki benzin ucuzlar azıcık ,, bu arada ben lpg kiti taktırmış ve 60 bin km sonra söktürmüş biriyim, neye dayanarak bilmediğin konu diyorsun anlamadım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dionysos_07 -- 15 Şubat 2013; 1:38:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ^^chicken_translate^^


    yaaa herkes taktırsın kardeşim benim için daha iyi,belki benzin ucuzlar azıcık ,, bu arada ben lpg kşti taktırmış ve 60 bin km söktürmüş biriyim, neye dayanarak bilmediğin konu diyorsun anlamadım

    Tabii ki çok sorun çıkardı, performans yarı yarıya azaldı, yakıtta zaten değişen bir şey yok, sorunlar sorunlar, sanayi ustaları ile halı saha maçları falan seni lpg'den soğutmuştur. Bir de patlıyor zaten. En sonunda da lanet olsun dedin ve söktürdün. Geçmiş olsun.
  • Arkadaşım ben taktırmanı öneririm..

    Kitin markası çok önemli değil önemli olan iyi montaj, şehirinizde hangi marka iyi montaj yapıyorsa araştırın ve oraya taktırın derim..
  • Olaya sadece amorti gözü ile bakarsanız kafanız karışır. Bakın önceden maddi sorunlar oluşmuş neyseki kurtarmışsınız durumu ve satmaya gerek kalmamışsınız.

    Şunu demek istiyorum, günün birinde sizde darda olabilirsiniz o an için. O anda sizin yükünüzü bir nebze de azaltmış ise ne ala.. Yani lpg taktırın derim. Nasıl amorti edeceğini hesaplamaktan ziyade, size o gün bir kolaylık sağladı mı bunlara bakın..
  • bence yılda 15 bine değmez şahsen ben lpgli kullanıyorum hatta yeni taktırdım sayılır ama şu kesinlikle unutulmamalı en ucuz atikerdir 1000-1100 tl civarıdır obdII kiti taktırırsanız öteki uyduruk kiti 900tl felan. yani obdII taktıracağını varsayarsak 1100 tl+ Sızdırmazlık testi + araç muaynesi + Ruhsata işletme (400-500 lira felan rahat girer) sonucunda bir takım lpg sorunları çıkacaktır mutlaka çünkü araca ne kadar çok parça eklersen o kadar çok sorun çıkma potansiyeli olur. ( örneğin uzaktan merkezi kilit yokken arabada bunun bozulması gibi bir durum olamazdı anahtarla çevirip açardık ) şimdi lpg takılınca lpg beyni olacak motor arıza lambası yanabilir büyük ihtimalle heleki uyduruk kit taktırırsan kesin yanar. O lambayı söndürtmezsen gerçekten yandığından anlayamazsın ve insanı huzursuz eder. Ayrıca benzinle çalıştığı için arada bir benzin doldurmanda gerekecek depoyu 3 te 1 benzinin altına düşürmemekte lazım hatta ne kadar dolu olursa o kadar iyi. Sübaplarda mutlaka eriyecektir. Ama hepsinden önemlisi Benzindeki keyif lpgde yok kim ne derse desin. Ayrıca şunuda söylemeliyim araçta öyle aman aman performans kaybı olmuyor elbette oluyor ama abartılacak kadar yok. Yinede Sürekli yakın mesafelerde çalıştır kapat yapmıyorsanız lpgnin verimi artacaktır çünkü her yeniden çalıştırma demek benzin gidiyor demek.




  • LPG kar gerçekten ama tehlikeleride yok değil.

    Sonuçta bakımı yada her hangibi sonuçtan doğacak durum oluşturulacak tehlikede var.

    Biri gelsin arkadan çarpsın bitti :S


    Ama lpg çok daha mantıklı tabi.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.