Şimdi Ara

Sizi dinleyeceğim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
332
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • İyi günler , forumdaki konuların büyük bir kısmını okudum hep tecrübeliler tecrübesizlere bilgi aktarıyor, tecrübesziler de kafasına göre takılmaya devam ediyor bunu gördüm ben sizin dediğiniz şeylere uyacağım , 1.68 boyunda 65 kilo biriyim 20 yaşımdayım bana uygun motor önerebilir misini, birde bu eğitim kursları ne kadar tutuyor , ehliyete yazıldım başlicak kısa bir süre sonra

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Öncelikle bütçeni ve ne tarz motosiklet istediğini belirle.
    Youtoube'da altın elbiseli adam kanalında motosikletlerle ve ekipmanlarla ilgili çok fazla bilgi bulabilirsin ordanda videolar izleyebilirsin.
    Eğitim için istanbulda Honda ve Yamaha' nın sürüş okulları ve Motto Akademi var ordan eğitim alabilirsin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SweentLyy -- 4 Haziran 2017; 17:9:45 >
  • Önce kafanızdaki motosiklet karakterini belirleyin ondan sonra ona göre motor tavsiye ederler.

    Ki başlangıç için genelde naked tarzı motorlar daha uygun görülür çünkü, acemi olan birisinin düşüp kalkıcağını düşünürler.
    Bir de şu konu var hangi tarzdan devam ediceksen onun küçüğü ile başla derler bende öyle yapıcam gibi gözüküyor.

    Benim aklımda CBR 125 var başlangıç için, grenajlı olması biraz korkutsada gerçekten çok istiyorum.
    Bajaj aklımı çok çeldi zamanında fakat gerçekten bu kadar sorunlu mu değil mi ikileminde kaldığım için elemek istedim. Acemiyim çünkü daha ne ne değildir tam bilmiyor olacağım.

    YBR 125, CBF 150 de başlangıç için çok ideal sorunsuz makinelerdir. Ben görüntüsü yüzünden düşünmüyorum birazda binerken insan zevk almalı dimi.

    Eğitim kursları ne kadar tutuyor derken? Ehliyet harici ekstra eğitim diyorsan onlar en son 500 filandı belki 600 olmuştur. Motto Akademi (Eski adıyla GİS), Honda GS, Yamaha Riding Akademi vs. gibi seçkin eğitim veren yerler var. Günübirlik sanırım eğitim çoğu fakat size kattığı şeyler çok. Ehliyetteki derslere benzemiyor kesinlikle (diyorlar).

    Ehliyetteki kursları diyorsan 1-2 hafta sürer. Size direksiyon sınavını geçecek kadar öğretiler. (Eğer Motto Akademi gibi bir yerden hem eğitim hem ehliyet almıyorsan)




  • İlk alacağın makine meblağ olarak kesinlikle 6.000 - 6.500 TL'yi geçmemeli görüşündeyim. Aynı zamanda sağlam da motor olmalı ki yolda bırakmasın.

    İkincisi görünüşe önem verilmemeli kendi kanaatimce.Çünkü şekil için değil öğrenmek için alıyorsun.

    Üçüncüsü işletme maliyeti düşük olmalı. Örneğin bir far için 500 TL ödeme yapmak durumunda kalmamalısın veya yakıtı 2.5 3 litreyi geçmemeli.

    Dördüncüsü rahat bir makine olmalı. Öğrenmek için o makinenin üstünden inmeyeceksin haliyle bu da totoya büyük ağrılar sunacaktır. Bu olmamalı. Ekstra olarak sele için kılıflar jeller oluyor ama hazır konforlusu varken neden ekstra para veresin. Verebilirsin de orası senin bütçene bağlı.

    Beşincisi iyice öğrendin 10.000 15.000 KM yol gittin tecrübe kazandın artık. İşin satma kısmına geliyor olay. Bu kısımda da satarken zararının en az seviyede olması önemlidir. 15.000'e aldığın motoru 8.000'e satmak pek mantıklı gelmiyor bana ya da 6.000'e aldığın makineyi bir sene sonra 3.000'e satacaksan hiç almamak daha mantıklı. 6.000'e aldıysan bir sene sonra 5.500 5.250'ye satabilmelisin.

    Altıncısı bu motora ne kadar masraf ettin veya edeceksin. Stok halde mi kullanacaksın yoksa topcase sis farı yan çantalar rüzgar için siperlik falan ekleyecek misin. Bazılarının gırtlak dolu dediği şeyi yapacak mısın? Tavsiyem yapmamandır çünkü ekstralarıyla beraber satarken kimse ekstraya bakmıyor. O kadar para verilir mi diye düşünüyor.

    Yedincisi bulunduğun ildeki servisler ve parça stoğu ve servis kalitesi. Aldığın motor için 1 ay 2 ay parça bekleyeceksin zaten adam akıllı yazın binebiliyoruz. Haziran'da arızalandı veya kırıldı 2 ayda parça geldi Ağustos'a kadar bekledin sonra havalar kötüleşiyor zaten sezon bitti gitti. Servise gittiğin zaman kimse seninle ilgilenmiyorsa da kötü bir durum. Herkes laylaylom durumdaysa ve başka servis imkanı varsa koşarak uzaklaşmak lazım ordan. Yoksa el mahkum tabi.

    Tavsiyelerime gelecek olursak. CBF'i birinci sıraya koyarım her zaman. Şahsen seviyorum. YBR ikinci sırada olur ancak onun da sıfır 7.500 TL üstü. İkinci el yüksek modelli az KM yapmış YBR işinizi çok rahat görecektir. Bajaj NS150 öneririm ancak bazı kronik sorun diye bahsedilen şeyleri olabiliyor(belli devirlerde öksürme, çabuk akü bitirme, dijital ekran sorunu). Bunlar serviste çözülüyor tabi ki garantili makinelerde. Bunun da ikinci el yüksek model düşük KM olanları bulunabilir. CF MOTOR 150 NK modeli saydıklarımın arasında teknik açıdan hepsinden iyi. Enjeksiyonlu bir motor olması daha iyi. Diğerleri karbüratörlü. TVS markasını çok fazla duydum ben motor almadan önce ama nedir ne değildir bilmiyorum.

    Umarım yazdıklarımı okursun ve dikkate alırsın ki dikkate alacağını belirtmişsin. Herkesin fikrini alarak bir işe koyulmanı takdir ediyorum.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.