Şimdi Ara

SİZİN DE ARACINIZ BAZEN İSTEKLİ BAZEN İSTEKSİZ Mİ ÇALIŞIYOR (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
28
Cevap
0
Favori
2.147
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • DeepNote kullanıcısına yanıt
    Hocam biri bahsetmişti, renault motorları sogukta çok isteksiz diye, bende de dizel clio 3 var cidden iyi ısıttın mı sorun yok ancak 30 saniye bekleyim kalkayım dersen, motor isteksiz, şanzuman sapıtık oluyor. Diğer markaları bilmiyorum..
  • akdogan911 A kullanıcısına yanıt
    Haydi buyur, belki de dci ile ilgilidir. Benim araç malumunuz dci edc
  • DeepNote kullanıcısına yanıt
    Güncel turbo araçlar bu durumlardan daha çok etkilenir bu daha çok mevcut ecu enjeksiyon teknolojisi ile ilgili. Turbo yeni birşey değil malum ancak araçların temel konfig. ve basınç düzeyleri yeni.
    Atmosferik ucuz binek araçlar daha az etkilenir. Sadece yüksek compression'lu araçlar çok daha fazla bu etkiyi hissettirir onlarda genellikle hacimleri ile telafi ederler.
    Temel üniteleri şanzıman, diferansiyel vs temel çalışma sıcaklığına ulaşmayan tüm araçlarda performans görece düşük hissedilir burada en aslolanlardan biri yağlama.. yağlama öyle hemen tam başarıma ulaşabilen birşey değil malum soğuk havalarda da akışkanlık değişiyor malum. Ben mühendis değilim ama soğuk ve değişken koşullarda elektromekanik pompaların kısa vadede tam performans göstermediğini yaşayarak biliyoruz. Bir aracı redline vs gibi durumlar hariç soğukken kırmak çok daha kolaydır işte hisler de bununla ilgili gerçekte. Kötü havai koşullarında yüksek rakımlı ve değişken rakımlı şehirlerde kiler daha fazla hisseder bu durumları tabi kapasite varsa :) Şöyle söyleyelim günlük araçlar için dikkate değer görülmez bu durum yarış dünyasında yüksek rakımda özel ecu epu setup yapılır hatta tüm hava alıklarıyla oynayabilen oynar.




  • guyverland kullanıcısına yanıt
    Bilgi sahibi oldum teşekkürler hocam
  • Özellikle yıkayınca turbolu gibi oluyor, haa zaten turboluydu aracım..
  • 2007 Corolla 1.6 mın gün içine bazen turbolu gibi gitmesinden beridir ilgimi çekmiştir bu konu.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    2007 Corolla 1.6 mın gün içine bazen turbolu gibi gitmesinden beridir ilgimi çekmiştir bu konu.



    Hocam biraz daha detay vererek zenginleştireyim konuyu. Hava puslu olur da hani pis pis yağmur yağar, o ortamda araba gitmiyor, yani sanki emme işlemi adam gibi yapılamıyor ve arabada ciddi anlamda performans kaybı ve gürültülü çalışma gözlemliyorum. Güneş altında fazla kaldığında da araç aynı şeyi yaşıyorum ( tatilde plaja yakın bir yere bırakırsınız da akşama kadar güneş yer ya, ondan sonra işte )
  • DeepNote kullanıcısına yanıt
    Harfiyen katılıyorum. Yakın çevreme defalarca demişimdir hatta "yeni nesil düşünebilen (!) araçların huyları var" diye.

    Biraz araştırdığım kadarıyla bizim gözlemleyebileceğimiz basit kriterler (yakıt, yol, sıcaklık, zaman vb) sabit kalmak kaydıyla havadaki nemin ani artış ya da azalışı ile yine havanın ani soğuması çekişi/gaz pedalına tepkiyi etkiliyor.

    Genellikle yağmur sonrası düşen nem oranı ve sıcaklık silindirlerde daha değerli bir yanma meydana getirdiğinden aracın motor sesi, gaz tepkisi, devirlenme isteği iyileşiyor, tersi ise yağmurun yaklaşıp nemin çok arttığı anlarda araç sanki fazladan yolcu varmış gibi hantallaşıyor.

    Bende turbo benzinli araç ve dizel araç var, dizel olan 2013 Stepway 1.5, bu araç kesinlikle çok sıcağı ya da uzun süre sıkıştırmayı sevmiyor, 15-20 derece havalard ilk çalışma anından ideal ısısına ulaşana kadar en etkin performansını sergiliyor misal.


    Bunun dışında son araçlarımdan dizel Focus, t.benzinli Astra net biçimde klima açıkken daha tepkili hale gelen bir gaz pedalına sahiptiler, Stepway de beklenen yönde klma açılınca tepkiler ve performans biraz olumsuz etkileniyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi esmerce -- 22 Mart 2016; 23:46:54 >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.