|
Skoda'dan arızayı ses analizi ile tanıyan yapay zekalı uygulama: Sound Analyzer
![](/static/forum/img/downicon.png)
![](/static/forum/img/upicon.png)
![](/static/forum/img/close.png)
-
-
İzlediğim bir belgeselde.Araba fabrikalarındaki kalıp makinelerinin yanına bir mikrofon koyuyorlardı ses ile arızayı anlıyorlardı.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Arızanın tesbitinin en güzel yolu hassas ve tecrübeli bir kulaktır. Bu işlerden anlamayanlar için belki işe yarayabilir.
-
Hayret arızalı Scala'ları nasıl anlayamıyorlar ki o zaman :D
-
Yapay Zeka dünyayı değiştirmeye devam ediyor. Hayatımıza hızla girecek ve bir yandan hayatımızı kolaylaştırırken diğer yandan insanı değersizleştirecek. Komplike işlerdeki insan ihtiyacı azalacak. Birden olmayacak belki ama insanın bir kenara itilmesi çok ürkütücü ve üzücü. Çünkü insan yapısı gereği zor problemleri çözmek için motive olmuş bir varlık.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Borusan CAT'in de benzer bir projesi vardi is makinalari icin. Rolantide motoru calistiriyordunuz tespitte bulunuyordu.
-
Sanayideki bazı ustalar sesle anlıyorlardı zaten. Demek ki işe yarıyormuş.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
bunu hep hayal etmiştim
-
DSG arızalarının varlığı da firma tarafından kabul edilmiş görünüyor.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Mantıklı bir uygulama. Tüm verileri topladıysalar ses frekanslarından nokta atışı yapabililer.
-
Mesleğim olan gürültü ve titreşim mühendisliği yaygın olarak makine arızalarını tespitte kullanılıyor. Özellikle zamana ya da frekansa bağlı problemleri tespitte harika yöntemler var. Skoda sadece bunu ticarileştirip yazılıma dökmüş. Zaten bu yöntemler her firmada NVH departmanlaeı ya da ekipleri ile çalışılıyor. NVH : Noise Vibration Harshness demek yani Gürültü Titreşim Sertlik olarak çevirebiliriz.
Bencede mantıklı bir yazılım ancak farklı sürüş koşullarına makine öğrenmesi ile adapte olması gerek çok fazla data alması gerekir birde telefonun mikrofonu kaliteli olacak.
Ek olarak ölçtüğü yerde önemli onları standardize ettilerse çok faydalı birşey olur.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: homebird
Arızanın tesbitinin en güzel yolu hassas ve tecrübeli bir kulaktır. Bu işlerden anlamayanlar için belki işe yarayabilir.Ben daha iyi bir yöntem söyleyim ivmeölçer mikrofon ve data anliz ekipmanı sana herşeyini dökerim aracın, gevşeyen civatasımı bile subjektif verilerdense objektif verilere güvenmek en iyisidir. Ustalar size sadece var olan problemi söyler, bu bahsettiğim yöntem ise daha sonra bozulacak makina parçalarınıda söyler
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Scala’nın ne arızası var
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yolda mütemadiyen alev alıyorlar. Hatta buraya birkaçının resmi de atılmıştı.
-
1 tanesi yandı diye hepsi arızalı diyemeyiz
yanan tüm araç resimleri 1 araca ait İntercity aracı
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Shazam gibi tutuyormuşsun arıza algılanamadı tekrar deneyin diyormuş
aslında güzel bir uygulama bu gün ana kartlar'da bile kendi üstünde ledli panel ile bir arızası olursa arıza numarasını gösteriyor ana kart kitapcığın'dan bakıp sorunun ne olduğunu anlaya biliyorsun aynı mantık ile yapmışlar sanırım sadece panel'den kod göstereceği yerine ses çıkartacak
-
Bizim tr versiyonunda dinleyip dinleyip kullanıcısı hatası der
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
En Beğenilen Yanıtlar
![](/static/forum/img/enbegenilen_icons/tumyanitlarigenislet.png)
Hayret arızalı Scala'ları nasıl anlayamıyorlar ki o zaman :D
|
İzlediğim bir belgeselde.Araba fabrikalarındaki kalıp makinelerinin yanına bir mikrofon koyuyorlardı ses ile arızayı anlıyorlardı.
|
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X