Şimdi Ara

Skoda, motor üretiminde 15 milyona ulaştı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
450
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Skoda, motor üretimindeki başarısını bugüne kadar üretilen 15 milyon motorla taçlandırdı. Banttan son olarak EA 211 serisinin 5 milyonuncu motorunu indiren Skoda, geleneksel motor üretimindeki öncü rolünü sürdürüyor.



    Skoda’nın motor üretim hikâyesi, 1899 yılında Laurin & Klement’in kendi tasarımı olan tek silindirli motorla çalışan ilk motosikletlerini üretmesiyle başladı. Bu motosiklet, Mladá Boleslav’da bugün dünyanın en modern üretim tesislerinden biri olarak kabul edilen Skoda fabrikasının temelini oluşturuyor.



    Laurin & Klement’in 1895’teki kuruluşundan sadece dört yıl sonra o dönemde üretimde bulunan Slavia bisiklet serisi, yardımcı benzinli motorlarla genişletildi. 1899’da ise 1,25 beygir gücüne sahip ilk Slavia Type A motosiklet üretildi. 



    Motosikletlerden, uçak ve otomobil motorlarına uzanan yolculuk



    Skoda, motor üretiminde 15 milyona ulaştı
    1904 yılında L&K Type CCCC, sıralı dört silindirli motorla çalışan dünyanın ilk motosikleti oldu. Bir yıl sonra, Laurin & Klement’in ilk otomobili Voiturette A’ya dört zamanlı, sıvı soğutmalı, bir litrelik bir V-Twin motor yerleştirildi. 1907’de Laurin & Klement, Orta Avrupa’da türünün ilk örneği FF modeliyle sıralı sekiz silindirli bir motor sundu ve 1910’da L&K Type EL uçak motorunu üretmeye başladı. 



    1929’da Skoda markası altında Mladá Boleslav’da büyük ölçekli montaj hattı kuruldu ve üretim başladı. Dönemi için devrim niteliğinde teknolojiye sahip, basınçlı döküm alüminyum motor bloklarının 1000MB modelini 1964’te geliştiren Skoda, o günden bugüne motor tasarımındaki yenilikçi yaklaşımını sürdürdü. Günümüzde, bu teknoloji, EA 211 serisi motorların üretiminde başarıyla kullanılıyor.



    VW Grubuna ait 7 farklı markanın model serisi için motor üretiyor



    Skoda, motor üretiminde 15 milyona ulaştı
    Volkswagen Grubu’na 1991 yılında katılan Skoda, bu ortaklık sayesinde global bir motor üretim merkezi haline geldi. Bu tarihten sadece altı yıl sonra diğer Grup markalarına motor tedarik etmeye başlayan Skoda, 2012 yılında EA 211 serisinin üretimine başladı. İlk olarak o dönemde yeni lanse edilen 1.2 ve 1.4 TSI motorların üretimine başlayan Skoda, ardından tüm Volkswagen Grubu için MPI ünitelerin geliştirilmesinden tamamen sorumlu oldu. 2014 yılında ise 400 kW’a kadar güç çıkışına sahip motorları test edebilen, ileri test tesisleriyle donatılmış modern bir motor merkezi açtı.



    Ayrıca Bkz.ÖTV'siz engelli araç alımına düzenleme: 10 yıl ve yerlilik şartı!



    Mart 2023’te Volkswagen Grubu, EA 211 motor serisinin tüm geliştirme ve üretim sorumluluğunu kademeli olarak Skoda’ya devretti. Bugün, 1.0 MPI, 1.6 MPI, 1.0 TSI, 1.4 TSI (PHEV) ve 1.5 TSI gibi modern teknolojiye sahip motorlar, Skoda’nın uzmanlığıyla geliştiriliyor ve VW Grubuna ait 7 farklı markanın 50 model serisi için üretiliyor.









  • 21.yy da motor üretmeyle gururlanmak mı :D



    Valla sonra demesinler VAG neden batıyor diye, ABD keşke şunları dieselgate skandalında çok çok daha ağır tazminata mahkum etseydi.

  • khanstern kullanıcısına yanıt
    Haklısın ama motor yerli değil diyen bir kitle baya var ülkemizde.(Başka yerde de eser miktarda vardır diye düşünüyorum)

  • Nedir bu nefret?? Sanki elektrikli araçlar çok mu çevreci çok mu sağlıklı ..


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Moueson kullanıcısına yanıt

    Yalancıyı ve yanlışı savunmaya devam edin siz..


    Ama nefretimin gerçekten sebebini bilmek istiyorsanız otobanda giderken annem astım hastası ve şeref yoksunu bir polo sahibi klimamız açıkken makas atarak karadumana boğdu ortalığı, o gün yanında ventolin olmasaydı yakalar o egzozu alır , neyse ağzımı bozmayacağım ettiğimiz beddualarla iki yakası zaten bir araya gelmeyecektir, bu sebeple içten yanmalılardan özellikle dizelden nefret ediyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • khanstern kullanıcısına yanıt

    Annenize çok geçmiş olsun. Böyle bir şeref yoksunu biri yüzünden benzinli araçlara düşman olmak çok mantıklı değil. Şimdi farz edelim bir kapalı AVM otoparkında elektrikli araç alev alsa ve otoparktaki diğer araçlara sıçrasa bu sebeple elektrikli araçlara düşman olunabilir mi. Bana kalsa elektrikli araçlar LPG li muamelesi görmesi lazım. Kapalı otoparka girmesi yasaklanmalı


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • GetSomeRest kullanıcısına yanıt

    Teşekkür ederim hocam , Orada da şöyle haklısınız , kapalı otoparklara alınmaması gereken arabalar kesinlikle içten yanmalılar çünkü leş gibi petrol kokuyor ve ortamı acayip ısıtıyor özellikle yaz aylarında, her avm otoparkta havalandırma bulundursa bile yetmiyor zehirleniyor çoluk çocuk. Kapalı ortama bu bacalı hurdalar alınmamalı. Haa ama benzin ve lpg bir tık daha masum dizellerin hiçbiri girmemeli.


    Avmlerde hidrant sistemi bulunuyor merak etmeyin bir şey olmaz özellikle LFP bataryalar dizelden bile daha güvenli yanma konusunda, youtubeda testler mevcut ama eski tip NMC bataryalar için haklısınız bir tık risk mevcut




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi khanstern -- 26 Aralık 2024; 16:54:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Elektrikli araçlar gerçekten çok mu çevreci? Batarya üretiminde kullanılan lityum gibi nadir metallerin madenciliğinde bildiğimiz insan kıyımı yaşanıyor, zaten elektrikli araç konsepti direkt sürdürülebilir değil ayrıca güvensiz de, Abdde cayır cayır yanarak elekrikli arabanın içinde can veren yüzlerce insan var.



    Benim şahsen emisyon falan pek umrumda değil, ama illa çevre dostu ve aynı zamanda elektriklilerin aksine pratik de bir yöntem aranıyorsa en iyi çözüm, çevre dostu sentetik yakıtlar. İlerleyen yıllarda Formula 1'de Hybrid motorların kenara atılıp yerine tamamen içten yanmalı ama sentetik yakıtlı motorların geleceği söyleniyor. British Touring Cars yarış serisi zaten Hybridleri kenara atıp az emisyonlu sentetik yakıtla çalışan V12 motorlara geçiş yaptı. Motorsporlarındaki gelişimler ne olursa olsun zaman içinde otomotiv sektörüne de sıçrayacaktır.





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.