Şimdi Ara

Skoda - superb hakkında. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
54
Cevap
0
Favori
655
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Donanım benim için çok önemli değil, ESP varsa ki vardı diye hatırlıyorum kesinlikle TDI alırdım birde yazılım yaptırır binerdim. Ortalama yakıtın şehir içi kısa mesafe en fazla 7lt olur ki bunu buldurmak da başarıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    Donanım benim için çok önemli değil, ESP varsa ki vardı diye hatırlıyorum kesinlikle TDI alırdım birde yazılım yaptırır binerdim. Ortalama yakıtın şehir içi kısa mesafe en fazla 7lt olur ki bunu buldurmak da başarıdır.

    Yaptığım km yi dikkate alarak yorum yaptınız sanırım.. Bugün bi süperb kullanıcısıyla konuştum adam benzinlide devrinde kullanırsan 350 kr yakıcağını söyledi. Yılda 15-20 bin km içinde aynı düşüncede misiniz merak ettim hocam?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lila Pause

    quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    Donanım benim için çok önemli değil, ESP varsa ki vardı diye hatırlıyorum kesinlikle TDI alırdım birde yazılım yaptırır binerdim. Ortalama yakıtın şehir içi kısa mesafe en fazla 7lt olur ki bunu buldurmak da başarıdır.

    Yaptığım km yi dikkate alarak yorum yaptınız sanırım.. Bugün bi süperb kullanıcısıyla konuştum adam benzinlide devrinde kullanırsan 350 kr yakıcağını söyledi. Yılda 15-20 bin km içinde aynı düşüncede misiniz merak ettim hocam?

    Yahu vallahi bıktım şu km muhabbetinden. Hangi fikir yoksunu beyin ortaya atıyorsa şu düşünceyi vallahi de billahi de tillahi de bıktım. Yanlış anlama, en kıl olduğum konulardan biridir, lafımın tek kelimesi bile sana değil. Yahu kardeşim dizel arabanın benzinliden ne farkı var? Mazot filtresi... Mazot filtresi kaç para 50-60TL idi en son PSA dizellerin. Baktım aynı 1.6 CR TDI'nin de... Ee neden dizel almıyoruz? Yok bakımları pahalıymış, ne fark var kardeşim ne fark var benzinliden, al işte mazot filtresi. Cebini düşünen adam yetkili servise zaten götürmez. Bir mazot filtresi parası verirsin fazladan 20.000km'de bir. Turbo ikisinde de var, adamakıllı kullanıldıktan sonra 200-250.000'de revizyon ister, 300-350.000'de değişim ister. Enjektörler daha dayanıklı bir parça, yeter ki adamakıllı kulanılsın. Bozulma km'lerine gelene kadar bir araba daha çıkar meydana benzinli bineceğine mazotlu binersen. Satarken çatır çatır satarsın hem hızlı hem yüksek fiyata.

    Ne zaman benzinli mi mazotlu mu tartışması yapacaksın?

    Şu zaman, 50'ye benzinli 60'a dizel veriyorlarsa sen bu arabayı sıfır alıyorsan ve iki sene bakımlarını yetkili serviste yaptıracaksan ve az kilometre yapıyorsan ve iki sene sonra satacaksan dizele gerek yok. Maliyet hesabı yapmak gerekiyor, farzı misal yapalım kabaca bir tane. Yukarıdaki şartlar geçerli mazot 4 benzin 5 lira. Ben gittim dizel aldım, iki senede iki kere bakıma götüreceğim 10.000km kullanacağım her sene toplam 20.000km. Mazotlu ortalama 5lt benzinli ortalama 7.5lt yakıyor ki yakar bu rakamları tartışmaya gerek yok araç 1500kg civarı. Neyse 20.000km sonunda 1000lt mazot, 1500lt benzin kullanıyorum. İki kere bakıma götürdüm benzinliye 400TL mazotluya 600TL istediler, bu rakamlar tamamen sallamasyon hiç bir aracım yetkili servis kapısından içeri girmedi alırken baktırmaya götürenler dışında ama bu civarda diye hatırlıyorum. Mazot parası 4.000TL, Benzin parası 7.500TL yapıyor bakımları çıkınca net 3.100TL eline kalıyor mazotlu arabada. Arabayı satsan iki sene sonunda benzinlisiyle mazotlusu arasında ortalama 5.000TL fark olur fiyat olarak 1.900TL zarardasın mazotlu alırsan. 15.000km kullansan yılda toplam 30.000km yapsan parayı her türlü amorti edip ekstra yazıyorsun mazotlu alırsan bak sıfır alırsan bile sıfır sıfır

    Kim neresinden uyduruyorsa şu muhabbeti, yeter kessin artık. Hayır okuyan sorgulamıyor da, yap kardeşim maliyet hesabını..Nedenlerini yazdım işte yukarıda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Derin Mavi -- 20 Nisan 2014; 16:04:46 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lila Pause

    quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    Donanım benim için çok önemli değil, ESP varsa ki vardı diye hatırlıyorum kesinlikle TDI alırdım birde yazılım yaptırır binerdim. Ortalama yakıtın şehir içi kısa mesafe en fazla 7lt olur ki bunu buldurmak da başarıdır.

    Yaptığım km yi dikkate alarak yorum yaptınız sanırım.. Bugün bi süperb kullanıcısıyla konuştum adam benzinlide devrinde kullanırsan 350 kr yakıcağını söyledi. Yılda 15-20 bin km içinde aynı düşüncede misiniz merak ettim hocam?

    Şehir içinde superb tsi 7 litre mi yakıyormuş. Demekki bize 2.0 tsi vermişler hayrına. 1.5 dci megane sport tourer bile şehir içi 7 litre yakıyor. 1400 kg megane. Bizim millet 30–40km ortalama hızla şehir içi yakıt sanıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Marmaratic -- 20 Nisan 2014; 16:04:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lila Pause

    quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    Donanım benim için çok önemli değil, ESP varsa ki vardı diye hatırlıyorum kesinlikle TDI alırdım birde yazılım yaptırır binerdim. Ortalama yakıtın şehir içi kısa mesafe en fazla 7lt olur ki bunu buldurmak da başarıdır.

    Yaptığım km yi dikkate alarak yorum yaptınız sanırım.. Bugün bi süperb kullanıcısıyla konuştum adam benzinlide devrinde kullanırsan 350 kr yakıcağını söyledi. Yılda 15-20 bin km içinde aynı düşüncede misiniz merak ettim hocam?

    Yahu vallahi bıktım şu km muhabbetinden. Hangi fikir yoksunu beyin ortaya atıyorsa şu düşünceyi vallahi de billahi de tillahi de bıktım. Yanlış anlama, en kıl olduğum konulardan biridir, lafımın tek kelimesi bile sana değil. Yahu kardeşim dizel arabanın benzinliden ne farkı var? Mazot filtresi... Mazot filtresi kaç para 50-60TL idi en son PSA dizellerin. Baktım aynı 1.6 CR TDI'nin de... Ee neden dizel almıyoruz? Yok bakımları pahalıymış, ne fark var kardeşim ne fark var benzinliden, al işte mazot filtresi. Cebini düşünen adam yetkili servise zaten götürmez. Bir mazot filtresi parası verirsin fazladan 20.000km'de bir. Turbo ikisinde de var, adamakıllı kullanıldıktan sonra 200-250.000'de revizyon ister, 300-350.000'de değişim ister. Enjektörler daha dayanıklı bir parça, yeter ki adamakıllı kulanılsın. Bozulma km'lerine gelene kadar bir araba daha çıkar meydana benzinli bineceğine mazotlu binersen. Satarken çatır çatır satarsın hem hızlı hem yüksek fiyata.

    Ne zaman benzinli mi mazotlu mu tartışması yapacaksın?

    Şu zaman, 50'ye benzinli 60'a dizel veriyorlarsa sen bu arabayı sıfır alıyorsan ve iki sene bakımlarını yetkili serviste yaptıracaksan ve az kilometre yapıyorsan ve iki sene sonra satacaksan dizele gerek yok. Maliyet hesabı yapmak gerekiyor, farzı misal yapalım kabaca bir tane. Yukarıdaki şartlar geçerli mazot 4 benzin 5 lira. Ben gittim dizel aldım, iki senede iki kere bakıma götüreceğim 10.000km kullanacağım her sene toplam 20.000km. Mazotlu ortalama 5lt benzinli ortalama 7.5lt yakıyor ki yakar bu rakamları tartışmaya gerek yok araç 1500kg civarı. Neyse 20.000km sonunda 1000lt mazot, 1500lt benzin kullanıyorum. İki kere bakıma götürdüm benzinliye 400TL mazotluya 600TL istediler, bu rakamlar tamamen sallamasyon hiç bir aracım yetkili servis kapısından içeri girmedi alırken baktırmaya götürenler dışında ama bu civarda diye hatırlıyorum. Mazot parası 4.000TL, Benzin parası 7.500TL yapıyor bakımları çıkınca net 3.100TL eline kalıyor mazotlu arabada. Arabayı satsan iki sene sonunda benzinlisiyle mazotlusu arasında ortalama 5.000TL fark olur fiyat olarak 1.900TL zarardasın mazotlu alırsan. 15.000km kullansan yılda toplam 30.000km yapsan parayı her türlü amorti edip ekstra yazıyorsun mazotlu alırsan bak sıfır alırsan bile sıfır sıfır

    Kim neresinden uyduruyorsa şu muhabbeti, yeter kessin artık. Hayır okuyan sorgulamıyor da, yap kardeşim maliyet hesabını..Nedenlerini yazdım işte yukarıda.

    Eline sağlık hocam iyi açıklamışsın durumu. Birde şu yakıt muhabbeti varki sorma gitsin.

    Ben 1400 kg megane sport tourer 1.5 dci aracım için bir kaç ortalamamı söyleyeyim size.

    Şehirler arası
    350 km nin ortlaması 3.6 lt. Ort hız 71
    350 km nin ortalaması 8.6 lt. Ort hız yüksek

    Şehir içi
    25 km ortalama hız ile bir depo 6.0 lt ortalama
    28 km ortalama hız ile bir depo 9.5 lt ortalama.

    Bunlar uç değerlerim. Aynı araba, aynı sürücü, aynı yol, aynı yakıt farklı kullanım tarzı.
    Tek fark kullanım tarzı iken bile farklar ortada, gerisini siz hesap edin.

    Efendime söyleyeyim tsi superble şehir içinde 350 krş yakıyormuş. Yahu azıcık kafası çalışan adam, gemi gibi benzinli aracın şehir içinde adam gibi 2–3k devir aralığında kullanılarak 7 lt yakamayacağını bilir. Delinin biri 1700 devirde vites değiştiriyor, eğimli yolda 30 km gidip fotoğraf çekiyor şehir içi 7 lt yaktım diye. Biz dizel kullananlarda yakıt üretiyoruz zaten. Sağlıklı kullanımda tdi superb zaten 7 lt yakıyor. Sıkıştırırsanız 8.5 değerini çok rahat yakalıyorsunuz. Gaz pedalının altında yumurta var gibi basarsam bende yakarım 6 litre.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar biraz sakin cevap verin. Zaten cevapları bilsem sormazdım sizlere. Sağolun yinede.
    Bir de benzinde bu aracın yaktığı gerçek değeri bilen söyleyebilir mi madem 350 yakmıyor kaç lt yada kaç krş yakıyor bu araç?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi White1nk -- 20 Nisan 2014; 17:33:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam hesap basit senede 10k km için kesinlikle dizel araç alınmaz. Yukarıda mazot filitresinden örnek veren arkadaş bosch car servise gidip enjektör takımı ve pompa fiyatlarını bir öğrenin isterseniz...

    Birde super b aşkı nereden çıktı hocam alın bir avensiz bakın keyfinize olursa kesinlikle elegant extra alın , 1.6 132 hp klasik LPG uyumlu Toyota motoru birde 6 ileri mis vallahi pirins gibi bir kit taktırırsanızda uzun yıllar size hizmet eder...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lacano -- 20 Nisan 2014; 18:12:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lila Pause

    Arkadaşlar biraz sakin cevap verin. Zaten cevapları bilsem sormazdım sizlere. Sağolun yinede.
    Bir de benzinde bu aracın yaktığı gerçek değeri bilen söyleyebilir mi madem 350 yakmıyor kaç lt yada kaç krş yakıyor bu araç?
    emriniz olur hayhay, ha bu arada tepki size değildi alınganlık etmeyin, bir kaç mesaj yukarıda yazdım yakıtı bilmem okuyor musunuz. madem öyle sizin için en doğru değeri görmek için 1.4 tsi passat yada superb ile teste çıkın. İşe bak birde fırça yiyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Marmaratic -- 20 Nisan 2014; 18:19:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lacano

    Hocam hesap basit senede 10k km için kesinlikle dizel araç alınmaz. Yukarıda mazot filitresinden örnek veren arkadaş bosch car servise gidip enjektör takımı ve pompa fiyatlarını bir öğrenin isterseniz...

    Birde super b aşkı nereden çıktı hocam alın bir avensiz bakın keyfinize olursa kesinlikle elegant extra alın , 1.6 132 hp klasik LPG uyumlu Toyota motoru birde 6 ileri mis vallahi pirins gibi bir kit taktırırsanızda uzun yıllar size hizmet eder...

    Yahu kardeşim boş boş konuşmayın şurada.. Enjektör dediğin düzgün yakıtla kullanıldıkça uzunca kmler boyunca sorun çıkartmaz, bu km'lere gelene kadar zaten bu adam ya arabayı satar satmasa da benzinli kullanacağına her türlü çıkartır masrafını. 20.000km'de 3100TL zaten karda oluyor. 200.000km'de 31.000TL kar say. Sandık motor getirse yine karda. Kaldı ki enjektör tamiri zor bir şey değil, aynı şey turbo için de geçerli. Tamir dediğim içini değiştiriyorlar, sıfır gibi olmasa da işini yine görüyor. İyi bir ustaya giderse sıfıra yakın performans alır. Sen bakıma gider gibi yetkili servisten, bosch car service den sıfır takım alırsan fazla para ödersin tabi. Binmesek, uğraşmasak bilmeyeceğiz. Senin mantığınla giderse motor bozulur diye hiç kullanmayalım arabayı. Birde gitmiş LPG öneriyor enjektör pahalı diyen adam. Enjektör kafanızda canlandırdığınız gibi komplike aman yandım bozulursa ölürüz bir parça değil. Yukarıda örnek verdim hesap yaptım daha ne diyeyim ben size.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Derin Mavi -- 20 Nisan 2014; 18:33:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lacano

    Hocam hesap basit senede 10k km için kesinlikle dizel araç alınmaz. Yukarıda mazot filitresinden örnek veren arkadaş bosch car servise gidip enjektör takımı ve pompa fiyatlarını bir öğrenin isterseniz...

    Birde super b aşkı nereden çıktı hocam alın bir avensiz bakın keyfinize olursa kesinlikle elegant extra alın , 1.6 132 hp klasik LPG uyumlu Toyota motoru birde 6 ileri mis vallahi pirins gibi bir kit taktırırsanızda uzun yıllar size hizmet eder...

    Yahu kardeşim boş boş konuşmayın şurada.. Enjektör dediğin düzgün yakıtla kullanıldıkça uzunca kmler boyunca sorun çıkartmaz, bu km'lere gelene kadar zaten bu adam ya arabayı satar satmasa da benzinli kullanacağına her türlü çıkartır masrafını. 20.000km'de 3100TL zaten karda oluyor. 200.000km'de 31.000TL kar say. Sandık motor getirse yine karda. Kaldı ki enjektör tamiri zor bir şey değil, aynı şey turbo için de geçerli. Tamir dediğim içini değiştiriyorlar, sıfır gibi olmasa da işini yine görüyor. İyi bir ustaya giderse sıfıra yakın performans alır. Sen bakıma gider gibi yetkili servisten, bosch car service den sıfır takım alırsan fazla para ödersin tabi. Binmesek, uğraşmasak bilmeyeceğiz. Senin mantığınla giderse motor bozulur diye hiç kullanmayalım arabayı. Birde gitmiş LPG öneriyor enjektör pahalı diyen adam. Enjektör kafanızda canlandırdığınız gibi komplike aman yandım bozulursa ölürüz bir parça değil. Yukarıda örnek verdim hesap yaptım daha ne diyeyim ben size.

    Öncelikle üslubunuza dikkat edin. Ne yazdığıma iyi bakın lütfen ben 10.000 km göre konuştum. Düzgün yakıt demişsiniz, siz benzin veya mazot alırken istasyonun deposunu kontrolmu ediyorsunuz? Farz edelim deponun sonuna denk geldi pompa ve enjektörler tamir edilemeyecek şekilde tahrip oldu, olamazmı bal gibi olur, sizin sanayi v.s uğraşacak vaktiniz ve tanığınız olabilir ancak herkesin olacak diye bir kural yok, kaldıki tanıdık yoksa sanayide sizi bir güzel öperler...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • yaa o değilde bugün otobanda gördüm uçak gibi gidiyordu şerefsizim, tip yok o ayrı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yılda 10.000 km için TSİ almak daha mantıklı hatta az bineceğiniz için lpg de düşünmek ne kadar doğru bilemem. 2012 LPG fuarında bi firma superb' e lpg taktırmıştı ufak bi konuşma geçti aramızda orada bulunan temcilciler uyumlu olduğunu bi sorun yaşanmadığını söylediler. Bana sorar sanız illa ki superb olmak zorunda değilse Octavia 1.2 TSİ iyi bi seçenek olabilir ama son karar size ait. Saygılarla...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lacano


    quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lacano

    Hocam hesap basit senede 10k km için kesinlikle dizel araç alınmaz. Yukarıda mazot filitresinden örnek veren arkadaş bosch car servise gidip enjektör takımı ve pompa fiyatlarını bir öğrenin isterseniz...

    Birde super b aşkı nereden çıktı hocam alın bir avensiz bakın keyfinize olursa kesinlikle elegant extra alın , 1.6 132 hp klasik LPG uyumlu Toyota motoru birde 6 ileri mis vallahi pirins gibi bir kit taktırırsanızda uzun yıllar size hizmet eder...

    Yahu kardeşim boş boş konuşmayın şurada.. Enjektör dediğin düzgün yakıtla kullanıldıkça uzunca kmler boyunca sorun çıkartmaz, bu km'lere gelene kadar zaten bu adam ya arabayı satar satmasa da benzinli kullanacağına her türlü çıkartır masrafını. 20.000km'de 3100TL zaten karda oluyor. 200.000km'de 31.000TL kar say. Sandık motor getirse yine karda. Kaldı ki enjektör tamiri zor bir şey değil, aynı şey turbo için de geçerli. Tamir dediğim içini değiştiriyorlar, sıfır gibi olmasa da işini yine görüyor. İyi bir ustaya giderse sıfıra yakın performans alır. Sen bakıma gider gibi yetkili servisten, bosch car service den sıfır takım alırsan fazla para ödersin tabi. Binmesek, uğraşmasak bilmeyeceğiz. Senin mantığınla giderse motor bozulur diye hiç kullanmayalım arabayı. Birde gitmiş LPG öneriyor enjektör pahalı diyen adam. Enjektör kafanızda canlandırdığınız gibi komplike aman yandım bozulursa ölürüz bir parça değil. Yukarıda örnek verdim hesap yaptım daha ne diyeyim ben size.

    Öncelikle üslubunuza dikkat edin. Ne yazdığıma iyi bakın lütfen ben 10.000 km göre konuştum. Düzgün yakıt demişsiniz, siz benzin veya mazot alırken istasyonun deposunu kontrolmu ediyorsunuz? Farz edelim deponun sonuna denk geldi pompa ve enjektörler tamir edilemeyecek şekilde tahrip oldu, olamazmı bal gibi olur, sizin sanayi v.s uğraşacak vaktiniz ve tanığınız olabilir ancak herkesin olacak diye bir kural yok, kaldıki tanıdık yoksa sanayide sizi bir güzel öperler...

    Yav Allah aşkına ortaya sav atıp durma, beni de boşu boşuna yorma kabullenemeyeceksen. Bilindik belli başlı yerlerden aldıktan sonra bir şey olmaz, bir şey olacağı varsa da benzinli arabaya da olur. Enjektörü yıpratan kükürt oranı yüksek yakıt yani kurum bağlatıyor, bu da tık diye bir sefer kükürt oranı yüksek yakıt aldın mı enjektörü bozmaz. Sürekli kükürt oranı yüksek mazot alırsan -ki bulmak zordur, ancak kaçak satılanlarda rastlayabilirsin sınıra yakın yerlerde- o zaman bozulur. EPDK işi sıkı tutuyor, istasyonları çoğu ciddi bir denetim baskısı altında. Kolay kolay kaçak, kötü mazot satamazlar. Shell, BP gibi firmalar zaten her şeyden önce kendi denetliyor yakıtını, mesleki alanım olduğu için bir ek bilgi sıkıştırayım tankerlerle(gemi)gelen akaryakıtı tahliye edilmeden önce-sonra ve istasyonda tahlil ediyorlar ve bu konuda çok hassaslar. O konuya hiç girmeyelim yani.. Deponun sonuna gelene kadar aklın neredeydi diye sorarlar, üstelik hiç bir aracın mazot pompası bir kere yakıt çekemedi diye bozulmaz hava yapar en fazla. Yani sırf boş laf kalabalığı yaptığın buradan belli, sağdan soldan duyup gelip buraya yazıyorsun bildiğin şeyler doğruymuş gibi. Enjektörle zaten alakası yok depo dibinde mazot kullanmanın. Anca pislik, kurum dibe çöker onu da pompa çeker enjektöre verirse olur ki yineliyorum bunu sürekli/ısrarla yapmadıkça sorun yaşamazsın bu konuda. Yine aynı sıkıntıyı benzinli araçta da yaşarsın. Bu arada yakıt konusunda hassaslığınla LPG tavsiye etmen takdire şayan bir davranış. Madem bu kadar düşünüyorsun motoru LPG ile ne işin olur? Ha dedik hadi yine enjektörler harap oldu, tamir takımı zaten parçanın işleyen kısmını komple içeriyor. Adam eline çekiç alıp tamir etmiyor enjektörü, belli başlı parçaları değiştiriyor. Bu uzun bir işlem de değil emin ol yetkili servisten önce çıkarsın sanayiden. Kendini bildikten sonra kimse kimseyi öpemez, ticaret adabı olmayan adamı herkes her yerde öper. Yahu bak aklıma ne geldi, kardeşim hem sanayide öperler diyorsun yani yetkili servise git diyorsun hem de bana gelmiş burada dizelim parçaları pahalı diye ahkam kesiyorsun. Yürü git işine insanın canını sıkma, sen iki kere yetkili servise rutin bakıma git ben sanayide bakıma sokayım bir enjektör takımı çıkar zaten bana.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lacano


    quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lacano

    Hocam hesap basit senede 10k km için kesinlikle dizel araç alınmaz. Yukarıda mazot filitresinden örnek veren arkadaş bosch car servise gidip enjektör takımı ve pompa fiyatlarını bir öğrenin isterseniz...

    Birde super b aşkı nereden çıktı hocam alın bir avensiz bakın keyfinize olursa kesinlikle elegant extra alın , 1.6 132 hp klasik LPG uyumlu Toyota motoru birde 6 ileri mis vallahi pirins gibi bir kit taktırırsanızda uzun yıllar size hizmet eder...

    Yahu kardeşim boş boş konuşmayın şurada.. Enjektör dediğin düzgün yakıtla kullanıldıkça uzunca kmler boyunca sorun çıkartmaz, bu km'lere gelene kadar zaten bu adam ya arabayı satar satmasa da benzinli kullanacağına her türlü çıkartır masrafını. 20.000km'de 3100TL zaten karda oluyor. 200.000km'de 31.000TL kar say. Sandık motor getirse yine karda. Kaldı ki enjektör tamiri zor bir şey değil, aynı şey turbo için de geçerli. Tamir dediğim içini değiştiriyorlar, sıfır gibi olmasa da işini yine görüyor. İyi bir ustaya giderse sıfıra yakın performans alır. Sen bakıma gider gibi yetkili servisten, bosch car service den sıfır takım alırsan fazla para ödersin tabi. Binmesek, uğraşmasak bilmeyeceğiz. Senin mantığınla giderse motor bozulur diye hiç kullanmayalım arabayı. Birde gitmiş LPG öneriyor enjektör pahalı diyen adam. Enjektör kafanızda canlandırdığınız gibi komplike aman yandım bozulursa ölürüz bir parça değil. Yukarıda örnek verdim hesap yaptım daha ne diyeyim ben size.

    Öncelikle üslubunuza dikkat edin. Ne yazdığıma iyi bakın lütfen ben 10.000 km göre konuştum. Düzgün yakıt demişsiniz, siz benzin veya mazot alırken istasyonun deposunu kontrolmu ediyorsunuz? Farz edelim deponun sonuna denk geldi pompa ve enjektörler tamir edilemeyecek şekilde tahrip oldu, olamazmı bal gibi olur, sizin sanayi v.s uğraşacak vaktiniz ve tanığınız olabilir ancak herkesin olacak diye bir kural yok, kaldıki tanıdık yoksa sanayide sizi bir güzel öperler...

    Yav Allah aşkına ortaya sav atıp durma, beni de boşu boşuna yorma kabullenemeyeceksen. Bilindik belli başlı yerlerden aldıktan sonra bir şey olmaz, bir şey olacağı varsa da benzinli arabaya da olur. Enjektörü yıpratan kükürt oranı yüksek yakıt yani kurum bağlatıyor, bu da tık diye bir sefer kükürt oranı yüksek yakıt aldın mı enjektörü bozmaz. Sürekli kükürt oranı yüksek mazot alırsan -ki bulmak zordur, ancak kaçak satılanlarda rastlayabilirsin sınıra yakın yerlerde- o zaman bozulur. EPDK işi sıkı tutuyor, istasyonları çoğu ciddi bir denetim baskısı altında. Kolay kolay kaçak, kötü mazot satamazlar. Shell, BP gibi firmalar zaten her şeyden önce kendi denetliyor yakıtını, mesleki alanım olduğu için bir ek bilgi sıkıştırayım tankerlerle(gemi)gelen akaryakıtı tahliye edilmeden önce-sonra ve istasyonda tahlil ediyorlar ve bu konuda çok hassaslar. O konuya hiç girmeyelim yani.. Deponun sonuna gelene kadar aklın neredeydi diye sorarlar, üstelik hiç bir aracın mazot pompası bir kere yakıt çekemedi diye bozulmaz hava yapar en fazla. Yani sırf boş laf kalabalığı yaptığın buradan belli, sağdan soldan duyup gelip buraya yazıyorsun bildiğin şeyler doğruymuş gibi. Enjektörle zaten alakası yok depo dibinde mazot kullanmanın. Anca pislik, kurum dibe çöker onu da pompa çeker enjektöre verirse olur ki yineliyorum bunu sürekli/ısrarla yapmadıkça sorun yaşamazsın bu konuda. Yine aynı sıkıntıyı benzinli araçta da yaşarsın. Bu arada yakıt konusunda hassaslığınla LPG tavsiye etmen takdire şayan bir davranış. Madem bu kadar düşünüyorsun motoru LPG ile ne işin olur? Ha dedik hadi yine enjektörler harap oldu, tamir takımı zaten parçanın işleyen kısmını komple içeriyor. Adam eline çekiç alıp tamir etmiyor enjektörü, belli başlı parçaları değiştiriyor. Bu uzun bir işlem de değil emin ol yetkili servisten önce çıkarsın sanayiden. Kendini bildikten sonra kimse kimseyi öpemez, ticaret adabı olmayan adamı herkes her yerde öper. Yahu bak aklıma ne geldi, kardeşim hem sanayide öperler diyorsun yani yetkili servise git diyorsun hem de bana gelmiş burada dizelim parçaları pahalı diye ahkam kesiyorsun. Yürü git işine insanın canını sıkma, sen iki kere yetkili servise rutin bakıma git ben sanayide bakıma sokayım bir enjektör takımı çıkar zaten bana.

    Seni uyardığım halde halen saygısız ve ukala şekilde cevap vermeye devam ediyorsun. Sen önce benim yazdığımı oku anla ve sonra bana cevap yazmaya çalış... Arabanın deposundan bahseden kim ?

    Çok konuşup boş konuşmak diye senin yazdıkların olsa gerek.

    Bu son mesajdır boşuna cevap yazma zahmetinde bulunma...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.