Şimdi Ara

skoda yeti mi nissan qq mi kararsız kaldım yardım (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
119
Cevap
0
Favori
13.515
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: günerkanat

    quote:

    Orijinalden alıntı: BenGiDeR

    Yeti alana kadar caddy alın. Hem daha ucuz hemde yetiden daha hoş duruyor.

    Skoda tasarımcıları yeti'yi hangi düşüncelerle tasarladılar çok merak ediyorum.

    QQ ve Tiguan arasında kalsan anlarımda QQ ile Yeti'nin arasında kalmak enterasan doğrusu.

    Skoda tasarımcıları yetiyi gerçekten işlevselliği ön planda tutarak tasarlamışlar. Bence compact suvun en bariz örneğidir. Güzellik konusunda başka araçlar ile yarıştırılsın, göz zevkini tatmin etsin veya gösteriş yapılsın diye değil. Azıcık düşünebilen biri zaten bunu gösteriş için almaz. Son on senedir aktif olarak doğa sporları ile uğraşıyorum. (özellikle dağcılık ve off pist kayak) Çok aksi durumlar dışında kış mevsiminde aşağı yukarı her hafta sonu bir dağdayım. Benim bu ve benzeri araçlara bakışım sizin geleneksel olarak otobillere bakışınızdan çok farklıdır. Çirkin dediğiniz tasarımda 12.000 Km kullanım sonrası deneyimlediğim ve beğendiğim unsurlar;

    1-) -25 derecesoğukta arka koltuktaki adamı hacamat edecek kadar ısıtan mükemmel bir kalorifer sistemi var. Aynı derecelerde çok farklı model araçlar ile bulundum bu kaloriferi onlarda bulamadım. ( bu ısıtma-soğutma konularında yetinin ödülüde var; autobild 2010 da bu alanda mercedes e serisinden daha çok puan almıştı zannediyorum aynı yılın ocak dergisinde var)

    2-) Ağustos ayında kapadokya bölgesinin tozunu attım; klima aracın içindekileri önde-arkada ayrımı olmaksızın homojen bir şekilde mükemmel soğutuyor.

    3-) Datça yarımadasının,normal bir araç ile hasarsız girip çıkamayacağınız koylarına (köy-orman yollarına) girdim çıktım. Tozdan kaynaklanacak mekanik sorunlara mani olmak adına bagaj açma tutacağı ve mekanizması lastik içerisine hapsolunmuş. Aracın camlarının kapandığı lastik contaların üzeri ayrıca kadifemsi bir kaplama ile kaplanmış, içeri toz girmesi güçleştirilmiş. Motor tertibatı üzerinde de benzer önlemler var. Ön plaka kısmı çıkıntılı, burun tasarımı sıra dışı, görseli bozuyor fakat ızgaraya çamur sıçramasını engeller şekilde tasarlanmış.

    4-) Aracın kübik yapısı bagajda yerden-tavana kadar yükleme imkanı sağlıyor. Dört yetişkinin kayak-snowboard ekipmanını (bot ve çantalar dahil) yükleyebiliyor. Spor tasarımlar maalesef buna imkan vermiyor. Bir suvda ticari aracı andıran yükleme hacmi bulunması çok önemlidir. Şekil önemli değildir.

    5-) Vario felex koltuklar ile;

    beş yolcu +510 Lt bagaj
    dört yolcu + 752 Lt bagaj
    Üç yolcu +1234 Lt bagaj
    İki yolcu +1760 litra bagaj sağlayabiliyor

    Koltuklar bond çanta gibi çıkıyor, çıkarma-takma azami on saniyemi alıyor.

    5-) Bu şartlarda kullanım neticesi aracın hiç bir yerinde herhangi bir tıkırtı, gürültü, olumsuzluk vs. olmadı. Sadece aracın yağı ve filtreleri değişti. Bu saydıklarım yetiyi qq den iyi yapmaz ama benim ihtiyaçlarımı daha iyi karşılayan bir araç yapar.

    Otomobil zevk beğeni işidir. Herkes gönlüne göre olanı almalıdır. Toplumumuz suvu; siyah takım elbise, ray ban gözlük, sarışın bayan birlikteliği olarak görüyor. Fakat bu SUV (Sportive Utility Vehicle) seçimi farklı ve alışılagelmiş otomobil kültürünün dışında bir iştir. Doğru lastiklere sahip tofaş kartal babalar gibi sportif aktivite aracı olabilir. (aslolan ruhtur) Havalı olmak ön şart değildir. Başkalarınının sınıflandırmaları da bağlayıcı değildir. Bir aracın suv olması başlıbaşına ona değer katmayacağı gibi ticari aracı andırması, kübik olması eleştirmek için bir yöntem değildir. Daha öncede defalarca söylendi; bu sıradışı bir model. Toplumda çok kabul görsün diye üretilip satılmıyor. Bu amaçla üretimiş C sınıfı sedanlar genele daha çok hitap eder. Gidip gelip ; "yav bu ticariye benziyor" vurgusu yapmak bu nedenle anlamsız. Zaten ticariye benzemesine rağmen ruhsatta m1, station otomobil yazdığı için bu aracı aldım.





    İyi hoş diyorsunuzda ben zaten Yeti'nin malzeme kalitesine, klimasına, bagaj hacmine falan laf etmedim ki. Tipine laf ettim sizde demişsiniz zaten ticari araca benziyor diye, bu durumda bana karşı çıktığınız durum nedir anlamadım doğrusu.

    Crossover otomobil ile suv arası bir araç ise ben Yeti'de bir crossover tarzı göremiyorum. Zaten 4x2 olan bu araçların doğru dürüst bir arazi performansı falan yok bir transit connect'in falanda o kadar arazi performansı var. O zaman bırakında en azından tipi SUV'a benzesin. Zaten Qashqai'ninde SUV'a olan tek benzer yanı tipi. Yoksa arazi performansı olarak 4x2 QQ'de Yeti'den üstün bir araç değil.

    Ben hala diyorum bu araç QQ'den ziyade doblo, kangoo, caddy gibi araçlara benziyor. Malzeme kalitesi falan olarak bu araçlardan çok daha üstün olabilir ona birşey diyemem. Siz aracın ticariye benzemesini avantaj olarakta görebilirsiniz bunada birşey diyemem lakin yeti ile qq bence arada kalınacak iki araç değil. Ben bunu ifade ettim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BenGiDeR

    karşı çıktığınız durum nedir anlamadım doğrusu.


    Karşı çıktığım konu ;qq ve yeti bariz suvdur. (olmadıklarını savunanlar var)
    Hemfikir olduğumuz konu; bunlar arazi aracı değildir. (Hoş, arazi aracını ne yapacağız, o da ayrı konu)

    Subjektif yorumum ise; yetinin çok başarılı bir araç olduğu, forumdaki "ticari araca benziyor" mesajlarının ise mevcut koşullarda anlamsız olduğudur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi In absentia -- 1 Mayıs 2012; 21:20:24 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: günerkanat

    quote:

    Orijinalden alıntı: BenGiDeR

    karşı çıktığınız durum nedir anlamadım doğrusu.


    Karşı çıktığım konu ;qq ve yeti bariz suvdur. (olmadıklarını savunanlar var)
    Hemfikir olduğumuz konu; bunlar arazi aracı değildir. (Hoş, arazi aracını ne yapacağız, o da ayrı konu)

    Subjektif yorumum ise; yetinin çok başarılı bir araç olduğu, forumdaki "ticari araca benziyor" mesajlarının ise mevcut koşullarda anlamsız olduğudur.



    ikisi de suv dir tabiki fakat bana göre de pek suv gibi degiller.

    örneğin bi kia sorento ya bakın, bi chevy captiva ya bakın. yanlarına birde skoda yetiyi veya nissan qq i koyun. ufak araba kalıyolar yanında.


    neyse bende bi kaç bisey söyleyeyim

    geçen hafta nissan qq 1.6 benzinli cvt şanzıman uzun uzun test ettim.

    öncelikle arabanın yalıtımı orta düzeyde. yüksek devirlerde içeri motor sesini alıyor, düşük devirlerde sıkıntı yok.

    yol tutuşu iyi degil aracın içinde savruluyorsunuz, ve virajlarda fazlasıyla tedirgin oluyosunuz.

    ağır bi araba olmasına rağmen 1.6 motor gayet yeterli. sadece dip gaz yaptığınızdaki performansı pek tatmin etmeyebilir. birde gaz pedalı kademeli

    cvt şanzıman çok iyi. daha önce dsg test etmiştim hiç beğenmemiştim fakat cvt gerçekten iyi.

    arabanın içi oldukça sesli, bozuk yollarda her tarafından ses geliyor arabanın plastiklerinden.

    direksiyon 20 30 kmh gibi hızlarda çok yumuşak, 100 120de de biraz yumuşak kalıyor ve bazen sizi tedirgin edebiliyor.

    frenleri çok iyi.

    yakıt tüketimi test ettiğim süre içinde (genel degil sadece test ettigim süre içinde) 12 litre / 100 km ortalaması vardı. tabi ara ara dip gaz yaptım bunun etkisi vardır fakat yine de çok düşük yakıt tüketimi beklemeyin derim


    aklıma gelenler bunlar, başka sorcagınız birsey varsa yanıtlayabilirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi `bELa -- 1 Mayıs 2012; 21:26:22 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: günerkanat

    quote:

    Orijinalden alıntı: BenGiDeR

    karşı çıktığınız durum nedir anlamadım doğrusu.


    Karşı çıktığım konu ;qq ve yeti bariz suvdur. (olmadıklarını savunanlar var)
    Hemfikir olduğumuz konu; bunlar arazi aracı değildir. (Hoş, arazi aracını ne yapacağız, o da ayrı konu)

    Subjektif yorumum ise; yetinin çok başarılı bir araç olduğu, forumdaki "ticari araca benziyor" mesajlarının ise mevcut koşullarda anlamsız olduğudur.



    Bu iki aracın SUV olmadığını söyleyenlerden biriside benim. Benim bildiğim SUV 4x4 olur, 4x2 SUV olmaz. Bu iki araçta 4x2 olduğuna göre benim fikrim SUV olmadıkları yönündedir. Hoş ismi SUV olsa ne olur, Crossover olsa ne olur aracı beğeniyorsanız alır binersiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: `bELa


    ikisi de suv dir tabiki fakat bana göre de pek suv gibi degiller.

    örneğin bi kia sorento ya bakın, bi chevy captiva ya bakın. yanlarına birde skoda yetiyi veya nissan qq i koyun. ufak araba kalıyolar yanında.



    Sayın `bELa; sorento ve chevy captiva derseniz yetinin 2.0 dizel 4x4 versiyonunu göz önünde tutmanız gerekir. Diğer iki modelden geri kalmayacaktır. Kaldı ki bunlardanda çok arazi performansı bekleyemessiniz.

    4x2 suv ;

    -Bozuk yol ve bozuk asfaltta nispeten kolaylık sağlaması
    -hafif ticari araç gibi ilave bagaj imkanı ve iç hacim sunduğu halde aynı kısıtlamalara bağlı olmaması
    -Station wagon ve hafif ticarilere nazaran daha sportif sürüş imkanı sunması

    gibi üzerinde düşünülürse çoğaltılabilecek gerekçeler ile tercih edilir. Fazla vergi - yakıt maliyeti getirmeden beklentilerle orantılı ara çözüm sunan araçlardır. Yoksa land cruzer, grand cherokee, pajero, pathfinder gibi araçların yanında sorento da pek suv gibi durmayacaktır. Bu işin sonu yok




  • tabiki nissan.yeti bildiğin ticari arac gibi olmuş hangi sivri zekalı adam böyle cizim yapabilir .kesinlikle nissan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dt1907

    tabiki nissan.yeti bildiğin ticari arac gibi olmuş hangi sivri zekalı adam böyle cizim yapabilir .kesinlikle nissan

    tabı senın gıbı fanatıkler nıssan der.
    forumda gırdıgın bolumlerden bellı.varsa yoksa nıssan.taraflı yorumcu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trakyatrakya

    quote:

    Orijinalden alıntı: dt1907

    tabiki nissan.yeti bildiğin ticari arac gibi olmuş hangi sivri zekalı adam böyle cizim yapabilir .kesinlikle nissan

    tabı senın gıbı fanatıkler nıssan der.
    forumda gırdıgın bolumlerden bellı.varsa yoksa nıssan.taraflı yorumcu

    aksine ben vw hayranıyım özelliklede golf 4 kasa.ama tarafsız tavranırım kim iyi yapıyorsa onu iyi derim babaım oğlu değil sonuçta nissanda vw de .yetinin neyi güzel allah aşkına göz varya tatam vw tiguan dersen anlarım güzel arac ama yeti neyi güzel allah aşkına.berbat bir model.ama 2015 yılında cıkıcak olan yeti güzel cizimleri internette dolaşıyor öyle cıksın bir şey demem.ama şuanki yeti berbat bence ticari arac gibi




  • arabayı daha alamadan pişman oldum
    araba ne kadar iyi olursa olusun bu satıcıların elinde iken kesinlikle kimsenini almaması gereken bir araç
    arac bayiye geldi almak için bayi ile 23 nisanda anlaştık nisanını 24 de parasının tamamını peşin olarak verdim bu gün yaklaşık 13 gün olmasına rağmen aracı hala teslim edemediler ne arac için bir şevk ne istek hiç birşey kalmadı zaten bir kaç gün daha geçirirlerse bir daha bırak skoda almayı bayisinin önünden geçmem bana zararı dokunur diye
    bunda şaşırdım araç çok iyi diye aldım ama bundan sonra kesinlikle altından araç yapmış olsalar da uzak duracağım ilgili arkadaşlara duyurdur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mekselin -- 5 Mayıs 2012; 22:16:45 >
  • Su qq yi forumda öyle bi anlattınız ki gidip direksiyona geçince bu muydu dedim, abartmayın aynı donanımda yeti 15 bin daha ucuzsa bi daha düşünün..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH-ALEMDAR

    Su qq yi forumda öyle bi anlattınız ki gidip direksiyona geçince bu muydu dedim, abartmayın aynı donanımda yeti 15 bin daha ucuzsa bi daha düşünün..

    ya aracı aldım arkadaşım araç iyi araca bir şey demiyorum ama bu bayi işi kelek hazır araba 15 günde teslim edilmezmi ya bahsettikçe çıldırıyorum
    üsteki yazı yı okuyunca skoda yeti aracı aldığımı anlarsın
    ama bendeki şans mıdır nedir bilmiyorum ama bu ikinici bayı ikiside ayrı ayrı sıkıntı ama ben ağzımın payını aldım bu son bir daha zor alırım beni skoda bu ne kardeşim

    aracı araştırdım karar verdim şevkle ve severek sparişi geçtik ama daha arabaya binmeden arabadan soğudum ya bedua etmemek için kendimi zor tutuyorum salı gününe kadar mühlet verdim aracı teslim ettiler ettiler yoksa son vidasına kadar kendileri kullansın 23 nisandan beri araç bayide parasını ödedik adamlar aracı teslim etmekten aciz sonra gerilerek bayi işlettiklerini söylüyorlar tövbe tövbe




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mekselin

    quote:

    Orijinalden alıntı: DH-ALEMDAR

    Su qq yi forumda öyle bi anlattınız ki gidip direksiyona geçince bu muydu dedim, abartmayın aynı donanımda yeti 15 bin daha ucuzsa bi daha düşünün..

    ya aracı aldım arkadaşım araç iyi araca bir şey demiyorum ama bu bayi işi kelek hazır araba 15 günde teslim edilmezmi ya bahsettikçe çıldırıyorum
    üsteki yazı yı okuyunca skoda yeti aracı aldığımı anlarsın
    ama bendeki şans mıdır nedir bilmiyorum ama bu ikinici bayı ikiside ayrı ayrı sıkıntı ama ben ağzımın payını aldım bu son bir daha zor alırım beni skoda bu ne kardeşim

    aracı araştırdım karar verdim şevkle ve severek sparişi geçtik ama daha arabaya binmeden arabadan soğudum ya bedua etmemek için kendimi zor tutuyorum salı gününe kadar mühlet verdim aracı teslim ettiler ettiler yoksa son vidasına kadar kendileri kullansın 23 nisandan beri araç bayide parasını ödedik adamlar aracı teslim etmekten aciz sonra gerilerek bayi işlettiklerini söylüyorlar tövbe tövbe

    ne diye teslim etmiyorlar aracı?bahaneleri ne?bayinin elindeki aracı bu kadar uzun süre teslim etmemesi biraz garip.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mightywolf35

    quote:

    Orijinalden alıntı: mekselin

    quote:

    Orijinalden alıntı: DH-ALEMDAR

    Su qq yi forumda öyle bi anlattınız ki gidip direksiyona geçince bu muydu dedim, abartmayın aynı donanımda yeti 15 bin daha ucuzsa bi daha düşünün..

    ya aracı aldım arkadaşım araç iyi araca bir şey demiyorum ama bu bayi işi kelek hazır araba 15 günde teslim edilmezmi ya bahsettikçe çıldırıyorum
    üsteki yazı yı okuyunca skoda yeti aracı aldığımı anlarsın
    ama bendeki şans mıdır nedir bilmiyorum ama bu ikinici bayı ikiside ayrı ayrı sıkıntı ama ben ağzımın payını aldım bu son bir daha zor alırım beni skoda bu ne kardeşim

    aracı araştırdım karar verdim şevkle ve severek sparişi geçtik ama daha arabaya binmeden arabadan soğudum ya bedua etmemek için kendimi zor tutuyorum salı gününe kadar mühlet verdim aracı teslim ettiler ettiler yoksa son vidasına kadar kendileri kullansın 23 nisandan beri araç bayide parasını ödedik adamlar aracı teslim etmekten aciz sonra gerilerek bayi işlettiklerini söylüyorlar tövbe tövbe

    ne diye teslim etmiyorlar aracı?bahaneleri ne?bayinin elindeki aracı bu kadar uzun süre teslim etmemesi biraz garip.

    Alıntıları Göster
    ya araça aparat takılması lazım nisanla konuştuğumda adamlar abi 2 günde teslim ederiz dedi bunlar işlerin takip etmekten aciz adamlar dosyanın nerede olduğunu bile bilemeyecek durumdalar daha ne diyeyim bir yakamı kurtarsam birdahamı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mekselin -- 6 Mayıs 2012; 10:21:11 >




  • Başka bayii ile görüşün alacağınız araçta bir sorun vs.. olduğundan kıvırıyor , süreyi uzatıyor olmasınlar , her şey beklenir bu ülkede söyleyeyim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dark_elf

    yetinin tasarımı küçük ticarilere benziyor.. hiç crossover havası yok..
    tercihim QQ olurdu..

    arkadaşa aynen katılıyorum yeti ticari izlenimi veriyor isim desen zaten sakat her türlü QQ diyorum. ikinci el olarakta muhtemelen QQ yeti den daha canlı olacaktır diye düşünüyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi werty_tr -- 6 Mayıs 2012; 20:52:57 >
  • qq halihazırda kullanmış biri olarak söylemek gerekirse aracın piyasadaki itibarı oldukça iyi ve neredeyse rakipsiz
    İşin sırrı
    1. 1.5 motor
    2. Sınıfının en az yakıt tüketimi (tabi rakipleri atak yapmadan önce)
    3. Oldukça donanımlı
    4. Adı üstünde jeep
    5. Piyasaya çıkan küçük motorlu ilk dizel arazi aracı

    Dezavantajları
    1. Yok tutuşu çok iyi degil(kimse aksini iddia etmesin) Virajda tümseğe denk gelirseniz görürüm sizi
    2. Süspansiyon sert(Belkide kullandığımız aracın 17 inc full versiyonu olduğundandır)
    3. Kırsal kesimde fazla kullandığınızda aracın balansı nazikleşiyor (piyasadaki çoğu markayı cebinden çıkarır o başka)
    4. İçi çok ferah değil arkada benim gibi 90 kilo 3 adam oturunca doblo yu özlüyorum

    Gelelim sadede
    1. Yakıtı az
    2. ikinci eli sağlam (2 yaşındaki aracımıza 63 bin verdiler)
    3. Uygun fiyat

    Sonuç olarak söylemek gerekirse tiguan 1.4 tsi 4*4 ü satıp bunu aldık ve tek kelimeyle tiguan'ı şımarık çok para harcayan bi genç kabul edersek
    qq onun namazında niyazında küçük kardeşi diyebiliriz. Çünkü tiguan'la her km'nin hesabını yapıyorduk bunla istediğiniz kadar gezin 50 kağıt
    mazotu doldurdun mu memlekette 7 tavaf yaparsın. saygılar

    Not: Yeti'nin sadece direksiyonuna geçtim ama kullanmadım araç tercih edilebilecek kalitede ve ferahlıkta ve konforda orası kesin.




  • konunun ilk başlarını biraz okudum da siz mantıklı konuşaraka fiyat konusunu ele almıs ve yeti demişsiniz. bence bu karar yerinde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onboardx

    quote:

    Orijinalden alıntı: mekselin

    quote:

    Orijinalden alıntı: fikret3968

    size tavsiyem karar vermeden önce arka koltuğa bir oturun aradaki farkı göreceksiniz bence QQ çünki bende öyle yaptım

    kararımı verdim şimdi aracımı bekliyorum yeti bir tek plaka işlemi kaldı inşallah çarşamba günü aracıma kavuşacağım
    benim kararımdada arka koltuk etkiliydi
    QQ den sonra yetinin arkası çok ferah ve fonksiyonel



    öncelikle hayırlı olsun aracınız.yeti her yönüyle qq den kaliteli bir araçtır.bunu sizde bizzat görmüşssünüzdür.nissan marka olarakta VW grubuyla yarışamaz.

    Tabii yarışamaz çünkü VW lerin tok kapı sesi var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilkebay

    quote:

    Orijinalden alıntı: onboardx

    quote:

    Orijinalden alıntı: mekselin

    quote:

    Orijinalden alıntı: fikret3968

    size tavsiyem karar vermeden önce arka koltuğa bir oturun aradaki farkı göreceksiniz bence QQ çünki bende öyle yaptım

    kararımı verdim şimdi aracımı bekliyorum yeti bir tek plaka işlemi kaldı inşallah çarşamba günü aracıma kavuşacağım
    benim kararımdada arka koltuk etkiliydi
    QQ den sonra yetinin arkası çok ferah ve fonksiyonel



    öncelikle hayırlı olsun aracınız.yeti her yönüyle qq den kaliteli bir araçtır.bunu sizde bizzat görmüşssünüzdür.nissan marka olarakta VW grubuyla yarışamaz.

    Tabii yarışamaz çünkü VW lerin tok kapı sesi var.





  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.