Apple’ın iOS 14 ile birlikte kullanıcı verilerinin reklamlar için anonim bir şekilde kullanılması ve verilerin kullanımı için kullanıcıya ayrıntılı onay bilgilendirmelerinin yapılması büyük ses getirmişti. Kullanıcıya daha fazla farkındalık katan iOS 14 bununla birlikte firmaları olumsuz etkiliyor.
Snapchat tarafından yapılan açıklamaya göre iOS 14 ile gelen gizlilik sözleşmelerinin değişmesi şirketi olumsuz etkiledi. Reklamların kullanıcı takibini yeterince yapamaması reklam verenlerin analizlerini tam olarak yönetememesine neden oldu. Bu da reklam gelirlerinde belirgin bir kayıp olarak ortaya çıktı.
Yılın üçüncü çeyreğinde 1 milyar dolar gelir barajını ilk kez geride bırakan Snap Inc. bununla birlikte beklentilerin altında kaldı. Üstelik 13 milyon yeni günlük aktif kullanıcı kazanarak 306 milyon kullanıcıya yükselmesine rağmen.
Snapchat haricinde Facebook da yeni kullanıcı gizliliği politikasından etkileniyor. Ünlü ağ yatırımcılarına bilgilendirme yaparak gelirlerde beklentilerin altında kalabileceğini dile getirmişti.