Şimdi Ara

soguk havada motor ısısı dusmesi dogalmi (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
55
Cevap
0
Favori
11.962
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • sancar10 kullanıcısına yanıt
    guzel bilgiler için sağol.bıraz daha ılerledım..termostatı değiştiricem o tamam

    diğer sorunum fanın 20 sanıye acıp kapanması sureklı boyle yapıyor fazla uzun calısmıyor o yuzden dıger arastırmayı yapıyorum..iş ustalara kalsa ısımız zor cunku onlar sıfırdan yetısme ve sorun yoksa devam et dıyenlerden..iş bize kalıyor

    fan resistansı dedın o sekılde aratmak aklıma gelmedı yanı teknık ısım bılmıyordum ve arattım buldum..cunku fan müşürü ısı müşürü deyınce baska parcalar cıkıyor ve parcalar karısıyor..

    aslında isimleri farklı farklı vermeleri iyi olmuyor tabi,ama sanayi isimlendirmesi işte

    fan resistansı ile kalarüfer resistansını yine internetteki satıcılar birbirine karıstırmıs durumda

    fan resistansı
    www.ipekotoklima.com.tr
    RST-01 / FAN REZİSTANS FIAT Palio - Albea - İPEK OTO KLİMA
    https://www.ipekotoklima.com.tr/2433-rst-01---fan-rezistans-fiat-palio---albea-satinal.html


    kalarüfer fan resistansı


    kalarüfer resistansı
    unluoto.com.tr
    Kalorifer Rezistansı 1.3 1.4 - Fiat Palio Weekend Siena Albea Strada
    https://unluoto.com.tr/urunler/7513/kalorifer-rezistansi-1-3-1-4-fiat-palio-weekend-siena-albea-strada


    yukarıdaki 3 linke ve isme bakarsan isimler ve ürünlerin şekillerinde bir satısı farklı demıs dıgerı farklı demıs

    bu videoda elemanın içeri hava veren havalandırma fanın resistansından bahsetmıs
    cafx FEEHyoutube
    heater core purpose rezistans arızası fanın çalışmaması
    https://www.youtube.com/watch?v=4IOvxkYwLfM&t=318s


    sonuc olarak radyatordekı fan ile içeri hava veren fan bırbırıne karısmıs ve reıstanslarda bırbırıne karısmıs durumdakı satıcılarda farklı ısımler vermısler

    resimler çektim

    bu assagıdakı resım motorun önünde radyatöre baglı olan fan motorunun soketi...kırmızı artı,sıyah eksı ve soket bu yanı elektrık verıyor bu basit onu anladım

    soguk havada motor ısısı dusmesi dogalmi

    soguk havada motor ısısı dusmesi dogalmi

    benim takıldığım yer şu

    alttaki resimde sol tarafta 2 kablo var,işte o 2 kablo fan motorunu çalıştırıp durduran parça yani zamanlayıcı değilmidir 20 sanıye calısıp duruyor..işte onlar zamanlayıcı ise onları yeniden alayımmı

    bu 2 kablo,fana giden kablodan ayrılıp buraya gırıyor,altta yakından resım cektım

    alttakı resımdekı 2 kablonun ne oldugunu ne ıse yaradıgını merak edıyorum

    soguk havada motor ısısı dusmesi dogalmi

    soguk havada motor ısısı dusmesi dogalmi


    assagıda parca var fan resıstansı ıse
    www.ipekotoklima.com.tr
    RST-01 / FAN REZİSTANS FIAT Palio - Albea - İPEK OTO KLİMA
    https://www.ipekotoklima.com.tr/2433-rst-01---fan-rezistans-fiat-palio---albea-satinal.html


    aynı parcaya kalarufer fan resıstansı demısler
    unluoto.com.tr
    Kalorifer Rezistansı 1.3 1.4 - Fiat Palio Weekend Siena Albea Strada
    https://unluoto.com.tr/urunler/7513/kalorifer-rezistansi-1-3-1-4-fiat-palio-weekend-siena-albea-strada




    sonuc olarak parça ve ısımlerde karısık yazmıslar o yüzden konu buraya kadar uzadı satıcılardanda kaynaklı

    dogru duzgun parcaya isim yazamıyorlar onlarda karıstırıyor

    acıklama kısmına bakınca zaten acıklamalarıda yok




  • bu arada ek bilgi

    benim ayrıca ıverı hava veren fan havalandırma motorum bozulmus usta 800 tl ıstedı,ön göğüs komple sökülecek dedi

    alttan hava veren motora baktı elektrık gedıp gelmıyor dedı beslemeye baktı,motor bıtık dedı

    sımdı fan resıstansına baktım

    1.2.3 kademe calısmaz 4 cu kademede calısır.yada hıc calısmaz demısler

    benımde dugmeler hıc calısmıyor

    ama bır ara soyle bır belırtıler oldu...benım bu ıcerıde hava veren dugmeyı cevırınce bır ara hıc calısmadı..daha sonra calıstı yanı gıt geller olmustu

    daha sonra yıne calısmadı ama bu sefer kademe 1 deyken 2 deyken yavas calıstı sonra hızlandı,sonra calıssırken motor 4 cu kademedeyken sankı 1 de calısıyor gıbı oldu

    acaba bu resıstanstanmı,bu ustaları anlamıyorum bakıyorlar baska sey dıyorlar bu parca 30 tl miş canım sıkıldı bunları öğrenince




  • Üstad araban 1.2 16v albea'ymış.
    1.2 16v paliom vardı. Aynısı ile karşılaştım.
    Termostadta ucuza kaçma. Parçası çok olan motor olduğu için yan sanayisi çok.
    Bir tane yan sanayiden alıp gittim. 15-20 tl'ye almıştım. Tamirci takmadı. Orjinal veya x markasından al demişti.
    O zaman için 40-50 tl gibi birşeye orjinalini alıp takmıştık. Taktıktan sonra hararet, bir kere ısındı mı, sürekli orada kalıyordu. Çakılı.

    Bozukken, belki biliyorsundur, yaz günü gecesi bile sabuncubeli'nden inerken neredeyse en alttaki çizgiye iniyordu araç. Termostattan sonra hiç öyle birşeyle karşılaşmadım.

    Havalandırma içinde.
    Göğüstlüğü söktürmeden önce 1-2-3-4 anahtarına bir baktır hocam. Genelde o arıza yapıyor. (berlingo partnerlerde çok başımıza geldi.)

    Bir de parçaları ararken böyle saçmalıklar çok oluyor. Herkes ayrı bir şey diyor.
    Arabanın servis manual'ini bulabilirsen yada motor kodunu biliyorsan. direkt parça numarasını öğrenerek internette araştırma yapabilirsin.
    tam emin değilim ama motor kodu 188a5000 galiba. 1.2 16v
    Şu site iyi gibi.
    Direkt motor parçalarını da görebiliyorsun. Altta liste de numaralarından parça numarasını öğrenebilirsin.
    www.fiatdalys.lt
    Vehicle Search Wizard – fiatdalys.lt
    https://www.fiatdalys.lt/en/catalog/step1/F




  • VideSupra kullanıcısına yanıt
    sagol

    en sagdakı hararet gostergesı nın durdugu yer 90 derecemı bılmıyorum ama termostat bozukken yada yaptırdıgın senınkıde hep bu resımdekı yerdemı durdu,farkettımı

    soguk havada motor ısısı dusmesi dogalmi
  • bace3434 kullanıcısına yanıt
    C nin yazdıgı yer sıfır 0. Çizgi diyelim
    Şu an durdugu yere 4. Çizgi diyelim.

    Bozukken, uzun yolda 4e kadar çıkıyordu. Yokuş aşağı olunca 1.ci çizginin altına bile indiği oluyordu.

    Değiştirdikten sonra sürekli çakılı 4te duruyordu. Fotograftaki gibi.
    Yokuş aşağı olsa bile çeyrek düşüyordu, düşse bile o da nadir.

    Termostat markası bile farkediyor, kaç derecede açıp kapatacagı.
    Uberjager uyenin bir konusu var.
    Konusu şu,https://forum.donanimhaber.com/arabanizin-obd-kaydini-alin-arizalari-onceden-giderin--141764923

    O ufak cihazdan olsa. İşin bayagı kolay aslında. Direk su kac derecede görüyorsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sedefci

    Tecrübeli arkadaşlara ben de sorayım; kış girdiğinden beri bir arkadaşımın aracında dikkatimi çekti, aracını hareret ısısı bazen 70 dereceye kadar iniyor, özellikle rampa inişlerde. Gaza bastıkça 80'e kadar çıkıyor, bazen 90'ı gördüğü de oluyor. 70 dereceleri görmesi normal mi?

    Araç Vw
    Sayın Karbon 12, bu sorunla ilgili bir fikriniz var mı?
  • frknsysl F kullanıcısına yanıt
    Dizellerde bu gayet normal .

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yetkili servis e gidip 1 adet termostat ve 1 adet hararet müşürü alın ve onları takın , termostattan sonra mutlaka havasını alın . Daha sonra fan bozukmu değil mi ona bakarsınız . Termostat , hararet müşürü bozulmasa bile değişmesi gereken parçalardır , sıcaklık ölçtükleri için hassas ve temiz olmalıdırlar ölçüm uçlarında oluşan kirler paslar yanlış ölçüm yapmasına neden olup motorların aşırı ışınmasına , aşınmasına sebeb olur . Hararet müşürü 90 derece gösterirken , su sıcaklığı 95-100 olan çok araba var ve bu tamamen hararet müşüründen kaynaklıdır . 90 sağlıklıdır , 100 de basınç artar ve motora zarar verir antifriz yoksa o yüzden dikkat edilmesi gerekir . Ve kesinlikle hiç bir parçacıdan değil kesinlikle yetkili servisten alınması gerekir termostat ve hararet müşürünün . Orjinal diye satılan neler var keşke bilseniz , aracınızı yetkili servisten çıkarmazsınız .

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • cevaplar ıcın sagolun

    ızledıgım vıdeolarda radyatorun ıcıne gıren ve sogutma suyuna temas eden,suyun sıcaklıgını algılayıp 85 derece 95 derece arası calısan ve fan müsürü uzerınde derece yazan parcayı bulamıyorum

    fan musuru dedıgımde her seferınde yesıl renk olan fan ısı musuru gostergede dereceyı gosteren parca karsıma cıkıyor

    soguk havada motor ısısı dusmesi dogalmi

    soguk havada motor ısısı dusmesi dogalmi

    resımdekı 2 soket var ıkı ayrı kablo takılı olan

    ıste o parca fan musuru olması lazım ama bana pek radyator ıcındekı suya temas edıyor gıbı gelmedı

    bu parcayı bulamıyorum,her seferınde fan ısı musuru yesılıl renk olan tek parca karsıma cıkıyor

    albea 1.2 16v 2004 model




  • Sedefci kullanıcısına yanıt
    Hararetin 70~90 C arası gezmesi görülmedik anormal bir durum değil. Ama yeni motorlar daha iyi termodinamik analizlerle tasarlandılar. Eğer bu yeni bir motorsa (~2000 ve sonrası piyasaya çıkmış) termostat eskimiş veya arızalı olabilir.
  • arkadaslar güzel bir test yaptım..

    dıs ortam sıcaklıgı 20 derece cıvarı olabılır ne yaz ne kış ayındayız

    obd2 aletını sıgorta kutusuna taktım baglantıyı kursamda tam baglanamadı ona sonra bakıcam zaman kaybetmeyeyım dedım

    hararet gostergesını beyınden takıp edecektım..


    kimyasal derece var onunla test yaptım,araba calısmıyorken antıfırızlı su derecesu 10 derecedeydı ve gosterge c de

    aracı calıstırdım bıraz calısınca hemen su ısınıyor,gosterge su ısındıktan bır kac sanıye sonra yukselebılıyor yanı tam olarak eş zamanlı değil gibi

    soguk havada motor ısısı dusmesi dogalmi

    soguk havada motor ısısı dusmesi dogalmi

    mesela su sıcaklıgı 50 oldu gosterge ılk cızgıdeydı

    soguk havada motor ısısı dusmesi dogalmi

    soguk havada motor ısısı dusmesi dogalmi

    gosterge 2 cı cızgıdeydı ve 60 derece yazdı

    soguk havada motor ısısı dusmesi dogalmi

    soguk havada motor ısısı dusmesi dogalmi

    3 cu cızgıdeyken 70 yazmıs

    soguk havada motor ısısı dusmesi dogalmi

    soguk havada motor ısısı dusmesi dogalmi

    4 cu cızgıde 80 yazmıs ama yukselıyor

    soguk havada motor ısısı dusmesi dogalmi

    soguk havada motor ısısı dusmesi dogalmi

    yanı 4 cu cızgıde sabıt duruyor ve derece 80 den yukselıp 99 da fan acıyor sonra 3 derece dusuyor..

    bu seferde 97 dereceden 102 ye yukselıp 102 derece fan acıyor

    gosterge hep aynı yerde

    soguk havada motor ısısı dusmesi dogalmi

    soguk havada motor ısısı dusmesi dogalmi

    soguk havada motor ısısı dusmesi dogalmi

    soguk havada motor ısısı dusmesi dogalmi

    soguk havada motor ısısı dusmesi dogalmi

    soguk havada motor ısısı dusmesi dogalmi

    soguk havada motor ısısı dusmesi dogalmi

    soguk havada motor ısısı dusmesi dogalmi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bace3434 -- 23 Mart 2020; 12:46:34 >




  • özetle

    assagıdakı 4 cu cızgı 100 derece dıyelım,3 cu cızgı 75 derece,2 cı cızgı 50 derece,1 cı cızgı 25 derece

    zaten 50 ve 100 derecede az daha uzun ve beyaz cızgı kullanmıslar..

    demekkı h nın oldugu yer 175 derece ıle 200 derece oluyor

    soguk havada motor ısısı dusmesi dogalmi

    önce motor su ısınıyor sonra gosterge yukselıyor.es zamanlı degıl..mesela gosterge 100 derecede sabıt duruyor fan acıyor kapıyor dımı

    gosterge 100 u gostersede su sıcaklıgı 80 de olup sonra 90 sonra 99 oluyor ve fan acıyor

    fan acar acmaz sıcaklık dusmuyor fan 20 sanıye calısıp kapıyor sonra su devırdaım yapıp termometreye geldıgı ıcın ondan sonra 99 dan 95 lere kadar ınıyor sonra yıne yukselıyor bu seferde 102 de fan acıyor ve fan kapıyor

    102 deyken bır dakıka sonra 95 lere dusuyor..dolasım oluyor azcık radyatorde soguyan su sonradan dereceye ulasıyor

    özet bu

    benım sordugum soru 20 sanıye calısıp durmasıydı..yanı 5 derece kadar dusuruyor ve o sekılde donusumlu oluyor

    102 derece ıle 95 derece arası fan acıp kapıyor sureklı




  • tamirhaneye ugradım..ustaya sordum ama gozuyle gormedı yanı tahmını konustuk

    bu soldakı ıkı kabloyu sordum,ılk basta fan musuru dedı..zaten bazı arabalarda evet fan musuru oluyor

    ama bunda ıkı soket var dedım bazen tek soket bazen ıkı hatta 3 olan var dedı

    daha sonra yesıl ısı musurunu sordum...gostergeyı yukseltır azaltır dedı ayrıca baska gorevıde var dedı beyne baglıdır o dedı

    beyın ıse fanı acar kapar gosterge yukseltır ındırır hatta ılk calıstırmada rolantıyı ayarlar dedı

    o yesıl musurun 3 gorevı var dedı hepsı bıryerdedır dedı

    alttakı ıkı kablo ıse sis farı için dedi

    yani önce baska dedı sonra boyle dedı..

    sonuc olarak bu gaz kelebegı gıbı tek fonksıyonlu parca dedıl

    parcalar degısk degısık gorevlerı farklı ısımler farklı yanı bıraz karısık bır konu oldu neyse ınsan yoruluyor



    soguk havada motor ısısı dusmesi dogalmi

    soguk havada motor ısısı dusmesi dogalmi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bace3434

    tamirhaneye ugradım..ustaya sordum ama gozuyle gormedı yanı tahmını konustuk

    bu soldakı ıkı kabloyu sordum,ılk basta fan musuru dedı..zaten bazı arabalarda evet fan musuru oluyor

    ama bunda ıkı soket var dedım bazen tek soket bazen ıkı hatta 3 olan var dedı

    daha sonra yesıl ısı musurunu sordum...gostergeyı yukseltır azaltır dedı ayrıca baska gorevıde var dedı beyne baglıdır o dedı

    beyın ıse fanı acar kapar gosterge yukseltır ındırır hatta ılk calıstırmada rolantıyı ayarlar dedı

    o yesıl musurun 3 gorevı var dedı hepsı bıryerdedır dedı

    alttakı ıkı kablo ıse sis farı için dedi

    yani önce baska dedı sonra boyle dedı..

    sonuc olarak bu gaz kelebegı gıbı tek fonksıyonlu parca dedıl

    parcalar degısk degısık gorevlerı farklı ısımler farklı yanı bıraz karısık bır konu oldu neyse ınsan yoruluyor



    soguk havada motor ısısı dusmesi dogalmi

    soguk havada motor ısısı dusmesi dogalmi

    Merhaba, sonucu paylaşmamışsınız, aynı sorun var ama termostat ve harete gösterge kısmı fan kısmı değil, termostat değiştirdiniz mi? sürekli sabit kalanya başladı mı rampa aşağıya inerken?





  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.