Şimdi Ara

soguk havada motor ısısı dusmesi dogalmi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
55
Cevap
0
Favori
12.155
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • havada keskin bir soguk varken motor ısısının 80 dereeden 30 dereceye dusmesi inip cıkması normalmi

    soguk hava yokken.boyle olmuyor.sadece sogukta oluyor

    termostat 80 derecede fan aciyorsa.o yukseklige cikince fan acip kapatiyor bunda sorun yok

    termostat bozuk olsa 80 derecede acmaz ve 100 derece olur kaynatir

    yani termostat en ust ayarda aciyor

    bide termostat kapama yapmasa. o zamanda motor her zaman sifir derecede olur.hic isinmaz

    yani en alt ayardada sorun yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • İlk mesajda "termostat 80 derecede fan aciyorsa" demissiniz. Termostat fan acmaz. Termostatın görevi radyatöre giden suyu aç kapat yapar. 85 derecelik termostat var diyelim, 85'e geldiğinde açılmaya başlar, 100 derecelerde tam açılmış olur. Sizin termostat açık kalmış veya çok daha erken açmaya başlamış. Isı 75 derecenin altına düştüğünde motorda aşınma artmaya başlar, oyuzden termostat değişmeli.
    Radyatör giriş hortumunda veya radyatörde de fan müşürü olur, fanı o açıp kapatır eski araçlarda fakat yeni araçlarda ısı sensörüne göre beyin fanı aç kapat yapıyor sanırım.
    Hararet göstergesi 60 dereceden sonrasını gösteriyor diye biliyorum, zaten 30 derecelere düşmesi imkansız.
  • termostat arızalı. Sıcaklığı sabit tutması gerekir.
    Soğuk havada veya yokuş aşağı inerken sıcaklığın 30'lara falan düşmemesi gerekir.
    Termostatın değişmesi gerek.
    Benimde başımda var şmdilik. Halletmem gereken.

    Termostat kapanmasa sıcaklık hiç yükselmez demişsiniz.
    Motor yüke binince sıcaklık acayip yükselir, motoru asıl soğutan radyatördeki hava akışı ve fanlarında açılmasıdır ki motor bu şekilde soğuyor.

    Termostat kapanmadığı için, motor geç ısınır. Ve yükten çıktığı anda da (su radyatörlerde gezdiği için) sıcaklık düşmeye başlar.
  • Yüksek ihtimal termostat yada hararet müşürü arızalı, sıcaklık araçta hararet göstergesi olması gerektiği yere gelir ve orada kalır. Şuanda sizin kalorifer de iyi ısıtmıyordur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ford kuga aracımız vardı. Dizeldi. Soğuk karlı havalarda sürerken sıcaklık artıyordu, fakat araba çalışık dursun ben içinde ısınayım dediğim zaman motor ısısı düşüyordu ve klima ısıtmıyordu. Olduğu yerde durunca dizel araç, sıcaklık düşüyordu. Gel gelelim bazı araçlarda öyle değil. Dizel fluencim var, araba ne kadar dırursa dursun ısındıysa, o şekilde kalıyordu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ustaya gosterdim

    fan aciyorsa.bak yoluna dedi

    fan 80 derecede aciyor.radyator sicakligi sabit turuyor

    inemli olan o dedi usta.hararet yapmasin tamam dedi

    drmekki termostat ac yapsada

    kapa isini yapmiyor yuzde elli calisiyor o halde

    kapama yapmadiginicinde radyotere vuran soguk havada sistem acik kaldiginicin soguyor

    anladim



    bide fan bes saniye calisip duruyor.kısa aralıklarla acip kapiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ya arkadaslar benimde arabam 2 gün önce soğut. maddesi seviyesi kontrolü arızası verdi yolda giderken seviyesi 3'ten 9 a çıktı. hararet simgesi gözüktü direksiyon ekranında. sonra sanayiye götürdüm termostat arızalanmış değiştirdiler hortum yenilediler suyu koyduğumda akıtıyordu alttan su tutmuyordu antifiriz koymuşlar. allahtan çok büyük sorun olmadı conta yakma vs motora olsun problem yapmadı çok şükür korktum ilk arabam benimde 2 ay oldu alalı.

    sanayide 470 lira verdim termostat, hortum. antifiriz çok mu az mı ilk kez gittim sanayiye pek bilgimde yok bu konularda sizin düşünceniz nedir bilgilendirirseniz çok sevinirim. Araba opel astra sedan 2012 model
  • bazıları radyatoru gazete ıle kapatıyor o halde cabuk ısınsın dıye degılmı yanı ısı dusmesın dıye degıl

    radyatorun fan acıp 5 sanıye calısıp sonra kapıyorsa bunun nedenı nedır

    eger bellı derecede acıyorsa mesela kısın 80 derecede acıp 70 derecede kapıyorsa o zaman zaman aralıgı

    fan müşürüyle alakalı

    yazında 70 derecede acıp 60 derecede kapatabılır,buda yazlık kıslık fan musuru takmak gerekıyor oluyor

    peki 5 sanıye calısıp durması ve sık sık acıp kapaması neyle alakalı arızamı var
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Sogutma Suyu Seviyesi Normal mi?
    6 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Özetle radyatör önüne karton koymak;
    Gece soğuğu ve rüzgarından motoru korur
    Motor bölmesi sıcaklığı daha iyi muhafaza edilir
    Motorun daha hızlı ısınması sayesinde motor yağı daha çabuk ideal akışkanlığına gelir
    Kalorifer sistemi daha hızlı sonuç verir
    İlk çalıştırma sonrası sürüşte yakıt tüketimi düşer
    Sekiz Silindir
    Radyatör önüne karton neden koyulur? Bir yararı var mı?
    https://www.sekizsilindir.com/2017/01/radyator-onune-karton-koymak.html





  • < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tavsiyem termostatı bir an önce değişin. Hararete kadar gider conta yakar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İlk mesajda "termostat 80 derecede fan aciyorsa" demissiniz. Termostat fan acmaz. Termostatın görevi radyatöre giden suyu aç kapat yapar. 85 derecelik termostat var diyelim, 85'e geldiğinde açılmaya başlar, 100 derecelerde tam açılmış olur. Sizin termostat açık kalmış veya çok daha erken açmaya başlamış. Isı 75 derecenin altına düştüğünde motorda aşınma artmaya başlar, oyuzden termostat değişmeli.
    Radyatör giriş hortumunda veya radyatörde de fan müşürü olur, fanı o açıp kapatır eski araçlarda fakat yeni araçlarda ısı sensörüne göre beyin fanı aç kapat yapıyor sanırım.
    Hararet göstergesi 60 dereceden sonrasını gösteriyor diye biliyorum, zaten 30 derecelere düşmesi imkansız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yakuza283 -- 18 Mart 2020; 15:29:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yoluna bak ne demek yaw. motor soğuyunca en iyi ihtimalle arıza çıkarmasa bile fazla yakmaz mı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaDMaxiBo

    yoluna bak ne demek yaw. motor soğuyunca en iyi ihtimalle arıza çıkarmasa bile fazla yakmaz mı ?
    Soğuk motor daha fazla yakar ve soğuk çalışma motor parçalarının daha çabuk aşınmasına sebep olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • benim 80 derecede radyator fan acip kapaniyor

    o halde bunu yapan fan musuru vede 80 dereye gelince fan musuru acip kapatiyor

    bende saniyorumki bunu termostat yapiyor..oysaki termostat bozuk ve devre disi..bu yuzden suyu belli sicsklikta salip birakmiyor..surekli su salik bir sekilde akiyor..sanki termostat yok

    bu yuzden soguk havada motor isisi dusuyor

    yani termostati cikar at..ama fan musuri varsa.80 derede fan acar

    dogru anladimmi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PetrovaFire

    Tavsiyem termostatı bir an önce değişin. Hararete kadar gider conta yakar
    usta bakti 80 derece fan aciyor sorun yok dedi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • siz dedikce.bir kac video izledim

    bendeki soyle.eski arac sahibi bos termostat yani ici bosaltilmis yani hic termostat konmamis..olabilir

    arac cslisinca daha azcik isindimi.radyator ust borusuna elleyeyim az ilik olursa suyu saliyor demektir.70 dereceye kadar salmamasi lazim

    yada bende termostat takili ise.deneyleri izledim..siyah contasi assagida durup surekli suyu salar sekilde olabilir..sokmeden belli olmaz

    hic termostat koymayanda varmis demekki 80 derece fan musuru devreye girip fani aciyor.termostatla alakasi yok

    ama videolarda hoc termostat konmmazsa motor isinmaz demisler..benimki ısınıyor ve her zaman gosterge 80 derecede sabit

    ama yazin.normal havalarda 80 derecede sabit...ama kısın rolantide yada sehir icinde 80 derede duruyor

    sadece sehir disina giderken surekli onden soguk gelirken.gosterge 20 dereceye kadar iniyor

    bu durumda videolarda yanlis bilgi vermisler.bos termostat konursa motor isinir.sadece yuksek hızlarda ısınmaz demeleri lazim...ama adamlar egitim anlatım o kadar..milleti tam bilgilendirmemisler

    sizle konusunca.videolardan bu sonuc cikardim..dogru sanirim..teskkurler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bace3434 -- 18 Mart 2020; 16:56:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • sayenizde bendeki ilginc sorunu cozdum..benim usta cok detayli dusunmuyor..baktirdim.anlattim.arabayla gezdik..
    dediki fan aciyorsa sorun yok dedi..bide termostat suyu surekli salsa motor isinmaz.gosterge dipte olur dedi

    benim goaterge hep 80 de sadece cok soguklarda 90 km ile giderken.onden gelen asiri sogukta gostergem 25 dereceye iniyot

    ama yazin.sonbahar ilk bahar veya kisin hava 10 derecede sorun yok surekli gosterge 80 derecede sabit

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • diger arizamda sanirim fan musurum..fan calisinca 10 saniye calisip kapaniyor
    1 dakka sonra yine 10 saniye fan acip calisiyor..bu kadar sık ve kısa aralikla devreye girmesi sacma geldi
    fan musurunede baktirayim

    normalde fan musuru 75 ile 65 derecelerde calisirmis..yani 75 derece oldumu fan acar 65 dereceye inene dek cslisir.buda 2 dakika calismasi demek sonra 10 dakika calismamasi lazim

    galiba


    arabada termostat yoksa 15 yildir kullaniyorum.is fan musurune kalmis d;



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bace3434 -- 18 Mart 2020; 17:8:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bide termostatin ac kapa sicaklik derecesi 70 ve 80 ise
    fan musuru sicaklik ac kapa derecesi 60 a 70 ise mesela
    oncelikle termostatin suyu salmasi lazim.cunku fan musuru radyatore takili.sonra sicak suyu alan fan musuru devreye giriyor..yani termostat ve fan musur dereceleri ayni olmayabiliyor.buda ek bilgi.bilmeyenlere

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yenı paragraf yazıcam admınler ıdare etsın..bılgı onemlıdır

    yarın sabah test edıcem.termostatım ya sureklı acık kalıyor yada ıcınde termostat yok..

    bır vıdeoda demıskı termostat sureklı kapalı ıse yanı su ısındıgında acmıyorsa,kapalı ıse

    yınede radyatorun ust borusu sıcak olur alt boru soguk olur demıs..ıkısınındede bır mıktar sıcak olması lazım demıs

    termostat sureklı kapalı ıse o zaman suyu salmaz ust borununda soguk olması gerekır dıye bılıyorum..uzman vıdeo yanlıs dedı galıba

    sabah calıstırıcam daha ısınma yarıya gelırken ust ve alt boruya bakıcam.termostat sureklı acıksa ıkı boruda ısınmaya baslar

    arac durdugu yerde durucak yolda gıtmıcek..
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.