sogutma suyu motor ısınıncamı devırdaım eder,arac calısmaya basladıgı an devırdaım eder sanıyordum.bellı ısıya gelıp fan acıncamı antıfırızlı su devırdaım edıyor
motor suyu belirli bir ısıya ulaşınca ,termostat açar ve devirdaim başlar , termostat açık değilse devirdaim yapılamaz , bağzı model araclarda , kalorifer açınca devirdaim gerçekleşir , o zaman da motor geç ısınır
sağol bu durumda suyun havasını almak ıcın motordakı fanın acmasını donmesını beklıcez ok
Motor çalışırken kendi içinde Devir daim eder, 80 dereceden sonra su radyatör den devirdaim eder. 90 dan sonra da fan açılır.
quote:
Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77
Motor çalışırken kendi içinde Devir daim eder, 80 dereceden sonra su radyatör den devirdaim eder. 90 dan sonra da fan açılır.
radyatorden devırdaım ederken,aynı zamanda yedek su kabıda devreye gırer dımı. baktım yedek su kabı borusu radyator gırıs borusu ıle aynı hatta baglı,yanı radyatore su pompalanırken aynı zamanda yedek su kabınada pompalanıp emılıyor galıba
araç çalıştığı anda su motor içinde dolaşmaya başlar radyatöre ulaşmaz ısı arttıkça termostat dediğimiz vana suyu ufaktan radyatöre basmaya başlar arabaya önden vuran hava ile su sıcaklığı sabit kalır.
bu termostat bozulur kapalı kalırsa anında hararet yaptırır.
açık kalırsa yazın pek birşey değişmez ama kışın arabayı ısıtmak aşırı zorlaşır
bazende bu termostat takılarak çalışır durur durur bir anda sonuna kadar açar bu seferde kışın şöyle olur hararet yükselir 90-95 olur zank diye açar 40 a iner
fan açma ayrı bir olay fanın amacı araba hava almadığı zamanlarda yani dur kalk trafikte şehir içinde yokuş yukarı çıkarken devreye girer yüksek hızlarda fan açmaya gerek yoktur.
radyatore her su basış ve emişte.aynı zamanda yedek su kabınada su basılıp emılıyor dımı.ıkısı bırlesık devre
yedek su kabında pompa yok. hava zaten yukarı çıkma eğilimindedir. radyator ve motorda devirdaim olurken hareket eden sıkışan hava yukarı çıkar ve yedek kaptan dışarı atılır. çıkan havanın yerine de yedek kaptan su-antifiriz karışımı gider.
motora su-antifriz doldururken bayır yukarı çevirirseniz aracı daha az hava kalır radyatorde.
radyator sol ust kosesındekı radyator vıdasını cıkardıkları zaman,yedek su kabındakı su tamamen akıyor.akan sıvı kadar saf su koyup,devırdaım ettırıcem demekkı fan acmasını beklıcez sonra yıne yedek su kabından radyator kosesıne kadar yaklasık 1 veya 2 lıtre sıvıyı akıtıp,yıne saf su koyup,sıstemın tamamını beyaz su yapıp temızletıcem daha sonra antıfırız ekleyerek dereceyı 35 yapana kadar devam edıcem.doldur bosalt ıle sıstemı temızlemeyı dusunuyorum
usta sadece yedek su kabını bosaltıp antıfırız ekledı gonderdı begenmedım
aydınayhan
kullanıcısına yanıt
boyle süper zeki ustalarımız da var. birdaha o ustaya gitmeyin.