Şimdi Ara

Soğutma sistemi tahliye bidonu ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
31
Cevap
0
Favori
16.254
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • yukardakiile aynı mesaj.yanlışlıkla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hezerfen -- 7 Kasım 2009; 20:02:55 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    arkadaşlar, su eksilince genleşme kabından su almaz. devrenin içindeki su, ısınıp termostat açınca devirdaim pompası vasitasıyla sürekli devrenin içinde döner. radyatör, motor ve genleşme kabından sürekli döngü vardır. yani genleşme kabındaki su orda durup ihtiyaç olmasını beklemez. motoru çalıştırıp normal ısısına gelmesini bekleyin ve termostat (dolayısıyla fan) açılınca genleşme kabına bakın. ordaki üstte kalan hortumdan sürekli genleşme kabına su akar. üst hortumdan kaba girer, alt hortumdan radyatöre gider. bu devrenin arasında çek-valf, hava-gaz gibi şeyler olmaz. gazı nerden çıkardınız, o devrenin içinde gazın ne işi var. hava bile olamaz o devrede. havası alınmıştır. eğer olası su kayıplarından dolayı yeni su eklemeye kalkarsanız ya da kaynamış haldeki genleşme kabının kapağını açmaya kalkarsanız ki hiç tavsiye edilmez, bu durumda sistem hava yapabilir ve soğutma hortumlarının birisi üzerindeki hava vidasını açarak bu havanın ordan alınması gerekir. yani soğutma devresinde gaz, hava, ıvır zıvır olmaz. orda sadece soğutma suyu döner ve bu devreyi kesen tek parça termostattır. çek-valf vs. gibi parçalar olmaz soğutma sisteminde...


    İyi ama ısınan su 90 dereceye geldiğinde içeride oluşmaya başlayan buhar içeride hava olmasına neden olmuyormu ? Sonuçta su buharlaşınca sıvı halden gaz haline dönüşmüyormu ? Zaten şöyle bir şey var biz daha önce sistemin havasını alıyor motoru çalıştırıyorduk motor 90 dereceye gelene kadar hiç bir sorun olmuyordu ne zamanki 90 dereceye geliyordu o zaman bahsettiğim içeride oluşan buharlaşma yüzünden radyatör hortumları bile yüksek basınçtan ötürü balon gibi şişip sertleşiyordu yani bu şimdi içeride genleşerek buhar bir nevi hava olmasına neden olmuyormu 90 dereceye kadar hortumlarda sertleşme şişme olmuyor ama 90 derecen sonra bu durum gerçekleşiyor ? O zaman şöyle söyliyeyim böyle bir sorun olan sistemde ne eksikliğinden yada yanlışlığından kaynaklanır bu sorun ?

    Ne karışık işlermiş ya .




  • buhar ya da hava, sudan hafif olacağı için daima genleşme kabının üst seviyesinde kalır, dönüş hortumu genleşme kabının altında yani sıvı seviyesinin minimum çizgisinin altındadır. dolayısıyla hortum ağzının çok üstüne kadar su dolu olan bir kapta, su bir kenara itilip, üst bölümdeki hava hortumun içine çekilmez. su seviyesi kabın çıkış ağzını aşağıya düşerse ve sonrasında su eklenirse o zaman hortumlara hava kaçar ve sistem hava yapmış olur... yani özetle normal çalışan bir sistemde genleşme kabının içindeki hava ya da ısıdan dolayı oluşan buhar soğutma sistemine giremez...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 8 Kasım 2009; 2:31:40 >
  • Şimdi tamamdır hocam uğraştırdım kusura bakmayın anlaşılmıştır
  • Selamlar. Genleşme kabına yukardan gelen küçük hortumdan ne zaman su gelmesi gerekiyor?. Yani aracı soğuk iken çalıştırdığınızda hemen genleşme kabına su gelirmiş?. Devirdaim yapmaya başlamış, yoksa termostatin acmasindan sonraki gelmesi gerek. Eğer soğuk iken motor çalışır çalışmaz geliyorsa termostatin açık kalmıştır. Yada bozuktur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Garip olmus sorum. Genleşme kabına üstten gelen hortumdan su ne zaman gelir. Motor soğuk iken çalışır çalışmaz gelirmi, normalmi? Yoksa önce 90 C° yi bulup termostat açtıktan sonrami almaya başlaması gerek. Termostat bozuk yada açıkmı kalmış olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hi boys

    Genleşme kabına yukardan gelen küçük hortumdan ne zaman su gelmesi gerekiyor?. Yani aracı soğuk iken çalıştırdığınızda hemen genleşme kabına su gelirmiş?. Devirdaim yapmaya başlamış, yoksa termostatin acmasindan sonraki gelmesi gerek.

    genleşme kabına üstteki hortumdan sadece devirdaim açıkken su gelir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Atlantis07

    Garip olmus sorum. Genleşme kabına üstten gelen hortumdan su ne zaman gelir. Motor soğuk iken çalışır çalışmaz gelirmi, normalmi? Yoksa önce 90 C° yi bulup termostat açtıktan sonrami almaya başlaması gerek. Termostat bozuk yada açıkmı kalmış olur.
    Araç ilk çalıştırmada su ısınmaya başlar termostat mesala 90 dereceye gelince önce radyatör son motora sonrada genleşme kabona doğru sirkülasyon başlar bu şekilde su soğutulur su kaynama noktasına pek ulaşmaz çok az bir şekilde hava olursa bunu genleşme kabındaki üstünde toplu iğne ucu kadar delikten kendisi atar ama bu olay çok yaşanmaz yani su kaynar sürekli havayı atsa genleşme kabında sürekli su eksilir.buna sistem izin vermez. Eğer su ısısı fazla yükselirse yani hararet 90 derecenin altına devir daim ve radyatörin oradaki hava kanalları suyu soğutmazsa bu zamanda radyatörün arkasında bulunan fan devreye girerek su soğutulur.sistem bu şekilde çalışır.bu elemanlardan biri çalışmazsa araç hararet yapar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yani araç çalışır çalışmaz genleşme kabına gelen hortumdan su gelmez. Termostat açtıktan sonra yani şu 90 olduktan sonra hortumdan su genleşme kabına akmaya başlar. Doğrumu anladım. Eğer kontak açılır açılmaz hortumdan genleşme kabına su akmaya başlarsa termostattami problem var. Ama o zaman hava almak için ilk çalıştırmada hortumu çıkarıp akışına bakılıyor hava varmı yokmu diye. Fan acana kadar bekleniyor. Eğer termostat açmadan oraya su dokulmeyecekse hava nasıl alınıyor. Yada alternatif bir yoldanmi devirdaim yapıyor?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Atlantis07 A kullanıcısına yanıt
    Dogru, termostat açılmadan genlesme kabına su girişi olmaz . Ama buradan motor çalışmasa bile su çıkışı olabilir (antifriz, pompa degisimi vs sonrası su buradan doldurulur) kapalı sogutma sistemlerinde tek su ve hava girişide bu genleşme kabıdir. Hava alma işlemi motor çalıştırılırken genlesme kapağı açık bırakılarak alınır, termostat devreye girer radyatorden devirdaim pompası suyu motora gönderir motordan genleşme kabına. Sistemdeki hava kabarcıkları bu sekilde regüle olur. Genlesme kapağının açık bırakılmasının sebebi acik hava basıncı ve vakum etkisinin engellenmesi, su zaten motorda bu sekilde bir iki tur yaparak içerisindeki havayı atar. Bu kapagi sonrasında kapatmayıp unutarak conta yaktiranlarda var cevremde. Hava alındıktan sonra yola çıkmadan genlesme deposu kapagini kapatma islemi unutulmamalı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi parker48 -- 15 Nisan 2018; 21:17:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Tahliye Bidonu değil, Genleşme Kabı onun adı.

    Modern otomobillerde su ile yapılan soğutma sistem kapalı olup basınç altında çalışmakta, suyun daha hızlı ısınması için termostatlar, elektrikli fanlar ve çok yüksek verimli radyatörler devreye alınmakta veya devreden çıkarılmaktadır.

    Bu sisteme sizin müdahale etmeniz doğru değildir. Motorda arıza olmadığı sürece bu su çok fazla eksilmez. Eksilirse de servisten alacağınız özel soğutma sıvısı ile doldurabilirsiniz (içinde antifriz, pas önleyici ve ısıyı daha hızlı soğurup tahliye etmek için özel kimyasallar bulunur) ancak ifade ettiği gibi bence buna siz hiç dokunmayın.

    Taner Göde
    Bu genleşme kabı, arızalı problemli olursa, araçta su eksiltme yapar mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.