Şimdi Ara

Soğutma sistemi tahliye bidonu ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
16.245
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar arabalarımızda hani su tahliye bidonu mevcut ya hani radyatördeki su eksilince radyatöre ilave etmiyorsunda o küçük bidoncuğa ilave ediyorsun su eksildikçe kendisi ordan çekip alıyor ve aynı zamanda içeride hava olursa aynı yerden havayı atıyor umarım anlatabilmişimdir bu küçük tahliye bidoncuğunun bağlantısı ne şekildedir acaba ? Yani radyatörünmü yoksa motorunmu neresine hangi hortuma bağlanıyor varmı bir bilgisi olan ?



  • Tahliye Bidonu değil, Genleşme Kabı onun adı.

    Modern otomobillerde su ile yapılan soğutma sistem kapalı olup basınç altında çalışmakta, suyun daha hızlı ısınması için termostatlar, elektrikli fanlar ve çok yüksek verimli radyatörler devreye alınmakta veya devreden çıkarılmaktadır.

    Bu sisteme sizin müdahale etmeniz doğru değildir. Motorda arıza olmadığı sürece bu su çok fazla eksilmez. Eksilirse de servisten alacağınız özel soğutma sıvısı ile doldurabilirsiniz (içinde antifriz, pas önleyici ve ısıyı daha hızlı soğurup tahliye etmek için özel kimyasallar bulunur) ancak ifade ettiği gibi bence buna siz hiç dokunmayın.

    Taner Göde
  • Hocam bildiğim kadarıya motorla alakası yok.
    Radyatöre bir hortumla bağlı ve suyun içinde hava almayacak şekilde bir bağlantısı var.
    Basınç yada vakum, artık tam ismini söyleyemiyorum ama onunla çalışıyor.
    Depodan benzin çeker gibi..
  • Tahliye Bidonu değil, Genleşme Kabı onun adı.

    Modern otomobillerde su ile yapılan soğutma sistem kapalı olup basınç altında çalışmakta, suyun daha hızlı ısınması için termostatlar, elektrikli fanlar ve çok yüksek verimli radyatörler devreye alınmakta veya devreden çıkarılmaktadır.

    Bu sisteme sizin müdahale etmeniz doğru değildir. Motorda arıza olmadığı sürece bu su çok fazla eksilmez. Eksilirse de servisten alacağınız özel soğutma sıvısı ile doldurabilirsiniz (içinde antifriz, pas önleyici ve ısıyı daha hızlı soğurup tahliye etmek için özel kimyasallar bulunur) ancak ifade ettiği gibi bence buna siz hiç dokunmayın.

    Taner Göde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Tahliye Bidonu değil, Genleşme Kabı onun adı.

    Modern otomobillerde su ile yapılan soğutma sistem kapalı olup basınç altında çalışmakta, suyun daha hızlı ısınması için termostatlar, elektrikli fanlar ve çok yüksek verimli radyatörler devreye alınmakta veya devreden çıkarılmaktadır.

    Bu sisteme sizin müdahale etmeniz doğru değildir. Motorda arıza olmadığı sürece bu su çok fazla eksilmez. Eksilirse de servisten alacağınız özel soğutma sıvısı ile doldurabilirsiniz (içinde antifriz, pas önleyici ve ısıyı daha hızlı soğurup tahliye etmek için özel kimyasallar bulunur) ancak ifade ettiği gibi bence buna siz hiç dokunmayın.

    Taner Göde


    Taner abi, arkadaş nasıl çalıştığını sormuş sadece




  • Benim araçtada eksilme var gibi yarın bir kez daha kontrol edicem sanırım servise uğramam gerek çok geç olmadan.
    quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Bu sisteme sizin müdahale etmeniz doğru değildir. Motorda arıza olmadığı sürece bu su çok fazla eksilmez. Eksilirse de servisten alacağınız özel soğutma sıvısı ile doldurabilirsiniz (içinde antifriz, pas önleyici ve ısıyı daha hızlı soğurup tahliye etmek için özel kimyasallar bulunur) ancak ifade ettiği gibi bence buna siz hiç dokunmayın.

    Taner Göde
  • Soruyu anlamadım sanırım. Bağlantı kauçuk hortum ve kelepçeli boru ile yapılıyor. Kaldı ki başka nasıl olabileceğini düşünmeye başladım. Genleşme kabı ve radyatör sabit ancak motor hareketli olduğundan (titreme ve sarsıntı) esnek olan ama sıcaklığa dayanıklı bir çözüm içi güçlendirici urgan dokusu ile örülü kauçuk hortumlar kullanmaktır.

    Belki hem soru, hem cevap resimlerle daha iyi desteklenebilir.

     Soğutma sistemi tahliye bidonu ?






  • Hazır konusu açılmışken sorayım ;

    - Benim bir keresinde su hortumum patladı ve antifiriz olduğu gibi aktı. Doğal olarak yolda kaldım :) Şimdi benim anlamadığım bu boruları daha dayanıklı yapmak gerekmez mi ? Yada kauçuk değilde başka bir malzemeden yapılsa olmaz mı ?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Arkadaşlar ilginize teşekkürler ama benim derdim aslında şu ;

    Biz hava soğutmalı bir motoru olan araca su soğutmalı bir motor taktık soğutma suyu sistemimizde herhangi bir tahliye bidonu olmadığı için yani kapalı sistem (radyatörden motora motordan tekrar radyatöre devirdaim olan bir sistem başka bir eklenti bağlantı yok) su 90 derece civarı bir sıcaklığa geldiğinde doğal olarak hafiften kaynama başlıyor buharlaşma meydana geliyor buda içerideki suyun sıvı halden gaz haline dönüşmesine ve içeride gaz/hava olmasına neden oluyor bu nedenle içerideki gaz/hava suyun itme gücü ile dolaşırken devirdaim pervanesine gelince soğutma duruyor çünkü bildiğiniz üzere devirdaim pompaları var olan kaynağı sirküle eder herhangi bir vakum özelliği yoktur doğal olarak pervaneye gaz/hava geldiğinde bunu sirküle edemediği için sirkülasyon ve doğal olarak soğutma duruyor.Araçta tofaş radyatörü var ayrıca radyatör kapağının hemen altında küçük bir delik var ama bu delik sadece içeride radyatörün kaldırabileceğinden fazla oluşan basıncı sadece dışarıya tahliye etmek için yani geri dönüşü aynı yerden su eksilinde su alma gibi bir durumu söz konusu değil çünkü bildiğiniz üzere radyatör kapakları yaylı basınç olunca kapak yayını itiyor kapak keçesi delik seviyesini geçice orda çıkıp gidiyor,basınç düşünce kapak keçesini yay tekrar aşağıya itip o delik yukarda kalıyor yani kapanıyor.

    Benim bildiğim yani sonradan öğrendiğim ise altlı üstlü iki delikli ve bir çeşit subaplı kapağa sahip bir bidon gerekiyor bidonun üzerindeki deliklerin alt tarafındaki radyatöre giren (yani motordan dönen sıcak su hortumu) hortuma bağlanıyor bunun nedeni su eksilince kendisi eklenilen tahliye bidonundan suyu çekip alıyor üst tarafteki deliğe ise motorun üzerindeki kalörifer için olan çıkış bağlanıyor bunun nedenide olurda içeride bir şekilde hava oluşursa havayı bu delikten dışarıya atıyor mesela aşağdaki aracın motor dairesinde paint ile baltalama usül kırmızı ile yuvarlak içine aldığım bunu gösteriyor ?


     Soğutma sistemi tahliye bidonu ?



    Şimdi sorun ise şu acaba bu teori doğrumu




  • anladığım kadarıyla siz suyun dönüş yönünü sormuşsunuz. su soğutmalı araçlarda çoğunlukla sistem radyatörden motora ordan genleşme kabına, ordan tekrar radyatöre doğru döner. çünkü amaç, radyatörde rüzgarla soğuyan suyun hemen soğukken motor içinde döndürülmesidir esas olan. tersi olsa, genleşme kabındaki sıcak su motora, ordan radyatöre gelirdi, radyatörden soğuyup genleşme kabına giderdi ki, bu arada motor bölgesinin ısısından dolayı soğukluk oranında kayıp olurdu. o nedenle devirdaim yönü, radyatör, motor, genleşme kabı, radyatör şeklindedir. devirdaim de bu yönde çevirmelidir suyu...

    ayrıca arkadaşların dediği gibi, o kabın adı, tahliye bidonu değil genleşme kabıdır. çünkü kullanım amacı suyu dışarı atmak değildir. içerideki mevcut suyu, ısınınca genleştiği için, dışarıya taşırmadan sistem içinde tutabilmek ve su kaybını önlemektir. ancak sizin de bir yerde belirttiğiniz üzere, ola ki, ısı çok kontrolden çıkar ve su haddinden fazla ısınıp kaynamaya dolayısıyla hem kapalı sisteme hem de genleşme kabına sığmamaya başlarsa, yüksek basınçtan dolayı genleşme kabı kapağından tahliye edilir. ama bu durum zaten ekstrem bir durumu ve bir sorunu ifade eder. normalde sistem, olması gereken ısılarda çalıştığı sürece, soğutma suyunun ısınıp genleşme kabını doldurması, soğuyup eski haline geri dönmesi gereklidir.




  • Peki bu genleşme kabının bağlantısı ne şekildedir nereye bağlanıyor ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AnarKin

    Peki bu genleşme kabının bağlantısı ne şekildedir nereye bağlanıyor ?

    radyatöre, checkvalf ile bağlı... basınç çok arttığı zaman, checkvalf radyatörden genleşme kabına sıvı-gaz gitmesine izin veriyor...
  • Peki diğer bağlantısı ? Sizin söylediğinizgibi bu şekilde genleşme kabına sıvı-gaz gitmesine izin veriyor peki su eksilince nasıl suyu genleşme kabından alıyor ? Yani ikinci bağlantı nereye yapılıyor.
  • Hocam nasıl tarif edicem bilemiyorum.

    o yüzden çizmeye çalıştım. Bildiğim kadarıyla böyle;

     Soğutma sistemi tahliye bidonu ?
  • Peki çizdiğin şemada belirttiğin radyatörden gelen hortum radyatörün neresinden geliyor radyatör kapağının hemen altındaki tahliye deliğindenmi ?
  • Bu böyle olmayacak dedim, indim aşağı çektim fotoğrafları
    Çizdiğim resimden de biraz farklıymış.
    Karanlık olduğu için ancak bu kadar çekebildim.
    Hyundai Accentin sistemi bu şekilde;

     Soğutma sistemi tahliye bidonu ?

     Soğutma sistemi tahliye bidonu ?

     Soğutma sistemi tahliye bidonu ?

     Soğutma sistemi tahliye bidonu ?

     Soğutma sistemi tahliye bidonu ?




  • Eyvallah hocam zahmet vermişim çok teşekkür ederim ama sanırım senin arabadaki sistem sadece içeride oluşan fazla basıncı tahliye etmek için sadece çünkü radyatör kapağının altındaki o tahliye deliğinin yapısı ve kapak ile irtibatı şu şekilde :

     Soğutma sistemi tahliye bidonu ?


    Yani basınç yok iken ki durumda zaten radyatör kapağı bir nevi o tahliye deliğinin yolunu kapatıyor suyun radyatöre geri dönebilme akabilme gibi herhangi bir şansı olmuyor.Benim merak ettiğim ise soğutma suyu eksildiğinde genleşme kabındaki suyu nereye yapılacak olan bir bağlantı sayesinde tekrar radyatöre alıyor ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AnarKin -- 7 Kasım 2009; 18:05:54 >




  • Doğrudur hocam, benim bildiğim bütün tahliye bidonları bu şekilde çalışıyor
  • Ama suyu eksilince nasıl geri alıyor bunu öğrenemedim bir türlü

    Ne konuymuş arkadaş mühendislik soruları bile anında cevaplanıyor bu forumda ama bu konudan tık yok
  • arkadaşlar, su eksilince genleşme kabından su almaz. devrenin içindeki su, ısınıp termostat açınca devirdaim pompası vasitasıyla sürekli devrenin içinde döner. radyatör, motor ve genleşme kabından sürekli döngü vardır. yani genleşme kabındaki su orda durup ihtiyaç olmasını beklemez. motoru çalıştırıp normal ısısına gelmesini bekleyin ve termostat (dolayısıyla fan) açılınca genleşme kabına bakın. ordaki üstte kalan hortumdan sürekli genleşme kabına su akar. üst hortumdan kaba girer, alt hortumdan radyatöre gider. bu devrenin arasında çek-valf, hava-gaz gibi şeyler olmaz. gazı nerden çıkardınız, o devrenin içinde gazın ne işi var. hava bile olamaz o devrede. havası alınmıştır. eğer olası su kayıplarından dolayı yeni su eklemeye kalkarsanız ya da kaynamış haldeki genleşme kabının kapağını açmaya kalkarsanız ki hiç tavsiye edilmez, bu durumda sistem hava yapabilir ve soğutma hortumlarının birisi üzerindeki hava vidasını açarak bu havanın ordan alınması gerekir. yani soğutma devresinde gaz, hava, ıvır zıvır olmaz. orda sadece soğutma suyu döner ve bu devreyi kesen tek parça termostattır. çek-valf vs. gibi parçalar olmaz soğutma sisteminde...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AnarKin

    Ama suyu eksilince nasıl geri alıyor bunu öğrenemedim bir türlü

    Ne konuymuş arkadaş mühendislik soruları bile anında cevaplanıyor bu forumda ama bu konudan tık yok

    kabın iki deliği var.birincisi radyatör kapağıile irtibatlı ikincisi radyatör alt hortumu veya o güzergahta bir yer.bu yapımcıya göre değişir.kaba ısı ve diğer etkılerle dolan sıvı kabın altındakı boruile motor sğutma sıvısına karışır.anlayamadığın yer burası zannediyorum.
    sadece kapaktan gelen boru-hortum-doldur boşalt işini yapmaz blok soğutma sıvısı ile irtibat mevcuttur biraz daha dikkatli bakın.
    geri alma işi özel dizayn deyildir.kabla soğutma sıvısı blok-hortum irtibat halindedir.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.