Şimdi Ara

Soğutma suyu kabından YAĞ çıktı???(sorun çözüldü) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
58
Cevap
7
Favori
42.599
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • genelde bu tip sıkıntılar contanın yanmasından veya ömrünü tamamlamış olmasından kaynaklanıyor. dikkat etmeniz gereken nokta şu bazı ustalar kapak taşlama felan yapmadan sadece contayı değiştiriyorlar bu uzun vadeli bir çözüm değil. 1-2 yıllık bir çözüm. conta yanan araca yarım motor yapılması gerekir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MB-CLS

    genelde bu tip sıkıntılar contanın yanmasından veya ömrünü tamamlamış olmasından kaynaklanıyor. dikkat etmeniz gereken nokta şu bazı ustalar kapak taşlama felan yapmadan sadece contayı değiştiriyorlar bu uzun vadeli bir çözüm değil. 1-2 yıllık bir çözüm. conta yanan araca yarım motor yapılması gerekir.

    conta ömrünü tamamlarsa illa yarım motor mu yaptırıcaz nasıl iştir bu :( çok tutar mı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alkan1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: MB-CLS

    genelde bu tip sıkıntılar contanın yanmasından veya ömrünü tamamlamış olmasından kaynaklanıyor. dikkat etmeniz gereken nokta şu bazı ustalar kapak taşlama felan yapmadan sadece contayı değiştiriyorlar bu uzun vadeli bir çözüm değil. 1-2 yıllık bir çözüm. conta yanan araca yarım motor yapılması gerekir.

    conta ömrünü tamamlarsa illa yarım motor mu yaptırıcaz nasıl iştir bu :( çok tutar mı

    Sadece conta degisimide olur fakat uzun omurlu olmaz. Sadece conta degisirse 150 200 arasi bir maliyeti olur. Yarim motorda gomleklerin reflektiye gormesi disinda hersey yapilir. Tahminen 1500 civari tutar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • yanlış anlama olmasın diye bir küçük ekleme yapmak istioyrum. Çünkü contanın belirli bir ömrü var gibi algılanmasın. Ama yanmasının birçok nedeni vardır. Bunları güzel olarak özetleyen bir yazı var aynen kopyalıyorum.

    Silindir Kapak Contası Neden Yanar :

    1. En önemli neden antifriz yerine motorda musluk suyu kullanmaktır. Musluk suyu motor bloğunda asidik bir yapı oluşturur ve silindir kapak contasını zamanla aşındırır. Bu nedenle yaz kış antifriz kullanmak silindir kapak contanızın ömrünü uzatır.

    2. Hararet durumunda aşırı ısıdan ilk etkilecenecek parçalardan biri silindir kapak contasıdır. Hararet conta yanma nedenidir.

    3. Sıcak motorun su haznesini açmak. Sıcak motorda su sıcaklığı 110 derece civarına kadar ısınmıştır ancak motor bloğunun kapalı olması ve belli bir basınçta çalışmasından dolayı su kaynamaz. Siz bu halde motor su haznesi kapağını açarsanız basınç aniden düşer ve motor bloğundaki suyun kaynamasına neden olur. Bu kaynama sırasında silindir kapak contanızın su ile teması anlık kesilip yanabilir.

    4. Yanma odasında yada motor bloğunda oluşan kurum ve tortular. Bu tortular ısının üzerinde toplandığı bir merkeze dönüşür ve contanızı yakabilir.

    5. Motor alt yada üst bloğundaki çatlaklarda silindir kapak contanızın yanmasına neden olur.

    kaynak :http://www.evdeteknik.com/silindirkapakcontasi.html

    Bunlara ek olarak yanlış antifriz kullanımı da conta üzerinde aşındırıcı etki yapmaktadır. Fabrikasyon olarak ne denmiş ise bu renk ve kalitede antifriz konulmalıdır. Bu konuda uzunca bir link vardı ,ilgilenen olursa onu da verebilirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 20 Ocak 2014; 18:03:28 >




  • Ek konu açmadan burda sormak istiyorum bende.Aracımla şehirler arası yolculuk sırasın hararet 60-70 düzeylerinde yani en dipte iken 1 saniye içinde tavan yaptı ve motoru durdurun hatası verdi (pug 207) bizde arkadaşla sağa çektik rölantide biraz bekledik fan çalışıyodu,su seviyesi normaldi radyatör kapagını maximum 5 dakika sonra açtık öyle fışkırma tarzı bi durum olmadı ki motor hararet seviyesi en üstteydi.üste su ekleyip 1-2 km o şekilde gittik 1800-2000 devir dolaylarında (araç benzinli) aracı park ettik kaputu tekrar açtık motor üstündeki plastik kısma elinizle rahatlıkla elliyebiliyosunuz motor ılık yani fakat hararet hala kırmızıda ve fan son devirde çalışıyor o şekilde bıraktık arabayı sabah aldıgımızda hararet normale dönmüştü balıkesirden bursaya sorunsuz geldim burda tamircime götürdüğümde şuanda hiçbir sorun olmadıgını söyledi ve 4-5 aydır bu şekilde kullanıyorum bu konuyu görünce tedirgin oldum yapmam gereken bişey varmı bu arızayı neden niye gördüm zararı varmıdır ?




  • öncelikle aktardığınız tecrubelerınız için tesekkur ederım,kafamda bı seyler olusmaya basladı.benim sorunumda sogutma suyundakı yağ,damla seklındede degıl ,yogun bı sekılde var
    ustayada gosterdıgımde ilk olarak conta yanmasından veya blokta catlak olabılecegınden suphelendı.daha sonra motor suyunu tamamen bosalttıgımısda,bosalan suyun durumunu cokta kotu olmadıgını soyledı,
    yagına baktı ve yagdada bır sorun olmadıgını soyledı,
    aracın suyunu ddegıstırıp bı kac gun ızleyelım dedı,bı kac gun sonra gostercem tekrar ustaya,boyle bı tecrube yasayan varmı acaba aramızda
    ve bırde hararet sorunum yok ,aracın hararetı normal sevıyelerde
  • Konuyu hortlatayım. Bende de 206 var. Bu aralar hava sıcak. Şehir içi yol yapıyorum. Hararet ibresi 90 nın üzerine çıkıyor fan devreye girip tekrar 90 a iniyor. Bu normal midir? Şehir dışı ya da 4 ve 5 vitese çıktığında sorun yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MEGANE 2 1.4 16V ARACIM VAR ARACIMIN SU KABINDA YAĞ VAR BU SORUN NEDEN OLABİLİR
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    Yorumlar için teşekkür ediyorum arkadaşlar. Gündüz gözüyle abime acı haberleri vermem gerekecek..
    Okurken hakkat üzüldüm şimdi durduk yere masraf çıktı yine, zaten adam lpg den sonra hep uğraştı bu tür zırıltı işlerle, şimdi de bu çıktı.
    Belki de satar artık..

    lpg takılan araçların büyük cogunlugu türlü sakatlıklar cıkarıyor. bende opel corsamı bu yuzden yaptırıp satmıştım.
  • ARACIMDA LPG YOK
  • Bende bugün contayi yakmis bulunuyorum. 2006 clio dci aracimla 4 -5 km yol yapip eve geldim. Araci durdurmadan once motor sesinde degisiklik duydum. Hayirdir insallah deyip kaputu actim baktim su kalmamis. Su ilave edeyim dedim suyu ekleyince yag camur gibi ustune cikti. Yag cubugunda seviyenin cok ustunde oldugunu gördüm. Ustayi aradim once yag sogutucuya bakalim dedi ama conta yanik belli. Bakalim ne kadar masraf cikacak. Satayim diyodum kulagina gitti herhalde. :(

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba arkadaşlar konu çok eski ama umarım cevap gelir. Renault clio aracımda hiç bir problem yokken suyunda yağ olduğunu fark ettim. Aracın harareti hiç yükselmedi aldığımdan beri. Normal ısınınca orta çizgide. 250 bin km de motor gayet iyi. Nasıl böyle bir şey olabilir contayı mı yaktık acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende de 2007 1.6 tüplü peugeot 307 var. Öncelikle kendisine lanet ediyorum :D Bende giderken hararet 90 derecenin altında duruyordu. 7 ay önce termostat değişti bu sıkıntı düzelmedi ama hararet belirtisi olmadığı ve ustada sağolsun bir şey olmaz dediği için kullanmaya devam ettim. Gerçekten de bir sıkıntı yok gibiydi taa ki ne olur ne olmaz bir daha kontrol ettireyim diyene kadar.
    Araba giderken hararet 70-80 arasında seyir ediyordu. Kaloriferi açınca en fazla 75 görünüyordu. Araç dururken 2-3 dakika gaza yüklendik. Hararet göstergesi 100 dereceye yaklaştı. Bilgisayara bağladık 97 derece görünüyordu. Fan çalıştı 90'a geri geldi gösterge ama usta borulara ellediğinde çok basınç olduğunu farketti. Hava fitresini söktü ve borunun alt kısmının çapının iki katına çıktığını gördük. Antifriz kapağını açmak için üzerine 3-5 parça bez attı. Yavaş yavaş çevirdi ve su basınçtan dışarı doğru çıkmaya başladı. Bunun adına gizli hararet diyorlarmış. Bu gizli hararet akabinde de conta yakmış. 1500 TL'ye yakın masraf çıkar dedi. Yağ, hortumlar, termostat conta, müşür ıvır zıvır..




  • skuti61 kullanıcısına yanıt
    Arabamin suyunu kapani acdim yuzun de yag var neden ola bilir ama arabamin gidisinde cekisinde hic bir sıkıntı yok 1 ay icin de 9 bin klm yaptim yani yinede sıkintı yok anti firizi ölcen usda suda yag var dedi kafam takildi ona

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tokatli60 59 T kullanıcısına yanıt
    aynı şeyi banada dediler kafayı yedirttiler. sonra devir daim hattındaki paslanma yüzünden suyun balçıklaştığını bulduk, komple hat temizlendi, yeni genleşme kavanozuda taktırdım mis gibi oldu.
  • Conta aslinda ucuz ama taşlama ve işçilik maliyeti yukseltiyor. Motor yag cubugunu cikarip yagi kontrol ettirin. Yagda bozulma varsa su yaga karisiyor demektir. Bazen motor terleme yapar. Yag sizabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Baya eski konu ama ben yinede buraya yazmak istedim.

    Aracım peugeot 204 1.4 dizel. İstanbul'dan Aydın'a yola çıktım ve yola çıkamadan önce yağına suyuna baktım herhangi bir sorun yoktu.
    Cumartesi pazar Aydın-İzmir civarı 500-600 km gezdik. Pazar akşamı yola çıkacaktım ki tekrar arabamı kontrol etmek istedim. Kaputu açtığımda suyun hiç olmadığını gördüm. Ne zamandır böyle olduğu hakkında hiç bir fikrim yok. Neyse gittim su aldım doldururken bi yerden aktığını gördüm. Hortum sanırım çıkmış onu yerine taktım ve tekrar doldurdum. Sorun yok gibi duruyordu ve İstanbul'a yola çıktım. 50km gittikten sonra kontrol etmek istedim ve baktığımda yarıya kadar tekrar inmişti. Ancak hortum yerindeydi. Tekrar doldurdum ve ara ara kontrollerle devam ettim. Bir daha öyle fazla bir eksiltme olmadı hatta İstanbul'a gelene kadarda su eklemedim. Ama normalde 70 lerde olan hararet 85 civarıydı bütün yol boyu. İstanbul'a geldim park ettim 45 dk sonra işe gitmek için tekrar açtım kaputu anormal bişey yok gibiydi ama su çok bulanıktı. Aracın altına baktığımda da fotoğrafta olduğu gibi bir birikinti ve yağla karışık su vardı. Soğutma suyu kabından YAĞ çıktı???(sorun çözüldü)

    Şuan ustaya gidemedim bugün yada yarın gitmeyi planlıyorum. Sizce sorun nedir ? bana ne masraf çıkarabilir ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: canerxcaner

    Baya eski konu ama ben yinede buraya yazmak istedim.

    Aracım peugeot 204 1.4 dizel. İstanbul'dan Aydın'a yola çıktım ve yola çıkamadan önce yağına suyuna baktım herhangi bir sorun yoktu.
    Cumartesi pazar Aydın-İzmir civarı 500-600 km gezdik. Pazar akşamı yola çıkacaktım ki tekrar arabamı kontrol etmek istedim. Kaputu açtığımda suyun hiç olmadığını gördüm. Ne zamandır böyle olduğu hakkında hiç bir fikrim yok. Neyse gittim su aldım doldururken bi yerden aktığını gördüm. Hortum sanırım çıkmış onu yerine taktım ve tekrar doldurdum. Sorun yok gibi duruyordu ve İstanbul'a yola çıktım. 50km gittikten sonra kontrol etmek istedim ve baktığımda yarıya kadar tekrar inmişti. Ancak hortum yerindeydi. Tekrar doldurdum ve ara ara kontrollerle devam ettim. Bir daha öyle fazla bir eksiltme olmadı hatta İstanbul'a gelene kadarda su eklemedim. Ama normalde 70 lerde olan hararet 85 civarıydı bütün yol boyu. İstanbul'a geldim park ettim 45 dk sonra işe gitmek için tekrar açtım kaputu anormal bişey yok gibiydi ama su çok bulanıktı. Aracın altına baktığımda da fotoğrafta olduğu gibi bir birikinti ve yağla karışık su vardı. Soğutma suyu kabından YAĞ çıktı???(sorun çözüldü)

    Şuan ustaya gidemedim bugün yada yarın gitmeyi planlıyorum. Sizce sorun nedir ? bana ne masraf çıkarabilir ?

    İlk önce her zamanki ustama gittim. Genellikle taksiciler öncelikli olduğu için 1,5 2 saat bir ustanın gelip beni dinlemesini bekledim ve sonunda ustabaşı benimle ilgilendi. Durumu anlattım ve hortumun kafasında segman bulunuyormuş o düşmüş ve ondan kaçırıyordur dedi. Segmanı aldım ve taktı. Aracın altında oluşan yağ birikintisini ve fotoğrafı gösterdiğimde bana antifriz olduğunu söyledi bende tamam dedim ve 10 TL'ye olayı hallettiğimi düşünüp aracın yağ bakım zamanı geldiği için başka bir yere gittim. Araç lifte kaldırıldığında yağ akışı orada da devam etti ve oradaki usta direksiyon kutusundan geldiğini söyledi. Yağ bakımı yapıldıktan sonra başka bir ustaya bu olay için gittim ve direksiyon kutusunun revizyon görmesi gerektiğini söyledi. Az önce konuştum 450 TL gibi bir maliyetle bu olayı kapattım diye düşünüyorum. İnşallah başka bir şey çıkmaz ümidiyle akşam arabamı almaya gideceğim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi canerxcaner -- 11 Temmuz 2017; 17:1:25 >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.