Şimdi Ara

son dişliyi değiştirmek mümkün mü? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
31
Cevap
0
Favori
9.229
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Aynı şeyi 2006 model Honda jazz manuel aracım için düşünmüştüm.Ama nerede ve nasıl yaptıracağımı bilmediğim için yaptıramıyorum.
    83 beygir benzinli araç ve 3000 devirde yaklaşık 94 yapıyor.Aklıma lastik ebatlarını büyütmek geldi ki bunu sizde yapabilirsiniz.Jeandan cevap verirse çok sevinirim.
    Saygılar...
  • Lastik ebatları büyütmek aslında güzel çözüm ama yeni jantlar + lastiklerle baya baya pahalıya geliyor. Birde sürtme olasılığı ve yol tutuş problemleride çıkabilir.

    Bence en iyi çözüm dişli oranı değiştirme. Bu konuyu iyice araştıracağım. Eğer bir sonuç çıkarsa ayrı konu açıp bilgilendiririm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yarimpower

    Aynı şeyi 2006 model Honda jazz manuel aracım için düşünmüştüm.Ama nerede ve nasıl yaptıracağımı bilmediğim için yaptıramıyorum.
    83 beygir benzinli araç ve 3000 devirde yaklaşık 94 yapıyor.Aklıma lastik ebatlarını büyütmek geldi ki bunu sizde yapabilirsiniz.Jeandan cevap verirse çok sevinirim.
    Saygılar...


    Sizdeki final drive'ı bilmiyorum(4.4 olması lazım) ama ankarada final drive yapan bir kaç yer vardı. 4.2 işinizi görücektir(aslında değer atmosyon oldu, şanzıman oranlarınızı bulamadım). Ben 4.785 final düşünüyorum kendi aracıma keza 5. viteste 110 yapıyor kısaltmak için. Nasıl olsa uzun yola da çıktığım yok

    Ama size önerim, dokunmayın uzun bir uğraş, 750 lirayı bulur bu iş




  • @m4y

    Daha önce kullandığım clio aracımda size bahsettiğim şey yapmıştım.1996 model aracımda orjinal lastik ebadı 165-65-13 tü.Deneme yanılma yoluyla ve davlumbaza sürtmemesi için ince ölçümler yaparak fazla para vermemek için çıkma lastik alarak maksimum 165-80-13 taktım lastik ebadı yaklaşık %10 büyüdü.İbre 100 gösterirken araç GPS verisine göre 92 ile gidiyordu.Lastik değiştikten sonra ibre ve gps verileri aynı oldu.Ben çok memnun kalmıştım.Jant büyütmenize gerek yok.İnternet üzerinde bir çok lastik hesaplama modülleri var.Eksileri olmasına rağmen aracınız %5 kadar büyümeye çok rahat uyum sağlayacaktır diye düşünüyorum.Ama ben getirisinin çok daha fazla olduğunu gördüm.

    @Jeandan

    İlk önce ilginiz için teşekkür ederim.Final gear oranını değiştirmek istememin sebebi yıl içinde yaptığım yolun yaklaşık % 80 i uzun yol ve çoğunlukla Eskişehir-Ankara arası.Aracımı satmayı 3-4 yıl daha düşünmüyorum yani uzun son vites bana her zaman lazım.
    Sizinle konuştuktan sonra bende yabancı sitelere baktım 6 ileri takan bile olmuş.Ayrıca tam uyumlu sorunsuz çalışacağını bilsem ve ustasını bulabilsem 700 lira önemli değil.Civiclerin uzuuuuun son vitesleri gibi 100 km de 2500 devir civarı gezinen gibi uzun yol vitesi lazım bana.Çünkü aracım maksimum torkunu 2800 devirde veriyor.

    Saygılarımla...




  • Aslında imkanınız olsa sizin ilacınız otomatik vites..
    İmzamdaki aracımın 5.vitesi oldukça uzun oranlı; 2000 devirde 95'le, 2500 devirde 120 ile gidiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    motor 3 bin devir çevirirken 110 ile gitmeye yetecek güç üretiyor olsaydı zaten 5. vitesin oranını baştan ona göre ayarlarlardı.

    Renault marka araçlarının nedense tamamının 5.vitesi kısa.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jason Becker

    Araç Renault 9 Broadway. 3000 devir 5. viteste 90 görüyor. Son dişli değiştirerek bu değeri 110-120 yapma şansımız var mı? Varsa zormudur ve ne kadara patlar?

    Amaç motoru olabildiğince düşük devirde çalıştırmak. Malum karbüratörlü motor gürültüsü çekilmiyor. Hele 3 bin devirden sonra tabiri caizsse böğürmesi hiç çekilmiyor.

    Dişli değiştirince aracın biraz hantallaşacağını biliyorum. Sanki dip gaz yapıp yarım debriyaj kalkıyoruz da hantallaşsa ne farkedecek hantallaşmasa ne farkedecek. Kasa hafif zaten. Balataya acımasak 3. viteste bile kalkabilecek araba. Benim için önemli olan uzun yolda motor sesinden kafa şişirmemesi.

    Eğer hala düşünüyorsanız Flash ya da Fairway dişlisi planlıyabilirsiniz.
    Fairway 3000 devirde 108 km/s hız yapar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: iGroN
    Eğer hala düşünüyorsanız Flash ya da Fairway dişlisi planlıyabilirsiniz.
    Fairway 3000 devirde 108 km/s hız yapar.

    Yok hocam komple satmayı düşünüyoruz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iGroN

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jason Becker

    Araç Renault 9 Broadway. 3000 devir 5. viteste 90 görüyor. Son dişli değiştirerek bu değeri 110-120 yapma şansımız var mı? Varsa zormudur ve ne kadara patlar?

    Amaç motoru olabildiğince düşük devirde çalıştırmak. Malum karbüratörlü motor gürültüsü çekilmiyor. Hele 3 bin devirden sonra tabiri caizsse böğürmesi hiç çekilmiyor.

    Dişli değiştirince aracın biraz hantallaşacağını biliyorum. Sanki dip gaz yapıp yarım debriyaj kalkıyoruz da hantallaşsa ne farkedecek hantallaşmasa ne farkedecek. Kasa hafif zaten. Balataya acımasak 3. viteste bile kalkabilecek araba. Benim için önemli olan uzun yolda motor sesinden kafa şişirmemesi.

    Eğer hala düşünüyorsanız Flash ya da Fairway dişlisi planlıyabilirsiniz.
    Fairway 3000 devirde 108 km/s hız yapar.

    Alıntıları Göster
    .silinsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jason Becker -- 31 Ağustos 2012; 10:40:24 >




  • @Jason Becker ne yaptınız? denediniz mi?

  • konu eski ama ben pek yardımcı olacağını sanmıyorum. güçsüz motor iyice güçsüzleşir. 5. vitesi bırak rampalarda, düz yolda kullanamaz hale gelirsiniz.

  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.