Şimdi Ara

son dişliyi değiştirmek mümkün mü?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
9.250
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Araç Renault 9 Broadway. 3000 devir 5. viteste 90 görüyor. Son dişli değiştirerek bu değeri 110-120 yapma şansımız var mı? Varsa zormudur ve ne kadara patlar?

    Amaç motoru olabildiğince düşük devirde çalıştırmak. Malum karbüratörlü motor gürültüsü çekilmiyor. Hele 3 bin devirden sonra tabiri caizsse böğürmesi hiç çekilmiyor.

    Dişli değiştirince aracın biraz hantallaşacağını biliyorum. Sanki dip gaz yapıp yarım debriyaj kalkıyoruz da hantallaşsa ne farkedecek hantallaşmasa ne farkedecek. Kasa hafif zaten. Balataya acımasak 3. viteste bile kalkabilecek araba. Benim için önemli olan uzun yolda motor sesinden kafa şişirmemesi.



  • Yalıtım yaptırın ya da arabayı satıp ikinci elde tutulmayan D sınıfı bir araba alın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Paramedik 112 -- 12 Haziran 2012; 11:19:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk

    Yalıtım yaptırın ya da arabayı satıp ikinci elde tutulmayan D sınıfı bir araba alın.

    Arabayı satmayı düşünüyoruz zaten ama satıp yeni araç bulmak vs uzun iş. Bu ay Türkiye'nin bir ucundan diğer ucuna kadar gideceğiz. Yapılabilecek en hızlı şey şuan dişli oranını değiştirmek.

    Yalıtım malzemelerin toplanmasıyla birlikte en az 1 günümüzü alır ve yorar.
  • Fairwayin 5.vites dişlisi takılıp 99 a uzatılabildiğini duymuştum, bi googledan arat
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Halleluja

    Fairwayin 5.vites dişlisi takılıp 99 a uzatılabildiğini duymuştum, bi googledan arat

    hocam şimdi sadece 5. vitesi uzatsak bütün şanzıman oranı değişeceğinden yığılma olabilir diye düşünüyorum. Yani şimdi 3000 devirde 4'ten 5'e atsak araç 74 kilometre hıza geliyor ve 2400 devirden başlıyor. 5. vitesi uzatsak 2000'den başlasak araç yığılır gibi geliyor bana.
  • Yukarı.

    İnternette yeterli kaynak bulamadım malesef.
  • Keşke araçlarda dişli oranlarını ayarlamıza olanak veren bir kontrol bölümü olsaydı.

    Tıpkı yarış araçlarında olduğu gibi.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Aracın bakımları da devri ve hızı etkiliyor.

    Bujilerim bitmiş. düzlükte 90la 2250rpm dolaylarında giderken sürekli 4.vitesten 3e düşüyordu aracım. (4.vites 0,700 oranlı 3.vites 1.000 oranlı) otomatik.
    Aracın yıllık bakımı ve 4buji, benzin filtresi değişti. araç 2000rpm de 90-100 arası gidiyor klima açmazsam öyle devam ediyor. Aynı şekilde lastikler de öyle. lastikler ömrünü doldurduysa km bazında değil yaş bazında yani 5.yıla girdiyse, geçtiyse aracın çekişine olumsuz etki yapar...

    Satacağım diyorsunuz, bence uğraşmayın, açın müziğin sesini öyle yolculuk yapın..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sadece Sürücü -- 12 Haziran 2012; 12:55:41 >
  • Müziğin sesini açıyorsunuz ama her kırmızı ışıkta kısmak zorunda kalıyorsunuz O kadar uğultu oluyor aracın içinde düşünün artık.
  • Beni düşün bir de

    1341cc motor ile otm. vites kombinasyonları rampada çekmiyor..

    Her rampada 50-70km/h hızlarda tırmanıyorum 2.vites 4000rpm (1,580 oranlı) öyle çıkmaya çalışıyorum. hatta bazen 5500rpm görüyor 1-2dk gidebiliyor sonra ECU otm. 4000rpm yapıyor hızı... Bağırıyor da bağırıyor araç... Teybim de bozuk... Ses açamıyorum çünkü ses çok berbat çıkıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Only Gamer

    Beni düşün bir de

    1341cc motor ile otm. vites kombinasyonları rampada çekmiyor..

    Her rampada 50-70km/h hızlarda tırmanıyorum 2.vites 4000rpm (1,580 oranlı) öyle çıkmaya çalışıyorum. hatta bazen 5500rpm görüyor 1-2dk gidebiliyor sonra ECU otm. 4000rpm yapıyor hızı... Bağırıyor da bağırıyor araç... Teybim de bozuk... Ses açamıyorum çünkü ses çok berbat çıkıyor

    Bizim tenekeninde kolonlarının pek düzgün çalıştığı söylenemez

    En azından rampada rahat çekiyor. Bunada şükür




  • Sadece 5.vites dişli oranıyla oynarsanız verimli olacağını sanmıyorum çünkü dişli oranı diğer dişlilerle uyum sağlamaya bilir ve araç kaba tabirle aptallaşabilir.Ki zaten değiştirseniz bir sorun çıkmasada 90Km hızla seyrederken 110-120 gibi bir hız değişimi olacağını sanmıyorum.
  • motor 3 bin devir çevirirken 110 ile gitmeye yetecek güç üretiyor olsaydı zaten 5. vitesin oranını baştan ona göre ayarlarlardı.
  • İnternette şahinle ilgili bir konuda bir yorum okumuştum.

    Bu arabaların kaloriferi bozulursa yaptırmakla uğraşmayacaksın daha kalın giyineceksin.

    Bence dokunmayın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    motor 3 bin devir çevirirken 110 ile gitmeye yetecek güç üretiyor olsaydı zaten 5. vitesin oranını baştan ona göre ayarlarlardı.

    Bence yetiyor. Çünkü birbirne çok yakın tork/beygir grafiği olan araçlar bu devirde 110-120 ile gidebiliyor. Mesela Ladalarda son hız hep 4. viteste veriliyor. 5. vites ekonomi için.
  • 5. vites dişlisi veya son dişliyi değiştirebilirsiniz. Ancak değer mi? Komple şanzıman inecek vs.
  • Baskı balata değişecek. O sıra arada kaptırırız diye düşünüyorum.
  • Konu honda olsa dişli tavsiyesi yapardım ama inanın renaulttan anlamıyorum hiç
  • başka bi aracın şanzumanını takın örn. tofaş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan

    Konu honda olsa dişli tavsiyesi yapardım ama inanın renaulttan anlamıyorum hiç

    Dişli tavsiyesine gerek yok. Ben sadece dişli değişiminin mümkün olup olamayacağını ve mümkünse zor veya masraflı bir işlem mi olduğunu merak etmiştim. Sanayide de araştıracağım bu konuyu.

    Bu arada ilginiz için sağolun

    @krmlfc

    Aslında Flash S veya Fairway şansımanı cuk oturuyor. Bu arada Tofaşlarda 3 bin devirde 90 yapıyor




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.