Şimdi Ara

Benzin geri dönüş valfi (basınç regülatör) hk

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
1
Favori
18.390
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • (facebook da açmış olduğunu konuyu kopyala yapıştır yaptım resim sıralaması yanlış olabilir)

    Arkadaşlar araçta motor isindiktan sonra geç çalışma sorunu var (soğukken sıkıntı yok ilk marş saat gibi)

    Küçük bir araştırma ile 1. Resimdeki benzin basınç regülatörünun benzini geri kaçırırsa aracın benzin geri gelene kadar zor çalıştığını okudum ve Youtube de izledim...

    Bu sorunun ya parça değişimi (200 TL artı usta ne geçirirse) yada 3. Resimdeki çekvalf adı verilen parçayı gelen benzin hortumuna bağlayarak benzinin geri çekilmesini önleme yöntemi ile çözenleri gördüm...

    Fakat bu işlemi yapınca gördüm ki 4. Resimdeki gelen benzin hortumunu çıkarınca yaklaşık çeyrek çay bardağı kadar sızıntı şeklinde benzin geldiğini gördüm...

    Sorun şu yaptığım cekvalf yöntemi sanırım işe yaramadı...

    Bu şu demek mi oluyor benzin basınç regülatörü kesinlikle bozuk mu.

    Bozuksa yenisini alacağım ama değilse o parçayı boşa almış olacağım..

    Not :

    1:benzin hortumları değişti resimdeki çok kötü durumda

    2: ustaya git demeyin deneme yanılma yoluyla para almaktan başka pek birşey bilmiyorlar...

    Araç 2001 model seat toledo 1.6 akl motor Benzin geri dönüş valfi (basınç regülatör) hk Benzin geri dönüş valfi (basınç regülatör) hk Benzin geri dönüş valfi (basınç regülatör) hk







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Benzin Geri Dönüş Valfi: Arızası, Belirtileri ve Temizliği

    Benzin geri dönüş valfi (basınç regülatörü), aracınızın yakıt sisteminin önemli bir parçasıdır. Amacı, yakıt pompası tarafından gönderilen fazla yakıtı yakıt deposuna geri döndürmektir.

    Benzin Geri Dönüş Valfi Ne İşe Yarar?

    • Fazla yakıtın yakıt deposuna geri dönmesini sağlar.
    • Yakıt sisteminde optimum basınç seviyesini korur.
    • Buhar kilitlenmesini önler.

    Benzin Geri Dönüş Valfi Arızasının Belirtileri

    • Motor arıza ışığının yanması
    • Motorun zor çalışması
    • Boşta kalma veya seğirme
    • Yakıt ekonomisinin düşmesi

    Benzin Geri Dönüş Valfi Bozulursa Ne Olur?

    Arızalı bir benzin geri dönüş valfi yakıt sisteminde ciddi sorunlara yol açabilir:

    • Yüksek yakıt basıncı
    • Buhar kilitlenmesi
    • Enjektör arızası
    • Motor hasarı

    Benzin Geri Dönüş Valfi Arızasının Tespit Edilmesi

    Benzin geri dönüş valfi arızası genellikle yukarıda belirtilen belirtilerle tespit edilir. Ayrıca yakıt filtresi veya yakıt pompasını kontrol etmek de faydalı olabilir.

    Benzin Geri Dönüş Valfi Temizliği

    Kirli bir benzin geri dönüş valfi arızalara yol açabilir. Valfi düzenli olarak temizlemek, düzgün çalışmasını sağlamak için önemlidir. Valfi temizlemek için şunları yapabilirsiniz:

    • Yakıt deposunu çıkarın ve valfi bulun.
    • Valfi sökün ve bir karbonat çözeltisine batırın.
    • Valfi temizleyin ve kurutun.
    • Valfi tekrar monte edin.

    Benzin Geri Dönüş Valfi İptali

    Bazı durumlarda, benzin geri dönüş valfini iptal etmek gerekebilir. Bununla birlikte, bu yalnızca deneyimli bir tamirci tarafından yapılmalıdır. Valfi iptal etmek yakıt sisteminde ciddi sorunlara yol açabilir.

    Benzin geri dönüş valfınızla ilgili herhangi bir sorun yaşarsanız, en kısa sürede profesyonel bir tamirciye danışmalısınız. Valfin düzgün çalışmasını sağlamak, aracınızın verimli ve güvenli çalışması için çok önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Regülatör depoyla enjektörler arasındaki benzini belirli bir basınçta tutmaya yarayan bir parça. Bozulduğunda aradaki hortumda basınç düştüğü için özellikle motor soğukken enjektöre benzin gelene kadar araç çalışmada zorlanır. (bende öyle oldu) motor ılıkken çalışması uzamıyor. Benzin henüz tam geriye kaçmadığı için.

    Araya koyduğunuz çekvalfin basıncıyla regülatörün basıncı bir olmayabilir. Soğukken belirli basınçta ve daha kısa noktada benzini tuttuğu için erken çalışabilir. Ama depodan gelmesi gereken benzinin basıncını düşürebilir.

    200 lira ise hiç birşey değil parça fiyatı. 700 civarı benim araçta .Takması çıkartması kolay . sürekli gittiğiniz bir usta varsa para bile almayabilir. 5 dakika sürmez. Geç çalışmada 2. şüphelide benzin pompası... Bazende yakıt filtresi.( yolda hissettirir ikiside yüksek devirde tekler araç)

    Lpg varsa lpg regülatörü ( ek depo kapağını açıp antifirizi koklayın gaz kokusu varsa o gitmiştir)

    Yazdıklarım kişisel tecrübe ve görüşlerim. Usta tavsiyesi değildir.





  • Hocam sıkıntınız bu olsaydı eğer soğuk marş ta daha çok belli olurdu ama tık diye alıyormuş sizin sorun başka sanki.bobin olabilir yada ateşleme elemanlarından biri.
  • Sorun benzin basınç regülatörü değil. O tam tersi soğuk ya da beklemiş sıcak motorda geç çalışma yapar. Benim araçta bu regülatör patlak gezmiştim, ilk çalışma gecikiyordu ama sıcak motor anında marş alıyordu.

  • Kantay kardeş aynı sorun bende de var..arabana çözüm bulabilmiydin..

  • Hyundai ve kia grubunda eğer motor sıcakken çalışmıyor ise bakılacak ilk yer Krank mili sensörü.
  • ozgutozkan kullanıcısına yanıt
    Hocam merhaba..benim arac 2006 otomatik LPG benzinli polo ...sabahları marş da sorun yok ama gün içi calismalarda marşı geç alıyor..ustaya gösterdim.. tüm sensörleri kontroll etti..sadece krank kaldı.. ona da sipariş verdi...büyük ihtimal krank sensörü yapıyor dedi..sizin tecrübenizi nasil
  • Alisahin4206 A kullanıcısına yanıt

    O olabilir çalışmadığı an kontrol edince motor beyni uyarı veriyordu. Motor çalışınca arıza kodunu siliyordu.

    Ww grubunu bilmem ama Krank mili sensörü olabilir.

    Soğuyunca çalışıyorsa büyük ihtimalle Krank mili




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozgutozkan -- 12 Eylül 2023; 13:24:39 >
  • ozgutozkan kullanıcısına yanıt
    Sabahları calisma da hiç sorun yok..ayrıca arıza kodu ara ara gelip gidiyor..o fakir ve zengin karsimindan yanıyor dediler...usta krank dan başka alternatif kalmadı dedi...bakalım değiştireceğim.. tskler
  • Arıza kodu garantili çözüm.
  • ozgutozkan kullanıcısına yanıt
    Motor Arıza lambası yanıyor ama dediğim gibi kendiliğinden sönüyor..onu çok onemsemiyorlar..Yani bir arızayı işaret etmiyor..bakalım cuma günü krank sensorunu degistirecek..inslaalh düzelir..
  • kantay kullanıcısına yanıt
    Selamün aleyküm
    Hocam 1.6 16valf Toledo var bende aynı soeun motor sıcakken 3-4 marşta çalışıyor, sabahları ve sadece benzinde iken sorun yok siz çözüm buldunuz mu acaba
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.