Şimdi Ara

Son Zamlardan Sonra Lpg mi Dizel mi? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
0
Favori
2.768
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    dizel araba lpgliden daha ekonomik buna bişey diyen yok ama bu sadece km bazında. 0 c sınıfı bir araba düşünelim 1.6 motor olsun

    benzinli 40 bin benzin/lpgli 42bin lira diyelim...
    dizel 45 bin lira diyelim...

    2 aracıda 100 bin km kullanacağımız düşünelim.
    lpg ve dizel fiyatını sabit kabul edelim

    lpg:2.30
    mazot: 3.65 olsun...

    lpgli araç 100 kmde ş.içi 10 litre yaksın
    mazotlu araç 6 litre yaksın

    lpgli :2.30 . 10=230 yaksın+ 20 krşta benzin diyelim 250 olsun. 100 bin kmde 25 000 tl öder
    dizel:3.65 . 6=220 krş yaksın 22000tl öder

    her iki araçta 10 bin kmde bir bakıma girsin

    benzinli ortalama 350 öder
    dizel :450 öder(bu 100 liralık farkı attım kafadan)

    bu durumda kafa kafaya görünüyor ancak!!

    dizel aracın garanti kapsamından sonraki olası arızalarıda dahil edilirseki dizel aracın arızaları çok pahalıdır bu durumda lpgli hayli hayli daha ekonomik olur işte hesap ortada karar sizin...


    Böyle yazıyorsunuz ama sinirlerim gerilmiyor değil.

    10binde bir lpg kiti servisinin maliyetini yazmamışsınız? 70tl oraya bir ekleyin sonra yok ayarı kaçtı vs vs için gideceğinizide unutmayın.

    Şuan 2006 vectra 1,9cdti 120binde arac kullanıyorum.

    120bin bakımı özel serviste 99TL , siz nereden çıkarıyorsunuz 450civarini?
    Kaldı ki yetkili serviste 380tl ve %30 indirim sonrası 270tlye geliyor. Aynı parçalar aynı yağ konuluyor ve 1 yıl garantiside var özel serviste...

    Dizel aracın arızaları çok pahalıdır? Nerede yetkili serviste , bmw 320d aracıma özgörkey motoru su aldıgı için 26bin tl masraf çıkardı.

    Ben izmir mega serviste 8000tl ye komple motor yaptırdım , üstüne üstlük şanzıman yağı ve bakımı yapıldı...

    Turbo mu sanayide 700tl
    Enjektörler sanayide 400tl x 4 = 1600tl

    Lpg kiti taktınız subapları eritmeyeceğinin garantisini kim verebilir? Yok kimse veremez.

    Listeye bunları dahil edinde adil bir karşılaştırma olsun.

    Dizel kullanıyorum ama TRAKTOR GIBI CALISAN bir motor.
    Koltuga yapıstıran tork falan hikaye kanmayın böyle şeylere dizel kullanmamın tek sebebi ekonomik oluşu başka neden kullanayım

    150hp 320nm tork lu bir araç kullanıyorum millet uçuyor diyor ama bana öyle gelmiyor araç tabikide seri ama abartmamak gerek.




  • Okan ekonomikliğini yiyim lan senin

    Çakal kasa Vektra
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rockford Fosgate

    Okan ekonomikliğini yiyim lan senin

    Çakal kasa Vektra


    e90 , e30 , vectra c2

    Joker servise gittim çok memnun kaldım 99tlye servismi olur la

    Gitmişken xenon kit , sis farı , arka stoplar değiştirdim kavuklarda verecegım paranın 4te 1ini verdim

    Şimdi tüm aracları oraya pasta cılaya goturcem bakam nasılmıs 99lira




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus


    quote:

    Orijinalden alıntı: HuKe


    quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Kullanım şekline ve arabasına göre değişir


    hocam klosla gayet mutlu görünüyordunuz, ne oldu
    satıp hangi model passat aldınız



    Kalosla mutluydum 2000 model passat aldım daha mutlu oldum

    Rampalarda sorun oluyormuydu aracınız ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus


    quote:

    Orijinalden alıntı: HuKe


    quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Kullanım şekline ve arabasına göre değişir


    hocam klosla gayet mutlu görünüyordunuz, ne oldu
    satıp hangi model passat aldınız



    Kalosla mutluydum 2000 model passat aldım daha mutlu oldum


    Hocam sorular üst üste geldi ama kaç bin km aracınız.100 km de kaç lt yakıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    dizel araba lpgliden daha ekonomik buna bişey diyen yok ama bu sadece km bazında. 0 c sınıfı bir araba düşünelim 1.6 motor olsun

    benzinli 40 bin benzin/lpgli 42bin lira diyelim...
    dizel 45 bin lira diyelim...

    2 aracıda 100 bin km kullanacağımız düşünelim.
    lpg ve dizel fiyatını sabit kabul edelim

    lpg:2.30
    mazot: 3.65 olsun...

    lpgli araç 100 kmde ş.içi 10 litre yaksın
    mazotlu araç 6 litre yaksın

    lpgli :2.30 . 10=230 yaksın+ 20 krşta benzin diyelim 250 olsun. 100 bin kmde 25 000 tl öder
    dizel:3.65 . 6=220 krş yaksın 22000tl öder

    her iki araçta 10 bin kmde bir bakıma girsin

    benzinli ortalama 350 öder
    dizel :450 öder(bu 100 liralık farkı attım kafadan)

    bu durumda kafa kafaya görünüyor ancak!!

    dizel aracın garanti kapsamından sonraki olası arızalarıda dahil edilirseki dizel aracın arızaları çok pahalıdır bu durumda lpgli hayli hayli daha ekonomik olur işte hesap ortada karar sizin...


    10 bin km de bakıma giren araca 450 TL masraf çıkarmışsınız. Ne yaptınız. Duvara filan mı vurdunuz. İmzamdaki diesel arabayı 120.000 de periyodik bakıma soktum. 600 TL ödedim. Triger değişti. daha bir sürü şey yapıldı. 130.000 de yine periyodik bakıma girecek. ödeyeceğim rakam 70 TL. En fazla 100 TL olur. Bunu da yetkili servis söyledi. sadece yağ ve hava filtresi değişecek.




  • LPG hariç hepsi... Bensiznde dahil... İmkan varsa dizel, yoksa benzine devam
  • Benzin hocam benzin, benzinden şaşmayın.
    Daha önce kullanmış olmama rağmen artık LPG'ye de gıcığım. Hem arabaya o kadar (20.000 - 40.000 - 90.000 TL) para verecem, hem de LPG'li diye alışveriş merkezinin kapalı otoparkına koyamayacam arabamı, var mı böyle saçma bişey? Çıkışta yağmurda koşacam eşimle çocuğumla ellerimizde poşetler çantalarla... Çalışma koşullarıma bakınca LPG'nin bu muamelesinden fazlasını hakettiğimi düşünüyorum...
    Ben (büyük konuşmayım ama) LPG'li araca binmek istemem. Ayda 150 TL fazla verir benzinle gezerim. Kimse yanlış anlamasın sözlerimi, bu durum tamamen psikolojik tatmin ve rahatlık hissi ile ilgili...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alfazeki
    Benzin hocam benzin, benzinden şaşmayın.
    Daha önce kullanmış olmama rağmen artık LPG'ye de gıcığım. Hem arabaya o kadar (20.000 - 40.000 - 90.000 TL) para verecem, hem de LPG'li diye alışveriş merkezinin kapalı otoparkına koyamayacam arabamı, var mı böyle saçma bişey? Çıkışta yağmurda koşacam eşimle çocuğumla ellerimizde poşetler çantalarla... Çalışma koşullarıma bakınca LPG'nin bu muamelesinden fazlasını hakettiğimi düşünüyorum...
    Ben (büyük konuşmayım ama) LPG'li araca binmek istemem. Ayda 150 TL fazla verir benzinle gezerim. Kimse yanlış anlamasın sözlerimi, bu durum tamamen psikolojik tatmin ve rahatlık hissi ile ilgili...

    katılıyorum.Bende benzinli kullanıyorum ama yılda çok km yapsaydım başka seçenek düşünürdüm.Benzinden kullanım olarak memnunum ama 3 lira olsaydı en azından harika olurdu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42


    quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    dizel araba lpgliden daha ekonomik buna bişey diyen yok ama bu sadece km bazında. 0 c sınıfı bir araba düşünelim 1.6 motor olsun

    benzinli 40 bin benzin/lpgli 42bin lira diyelim...
    dizel 45 bin lira diyelim...

    2 aracıda 100 bin km kullanacağımız düşünelim.
    lpg ve dizel fiyatını sabit kabul edelim

    lpg:2.30
    mazot: 3.65 olsun...

    lpgli araç 100 kmde ş.içi 10 litre yaksın
    mazotlu araç 6 litre yaksın

    lpgli :2.30 . 10=230 yaksın+ 20 krşta benzin diyelim 250 olsun. 100 bin kmde 25 000 tl öder
    dizel:3.65 . 6=220 krş yaksın 22000tl öder

    her iki araçta 10 bin kmde bir bakıma girsin

    benzinli ortalama 350 öder
    dizel :450 öder(bu 100 liralık farkı attım kafadan)

    bu durumda kafa kafaya görünüyor ancak!!

    dizel aracın garanti kapsamından sonraki olası arızalarıda dahil edilirseki dizel aracın arızaları çok pahalıdır bu durumda lpgli hayli hayli daha ekonomik olur işte hesap ortada karar sizin...


    10 bin km de bakıma giren araca 450 TL masraf çıkarmışsınız. Ne yaptınız. Duvara filan mı vurdunuz. İmzamdaki diesel arabayı 120.000 de periyodik bakıma soktum. 600 TL ödedim. Triger değişti. daha bir sürü şey yapıldı. 130.000 de yine periyodik bakıma girecek. ödeyeceğim rakam 70 TL. En fazla 100 TL olur. Bunu da yetkili servis söyledi. sadece yağ ve hava filtresi değişecek.

    hocam dikkatli okursanız 10 bin bakım demedim 10 binde bir bakım dedim. yani mesela 40 bin 50 bin 60 bin gibi 10 binde bir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: máwci


    quote:

    Orijinalden alıntı: alfazeki
    Benzin hocam benzin, benzinden şaşmayın.
    Daha önce kullanmış olmama rağmen artık LPG'ye de gıcığım. Hem arabaya o kadar (20.000 - 40.000 - 90.000 TL) para verecem, hem de LPG'li diye alışveriş merkezinin kapalı otoparkına koyamayacam arabamı, var mı böyle saçma bişey? Çıkışta yağmurda koşacam eşimle çocuğumla ellerimizde poşetler çantalarla... Çalışma koşullarıma bakınca LPG'nin bu muamelesinden fazlasını hakettiğimi düşünüyorum...
    Ben (büyük konuşmayım ama) LPG'li araca binmek istemem. Ayda 150 TL fazla verir benzinle gezerim. Kimse yanlış anlamasın sözlerimi, bu durum tamamen psikolojik tatmin ve rahatlık hissi ile ilgili...

    katılıyorum.Bende benzinli kullanıyorum ama yılda çok km yapsaydım başka seçenek düşünürdüm.Benzinden kullanım olarak memnunum ama 3 lira olsaydı en azından harika olurdu.



    Tabi hocam, gönül ister benzin daha da ucuz olsun ama malesef...
    Fakat yine de benzine devam, hedefim de (ne yaktığı umrumda değil) Saab 9-3 Aero 2.0 (210 hp) veya audi a4 B7 kasa 2.0 T.FSI Quattro (200 hp)...




  • Ya 10-20 kuruş farkın yanında insanın kafasının rahat olması da gerekir. Dizel otomatik bir aracın rahatlıgının yerini bir lpg asla alamaz.
  • V8 veya V12 otomobile binsem benzinli olurdu. Havam olurdu. Fakat 4 silindirli arabanın benzinlisine binince hiç bir şey olmuyor. Ekonomi olmuyor. Diesel olana binerim. Daha iyi.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.