Şimdi Ara

Sonsuz Cehennem Adil Değildir (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
3.558
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Teorik olarak had ve tazir cezayı dünyevi kılar zira yaratıcıya zarar veremezsin. İnsanlar haddi ve taziri yeterli görürse yaratıcı salt inkar sözünü boşa geçmiş bir öngörü düşünsel çaba saçma bi söz olarak değerlendirir.

    Ben varken bana yok diyen adam bomboş konuşmuştu buna ceza ise heba ettiği hayattadır.

    .........

    Bu açılardan sonsuz cehennem ömürlerle mukayyet zaman dilimleri olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • forvet09 kullanıcısına yanıt
    Zaten mesele o. İradem Allah'tan bağımsız şekilde, onun iradesi altında olmadan tamamen bana aitse o halde Allah İslamiyette bahsedildiği şekliyle var olmuyor demektir. İradesi mutlak değil demektir, yani eğer durum buysa, çünkü mutlak iradeden bağımsız bir irade var olabiliyorsa o halde o irade nasıl mutlak olur? Ki İslam der ki Allah her şeyin hakimidir, kadir-i mutlaktır. O halde kadir-i mutlak bir canlının iradesi altında benim iradem nasıl olur da ondan bağımsız var olur?

    Eğer diyorsan ki Allah'ın iradesi mutlaktır fakat senin de bir raddeye kadar iraden var, o zaman da benim iradem ancak onun buyruğu altında bir iradedir. O halde ben ondan bağımsız bir karar alamıyorum demektir çünkü mutlak iradeye sahip olan o. Bu durumda da eylemlerimden sorumlu tutulamam, zira bendeki irade ancak sınırlı, Allah'ın iradesinin altında bir irade demektir.

    Yani iki farklı argümanla Allah'a sorumlu olamayacığımı izah ediyorum sana. Çünkü bir rotayı takip ettiğimde görüyorum ki mutlak irade kavramı ve benim ondan bağımsız bir iradem olması çelişiyor. Bu durumda Allah bahsedildiği gibi mutlak irade sahibi değil demektir, ki bu Kur'an ile çelişir. Yani Allah'ın var olduğu iddiası da sarsılıyor, geçerliliği ciddi bir şüpheye düşüyor çünkü hatasız olması gereken kitabında bir mantık hatası görüyorum. Diğer yoldaysa görüyorum ki benim iradem ancak onun mutlakıyeti altında var olabilir, o halde de ben sorumlu tutulamam zira benim iradem onun mutlak iradesinin altında yer alan, ondan habersiz, bağımsız var olamayacak sınırlı bir iradedir. Aldığım her karar onun da iradesiyle alınıyor demektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-1AB9A40D5 -- 5 Nisan 2020; 20:34:12 >




  • Örneği kendimiziz. Karar vermemiz de bir zorlama yok, seçimlerimiz dışında da hiç bir şeyde gücümüz yok. Kader ve kaza, Allah CC varlığı akıl terazisine ağır geliyor. Mutlak varlık, evveli olmayan, hiç birşeye benzemeyen, zamandan mekandan ayrı, ilmi ile tüm mahlukatı kuşatan varlığın iradesinin dışında olması imkansızdır.
    İmam-ı Rabbanî'nin manevi keşiflerini anlattığı Mektuat-ı Şerif'i vakit buldukça açıklamalı okumanı tavsiye ederim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Base-Collector kullanıcısına yanıt
    Ruhumuzun sonsuz olmasını kabul edemeyeceğini nerden çıkardın? İnsani düşünüyorsun sonsuz yaşam demek her şeyin bilgisine sahip olmak, en güçlü olmak vs. demek değil illa ki.Kesinlikle yok etmek isteyecektir demişsin neden? İnsan aklıyla tanrının yaptığı şeyleri anlayabilmemiz garip olmaz mıydı?
    Aslında benim aklıma takılan asıl şey şu.Sonsuz ceza olmadığını düşünsek, sonsuza kadar kalacağın bir yerde aldığın belirli bir zamandaki ceza 0 gibi olur. Tam tersi ödül de. Yani her şeyin sonsuz olması gerekiyor düzgün bir tablo olabilmesi için. O yüzden 1. dediğin de hatalık bana göre. Dünyada bu geçerli değil çünkü 80 senelik ömrünün 30 senesinde ceza alsan 30 senen gitmiş olacak. Ama sonsuz zamanda olan şeyler de sonsuz olmalı bana göre.
  • Cehennem , cennetten daha güzelde ondan👍

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.