Şimdi Ara

Sonsuz Cehennem Adil Değildir

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
28
Cevap
0
Favori
3.558
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sonsuz cehennem cezası o seviyede bir suç gerektirir ama sınırlı insan ömrü ve gücü için böyle bir suç mümkün değildir. İslam için birçok kişi tarafından inkâr sonsuz azap ile cezalandırılacak deniyor, inkârı suç olarak kabul edersek Said Nursi hesabıyla bunun ceza karşılığı =57.201.200.000.000 yıldır(sayı sadece büyüklüğü gösterme amacı taşıyor ). Peki bu ceza o kadar büyük mü? Sonsuz ile kıyas edersek bu ceza sonsuzun %0'dır, sonsuz karşısında yok hükmündedir.

    Verilen cevaplardan biri inançsızlara sınırsız ömürde verilse iman etmeyeceklerinden bu azap verildiği ama bu tamamen saçmalıktır zaten İslamiyetteki sınav mantığına aykırıdır, uydurmadır.

    Cehennem azabının sonsuz olmadığını düşünen, mantıklı düşünebilmiş bazı İslam alimleri de mevcut.



  • Güzel bir yere değiniyorsunuz bence fakat bu sorunun evvelinde İslamiyet'teki sınav kavramı çelişkili bir şey. Sadece sonsuz cehennem değil, her türlü ceza mantıksız bir temele oturuyor bana kalırsa.

    Kadir-i mutlak bir tanrı var İslamiyet'te, gerek hadis ve ayetlerle gerekse de 99 farklı ismi ve zati ve subûti sıfatlarıyla pek çok şeye muktedir olduğu belirtiliyor Allah'ın. Oysa her şeyi bilen, her şeye gücü yeten bir tanrının yarattığı insanın sorumluluğunu taşımaması, ona özgür irade verdik ve kendi seçti demesi son derece mantıksızdır. İrade insanlarda ancak ve ancak sınırlıdır Allah'a kıyasla, mutlak irade subûti sıfatlar arasında yer alıyor. Bizler ancak onun mutlak iradesi altında bir irade sahibiyiz İslam dininde. Oysa buna karşılık özgür olarak seçim yaptığımız söylenip cezalandırılmakla tehdit ediliyoruz. Dolayısıyla bir tanrı hem mutlak irade sahibi olup hem de sınırlı bir irade bahşettiği insanları cezalandırmakla tehdit ediyor. "Özgürce" eylemlerimiz sınırlı bir iradenin eseridir, ancak ve ancak Allah'ın mutlak iradesi altındadır İslam'a göre. Dolayısıyla mutlak irade sahibi bir varlık bizleri onun altında bulunan sınırlı irademizin sonucu olan eylemlerinden sorumlu tutamaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-1AB9A40D5 -- 1 Nisan 2020; 16:18:27 >




  • Cehennemi ve cenneti yaratan Allah'tır. Sonsuz mu değil mi, ona da Allah karar verir, cehennemi sen yaratmadın ki süresini de sen belirliyorsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Novagate

    Cehennemi ve cenneti yaratan Allah'tır. Sonsuz mu değil mi, ona da Allah karar verir, cehennemi sen yaratmadın ki süresini de sen belirliyorsun.
    Yanlış bilmiyorsam ayette "ebedi kalacakları...." diyor.
  • Bir süre belirlemiyorum sadece sonsuz olamaz diyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HeavenlyBlue

    Bir süre belirlemiyorum sadece sonsuz olamaz diyorum.
    Cehennemi yaratan Allah ebediyen diyor, sen ebedi olamaz diyorsun. Senin fikrinin burada hiçbir önemi yok, anlatabildim mi? Cehennemin süresi ebedi, ben demiyorum, cehennemin sahibi Allah diyor, anladın?
    Ha afferderse orası ayrı ama cehennem ebedidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugarb

    Yanlış bilmiyorsam ayette "ebedi kalacakları...." diyor.

    Alıntıları Göster
    Aynen hemde sayısız ayette.
    Ama arkadaş ebedi değil diyor kendisi yarattı ya cehennemi haşa süreyi de kendisi belirliyor:)
  • Allah ebedi diyorsa o onun yanlışıdır, ben sonsuz azaba karşıyım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HeavenlyBlue

    Allah ebedi diyorsa o onun yanlışıdır, ben sonsuz azaba karşıyım.
    İyice saçmalamaya başladın. Cehennemi yaratan Allah, kurallarını da Allah belirler. Cehennemi sen yaratsaydın istediğin şeyi derdin ama sen daha sineğin kanadını bile yaratmaktan acizsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Novagate

    Aynen hemde sayısız ayette.
    Ama arkadaş ebedi değil diyor kendisi yarattı ya cehennemi haşa süreyi de kendisi belirliyor:)

    Alıntıları Göster
    Biraz ben yanlış ifade ettim sanırım. Burda tanrı kavramını ele alırken, cezayı sorgulayamamak gibi durum var, konu din felsefesine giriyor biraz. Yanlışta olmasın ama inan veya inanma, durum bu bence... Ama ayet açık görünüyor.
  • Sonsuz cehennem cezası o seviyede bir suç gerektirir; çok doğru diyorsun.

    Sana göre her suçun cezası süreli olmalı anladığım kadarıyla.

    Sana sorum şu: Eğer Kur'an şunu dese idi senin için birşey değişir miydi:

    Dünyada kaldıkları süre kadar cezalandırıldıktan sonra cehennem ateşinde yok olacaklar.

    Sence adil olur muydu bu şekilde deseydi Kur'an?

    Şunu da belirtmek isterim inanıp inanmamak ayrı bir konu olmakla beraber Kur'an cehennemliklerin yeryüzünde ne kadar kalırlarsa kalsınlar bir şeyin değişmeyeceğini yeterli şansın verildiğini iddia eder. Yani sonsuz cehenneme ve cennete gitmek için herkes kendisine göre uygun olanı yaşadığı sürece yapar, birden çok kez(reenkarnasyon değil) dünyaya gelmesi uzun yaşaması kısa yaşaması sonucu değiştirmez; ölünce de tartısı olumlu yönde ağır basanlar cennete olumsuz yönde ağır basanlar cehenneme gider. Hesaplamanın nasıl yapıldığı belirtilmez. En adil yargılamanın yapılacağı ve zerre günah ve sevabın hesaplamada unutulmayacağı belirtilir.




  • Cennete de gitmek için de sonsuz iyilik yapmamız gerekir aynı mantıkla ama yüce olan Tanrı bize cennet bahşedebilir yaptığımız sınırlı iyilik için.
    quote:

    Dünyada kaldıkları süre kadar cezalandırıldıktan sonra cehennem ateşinde yok olacaklar.

    Ceza ne kadar süre gerektiriyorsa o verildikten sonra yok olmak daha adil geliyor. Herhalde kimse sonsuz azabı tercih etmez yok olmak yerine.
  • HeavenlyBlue kullanıcısına yanıt
    Kur'an ı okurken bunları ben de çok düşündüm, neye göre cennet neye göre cehennemi hak eder insan diye.

    1- Kur'an sınanmış olmayı zorunlu kılıyor. Yani sınanmayan insan cennet veya cehennem için yaratılmamıştır.
    2- Dünyada kalınan sürenin sozsuzluğun yanında 1 gün ya da daha azı olduğunu belirtiyor.
    3- Bize göre farklı işleyen bir zaman olsa da ve bizim bu süre ile oradaki süreyi dünyada iken kıyas yapıyor olsak da gerçek zamanın içerisinde olmadığımız ve bir anlamda simülasyon yaşıyor olduğumuz belirtiliyor. Yani gerçek hayat ölünce başlayacak.
    4- Bu simülasyonun içerisindeki yaptıklarımızın sonsuz cennet ya da cehennem için gayet yeterli olduğu, yeni bir simülasyona gerek olmadığı belirtiliyor.
    5- Bu konularda bilgimizin çok çok az olduğu, insana bilgiden gerektiği kadarının simülasyon aşamasında verildiği ve kalan bilgilerin kıyamet zamanında açıklanacağı belirtiliyor.
    6- Allah'ın zerre kadar günah ve sevabı unutmayacağından mutlak adil olduğu insanın ise ne kadar istese de asla ve asla adil olamayacağı belirtiliyor.
    7- Kıyamette cehennemlik olanların da cezalarını kabul edeceklerini belirtiyor.
    8- Bir kısım insanın arafta bekletileceği belirtiliyor. Neden bekletiliyor açıklanmıyor.
    9- Cenneti hak edenlerin Allah'a şükran duyacağını belirtiyor.

    Yani inanıp inanmamak ayrı olmakla birlikte Kur'an bu hususu yukarıdaki maddeler şeklinde açıklıyor özetle. Adil değil diyebiliriz şu anki zaman diliminde ancak öldükten sonra öğreneceklerimizle cehenneme de gitsek cennete de gitsek adil olduğunu bileceğiz.

    Ayrıca günah ve sevabın hesaplanmasının herkes için farklı olduğu da kesin. Yani yok camide namaz kılarsan 10 katı yok evde yaparsan 2 katı gibi saçma kıyaslar asla barındırmaz Kur'an. Benzetme yaparken 700 kat bile dememesine rağmen o ayetten yola çıkarak bazı şeylere kat kat sevap vermeleri Kur'an a uymuyor. Zengin ile fakirin, engelli ile sağlamın, köle ile hürün vb. şekilde farklı insanların yaptıklarının eş değer olmadığını birçok ayet belirtiyor. O sebepten biz asla adil olamayız. Çünkü insanlar arasında kıyas yapabilme kapasitemiz algılarımız ile sınırlı.

    Bunu şöyle düşünebiliriz; Norveçte birkaç yıl önce bir adam katliam yaptı 46 kişi idi sanırım öldürdüğü genç insanların sayısı, Norveç yasalarına göre 21 yıl hapis cezası aldı, aynı kişi ABD'nin bazı eyaletlerinde aynı suçu işlemiş olsa idi idam cezası ile öldürülecekti. Suç aynı olsa da ceza aşırı farklı.

    Hangisine adil diyebiliriz ki? Her insanın suça karşılık istediği ceza tanımı farklı değil midir?




  • Değerli kardeşim, görebildiğim kadarıyla pek çok dine inanmayan kardeşimiz gibi ön kabullerde hata yapıyorsunuz.

    Kuran'daki ayetlere göre şu gerçekleri göz önünde bulundurmalıyız (Elbette en doğrusunu Allah bilir):

    1. Cehenneme giden varlıklar insan görünümünde varlıklardır. Ama cennetlikler gibi bir gerçeklikleri yoktur. Düşünemez, akledemez, ne yapılırsa yapısın imanı kavrayamazlar.
    2. Allah'ın hidayet üzere yarattığı gerçek insanların hepsi ister istemez cennete gireceklerdir.
    3. Allah dilediğine hidayet verir, seçer ve yaratır.
    4. Cehennemdekiler gerçekten insan olsalardı, cennetekiler onlara bakıp da rahat yaşayamaz, onların da kurtarılmasını isterdi.
    5. Cehennemdekilerin gerçekliğini GTA gibi oyunlardaki varlıkların gerçekliğine benzetebiliriz. Onların oyunda yanmaları ölmeleri ve tekrar dirilmeleri bizi ne kadar etkiliyorsa cennettekileri de o kadar etkileyecektir.
    6. Cehennemlikler, cennettekilerin imtihan ortamı oluşsun diye yaratılan bir mizansen unsurlarıdır.
    7. Dünya ortamı bir pilotun simülasyon eğitimi gibi bir eğitim ortamıdır. Gerçek değil hayalidir, vahadır.
    8. Dünya ortamı bir rüya ortamıdır, ahirette uyanılan kabir yerinde 1 gün veya günün 1 saati gibi gelecektir.
    9. Yapılan her hareketi Allah yaratır, Allah'ın kontrolü dışında kimse ölmez, kötülük yapamaz, vb..
    10. Bu bilgilerin geniş kapsamlı açıklamaları için Füsus-ül Hikem ve Mektubat-ı Rabbani eserlerini inceleyebilirsiniz.

    Buraya kadar sorunuz varsa yazabilirsiniz. Bu bilgiler 5. madde hariç tamamen Kuran'da yazmaktadır. Bu anlatılanlara topluca kader denir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi prf23 -- 1 Nisan 2020; 20:59:55 >




  • Tam düşüncelerimi doğru anlatabilir miyim bilmiyorum ama şöyle diyebilirim.

    Bildiğim kadarıyla Allah'ın katındaki hesap ile senin yaptığın hesap arasında bir fark var. Sonsuz cehennemin adil olmadığı konusuna katılıyorum ama bu sonuca ulaşmak için hal ve hareket hesaplamasından yapılarak bulanabileceği konusunda emin değilim değilim. Biz sonlu olduğumuz için hali hazırda bazı şeyleri sonlu bir bakışla algılıyoruz ama Tanrı bunları tümsel bir bakış açısı ile algılıyor. Tüm Tek Tanrılı dinler için konuşursak herhangi bir problem yok,Tanrı'nın bilgelik sıfatına verilebilir -burdan da sonsuz merhamet özelliği sorgulanabilir- ama bundan ziyade "Tanrı'nın var olup olmadığı" tartışması bitmeden herhangi bir Tek tanrılı dinin tanrısını önkabul olarak almayı pek doğru bulmuyorum. Tanrı'nın özellikleri de akılsal olarak belirlenip ondan sonra Dinlerin Tanrısını ele almak gerektiğini düşünüyorum. Bildiğim kadarıyla Hristiyanlığın Tanrı'sında sonsuz cehennem yok ama Hristiyan Filozoflarda ki görüş bildiğim kadarıyla "bilinemez" yönünde.




  • Adama had veya taziri uyguladın. Başka bi ceza verebilir misin?

    İlahın onu affetmiş olması dahil bi hüküm oluşturabilir misin?
  • Bence çok adil, sen Allah'a inanma dediklerini yapma sonrada adil değil de
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Base-Collector -- 15 Mayıs 2022; 20:13:19 >
  • Kardeşim Allah Kuranda kesinlikle ve defalarca iman etmeyenlerin cehennemde ebedi kalacaklarını söylüyor, bir sorunun cevabı sana saçma geliyor diye yanlış demek değildir, cevap gayet mantıklı, sadece cehennem ehli azaba zaman geçtikçe alışacaklar diye biliyorum tabi ne kadar alışılırsa artık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-1AB9A40D5

    Güzel bir yere değiniyorsunuz bence fakat bu sorunun evvelinde İslamiyet'teki sınav kavramı çelişkili bir şey. Sadece sonsuz cehennem değil, her türlü ceza mantıksız bir temele oturuyor bana kalırsa.

    Kadir-i mutlak bir tanrı var İslamiyet'te, gerek hadis ve ayetlerle gerekse de 99 farklı ismi ve zati ve subûti sıfatlarıyla pek çok şeye muktedir olduğu belirtiliyor Allah'ın. Oysa her şeyi bilen, her şeye gücü yeten bir tanrının yarattığı insanın sorumluluğunu taşımaması, ona özgür irade verdik ve kendi seçti demesi son derece mantıksızdır. İrade insanlarda ancak ve ancak sınırlıdır Allah'a kıyasla, mutlak irade subûti sıfatlar arasında yer alıyor. Bizler ancak onun mutlak iradesi altında bir irade sahibiyiz İslam dininde. Oysa buna karşılık özgür olarak seçim yaptığımız söylenip cezalandırılmakla tehdit ediliyoruz. Dolayısıyla bir tanrı hem mutlak irade sahibi olup hem de sınırlı bir irade bahşettiği insanları cezalandırmakla tehdit ediyor. "Özgürce" eylemlerimiz sınırlı bir iradenin eseridir, ancak ve ancak Allah'ın mutlak iradesi altındadır İslam'a göre. Dolayısıyla mutlak irade sahibi bir varlık bizleri onun altında bulunan sınırlı irademizin sonucu olan eylemlerinden sorumlu tutamaz.
    Niye tutamasın? Şuan senin seçtiklerin iraden ile değil mi? İstesen kabul yada red ediyor değil misin?




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.