Unutmuşum pardon,Focus 2,1.6 4 ileri otomatik.Lpg ile uyumlu,sorunsuz binilir.
quote:
Orijinalden alıntı: RutkayErg
quote:
Orijinalden alıntı: selam_bey
quote:
Orijinalden alıntı: RutkayErg
Focus.
sedan, hb model yıl, bilgisi de verir misiniz?
Unutmuşum pardon,Focus 2,1.6 4 ileri otomatik.Lpg ile uyumlu,sorunsuz binilir.
Alıntıları Göster
Yeni Cruze otm. 40bin liranın altında alınabilir. GM'nin ABD'de kullandığı bildiğimiz üç ileri Hydra-Matic şanzımların gelişmiş bir halini kullanıyor (GM 6T40 olarak aratılabilir). Bir dişli seti eklenmiş A1 A2 A3; B1 B2 B3 mantığıyla 6 oran elde ediyor. Band yok, yerine fren setleri kullanılıyor (Anladığıma gçre bu kısım Ford'la beraber geliştirilmiş). Üç debriyaj, iki fren seti var.
6 ileri olduğu için nispeten ekonomik olacaktır diye düşünüyorum. Yalnız "freewheeling" tip değil. Yani gazı bırakılsa da, debriyaja basılmış gibi giden bir şanzıman olmayabilir.
Yeni Cruze otm. 40bin liranın altında alınabilir. GM'nin ABD'de kullandığı bildiğimiz üç ileri Hydra-Matic şanzımların gelişmiş bir halini kullanıyor (GM 6T40 olarak aratılabilir). Bir dişli seti eklenmiş A1 A2 A3; B1 B2 B3 mantığıyla 6 oran elde ediyor. Band yok, yerine fren setleri kullanılıyor (Anladığıma gçre bu kısım Ford'la beraber geliştirilmiş). Üç debriyaj, iki fren seti var.
6 ileri olduğu için nispeten ekonomik olacaktır diye düşünüyorum. Yalnız "freewheeling" tip değil. Yani gazı bırakılsa da, debriyaja basılmış gibi giden bir şanzıman olmayabilir.
Yeni Cruze otm. 40bin liranın altında alınabilir. GM'nin ABD'de kullandığı bildiğimiz üç ileri Hydra-Matic şanzımların gelişmiş bir halini kullanıyor (GM 6T40 olarak aratılabilir). Bir dişli seti eklenmiş A1 A2 A3; B1 B2 B3 mantığıyla 6 oran elde ediyor. Band yok, yerine fren setleri kullanılıyor (Anladığıma gçre bu kısım Ford'la beraber geliştirilmiş). Üç debriyaj, iki fren seti var.
6 ileri olduğu için nispeten ekonomik olacaktır diye düşünüyorum. Yalnız "freewheeling" tip değil. Yani gazı bırakılsa da, debriyaja basılmış gibi giden bir şanzıman olmayabilir.
Sakın 4 ileri almayın... Honda civic tam otomatik gayet iyidir. Yarı otomatikler hem sorun hemde konfor olarak pek yaramaz. çift kavramalar zaten dert.
quote:
Orijinalden alıntı: Whisper911
Sakın 4 ileri almayın... Honda civic tam otomatik gayet iyidir. Yarı otomatikler hem sorun hemde konfor olarak pek yaramaz. çift kavramalar zaten dert.
Alıntıları Göster
Chevrolet Cruze Hb'de karar kıldım. Umarım yanıltmaz
Bütün vites tiplerini avantajlarını-dezavantajlarını gözler önüne sermiş. Hangisi ne anlama gelir hangisinden ne beklenir. Yazanın eline sağlık. Bundan sonra araç aldığımda da epey ışık tutucaktır bu bilgiler.
Bütün vites tiplerini avantajlarını-dezavantajlarını gözler önüne sermiş. Hangisi ne anlama gelir hangisinden ne beklenir. Yazanın eline sağlık. Bundan sonra araç aldığımda da epey ışık tutucaktır bu bilgiler.
Bu bilgiler eşliğinde kendi açımdan A/T diyorum
Alıntıları Göster
Astra Classic Hb ile Chevrolet Cruze Hb arasında kararsız kaldım.
Astranın Easytronic şanzumanı varmış. Ona da tek kavramalı otomatik şanzuman tipi demişler.
Bilen var mı acaba Easytronic şanzumanların tam otomatik gibi mi yoksa şu sıkıntılı vites türlerinden mi olduğunu
quote:
Orijinalden alıntı: Karbon 12
Yeni Cruze otm. 40bin liranın altında alınabilir. GM'nin ABD'de kullandığı bildiğimiz üç ileri Hydra-Matic şanzımların gelişmiş bir halini kullanıyor (GM 6T40 olarak aratılabilir). Bir dişli seti eklenmiş A1 A2 A3; B1 B2 B3 mantığıyla 6 oran elde ediyor. Band yok, yerine fren setleri kullanılıyor (Anladığıma gçre bu kısım Ford'la beraber geliştirilmiş). Üç debriyaj, iki fren seti var.
6 ileri olduğu için nispeten ekonomik olacaktır diye düşünüyorum. Yalnız "freewheeling" tip değil. Yani gazı bırakılsa da, debriyaja basılmış gibi giden bir şanzıman olmayabilir.
şu şanzımanı biraz daha anlatırmısınız? tam otomatik, yarı otomatik değilse 3. bir tür mü?
quote:
Orijinalden alıntı: oquzdag
quote:
Orijinalden alıntı: Karbon 12
Yeni Cruze otm. 40bin liranın altında alınabilir. GM'nin ABD'de kullandığı bildiğimiz üç ileri Hydra-Matic şanzımların gelişmiş bir halini kullanıyor (GM 6T40 olarak aratılabilir). Bir dişli seti eklenmiş A1 A2 A3; B1 B2 B3 mantığıyla 6 oran elde ediyor. Band yok, yerine fren setleri kullanılıyor (Anladığıma gçre bu kısım Ford'la beraber geliştirilmiş). Üç debriyaj, iki fren seti var.
6 ileri olduğu için nispeten ekonomik olacaktır diye düşünüyorum. Yalnız "freewheeling" tip değil. Yani gazı bırakılsa da, debriyaja basılmış gibi giden bir şanzıman olmayabilir.
şu şanzımanı biraz daha anlatırmısınız? tam otomatik, yarı otomatik değilse 3. bir tür mü?
Alıntıları Göster
Klasik tam otomatik vitesler sorunsuzlukta halen farkla öndelerdir.. Tabi maalesef dediğiniz gibi yakıt olayında üzerler.. Karar kıldım deidğiniz Cruze araçlarda da aynı şekilde klasik otomatik vites türevi kullanırlar ama 6 ileride olsa maalesef yakıt ortalaması ş.içi 10-11 litre civarında geziyor... Bendeki Aveo'da bile 10 Litre ortalama var ş.içinde..
quote:
Orijinalden alıntı: esenlik
Klasik tam otomatik vitesler sorunsuzlukta halen farkla öndelerdir.. Tabi maalesef dediğiniz gibi yakıt olayında üzerler.. Karar kıldım deidğiniz Cruze araçlarda da aynı şekilde klasik otomatik vites türevi kullanırlar ama 6 ileride olsa maalesef yakıt ortalaması ş.içi 10-11 litre civarında geziyor... Bendeki Aveo'da bile 10 Litre ortalama var ş.içinde..
Astranın easytronici tam otomatiklerden değil anladığım kadarıyla
quote:
Orijinalden alıntı: aegschumi
quote:
Orijinalden alıntı: esenlik
Klasik tam otomatik vitesler sorunsuzlukta halen farkla öndelerdir.. Tabi maalesef dediğiniz gibi yakıt olayında üzerler.. Karar kıldım deidğiniz Cruze araçlarda da aynı şekilde klasik otomatik vites türevi kullanırlar ama 6 ileride olsa maalesef yakıt ortalaması ş.içi 10-11 litre civarında geziyor... Bendeki Aveo'da bile 10 Litre ortalama var ş.içinde..
Astranın easytronici tam otomatiklerden değil anladığım kadarıyla
Alıntıları Göster
cvt şanzıman öneririm. c segmenti bakıyorsunuz sanırım. civic diyorum o yüzden (hb olmasa da) illa ki hb diyorsanız ben de kullanıyorum yaris var ama geniş bir aile iseniz yetmeyecektir.
quote:
Orijinalden alıntı: aegschumi Tam anlamadım. Bu tam otomatik bir şansımanza frenden ayağını çekince arabanın hareket etmesi gerekmez mi?
quote:
Orijinalden alıntı: oquzdag şu şanzımanı biraz daha anlatırmısınız? tam otomatik, yarı otomatik değilse 3. bir tür mü?
Merhaba arkadaşlar. Bugün 1.6 benzinli bir Cruze sedan üzerinde test ettim. Bildiğimiz konvertörlü otomatik şanzıman. Tasarruf için N'de boşa da atıyormuş, fakat bunu anlamak mümkün değil. Her durumda akıcı davranıyor.
Freewheeling konusu yanlış anlaşılmasın. Bunun ilk kalkışla bir ilgisi yok. Yine tasarruf için bazı şanzımanlar D'de aracı daha serbest bırakır. Kompresyona girmez, veya kompresyonu çok az kullanır. Ancak D yerine 4, 3 vb. seçilirse (bir konvertörlü otm. yapabileceği kadar) kompresyondan istifade eder. Eskiden Japon ve Amerikan'lar böyle davranır, sürüş odaklı BMW ise kompresyona nispeten gecikmesiz ve erken girerdi. Gördüğüm Fransız ve İngiliz'ler ise orta karar davranıyorlardı. Cruze da bu konuda Avrupa'nın buluştuğu "orta karar"da bence. Ama özellikle yokuş yukarı geçişlerde eski yıllarda alıştıımıza göre ek bir konfor var gibi geldi.
Clutch-to-clutch shifting konusu mekanizmayla alakalı. Fakat bu olumlu bir şey. Tam otomatiklerde her vitesin kendi balata seti olduğundan dolayı değişim süreleri hiç problem değildir, ancak kara verme sorunu vardır. Konfor için geç, seri kullanım içinse çabuk değişime karar vermesi gerekir. Bu noktada (anladığıma göre) mekatronik şanzımanları 1960'lardan sonra tekrar gündeme getiren gelişmeleri kullanmak istemişler ve daha çabuk ve tam zamanında karar veren, konforu da bu şekilde sağlayan bir yola gidilmiş, bunun için de banddan daha çabuk tepki verip, az yer tutan fren setleri kullanılmış. Bu yöntem yakıt ekonomisi açısından olumlu olabilir çünkü eskiden konforlu geçiş aynı anda iki balata setinin de kısa bir süreliğine kavramasıyla gerçekleşiyordu. Mesela: 2>3 seri up-shift: seri şekilde 2 bırakır, serbest kalır, 3 sertçe kavrar. 2>3 konforlu up-shift: Önce 3 kavrar hemen sonra 2 bırakır (böylece geçiş yumuşak olur).
Burada açıkça konforlu geçiş balata ömrü için de ekonomi için de iyi değildir. Genel kanının tersine, sert geçiş balatalar için daha iyiydi. Şimdi DSG gibi şanzımaları mümkün kılan daha iyi tahmin yöntemleri var, bunlar neden bir klasik otm.de kullanılmasın.
Okuduklarımdan anladığım özetle budur. Bence Cruze'un güvenliğinden sonra en kuvvetli yönü otm. şanzımanı olabilir.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme