Şimdi Ara

spor hava filtreleri gerçekten tozları tutabiliyor mu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
5.007
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba. Birçoğumuzun aracımıza taktığı spor hava filtreleri gerçekten tozları tutabiliyor mu? Havayı daha hızlı geçirmeye yönelik tasarlanmış bu ürünlere gerçekten güvenebilir miyiz? Sizce sünger olanlar mı daha iyi yoksa yağlı olanlar mı ?



  • tutamıyor tabiki,, takılması durumunda en azından kilotlu çorapla hava alan yerini bir kaç kat sarmak gerekior
  • tabıkı yaglı olanlar daha ııı arkadasım..........
  • Herkes en azından ses amaçlı olarak taktırıyor ama benim de şüphelerim vardı toz tutma konusunda
  • quote:

    Orjinalden alıntı: G-UNITSOLDIER

    tutamıyor tabiki,, takılması durumunda en azından kilotlu çorapla hava alan yerini bir kaç kat sarmak gerekior

    çorap sarma mantığı nedir onu anlamadım?bu filtreler zaten motora daha çok taze ve soğuk hava girsin diye kulanılıyor,çorap sarıldığı zaman hava girişi azaltılıyor.bi anlamı kalmaz bana göre
  • çorabın tuttuğu toz nedir dostum. Eğer böyle bir takıntın varsa yağlı filtre kullan.
    Bu filtreler yeterli toz engellmeyi yapıyor. Fakat çabul tıkanıyor.
  • tozu tutuyorsa erken tıkanması problem değil de kafam karıştı şimdi hangisi daha iyi
  • tozsuz yerde binip komple filtre cıkarmak iyi benim anladigim kadarıyla, işin şakası

    filtre ile sağlayacagimiz performans artisina ihtiyacımız olmasa gerek. baska yerlerde aramak lazım bence o artışı.
    Deneyim noktasında ise ben filtresiz bindim 2 yıl birşeyde olmadı. o nedenle performans filtresi zararlı şeyi süzmeye yetecektir sanırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aktuz -- 13 Ekim 2008; 1:28:51 >
  • Koton hava filtreleri, toz tutma ve hava gecirgenligi konusunda, ureticilerin standart olarak kullandiklari kagit filtrelerden cok daha basarilidirlar. Yuksek vakum miktarlari, fabrikasyon uretilen kagit hava filtrelerinin kanallarini birbirine yapistirir, ve hava emilimini dusurur. Ancak demir orgulu koton filtrelerde, bu kanallar asla birbirlerine yapisip hava emilimini azaltmazlar, bu yuzden demir orgu ile desteklenmislerdir. Ayrica uzerindeki yagli tabaka sayesinde cok daha iyi toz tutarlar. Ancak siz periyodik bakim icin gittiginiz zaman, araciniza taktiklari kagit filtrenin fiyati ile bu tarz filtrelerin fiyatlari arasinda 10 kattan fazla fiyat farki vardir. Bu yuzden hem uretimde maliyeti attirir, hemde bakim sirasinda cikarip yenisini takmak her seferinde ek maliyet getirecektir.

    Ancak koton filtrelerin guzel yanlari yok degildir. En guzel yani cok uzun kilometreler boyunca bir filtre ile, belirli araliklarda temizlemek suretiyle gezebilirsiniz. Her bakimda degistirmek yerine, temizlemek yeterli olur. Ancak yine bu temizleme isi, servislerin yapacagi tarzda bir is degildir, cunku bir filtrenin temizlenmesi yaklasik 10dk sursede, filtrenin tam olarak kurumasi yaz aylarinda 1, kis aylarinda oturdugunuz yere gore 2-3 gun arasi surebilir. Dusunsenize bakima gidiyorsunuz ve servis size aracinizi 3 gun sonra alabileceginiz soyluyor, sanirim bundan hicbir son kullanici memnun olmazdi. Iste bu sebeplerden oturudur ki, fabrikalar kagit filtre kullanirlar. Ancak performans arayan bizim gibi insanlar, koton filtrelere yonelmektedirler.

    Koton filtrelerin pislik tutma konusunda basarili olduklarini soyledim, ancak ayni seyi sunger filtreler icin soyleyemem. Her ne kadar ikiside yagli olsa da, koton filtreler yapilarindan oturu cok daha kucuk gozeneklere sahiplerdir. Bu yuzden pisligi daha iyi tutarlar.


    Turkiyede kolayca bulabileceginiz onerebilecegim koton filtre markasi K&N'dir. Sunger filtreleri gunluk araclara onermem.

    Ayrica filtreler, acik ve kutu ici olmak uzerede ayrilirlar. Kutu ici filtreler, kazanli sistem oldugu icin, acik filtrelere gore daha iyi gaz tepkisi vermektedirler ve yine kutu ici sistem oldugu icin, emilen hava gaz kelebeginden girene kadar daha az isinir fakat emme sesini disari vermezler. Ancak yurdum insaninin ses meraki oldugu icin genelde acik hava filtreleri tercih edilir. En cok gordugum uygulamalar, acik hava filtresini bir boru yardimi ile gaz kelebeginin hemen yakininda bir yere sabitlemektir. (on panel, far uzeri, aku yani vs gibi) Yapabileceginiz en buyuk hatada budur, cunku motor havuzundaki egzoz manifoldundan gecen gazin sicakligi 700C derecelere kadar cikmaktadir. E haliyle, borunun icinden gecen 700C derecelik gazin, motor havuzundaki havayi nasil cehennem sicagina donusturecegini anlamak icin cok bir bilgiye sahip olmaniza gerek yoktur. Buna birde motorun silindirlerinin icindeki yanmadan oturu olusan motor blogunun sicakligida eklersek, kaputun alti gercekten sicak bir ortam halini alir. Gaz kelebeginin yakinina gelisi guzel konuslandirilmis konik acik hava filtreleri, iste butun bu sicak havayi cekerler. Sicak hava demek, daha seyrek bir gaz demektir. Daha seyrek hava demek, daha seyrek oksijen atomlari demektir. Daha az oksijen atomu demek, daha az benzini yakmak demektir. Kisacasi, araciniz ses cikartmakta, size psikolojik olarak "daha hizli gidiyorum" gibi hissettirmektedir ancak pratikte beygir kaybetmekte ve daha yavas gitmektedir. Ses aldaticidir.

    Kisacasi kutu ici filtre > acik hava filtresi.

    Birde isin CAI boyutu vardir, Cold air intake denen bu sistem, yine bir boru yardimi ile acik hava filtresini motorun sicagindan daha uzak biryere yerlestirip ordan soguk havayi cekmek uzere dizayn edilir. Ustteki sisteme gore cok daha basarilidirlar ve aslinda acik hava filtresi kullanirken yapilmasi gerekende budur. Ancak yinede maksimum performansi kutu ici sistemler vermektedir.

    Kutu ici filtre'de, sadece filtreyi alip aracin orjinal kutusuna takamazsiniz. Uygun boyuttaki bir filtreyi tabiki takabilirsiniz ve belirli bir perfosmans alabilirsiniz (yukarida anlattigim yapisma olmamasindan oturu) ancak gercek performansi elde etmek icin, genis agizlari olan bir kutuya ihtiyaciniz vardir. Bu sistemler komple kit olarak satildiklari icin zaten size kutulari ile birlikte gelirler.

    Son olarak, filtresiz gezmek, yine performansini dusurecektir. Cunku emmedeki filtrenin olusturdugu ters basinc sifira inecektir, ve bu da vakumun debisini dusurecektir. Ters basinclar, atmosferik motorlardaki en hassas konulardan biridir. Ne kadar rahat emme yada egzoz, o kadar iyi mantigi yanlistir cunku sistemin bu geri basinca ihtiyaci vardir. Basitce orneklemek gerekirse, egzoz sisteminden ornek verebilirim. Katalitik konvertor iptali ve genis egzoz borulari takmak , standart bir arac icin alt devirlerdeki uretilen torkun azalmasi, bu yuzden daha yuksek devirlerde aracin kullanilmasi ve artan benzin sarfiyati olarak geri donecektir. Ustelik cogu zaman, bu boru genisletme islemi, motor beyni (ECU) tarafindan lambda sensorundeki hata olarak algilanmakta ve araclar ariza isigi yakmaktadir. Gunumuzdeki cogu arac, ariza isigi yaktiginda safe mode yani guvenli modda calisir ve performanslarini inanilmaz derecelerde azaltirlar, amaclari sizin servise kadar gidebilmenizi saglamaktir. Egzoz'cular bir takim oyunlarla bu sensorleri yaniltip ariza isigini sondursede, ECU uzerindeki haritalarda oynama yapilmadigi icin, ust devirlerde ancak ECU'nin insiyatifi kadar bir performans elde edilir. Arac uzerinde yapilan ciddi bir modifikasyon olmasina ragmen, insanlar egzoz sistemi ile oynamayi, kumdan kale yapmak gibi zannederler. Buyuk yanilgidir, yine yaniltan sestir. Halk arasinda bagiran arac gucludur cunku. Herkesin dikkatini ceker. Gene buyuk bir yanlis, gene buyuk bir bilgisizlik ornegi. En azindan bunlari okuyanlar bundan sonra bazi seylerin farkina varmak icin arastirma yaparlar. Umarim saatin 4'unde suraya yazdigim yazilar bir kisinin bile kulaginda biraz kalir. Herkese iyi geceler.




  • tşk ler lawman çok güzel anlattın.konvektörü boşaltılmış araca bindim aynen senin dediğin gibi alt devirde gaz yemiyordu,ve aniden siyah duman atıyordu
  • bu filtreyi yağlama işini kendimizde yapabilirmiyiz?
  • Daha önce açılan bir konuda da belirttiğim üzere kutu içi hava filtrelerinin hiçbir + getirisi yoktur. Arkadaşlar havayı dirence uğratan hava filtresi değil hava filtresi kutusunun yapısıdır. Siz isterseniz kutu içine hiç filtre koymayın ve ölçüm yapın. Sonuçta göreceksiniz ki hava yine aynı dirence uğruyor. Yani aradan hava filtresi kutusunu çıkarmadan yani bir başka deyişle açık hava filtresi uygulaması yapmadan performans alamazsınız. Bu işin performans boyutu idi.

    Gelelim işin temizlik kısmına. Evet kutu içi hava filtreleri yapıları itibariyle toz tutmaya daha meyillidir çünkü aynı zamanda standart hava filtresine göre daha yağlıdır. Daha yağlıdır diyorum çünkü standart hava filtreleri de aslında yapılarında yağ ihtiva eder. Standart hava filtreleri 15.000km sonunda bakımda değiştirilir ancak ben bu süreyi beklemiyor ve 7.500 km.de filtreyi değişiyorum. Kutu içi hava filtresi ise 20.000 km sonunda kesinlikle bakım ister. Avantajı uzun km.ler boyunca kullanabilmenizdir ama bakımsız kesinlikle 40.000 km.ler kullanamazsınız çünkü yağlı yapısı tozları filtre üstüne biriktirir ve bu sefer motora gitmesi gereken hava miktarı gerekenden az olmaya başlar.

    İşin ses boyutuna gelince turbo dizel araçlarda kesinlikle ses farkı olmaz. Ben daha önce 1.5 dci megane aracımda kullandım ve sonra sattım. Kesinlikle bulaşmayın. Beygir gücüne ya da torka kesinlikle ekstra bir etkisi yoktur.

    İşin maliyet boyutuna gelince. Green, YED ya da K&N kutu içi hava filtreleri ortalama 200 YTL civarında. Standart hava filtreleri ise ortalama 20 YTL civarında (orijinal). Ayrıca bakım için vereceğiniz sprey ve yağlara da en az 100 YTL verirsiniz. Bu size 300 YTL eder. Yani 15 hava filtresi. Temiz temiz 7.500 km.de bir değiştirirseniz 112.500 km eder. Karar bu noktada size ait.




  • filtreler tozları orj filtreler kadar tutar hatta daha iyi tutanları bile mevcut o sizin bildiğiniz 15,20 liraya satılanlar hariç tabi

    www.elektrotuning.com
  • TheLawMan aynı yazıyı dün okumuştum bir toyota sitesinde tam o yazıyı kopyalıcaktımki gördüm. Gerçekten güzel bir anlatım. Bu yazıyı okuduktan sonra açık hava filtresinden vaz geçtim
  • Spor hava filitrelerinin klimayada zarar verdigini duydum ne kadar dogru bilmiyorum ama bunu söyleyen de tunningci abimiz...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.