Şimdi Ara

SsanYong Korando Sports ? (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
152
Cevap
0
Favori
10.898
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hafif ticarî araçta vergi indirimi yok



    Yılın ilk dört ayında hafif ticarî araç satışlarında yaşanan düşüş, sektör temsilcilerini endişelendiriyor. Sanayi Bakanı Nihat Ergün, otomotivde ÖTV'nin yeniden ele alınabileceğini ifade ederken Başbakan Yardımcısı Ali Babacan, kesinlikle bir vergi indirimi kararı olmadığını söyledi. Babacan, "İnsanlar binek otomobil istiyorsa, ticarî araç alıp da binek otomobil gibi kullanmayacak." dedi.

    Başbakan Yardımcısı Ali Babacan, binek otomobil ile hafif ticari arasındaki vergi farkını daraltmak amacıyla hafif ticari araçlara getirilen yüzde 5'lik bir vergi artışının devam edeceğini söyledi. Babacan, Uluslararası Finans Enstitüsü ve Akbank tarafından tertip edilen 'İstanbul'u Önemlli Bir Finans Merkezine Dönüştürmek' konulu konferansa katıldı. Babacan, konferanstan ayrılırken gazetecilerin gündeme dair sorularını cevapladı. "Seçilmiş alanlarda vergi indirimi yapılabileceğini dillendirdiniz. Bu anlamda Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün de otomotivde ÖTV'nin yeniden ele alınabileceğini ifade etti. Bu seçili alanlar ne olabilir?" sorusuna Babacan, şu karşılığı verdi: "Bizim, bu vergilere dair indirim yapabileceğimizi belirttiğimiz alanlar İstanbul Finans Merkezi eylem planında işaret ettiğimiz konular. Orada 'Eğer günün birinde bütçe imkanlarımız müsait olursa o zaman şu şu alanlarda vergi indirimi söz konusu olabilir' dedik. Ama bugün için verilmiş bir karar yok."

    Hafif ticariler ile ilgili ÖTV konusunda yüzde 5 vergi artırımı uyguladıklarını hatırlatan Babacan, "Bunun temel sebebi binek otomobil ile hafif ticariler arasındaki vergi uçurumu idi. Yani vergi çokluğundan dolayı binek otomobil yerine insanların hafif ticarilere yönelimi ve hafif ticari olarak alınan araçların esasında binek otomobil olarak kullanılmasıydı. Binek otomobil ile hafif ticari arasında vergi makasını daraltmak amacıyla bunu getirdik.

    Hafif ticari diye satılan taşıtların kimileri esasında binek otomobil gibi kullanılıyordu. Satışlara bakıyoruz. Gelinen aşamada hafif ticariden ve binek otomobile kayışlar olabilir. Bu, arzuladığımız ve hedeflediğimiz bir şey. İnsanlar binek otomobil talep ediyorsa binek otomobil alacak. Yoksa hafif ticari alıp koltuk koyup da binek araç gibi kullanmayacak. Sektörün tümüne bakıp olan biteni izleyeceğiz. Belki ileride gerekirse adımları atacağız ama bugün için verilmiş bir karar kesinlikle yok. Herhangi bir sektörle ilgili vergi inecek ifadeleri satışı durdurur. Sektör temsilcilerinin ve ilgililerin vergi konusunda temkinli olmaları gerekiyor. Verginin ineceği lafı yayıldığında satışlar daralır. İnsanlar, 'Vergi insin ondan sonra araç alayım' der. Yani, bugün yeni bir değerlendirme söz konusu değil. Mevcut vergi oranları devam ediyor." dedi. Gazetecilerin, "Akaryakıt vergileri de seçilmiş alanlar arasında mı?" sorusunu ise Babacan, "Hayır kesinlikle yok. Akaryakıt, dışa bağımlı olduğumuz ve döviz ödediğimiz bir konu. Dolayısı ile akaryakıt vergileri adına değişiklik gündemimizde yok." diye cevapladı.

    Başbakan Yardımcısı Ali Babacan, "Yeni bir Sermaye Piyasaları Yasası getiriyoruz. İçinde yepyeni unsurlar ve kavramlar var. Ayrıca İMKB'nin yeni yapılandırılması, anonim şirket haline gelmesi ile ilgili unsurları da o yasanın içerisine koyacağız. Yani İMKB değil de İstanbul Borsası diyebileceğimiz daha büyük bir çatı, kuruluş haline gelmesi... Özelleştirmeden sonra halka arzı söz konusu olabilecek.'' dedi.





    şimdi bu habere ve yazdıklarınıza göre ben 2011 model bir actyon sports alırsam yıllık ne vergi öderim ?




  • 6 aylık vergisi 580 TL

    Yıllığı 1159 TL ye denk geliyor...
  • dun yenıbosna da ssanyong bayısıne gıdıp korando modelını test ettım.jeep modelını.
    acıkcası tasarım olarak guzel fakat gel gelelım yolda gıdısıne.performans ehh.gazı gec yıyor.
    en önemlı benım ıcın konforu ıdı.acıkcası jeep dedık cukurda sarsmaz dedık yol ses daha az gelır,vs. benım kendı kullandıgım astra h dızel aracımdan daha seslı bır araç.onun dısında donanım konusunda zengın.koltuk ısıtması mevcut.otomatıgı guzel.ne kadar yakıyor bılemıyorum.yuksek surus pozısyonu dısında bence bır artısını göremedım.hatta elemana sordum dıger korando sports yanı pıck up modelı nasıl dıye daha mı seslı dıye.o daha ıyı dedi.dedım youtube da öve öve bıtıremıyorlar bu ne iş gibisinden dedım.pıck up modelı yoktu.geldıgı zaman onuda test edıcem...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: manda kasa

    dun yenıbosna da ssanyong bayısıne gıdıp korando modelını test ettım.jeep modelını.
    acıkcası tasarım olarak guzel fakat gel gelelım yolda gıdısıne.performans ehh.gazı gec yıyor.
    en önemlı benım ıcın konforu ıdı.acıkcası jeep dedık cukurda sarsmaz dedık yol ses daha az gelır,vs. benım kendı kullandıgım astra h dızel aracımdan daha seslı bır araç.onun dısında donanım konusunda zengın.koltuk ısıtması mevcut.otomatıgı guzel.ne kadar yakıyor bılemıyorum.yuksek surus pozısyonu dısında bence bır artısını göremedım.hatta elemana sordum dıger korando sports yanı pıck up modelı nasıl dıye daha mı seslı dıye.o daha ıyı dedi.dedım youtube da öve öve bıtıremıyorlar bu ne iş gibisinden dedım.pıck up modelı yoktu.geldıgı zaman onuda test edıcem...

    Ssangyong araçların gazı geç yeme olayı standart zaten

    Hepsi öyledir araçta soru yok yani...




  • fatih:benı en cok şaşırtan ses oldu.performans beklemıyorum zaten.kullandıgım test aracı 4x4 idi...
  • buna ne diyeceğiz fatih bey


    2012 MTV motor hacmine değil, emisyona göre hesaplanacak.


    Türkiye’de kullanılan otomobillerde Motorlu Taşıtlar Vergisi artık emisyon oranına göre alınacak. Yani eskimiş olan araçlardan yüksek vergi, yeni araçlardan ise düşük vergi alınacak
    Gelir İdaresi, Motorlu Taşıtlar Vergisinde önümüzdeki yıl kapsamlı bir çalışma yapılması yönünde bir tavır aldı.

    Bu çalışmada, halen silindir hacmi ve yaşı esas alan Motorlu Taşıtlar Vergisi sisteminin, yeni bir değerlendirmeye tabi tutulacağı, bu kapsamda AB üyesi ülkeler başta olmak üzere çeşitli ülkelerin vergi uygulamalarının da tek tek taranacağı belirtildi.

    Türkiye’de kullanılan otomobillerde Motorlu Taşıtlar Vergisi artık emisyon oranına göre alınacak. Yani eskimiş olan araçlardan yüksek vergi, yeni araçlardan ise düşük vergi alınacak. Ancak araçların kullandıkları yakıtlara göre karbon salınımları farklılaşıyor.

    DİZELLER HER YÖNDEN AVANTAJLI

    Türkiye’de dizel otomobil kullanımı masraf çıkarttığı söylentisi nedeniyle pek tercih edilmiyor. Bunun yerine yüksek yakıt gideri olan ve çevreye daha çok karbon salınımı yapan ‘benzinli’ araçlar kullanılıyor.

    Artık benzinli araçlardan karbon salınımı daha fazla olduğu için MTV vergisi dizellere göre daha fazla alınacak. Bu da sahip olunan eski modelli benzinli otomobillerin vergilerinin çok daha yukarı çıkacağı anlamına geliyor. Yani satıldığında 6-7 bin TL eden otomobiller yıllık 2 bin TL vergi ödeyebilir.

    Getirilecek yeni düzenleme ile elektrikli otomobillerin vergisi çok cazip oranlara çekilecek. Elektrikli arabalardan sonra da dizel otomobiller karbon salınımlarının az olmasından dolayı vergide avantajlı konumda olacak.

    Ancak dizel otomobiller de eskidikçe karbon salınımı artacağından dolayı, vergisi de yıla göre artışa geçecek. Ancak benzinli otomobil kadar yüksek vergiye ulaşmayacak.

    ARABA 6 BİN TL VERGİSİ 2 BİN TL

    Ortalama olarak Türkiye’de kullanılan benzinli ve dizel otomobillerin büyük çoğunluğu 1.600 cc motor hacmine sahip. Piyasada yoğun olarak kullanılan araçlara baktığımızda da benzinli otomobillerin dizellere göre daha fazla salınım yaptığını görebiliyoruz. İşte Türkiye’de kullanılan bazı benzinli ve dizel otomobillerin karbon salınımları:

    Hyundai Getz 1.4 benzinli: 141 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Hyundai Getz 1.5 dizel: 118 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Hyundai Era 1.6 benzinli: 152 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Hyundai Era 1.5 dizel: 120 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Fiat Albea 1.4 benzinli: 148 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Fiat Albea 1.3 dizel: 127 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Renault Fluence 1.6 benzinli: 155 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Renault Fluence 1.5 dizel: 119 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Toyota Corolla 1.6 benzinli: 162 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Toyota Corolla 1.4 dizel: 122 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Peugeot 206 1.4 benzinli: 150 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Peugeot 206 1.4 dizel: 110 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    AVRUPA ÜLKELERİNDEN UYGULAMA ÖRNEKLERİ

    Motorlu Taşıtlar Vergisinde çeşitli ülke uygulamaları da şu şekilde belirleniyor:

    -İngiltere: Motorlu taşıtları 2001 yılından itibaren karbon dioksit emisyonuna göre vergilendiriyor. Emisyon temelli vergilemenin yürürlüğe girmesinden sonra yeni şirket araçlarının ortalama emisyonu 196 gramdan 2002'de 182 grama, 2007 yılında 165 grama, 2008-2009 döneminde 140 grama düştü. Yüksek mesafe indiriminin kaldırılmasıyla şirket araçlarının 1 yılda katettikleri mesafe 300 milyon mile geriledi.

    2009 tarifesine göre hurdaya çıkan araçların ortalama CO2 emisyon miktarı, kilometrede 179 gram, bunların yerine alınan araçların 134 gram oldu.

    -İrlanda: 1 Temmuz 2008'den itibaren tescil edilen bütün binek otomobillerde motorlu taşıtlar vergisi, CO2 emisyonuna göre tespit ediliyor.

    Eski sisteme tabi araçların motor gücüne göre vergilendirilmesine ise devam ediliyor. İrlanda'da düşük CO2 emisyonuna sahip araçlar ödüllendirilirken, yüksek CO2 emisyonuna sahip araçlar cezalandırılıyor.

    Ödenecek yıllık vergi, çevre dostu araçlarda 104 avrodan başlıyor, bu rakam yüksek emisyona sahip araçlarda 2.100 avroya kadar yükseliyor.

    -Fransa: 2008 başında uygulamaya konulan ödül-cezalandırma sistemiyle CO2 emisyonu aşağı çekilmeye çalışılıyor. Sistemde düşük çevre kirliliğine neden olan yeni araç alımlarına fiyat indirimi sağlanırken, yüksek karbon emisyonuna sahip araçlar cezalandırılıyor.

    Bu yıl için kilometrede 124 gramdan fazla CO2 emisyonuna neden olan araçlar ödülden yararlanamıyor, emisyon miktarının 156 gramı aşması durumunda cezalar uygulamaya giriyor.

    Sistem sayesinde 2007 sonunda 149 gram olan yeni araçların ortalama emisyon miktarı, geçen yılın ikinci yarısında 133 grama düştü.

    -İsveç: İsveç'te binek otoların neden olduğu emisyon, diğer AB üyesi ülkelere göre oldukça yüksek. Bu ülkede 2006 yılında CO2 emisyonuna dayalı vergilemeye geçildi. 2003 yılında 198 gram düzeyinde bulunan CO2 emisyonu, 3 yıl sonra 191 grama geriledi.

    Ancak buna rağmen İsveç, AB üyeleri içinde hala araç filosu ağır ve yakıt tüketimi yüksek olan bir ülke durumunda. Yüksek emisyona rağmen ülkede büyük motorlu araçlar hala tercih ediliyor.

    -Diğer ülkeler: AB'de 2006 yılında binek otolara CO2 ile ilintili vergi uygulayan ülke sayısı 9 iken, bu sayı 2007 yılında 11'e, 2008 yılında 14'e, daha sonra da 17'ye yükseldi. Günümüzde İngiltere, Fransa, İsveç ve İrlanda'nın dışında 13 ülke daha kısmen ya da tamamen CO2 emisyonuna ya da yakıt tüketimine göre motorlu taşıtlar vergisi uyguluyor.

    Listeye Almanya, Letonya ve İtalya da eklenirken, İtalya ve Lüksemburg haricindeki bütün Batı Avrupa ülkelerinde arz edilebilir elektrikli araçlara teşvik uygulaması sözkonusu.

    -Almanya: Karbon temelli motorlu taşıtlar vergisi uygulamasına en son katılan ülkelerden birisi. 2009 yılının sonunda gerçekleştirdiği reform ile araçların silindir hacmine göre değil, yaydıkları CO2 ve diğer zararlı gazların miktarına göre vergilendirmeye başladı.

    -Hollanda Karbon temelli vergileme yapan bir diğer ülke. Daha temiz ve daha az karbon yayan araç teknolojini teşvik için plaka vergisini daha etkin yakıtlı araçlan için indirdi. Bu değişimin ardından etkin yakıtlı B kategori araçların piyasa payı yüzde 9,5'den yüzde 16,1'e yükseldi.




  • toyota corolla yı satıp ssangyong actyon sports alırsam


    1) yıllık vergisi 576 lira olan 2008 model aracımı verip 2011 model bir araca 1159 lira vericem yani senelik 580 lira fazla vergi vericem aynı yaşta toyota olsa 769 lira senelik vergi verecektim


    2)iki senede bir olan taşıt muayenemi bir yıla düşürerrek senelik 199.42 lira vereceğim oysa binek aracım için iki senede bir 148.68 lira verecektim senelik fazladan ödeyeceğim bedel ortalama 125 tl ve hersene bir gün iş kaybı

    3)aracım çok basarak kullandığımda maksimum 100km de 8.5 litre yakıyor bu araç 100km de basınca 12 litrenin üzerinde yakacak senede 15000 km kullansam

    ortalama 600 litre fazla yakıt yakacağım demektir bu günkü hesapla en ucuz yakıt hesabıyla 3.80x600 =2280 tl

    şimdi alt alta yazıp toplayalım

    580
    125
    2280

    2985 tl fazla vererek kamyonet alacağım

    ikinci eli çok kuvvetli olan toyotayı satıp ,ikinci eli çok sıkıntılı olan ssangyong almak aklımı karıştırmaya yetmezmi.

    1 köprüden geçemeyeceğim vs aklım karıştı aylık 249 lira fazla ödemek mantıklımı bilmiyorum ..


    araç çok güzel ama ............!!!!!!!!!!!!!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sshm

    buna ne diyeceğiz fatih bey


    2012 MTV motor hacmine değil, emisyona göre hesaplanacak.


    Türkiye’de kullanılan otomobillerde Motorlu Taşıtlar Vergisi artık emisyon oranına göre alınacak. Yani eskimiş olan araçlardan yüksek vergi, yeni araçlardan ise düşük vergi alınacak
    Gelir İdaresi, Motorlu Taşıtlar Vergisinde önümüzdeki yıl kapsamlı bir çalışma yapılması yönünde bir tavır aldı.

    Bu çalışmada, halen silindir hacmi ve yaşı esas alan Motorlu Taşıtlar Vergisi sisteminin, yeni bir değerlendirmeye tabi tutulacağı, bu kapsamda AB üyesi ülkeler başta olmak üzere çeşitli ülkelerin vergi uygulamalarının da tek tek taranacağı belirtildi.

    Türkiye’de kullanılan otomobillerde Motorlu Taşıtlar Vergisi artık emisyon oranına göre alınacak. Yani eskimiş olan araçlardan yüksek vergi, yeni araçlardan ise düşük vergi alınacak. Ancak araçların kullandıkları yakıtlara göre karbon salınımları farklılaşıyor.

    DİZELLER HER YÖNDEN AVANTAJLI

    Türkiye’de dizel otomobil kullanımı masraf çıkarttığı söylentisi nedeniyle pek tercih edilmiyor. Bunun yerine yüksek yakıt gideri olan ve çevreye daha çok karbon salınımı yapan ‘benzinli’ araçlar kullanılıyor.

    Artık benzinli araçlardan karbon salınımı daha fazla olduğu için MTV vergisi dizellere göre daha fazla alınacak. Bu da sahip olunan eski modelli benzinli otomobillerin vergilerinin çok daha yukarı çıkacağı anlamına geliyor. Yani satıldığında 6-7 bin TL eden otomobiller yıllık 2 bin TL vergi ödeyebilir.

    Getirilecek yeni düzenleme ile elektrikli otomobillerin vergisi çok cazip oranlara çekilecek. Elektrikli arabalardan sonra da dizel otomobiller karbon salınımlarının az olmasından dolayı vergide avantajlı konumda olacak.

    Ancak dizel otomobiller de eskidikçe karbon salınımı artacağından dolayı, vergisi de yıla göre artışa geçecek. Ancak benzinli otomobil kadar yüksek vergiye ulaşmayacak.

    ARABA 6 BİN TL VERGİSİ 2 BİN TL

    Ortalama olarak Türkiye’de kullanılan benzinli ve dizel otomobillerin büyük çoğunluğu 1.600 cc motor hacmine sahip. Piyasada yoğun olarak kullanılan araçlara baktığımızda da benzinli otomobillerin dizellere göre daha fazla salınım yaptığını görebiliyoruz. İşte Türkiye’de kullanılan bazı benzinli ve dizel otomobillerin karbon salınımları:

    Hyundai Getz 1.4 benzinli: 141 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Hyundai Getz 1.5 dizel: 118 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Hyundai Era 1.6 benzinli: 152 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Hyundai Era 1.5 dizel: 120 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Fiat Albea 1.4 benzinli: 148 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Fiat Albea 1.3 dizel: 127 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Renault Fluence 1.6 benzinli: 155 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Renault Fluence 1.5 dizel: 119 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Toyota Corolla 1.6 benzinli: 162 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Toyota Corolla 1.4 dizel: 122 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Peugeot 206 1.4 benzinli: 150 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Peugeot 206 1.4 dizel: 110 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    AVRUPA ÜLKELERİNDEN UYGULAMA ÖRNEKLERİ

    Motorlu Taşıtlar Vergisinde çeşitli ülke uygulamaları da şu şekilde belirleniyor:

    -İngiltere: Motorlu taşıtları 2001 yılından itibaren karbon dioksit emisyonuna göre vergilendiriyor. Emisyon temelli vergilemenin yürürlüğe girmesinden sonra yeni şirket araçlarının ortalama emisyonu 196 gramdan 2002'de 182 grama, 2007 yılında 165 grama, 2008-2009 döneminde 140 grama düştü. Yüksek mesafe indiriminin kaldırılmasıyla şirket araçlarının 1 yılda katettikleri mesafe 300 milyon mile geriledi.

    2009 tarifesine göre hurdaya çıkan araçların ortalama CO2 emisyon miktarı, kilometrede 179 gram, bunların yerine alınan araçların 134 gram oldu.

    -İrlanda: 1 Temmuz 2008'den itibaren tescil edilen bütün binek otomobillerde motorlu taşıtlar vergisi, CO2 emisyonuna göre tespit ediliyor.

    Eski sisteme tabi araçların motor gücüne göre vergilendirilmesine ise devam ediliyor. İrlanda'da düşük CO2 emisyonuna sahip araçlar ödüllendirilirken, yüksek CO2 emisyonuna sahip araçlar cezalandırılıyor.

    Ödenecek yıllık vergi, çevre dostu araçlarda 104 avrodan başlıyor, bu rakam yüksek emisyona sahip araçlarda 2.100 avroya kadar yükseliyor.

    -Fransa: 2008 başında uygulamaya konulan ödül-cezalandırma sistemiyle CO2 emisyonu aşağı çekilmeye çalışılıyor. Sistemde düşük çevre kirliliğine neden olan yeni araç alımlarına fiyat indirimi sağlanırken, yüksek karbon emisyonuna sahip araçlar cezalandırılıyor.

    Bu yıl için kilometrede 124 gramdan fazla CO2 emisyonuna neden olan araçlar ödülden yararlanamıyor, emisyon miktarının 156 gramı aşması durumunda cezalar uygulamaya giriyor.

    Sistem sayesinde 2007 sonunda 149 gram olan yeni araçların ortalama emisyon miktarı, geçen yılın ikinci yarısında 133 grama düştü.

    -İsveç: İsveç'te binek otoların neden olduğu emisyon, diğer AB üyesi ülkelere göre oldukça yüksek. Bu ülkede 2006 yılında CO2 emisyonuna dayalı vergilemeye geçildi. 2003 yılında 198 gram düzeyinde bulunan CO2 emisyonu, 3 yıl sonra 191 grama geriledi.

    Ancak buna rağmen İsveç, AB üyeleri içinde hala araç filosu ağır ve yakıt tüketimi yüksek olan bir ülke durumunda. Yüksek emisyona rağmen ülkede büyük motorlu araçlar hala tercih ediliyor.

    -Diğer ülkeler: AB'de 2006 yılında binek otolara CO2 ile ilintili vergi uygulayan ülke sayısı 9 iken, bu sayı 2007 yılında 11'e, 2008 yılında 14'e, daha sonra da 17'ye yükseldi. Günümüzde İngiltere, Fransa, İsveç ve İrlanda'nın dışında 13 ülke daha kısmen ya da tamamen CO2 emisyonuna ya da yakıt tüketimine göre motorlu taşıtlar vergisi uyguluyor.

    Listeye Almanya, Letonya ve İtalya da eklenirken, İtalya ve Lüksemburg haricindeki bütün Batı Avrupa ülkelerinde arz edilebilir elektrikli araçlara teşvik uygulaması sözkonusu.

    -Almanya: Karbon temelli motorlu taşıtlar vergisi uygulamasına en son katılan ülkelerden birisi. 2009 yılının sonunda gerçekleştirdiği reform ile araçların silindir hacmine göre değil, yaydıkları CO2 ve diğer zararlı gazların miktarına göre vergilendirmeye başladı.

    -Hollanda Karbon temelli vergileme yapan bir diğer ülke. Daha temiz ve daha az karbon yayan araç teknolojini teşvik için plaka vergisini daha etkin yakıtlı araçlan için indirdi. Bu değişimin ardından etkin yakıtlı B kategori araçların piyasa payı yüzde 9,5'den yüzde 16,1'e yükseldi.


    Bana hitap ederken neden büyük bir yazı ile hitap ettiniz onu anlamadım

    Ben şu an Ssangyong Actyon Sports kullanan bir kişiyim ve ödediğim vergiyi yazdım

    Mevcut sistemde bu şekilde

    Ha bu ileride değişir ona ne ben bir şey diyemem büyüklerimizin uygun gördüğü oluyor hali ile

    Emisyona göre vergi olayı çok zamandır söylenen ama halen uygulanamayan bir vergi sistemi

    2009 yılından beri duyuyorum ama halen geçilemedi

    Forumdada bunun ile lgili çokça başlık var aratırsanız görebilirsiniz

    Ne derece uygulanabilir tartışılır,

    Şahine,kartala,torosa binlerce lira vergi ne demek düşündünüz mü?

    Anadolu kırsalında kıt kanaat geçinip torosuna binen vatandaş o vergiyi ödeyebilir mi sizce?

    Bu sisteme geçiş olur mu? ne zaman olur,nasıl olur göreceğiz

    Bakın haberin başlığı ne diyor;

    ''2012 MTV MOTOR HACMİNE DEĞİL,EMİSYONA GÖRE HESAPLANACAK''


    2012 yılının 5.ayının 14. günü bugün

    Halen hacme göre alınıyor

    İlerisi Allah kerimdir...




  • arada kalmış pisikolojisini anlıyorsunuz diye düşünüyorum .hitap vs hep birbirine karıştı.sürçülisan ettiysem affola..



    gol yemek kimsenin hoşuna gitmez, malum okadar emek et aracı sat yenisini al masraf et vs..


    bi bakıyorsunki vergi 2 veya 3 katına çıkar ise çok üzülürüm ama yaptığınız yorum ve mantık doğru ..


    peki son mesajımdaki kıyaslamaya ne diyeceksiniz senelik yaklaşık 3000 lira mevzuunda fikriniz nedir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sshm

    arada kalmış pisikolojisini anlıyorsunuz diye düşünüyorum .hitap vs hep birbirine karıştı.sürçülisan ettiysem affola..



    gol yemek kimsenin hoşuna gitmez, malum okadar emek et aracı sat yenisini al masraf et vs..


    bi bakıyorsunki vergi 2 veya 3 katına çıkar ise çok üzülürüm ama yaptığınız yorum ve mantık doğru ..


    peki son mesajımdaki kıyaslamaya ne diyeceksiniz senelik yaklaşık 3000 lira mevzuunda fikriniz nedir


    Estağfurullah tabiki anlıyorum,

    Tarih teekerrürden ibarettir derler bende 2003 Corolla satıp Actyon Sports aldım

    Bu emisyona göre vergi olayına buradan,masa başından ne desek boş,

    Verdiğim Toros sahibi vatandaş örneği durumun karmaşasını gösteriyor

    Bu arabaya birdenbire o tip bir vergi getirirseniz o araç sahibi o aracı kullanamaz duruma gelir

    Hadi kullanamadım bari satayım dese alıcısı çıkmaz

    İleride belki geçilebilir ama devlet yumuşak bir geçiş ortamı sağlamalı diye düşünüyorum

    Sert geçişte araç sahipleri ve ikinci el piyasası alt üst olur..

    Her neyse

    Yaptığınız tabloya baktım fikrimi söyleyeyim,

    1-Vergi olayında kesinlikle haklısınız daha önce ödediğiniz yıllık vergi meblası size ancak 6 aylık vergi dilimi için yeterli olabilecek

    Vergi diliminde bir o kadar daha para ödeyeceksiniz ki %100 bir artış demek bu buraya kadar haklısınız

    Ama şu da bir gerçek ki Türkiye'nin mevcut durumunda 2.0 motor lüks görülmekte

    Şimdi şu tabloma bir bakın efendim;

    2008 model bir kamyonete değilde binek bir 2008 model 2.0 motorlu otomobile binseydiniz yıllık verginiz tam olarak 1.642,00 TL olacaktı

    Siz Ruhsatında kamyonet yazan bir araca bineceksiniz ve yıllık verginiz tam olarak 1159 TL olcak

    İşte burada 500 TL kardasınız bu da önemli hele ki 0(sıfır) 2.0 motorlu bir kamyonet ve binek otomobil arasındaki fark nasıl sizce?

    Kamyonetin yıllık vergisi 1159 TL iken

    Otomobilin yıllık vergisi 2129 TL

    Gördüğünüz üzere kamyonetin artıları da yok değil

    Otomobiller 3,Kamyonetler 6 yaşından sonra bir alt vergi dilimine düşüyor

    7 yaşına gelmiş bir otomobilin vergisi ancak o zaman 1000 Tl nin altına inebiliyor

    Zaten o yaşa gelince kamyonet de bir alt vergi dilimine inmiş oluyor


    Yaptığımız tabloya göre siz 2.0 motorlu kamyonete binerken eskisinden fazla ödeyeceksiniz ama otomobil olsaydı cebiniz daha çok yanacaktı


    2-iki senede bir olan taşıt muayenemi bir yıla düşürerrek senelik 199.42 lira vereceğim oysa binek aracım için iki senede bir 148.68 lira verecektim senelik fazladan ödeyeceğim bedel ortalama 125 tl ve hersene bir gün iş kaybı

    ''Burada yanılıyorsunuz,

    Şu an ki aracınıza muayene için ne kadar meblağ ödüyorsanız aynı meblağ Actyon Sports içinde geçerli

    Çünkü Actyon Sports bir kamyonet kamyon değil

    TUVTURK LİSTESİ DE BU ŞEKİLDE

    Otomobil, Minibüs, Kamyonet, Özel Amaçlı Taşıt, Arazi Taşıtı, Römork ve Yarı Römork 148,68 TL


    Her sene muayene durumu can sıkıcı tabi ki

    3-işte buna bir şey diyemem bu size kalmış

    Şehiriçi sık kulanacaksanız bu araç size uygun olmayabilir

    Hem yakıt,hem ebatları yüzünden

    Şehirçi ki anladığım kadarı ile İstanbuldasınız bu tip bir araca 10 litreden aşağı yaktırmanız çok zor

    Buranın hesabı size kalmış ne desem yalan olur

    İkinci el konusunda Başta yazdığım gibi aynı şeyi yaptık İkinci eli kuvvetli bir araç satıp ikinci eli olmayan bir araç aldım

    Aslına bakarsanız pickup ların hiç birinin 2.eli iyi değildir sanıyor musunuz ki Navara sahipleri aracını hemen satabiliyor?

    Tabi ki hayır

    Köprü olayı ise yine dediğiniz gibi kafa karıştırıcı bir durum maalesef


    Ben 27 yaşında bir İstanbul çocuğuyum

    İstanbul'un kalabalığı,trafiği,keşmekeşi,hengamesi beni o kadar sıkıyor ki hafta sonları keşmekeşin en az olduğu noktaları seçmeye çalışıyorum

    Tabi bu noktaları seçmek kadar ulaşabilmekte önemli

    Yazları Akdeniz,Karadeniz yörelerine,yaylalarına çıkan uzun yol yapan birisiyim

    Hafta sonları,Günübirlik şehirdışına tatile gitiğim için bu tip uzun yol konforu,yerden yükseklik ve sessizlik vadeden bir araç baktım

    En iyi performans canavarı bu çıktı

    Corollayı satıp bu arabayı aldırana kadar ev ahalisine ve çevreme aracı anlatmak pek bir zor oldu

    İnsanlar otomobili genelde bilindik markalar ve sırf 2.el olarak değerlendiyorlar ama ben olaya öyle hiç bakmadım,bakamıyorum

    Belki keyfime çok düşkünüm ondandır

    Benim kullanım şartlarıma ve bütçeme en uygun araç buydu test ettim,fazla düşünmedim ev ahalisine de aracı tanıtınca fikirleri değişti

    Biraz sıra dışı,biraz keyfi,biraz durumuma en uygunluk durumu dolayısıyla seçimim bu yönde oldu

    Ben yazabileceğim,aklıma gelen,sizin işinize yarayacak,bilgilendirebilecek her şeyi yazmaya çalıştım

    Eğer bütçenizi çok sarsıyor ise hiç bulaşmayın derim ama haddime değil tabi

    Hayırlı akşamlar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi f-a-t-i-h -- 14 Mayıs 2012; 19:19:38 >




  • Halen bu aractan alan yok mu?
  • Hesap yapinca fikrim değişmişti ogun bugündür pek ses çıkmamış forumda neler oldu anlatan yokmu?

    Bayiler 20 si ile 25arasında araçlar gelecek demişti ses varmı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sshm

    Hesap yapinca fikrim değişmişti ogun bugündür pek ses çıkmamış forumda neler oldu anlatan yokmu?

    Bayiler 20 si ile 25arasında araçlar gelecek demişti ses varmı?

    Bayileri bilememde bizim sipariş verdiğimiz arça hazırlanıyor şu an

    Önümüzdeki hafta içi tüm işlemleri hazır olacak hafta sonuna alacağız aracı
  • 4 ceker korando Sports gelmese 2 cekerini alıp 4 ceker yapacagım 10 tl ye yakın maliyeti var arazi sanzimani ve on difransiyel , akslar takılacak .. Tüm teknik alt yapi hazır ... Muayenede zaten bakmıyorlar ruhsatda ne yazıyorsa onun vergisini öderim olur biter ...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pozitif man

    4 ceker korando Sports gelmese 2 cekerini alıp 4 ceker yapacagım 10 tl ye yakın maliyeti var arazi sanzimani ve on difransiyel , akslar takılacak .. Tüm teknik alt yapi hazır ... Muayenede zaten bakmıyorlar ruhsatda ne yazıyorsa onun vergisini öderim olur biter ...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pozitif man

    4 ceker korando Sports gelmese 2 cekerini alıp 4 ceker yapacagım 10 tl ye yakın maliyeti var arazi sanzimani ve on difransiyel , akslar takılacak .. Tüm teknik alt yapi hazır ... Muayenede zaten bakmıyorlar ruhsatda ne yazıyorsa onun vergisini öderim olur biter ...

    Muayenede arabanın altına bakınca anlamayacaklar mı?
  • Ssangyong hayallerimi 2-3 sene marka ve distribütör iyice oturana kadar erteleme kararı aldım.En son bayiye gittiğimde aksesuarlı bir korando sports gördüm 58.000 lira fiyat çektiler.Donanım eksikliğinden ötürü aklıma yatmamıştı zaten.Eski kasa Actyon sports kalmış ellerinde.Ona da aksesuar yapılmış 48.000 lira fiyat verdiler.İndirim yapsalar eski kasayı alacaktım ama maalesef indirim filan olmuyormuş.O aracı aksesuarsız da satmıyorlarmış.58.000 para verecek olsam amarok,hilux alırım.
    Kesinlikle aracı ve markayı kötülemek amacıyla yazmıyorum.Begendiğim ve uzun zamandır takip ettiğim araçlardı.Ama sanırım biraz zamana ihtiyaç var. Hem zaman içinde markanın ikinci elinin de oturacağını sanıyorum...
  • Bu araca 5cm yay takılınca güzel olur. Yada çamurluk boşluğuna göre 10cm.

    Off road yapılmayacaksa en mantıklısı bu. Hem araç alçalır, yakıt tüketimi azalır, rüzgar direncine göre stabilitesi artar. Daha klas durur.

    Motora bir chip atılıp 180 PS civarı güç alınır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: talkie77

    Ssangyong hayallerimi 2-3 sene marka ve distribütör iyice oturana kadar erteleme kararı aldım.En son bayiye gittiğimde aksesuarlı bir korando sports gördüm 58.000 lira fiyat çektiler.Donanım eksikliğinden ötürü aklıma yatmamıştı zaten.Eski kasa Actyon sports kalmış ellerinde.Ona da aksesuar yapılmış 48.000 lira fiyat verdiler.İndirim yapsalar eski kasayı alacaktım ama maalesef indirim filan olmuyormuş.O aracı aksesuarsız da satmıyorlarmış.58.000 para verecek olsam amarok,hilux alırım.
    Kesinlikle aracı ve markayı kötülemek amacıyla yazmıyorum.Begendiğim ve uzun zamandır takip ettiğim araçlardı.Ama sanırım biraz zamana ihtiyaç var. Hem zaman içinde markanın ikinci elinin de oturacağını sanıyorum...

    Merhaba nasıl aksesuar ekletirseniz ona göre fiyat alırsınız bu önemli!

    Başka bir foruma yazmıştım burayada yazayım;


    Bizde dün bir akrabamıza Otomatik şanzımanlı bir Korando Sports siparişi verdik
    2 haziran cumartesi teslim alacağız...
    Arka kapama,park sensörleri,tavan barları,otomatik cam kapama modülü dahil her şeyiyle 46 800 TL oldu araç
    İyice inceledik arabayı
    2 eksiği var tek airbag ve çelik jant yok
    Çelik jant kısmını halledeceğiz elimizde var
    Tek airbag olayı ise biraz göreceli bir durum aslında
    Aracı alacağımız abiye durumu izah ettim abi dedim araçta tek airbag var senin için sorun olur mu?
    Cevap beni farklı düşünmeye itti!
    -Geçen kış aldığım Transporter'da tek airbag'li dedi
    Öyle deyince durdum düşündüm harbiden öyle
    Bu ülkede insanlar tek airbagli Transporter'a sıraya girip almak için can atıyor aylarca sıra bekliyor
    Yollar transporter kaynıyor bu araçta tek hava yastığı var!
    Demek ki mesele donanım ya da farklı bir şey değil reklam yapmak aracı tanıtmak mutlaka
    Şimdi bu ülkede Renault güvencesi ile satılan ve çokta iyi satış rakamları yakalayan dacıa ile ilgili bir resim paylaşacağım
    Şu resime bir bakın

     SsanYong Korando Sports ?


    Ne gördünüz resimde?
    Ben ne gördüğümü söyleyeyim
    Türkiye'de sırf Renault güvencesi ile satılan ve en boş dizeli 30 BİN Tl den başlayan Dacıa firmasının ürettiği bir bir arabanın işçiliği görüyoruz ne kadar kötü olduğunu
    Bunca yıldır araba inceliyorum
    90 küsür model Tofaş ve Toroslarda dahi bu kötü işçilik yok maalesef
    Şu an sırf Çin malı diye hor görülen otomobillerde bile bu işçilik yok aşağı yukarı hepsini gidip inceledim bizzat
    Ülkemizde maalesef otomobil bilgisi olan insan sayısı az olduğu için tüketiciye aracı afedersiniz ama kakalamak çok kolay!
    işçilği,montajı,estetiği,dayanıklılığı olmayan arabalara reklam yapın 10 Bin Tl üstüne çok rahat satabiliyorsunuz bu ülkede
    Dün araba aldığım bayide Skoda Octavıa 2012 model dizel sanırım en düşük modeli
    49 Bin Tl araç çelik jant yok ve arka camlar manuel evet yanlış duymadınız arka camlar manuel!
    araç teşhirde tek kalmıştı camındada satıldı yazıyordu sahibide başındaymış meğer sonradan gördüm
    Her zaman diyorum arabanın pazarlaması ve markanın reklamlanması çok önemli
    Hangi işçilikte araba satarsanız satın bu çok önemli
    Tek airbagli Clio 1.5 65 hp lik en baz versiyonu ile bu ülkede 38 Bin TL ye satılıyor
    Yukarıda dediğimiz gibi Transporter gibi markalaşmış bir araç yok satarken tek airbag ile satılıyor
    Herkesin hayalindeki araç olabiliyor çünkü kalitesi kadar reklamı,pazarlaması çok iyi
    Donanım ve işçilik çok önemli olsaydı bu ülkede çok araba satılmazdı şu anda
    Ha yazdıklarıma sakın alınmayın ben size laf edemem haddime değil
    bu ülkede şu arabanın tek ekisği reklamı demek istiyorum
    Benim otomobil bilgim,gördüğüm,tecrübem bunu söylüyor...
    Hayırlı günler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi f-a-t-i-h -- 29 Mayıs 2012; 10:50:32 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: f-a-t-i-h

    quote:

    Orijinalden alıntı: talkie77

    Ssangyong hayallerimi 2-3 sene marka ve distribütör iyice oturana kadar erteleme kararı aldım.En son bayiye gittiğimde aksesuarlı bir korando sports gördüm 58.000 lira fiyat çektiler.Donanım eksikliğinden ötürü aklıma yatmamıştı zaten.Eski kasa Actyon sports kalmış ellerinde.Ona da aksesuar yapılmış 48.000 lira fiyat verdiler.İndirim yapsalar eski kasayı alacaktım ama maalesef indirim filan olmuyormuş.O aracı aksesuarsız da satmıyorlarmış.58.000 para verecek olsam amarok,hilux alırım.
    Kesinlikle aracı ve markayı kötülemek amacıyla yazmıyorum.Begendiğim ve uzun zamandır takip ettiğim araçlardı.Ama sanırım biraz zamana ihtiyaç var. Hem zaman içinde markanın ikinci elinin de oturacağını sanıyorum...

    Merhaba nasıl aksesuar ekletirseniz ona göre fiyat alırsınız bu önemli!

    Başka bir foruma yazmıştım burayada yazayım;


    Bizde dün bir akrabamıza Otomatik şanzımanlı bir Korando Sports siparişi verdik
    2 haziran cumartesi teslim alacağız...
    Arka kapama,park sensörleri,tavan barları,otomatik cam kapama modülü dahil her şeyiyle 46 800 TL oldu araç
    İyice inceledik arabayı
    2 eksiği var tek airbag ve çelik jant yok
    Çelik jant kısmını halledeceğiz elimizde var
    Tek airbag olayı ise biraz göreceli bir durum aslında
    Aracı alacağımız abiye durumu izah ettim abi dedim araçta tek airbag var senin için sorun olur mu?
    Cevap beni farklı düşünmeye itti!
    -Geçen kış aldığım Transporter'da tek airbag'li dedi
    Öyle deyince durdum düşündüm harbiden öyle
    Bu ülkede insanlar tek airbagli Transporter'a sıraya girip almak için can atıyor aylarca sıra bekliyor
    Yollar transporter kaynıyor bu araçta tek hava yastığı var!
    Demek ki mesele donanım ya da farklı bir şey değil reklam yapmak aracı tanıtmak mutlaka
    Şimdi bu ülkede Renault güvencesi ile satılan ve çokta iyi satış rakamları yakalayan dacıa ile ilgili bir resim paylaşacağım
    Şu resime bir bakın

     SsanYong Korando Sports ?


    Ne gördünüz resimde?
    Ben ne gördüğümü söyleyeyim
    Türkiye'de sırf Renault güvencesi ile satılan ve en boş dizeli 30 BİN Tl den başlayan Dacıa firmasının ürettiği bir bir arabanın işçiliği görüyoruz ne kadar kötü olduğunu
    Bunca yıldır araba inceliyorum
    90 küsür model Tofaş ve Toroslarda dahi bu kötü işçilik yok maalesef
    Şu an sırf Çin malı diye hor görülen otomobillerde bile bu işçilik yok aşağı yukarı hepsini gidip inceledim bizzat
    Ülkemizde maalesef otomobil bilgisi olan insan sayısı az olduğu için tüketiciye aracı afedersiniz ama kakalamak çok kolay!
    işçilği,montajı,estetiği,dayanıklılığı olmayan arabalara reklam yapın 10 Bin Tl üstüne çok rahat satabiliyorsunuz bu ülkede
    Dün araba aldığım bayide Skoda Octavıa 2012 model dizel sanırım en düşük modeli
    49 Bin Tl araç çelik jant yok ve arka camlar manuel evet yanlış duymadınız arka camlar manuel!
    araç teşhirde tek kalmıştı camındada satıldı yazıyordu sahibide başındaymış meğer sonradan gördüm
    Her zaman diyorum arabanın pazarlaması ve markanın reklamlanması çok önemli
    Hangi işçilikte araba satarsanız satın bu çok önemli
    Tek airbagli Clio 1.5 65 hp lik en baz versiyonu ile bu ülkede 38 Bin TL ye satılıyor
    Yukarıda dediğimiz gibi Transporter gibi markalaşmış bir araç yok satarken tek airbag ile satılıyor
    Herkesin hayalindeki araç olabiliyor çünkü kalitesi kadar reklamı,pazarlaması çok iyi
    Donanım ve işçilik çok önemli olsaydı bu ülkede çok araba satılmazdı şu anda
    Ha yazdıklarıma sakın alınmayın ben size laf edemem haddime değil
    bu ülkede şu arabanın tek ekisği reklamı demek istiyorum
    Benim otomobil bilgim,gördüğüm,tecrübem bunu söylüyor...
    Hayırlı günler...

    Fatih sen o arabayi bir ay once almamismiydinskoda olayinida o zaman soylemistin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.