TOFAŞ Stellantis Birleşmesi Engellendi: 400 Milyon Euro'luk Anlaşma Rafa Kalktı Türkiye'nin önde gelen otomotiv üreticilerinden TOFAŞ'ın, Stellantis'in Türkiye operasyonlarını satın alma girişimi, Rekabet Kurumu tarafından reddedildi. Rekabet Kurumu, TOFAŞ'ın Teklifini Reddetti Yaklaşık bir yıl süren inceleme sürecinin sonunda, Rekabet Kurumu, TOFAŞ'ın sunduğu taahhütlerin piyasada rekabeti yeterli düzeyde koruyamayacağına karar verdi. 400 Milyon Euro'luk Anlaşma Rafa Kalktı TOFAŞ, Stellantis'in Türkiye'deki faaliyetlerini 400 milyon Euro karşılığında satın almak için önemli bir adım atmıştı. Bu satın alma ile birlikte, Alfa Romeo, Fiat, Citroen, DS Automobiles, Jeep, Maserati, Opel ve Peugeot gibi popüler markaların Türkiye distribütörlüğü TOFAŞ'a geçecekti. Ancak, Rekabet Kurumu'nun kararıyla bu plan suya düştü. Egea Üretimi Uzatıldı, K0 Projesi TOFAŞ'ta Kaldı Bu gelişmelere rağmen, TOFAŞ için her şey tamamen olumsuz değil. Şirket, Egea modelinin üretimini 2025 yılına kadar uzatma kararı aldı. Ayrıca, 2025 yılında piyasaya sürülmesi beklenen K0 isimli hafif ticari aracın üretim ve satış hakları da TOFAŞ'ta kaldı. Koç Holding ve Stellantis'ten Açıklamalar Koç Holding CEO'su Levent Çakıroğlu, Türkiye'ye yatırım yapmaya devam edeceklerini belirtirken, bu anlaşmanın ülke ekonomisine katkı sağlayacağına olan inancını dile getirdi. Stellantis CEO'su Carlos Tavares ise Türkiye'nin Orta Doğu ve Afrika pazarındaki önemine vurgu yaparak, Koç Holding ile olan ortaklıklarının derinleşeceğini ifade etti. Peki Bu Kararın Sektöre Etkisi Ne Olacak? Rekabet Kurumu'nun bu kararı, Türkiye otomotiv sektöründe önemli tartışmalara neden oldu. Bazı uzmanlar, bu kararın sektördeki rekabetin azalmasına yol açabileceğini savunurken, diğerleri ise TOFAŞ'ın bağımsızlığını korumasının sektör için daha sağlıklı olacağını düşünüyor. |
Bildirim