Şimdi Ara

Su kaynatma problemi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir (3 Mobil) - 4 Masaüstü3 Mobil
5 sn
48
Cevap
3
Favori
204.442
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: madmax82

    cevap yazan herkese teşekkürler.
    ben de sizlere cevabımı yazayım:
    1- arabam '90 model skoda favorit 136L
    2- arabanın fanı çalışıyor, fan hem otomatik olarak çalışıyor, hem yeterli olmadığı durumlarda direk fan düğmesi yaptırdığım için ona basarak da çalıştırıyorum. her iki durumda da fan çalışıyor.
    3- fan çalışsa bile arabanın harareti düşmüyor. hatta arabayı kenara çekip motoru rölantide de çalıştırdım, düşmedi; motoru stop da ettim düşmedi.
    4- aradan 15-20dk geçtikten sonra tekrar yola çıkıyorum ve hararet yine orta seviyenin üstüne, hatta kırmızı çizginin oraya çıkıyor.
    5- sonuç olarak aklıma gelen herşeyi denedim. ustaya da götürdüm. termostat ve fan müşirinin çalıştığını söyledi. hatta gaza basarak arabaya hararet yaptırdı ve fan çalıştı. ama ordan çıktıktan sonra yine aynı şeyler oldu.
    6- araba sıkışık trafikte değil tem'de sabit hızda bile aynı şeyi yaptı.
    7- şimdi bu dediklerimden sonra önerisi olan???

    Alıntıları Göster
    eğer suda bir azalma yoksa,

    heralde vantilatör kayışını da kontrol etmiştir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre.

    eğer suda bir azalma yoksa,

    heralde vantilatör kayışını da kontrol etmiştir?

    Alıntıları Göster
    sorun devri daim pompası olabilir. yarın ustaya sorarım aklıma da başka bi şey gelmiyor zaten.
    bu arada kaloriferi açtığım zaman içeri buz gibi hava veriyor ve motora da pek faydası olmadı (denedim).

    edit: bugün radyatörümü de değiştirdim. "0" radyatör taktırdım sorun belki ondandır diye düşünmüştüm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi madmax82 -- 12 Nisan 2006; 1:12:48 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: madmax82

    cevap yazan herkese teşekkürler.
    ben de sizlere cevabımı yazayım:
    1- arabam '90 model skoda favorit 136L
    2- arabanın fanı çalışıyor, fan hem otomatik olarak çalışıyor, hem yeterli olmadığı durumlarda direk fan düğmesi yaptırdığım için ona basarak da çalıştırıyorum. her iki durumda da fan çalışıyor.
    3- fan çalışsa bile arabanın harareti düşmüyor. hatta arabayı kenara çekip motoru rölantide de çalıştırdım, düşmedi; motoru stop da ettim düşmedi.
    4- aradan 15-20dk geçtikten sonra tekrar yola çıkıyorum ve hararet yine orta seviyenin üstüne, hatta kırmızı çizginin oraya çıkıyor.
    5- sonuç olarak aklıma gelen herşeyi denedim. ustaya da götürdüm. termostat ve fan müşirinin çalıştığını söyledi. hatta gaza basarak arabaya hararet yaptırdı ve fan çalıştı. ama ordan çıktıktan sonra yine aynı şeyler oldu.
    6- araba sıkışık trafikte değil tem'de sabit hızda bile aynı şeyi yaptı.
    7- şimdi bu dediklerimden sonra önerisi olan???

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: madmax82

    cevap yazan herkese teşekkürler.
    ben de sizlere cevabımı yazayım:
    1- arabam '90 model skoda favorit 136L
    2- arabanın fanı çalışıyor, fan hem otomatik olarak çalışıyor, hem yeterli olmadığı durumlarda direk fan düğmesi yaptırdığım için ona basarak da çalıştırıyorum. her iki durumda da fan çalışıyor.
    3- fan çalışsa bile arabanın harareti düşmüyor. hatta arabayı kenara çekip motoru rölantide de çalıştırdım, düşmedi; motoru stop da ettim düşmedi.
    4- aradan 15-20dk geçtikten sonra tekrar yola çıkıyorum ve hararet yine orta seviyenin üstüne, hatta kırmızı çizginin oraya çıkıyor.
    5- sonuç olarak aklıma gelen herşeyi denedim. ustaya da götürdüm. termostat ve fan müşirinin çalıştığını söyledi. hatta gaza basarak arabaya hararet yaptırdı ve fan çalıştı. ama ordan çıktıktan sonra yine aynı şeyler oldu.
    6- araba sıkışık trafikte değil tem'de sabit hızda bile aynı şeyi yaptı.
    7- şimdi bu dediklerimden sonra önerisi olan???


    Küçük Bi Olasılıkta Olsa Hararet İbren Bozuk Olabilir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wenon

    quote:

    Orjinalden alıntı: madmax82

    cevap yazan herkese teşekkürler.
    ben de sizlere cevabımı yazayım:
    1- arabam '90 model skoda favorit 136L
    2- arabanın fanı çalışıyor, fan hem otomatik olarak çalışıyor, hem yeterli olmadığı durumlarda direk fan düğmesi yaptırdığım için ona basarak da çalıştırıyorum. her iki durumda da fan çalışıyor.
    3- fan çalışsa bile arabanın harareti düşmüyor. hatta arabayı kenara çekip motoru rölantide de çalıştırdım, düşmedi; motoru stop da ettim düşmedi.
    4- aradan 15-20dk geçtikten sonra tekrar yola çıkıyorum ve hararet yine orta seviyenin üstüne, hatta kırmızı çizginin oraya çıkıyor.
    5- sonuç olarak aklıma gelen herşeyi denedim. ustaya da götürdüm. termostat ve fan müşirinin çalıştığını söyledi. hatta gaza basarak arabaya hararet yaptırdı ve fan çalıştı. ama ordan çıktıktan sonra yine aynı şeyler oldu.
    6- araba sıkışık trafikte değil tem'de sabit hızda bile aynı şeyi yaptı.
    7- şimdi bu dediklerimden sonra önerisi olan???


    Küçük Bi Olasılıkta Olsa Hararet İbren Bozuk Olabilir...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: wenon


    quote:

    Orjinalden alıntı: madmax82

    cevap yazan herkese teşekkürler.
    ben de sizlere cevabımı yazayım:
    1- arabam '90 model skoda favorit 136L
    2- arabanın fanı çalışıyor, fan hem otomatik olarak çalışıyor, hem yeterli olmadığı durumlarda direk fan düğmesi yaptırdığım için ona basarak da çalıştırıyorum. her iki durumda da fan çalışıyor.
    3- fan çalışsa bile arabanın harareti düşmüyor. hatta arabayı kenara çekip motoru rölantide de çalıştırdım, düşmedi; motoru stop da ettim düşmedi.
    4- aradan 15-20dk geçtikten sonra tekrar yola çıkıyorum ve hararet yine orta seviyenin üstüne, hatta kırmızı çizginin oraya çıkıyor.
    5- sonuç olarak aklıma gelen herşeyi denedim. ustaya da götürdüm. termostat ve fan müşirinin çalıştığını söyledi. hatta gaza basarak arabaya hararet yaptırdı ve fan çalıştı. ama ordan çıktıktan sonra yine aynı şeyler oldu.
    6- araba sıkışık trafikte değil tem'de sabit hızda bile aynı şeyi yaptı.
    7- şimdi bu dediklerimden sonra önerisi olan???


    Küçük Bi Olasılıkta Olsa Hararet İbren Bozuk Olabilir...


    maalesef o olasılık doğru değil. çünkü arabadan inince fokurtuları kaputu açmadan bile duyabiliyorum ve kaputu açınca motorun sıcaklığı yüzüme vuruyor. keşke sorun o olsaydı...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: madmax82

    sorun devri daim pompası olabilir. yarın ustaya sorarım aklıma da başka bi şey gelmiyor zaten.
    bu arada kaloriferi açtığım zaman içeri buz gibi hava veriyor ve motora da pek faydası olmadı (denedim).

    edit: bugün radyatörümü de değiştirdim. "0" radyatör taktırdım sorun belki ondandır diye düşünmüştüm.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: madmax82

    sorun devri daim pompası olabilir. yarın ustaya sorarım aklıma da başka bi şey gelmiyor zaten.
    bu arada kaloriferi açtığım zaman içeri buz gibi hava veriyor ve motora da pek faydası olmadı (denedim).

    edit: bugün radyatörümü de değiştirdim. "0" radyatör taktırdım sorun belki ondandır diye düşünmüştüm.


    Kaloriferi açtığın zaman buz gibi bir hava veriyorsa sorun belli olmuş demektir.Aracın hava yapmış.Havasını aldırmayı unutma ustaya.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ters İntegral

    quote:

    Orjinalden alıntı: madmax82

    Araba su kaynattığı zaman ne yapılır? bugün başıma geldi ve pek bi şey bilmediğimi fark ettim. öncelikle arabayı sağa çektim, durdum, motoru da stop ettim. motor suyu fokur fokur kaynıyordu. kapağını açtım ve sular fışkırdı. yanımda yedek su bulundurduğum için hemen su ekledim. biraz daha bekledim. fokurdama durunca yola devam ettim. ama hararet yeniden yükseldi ve yine fokurtular duymaya başladım. yine durdum vs.vs.

    sizce nerede yanlış yapıyorum. sorun radyatörde midir yoksa fan mı arızalanmıştır, yoksa fan müşiri mi arızalanmıştır. yoksa benim bilmediğim bi şeyler mi oluyor arabada.

    Burada birçok yanlış var.
    1-Benim bildiğim eğer motor su kaynatma haddine gelmişse araba kenara çekilir ve motor durdurulmaz rölantide soğuyana kadar beklenir.Yarıyı geçmiş hararetli bir arabada bunu denedim gerçekten işe yarıyor.
    2-Suyu kaynayan arabanın radyatör kapağı açılmaz.
    3-Arabanın soğutma sistemi iyice kontrol edilmeli.Bu araçta termostat,müşir,fan v.b. bir arıza var gibi.
    Arkadaşlar, neyin doğru neyin yanlış olduğu ortam şartlarına çok bağlıdır. örneğin 2004 model Toyota'sı olan adam aracı hararet yaptığında kulaktan dolma bilgilere bakıp da "hararet yapan araba rölantide çalıştırılır." diyerek motorunu kapatmazsa hapı yutar. Çünkü normal kullanım şartları altında bu araba hararet yapmaz; mutlaka hararete sebep olan bir arıza durumu vardır. O nedenle arızası olan motor hala çalıştırılmaya devam edilirse kapak contasını vs. yakar. O nedenle sağa çekip motoru kapatmak ve herşeyin soğumasını beklemek garanti bir yöntemdir.

    Eskiden Doğan-şahin vs. biraz zorladın mı veya dik bir rampa gördüğünde, hava da sıcaksa, hararet yapardı. bu durumda kenara çekip rölantide bir müddet çalıştırınca (artık zorlanmadığı için) devirdaim pompası suyu radyatörden sürekli olarak çevirdiği için hızla normal hararetine iner, yoluna kaldığın yerden devam ederdin. Ama yeni araçların soğutma sistemleri kuş serisine göre oldukça etkin, o nedenle, zorlama veya dur-kalk yaparak hararet yaptıramazsın. Hararet yapıyorsa motorda bir sıkıntı vardır ve bu sıkıntılı haliyle motoru çalıştırmaya devam etmek doğru olmaz.

    Üstelik fokur fokur su kaynatmış motor hiç bir şekilde rölatide çalıştırılmaz! Hararet durumundan farklı olarak, su kaynatmışsa çok büyük ihtimalle hava yapmıştır ve su devirdaimi sağlıklı değildir. havasının alınması, kaynatmadan dolayı eksilen suyun tamamlanması gerekir. böyle bir motoru rölantide çalıştırmaya devam edersen eline almak durumunda kalabilirsin.

    quote:

    Orjinalden alıntı: silicon


    quote:

    Orjinalden alıntı: madmax82

    Araba su kaynattığı zaman ne yapılır? bugün başıma geldi ve pek bi şey bilmediğimi fark ettim. öncelikle arabayı sağa çektim, durdum, motoru da stop ettim. motor suyu fokur fokur kaynıyordu. kapağını açtım ve sular fışkırdı. yanımda yedek su bulundurduğum için hemen su ekledim. biraz daha bekledim. fokurdama durunca yola devam ettim. ama hararet yeniden yükseldi ve yine fokurtular duymaya başladım. yine durdum vs.vs.

    sizce nerede yanlış yapıyorum. sorun radyatörde midir yoksa fan mı arızalanmıştır, yoksa fan müşiri mi arızalanmıştır. yoksa benim bilmediğim bi şeyler mi oluyor arabada.

    Burada birçok yanlış var.
    1-Benim bildiğim eğer motor su kaynatma haddine gelmişse araba kenara çekilir ve motor durdurulmaz rölantide soğuyana kadar beklenir.Yarıyı geçmiş hararetli bir arabada bunu denedim gerçekten işe yarıyor.
    2-Suyu kaynayan arabanın radyatör kapağı açılmaz.
    3-Arabanın soğutma sistemi iyice kontrol edilmeli.Bu araçta termostat,müşir,fan v.b. bir arıza var gibi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    MOTOR NEDEN SU KAYNATIR?
    1. FAN AÇMADIĞI İÇİN,
    2. SU KAÇAĞI OLDUĞU İÇİN,
    3. TERMOSTAT KAPALI KALDIĞI İÇİN,
    4. DEVİRDAİM POMPASI ARIZALIDIR.

    1. FAN NEDEN AÇMAZ?
    *FAN MÜŞİRİ ARIZALI OLABİLİR.
    *MÜŞİR SAĞLAMSA, MÜŞİRİN OLDUĞU YERE SICAK SU ULAŞAMIYOR OLABİLİR. (BUNA DA EKSİK SU SEVİYESİ, DEVİRDAİMİN BOZUK OLMASI, TERMOSTATIN KAPALI KALMASI NEDEN OLABİLİR.)
    *FAN MOTORU ARIZALI OLABİLİR.
    *FAN MOTORU VE MÜŞİR KABLOLARINDA KOPUKLUK VARDIR.
    *FAN MOTORU SİGORTASI KESİLMİŞ OLABİLİR.

    2. SU KAÇAĞI NEDEN OLUR?
    *KAPALI DEVRE ÇALIŞAN SOĞUTMA SİSTEMİ HER ZAMAN BELİRLİ BİR BASINÇ ALTINDADIR. HERHANGİ BİR HORTUMDA DELİK YA DA HORTUM BAŞLARINDAKİ KELEPÇELERDEKİ GEVŞEKLİK KAÇAĞA SEBEP OLABİLİR. BU KAÇAK SONUCUNDA SİSTEME HAVA GİRER VE DEVİRDAİM POMPASI GÖREVİNİ YAPAMAZ.

    3. TERMOSTAT NEDEN KAPALI KALIR?
    TERMOSTATIN GÖREVİ MOTORUN ÇALIŞMA SICAKLIĞINA ÇABUK ULAŞMASINI VE ÇALIŞMA SICAKLIĞINDA KALMASINI SAĞLAMAKTIR.
    *ÇALIŞMA ÖMRÜNÜ DOLDURDUĞU İÇİN YA DA ARIZALANDIĞI İÇİN GÖREV YAPAMAZ.
    BU DURUMDA RADYATÖRE SICAK SU ULAŞAMAZ. MÜŞİRE DE ULAŞAMAYACAĞI İÇİN FAN MÜŞİRİ FANI DEVREYE SOKAMAZ.

    4. DEVİRDAİM POMPASI NEDEN ÇALIŞMAZ?
    * DEVİRDAİM POMPASINI ÇALIŞTIRACAK KAYIŞIN KOPUK OLMASI,
    * SOĞUTMA SIVISI EKSİKLİĞİNDEN DOLAYI, DEVİRDAİM EDECEK SU OLMAMASI,
    * YA DA SU OLDUĞU HALDE, POMPANIN KANATÇIKLARININ KIRILMASI,
    POMPANIN GÖREVİNİ YAPAMAMA SEBEBİDİR.

    BU ARKADAŞIN ARACINDA RADYATÖRDE SICAK SU KAYNAMASI OLDUĞU İÇİN TERMOSTAT ARIZASINDAN VE DEVİRDAİM ARIZASINDAN SÖZ EDİLEMEZ.

    ARKADAŞ BAHSETMEMİŞ ANCAK, BÜYÜK İHTİMALLE DÜŞÜK SÜRATLERDE SIKIŞIK TRAFİKTE SU KAYNATMASI OLMUŞTUR. BUNUN TEK SEBEBİ FANIN ÇALIŞMAMASIDIR.

    BU ARAÇTAKİ PROBLEM,
    FAN MOTORLARI KOLAY ARIZALANMAZLAR.
    YA FAN MÜŞİRİ ARIZALIDIR.
    YA FAN MÜŞİRİ VE MOTORUYLA İLGİLİ SOKETLERDE VE KABLOLARDA BİR TEMASSIZLIK VEYA KOPUKLUK VARDIR,
    YA DA FAN MOTORU SİGORTASI KESİLMİŞTİR...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    BU ARKADAŞIN ARACINDA RADYATÖRDE SICAK SU KAYNAMASI OLDUĞU İÇİN TERMOSTAT ARIZASINDAN VE DEVİRDAİM ARIZASINDAN SÖZ EDİLEMEZ.

    ARKADAŞ BAHSETMEMİŞ ANCAK, BÜYÜK İHTİMALLE DÜŞÜK SÜRATLERDE SIKIŞIK TRAFİKTE SU KAYNATMASI OLMUŞTUR. BUNUN TEK SEBEBİ FANIN ÇALIŞMAMASIDIR.



    İşte, motor neden rölantide çalıştırılmaz; sebebi yukarıda. herhangi bir sebepten fan açmıyorsa rölantide çalıştırmakla (hava fırtınalı ve rüzgar önden vurmuyorsa) motoru soğutamazsın. işte kapak contasını ve diğerlerini asıl o zaman yakarsın. arızanın ne olduğunu bilmediğin bir hararet ve su kaynatmasında motoru rölantide çalıştırmakla büyük risk üstlenirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dedikodu

    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    BU ARKADAŞIN ARACINDA RADYATÖRDE SICAK SU KAYNAMASI OLDUĞU İÇİN TERMOSTAT ARIZASINDAN VE DEVİRDAİM ARIZASINDAN SÖZ EDİLEMEZ.

    ARKADAŞ BAHSETMEMİŞ ANCAK, BÜYÜK İHTİMALLE DÜŞÜK SÜRATLERDE SIKIŞIK TRAFİKTE SU KAYNATMASI OLMUŞTUR. BUNUN TEK SEBEBİ FANIN ÇALIŞMAMASIDIR.



    İşte, motor neden rölantide çalıştırılmaz; sebebi yukarıda. herhangi bir sebepten fan açmıyorsa rölantide çalıştırmakla (hava fırtınalı ve rüzgar önden vurmuyorsa) motoru soğutamazsın. işte kapak contasını ve diğerlerini asıl o zaman yakarsın. arızanın ne olduğunu bilmediğin bir hararet ve su kaynatmasında motoru rölantide çalıştırmakla büyük risk üstlenirsiniz.

    Alıntıları Göster
    cevap yazan herkese teşekkürler. bugün tamirciye gittim tekrardan ve silindir kapağı contasının yanmış olduğunu gördük. nedeni de sanırım termostatın zamanında açılmamasıyla oluşan hararet. çok yanmamıştı conta ama yine de hava aldığı için su kaynatıyormuş. kaloriferden de sıcak hava gelmeye başladı tamirden sonra. termostatı çıkarttık yaz boyunca takmayacağız, kışın başında takarsın dedi. şimdi hararet arabayı zorlasam bile orta çizgide oluyor en fazla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: madmax82

    cevap yazan herkese teşekkürler. bugün tamirciye gittim tekrardan ve silindir kapağı contasının yanmış olduğunu gördük. nedeni de sanırım termostatın zamanında açılmamasıyla oluşan hararet. çok yanmamıştı conta ama yine de hava aldığı için su kaynatıyormuş. kaloriferden de sıcak hava gelmeye başladı tamirden sonra. termostatı çıkarttık yaz boyunca takmayacağız, kışın başında takarsın dedi. şimdi hararet arabayı zorlasam bile orta çizgide oluyor en fazla.

    Alıntıları Göster
    şimdi son olarak arabayı çalışır vaziyette mi tutalım yoksa hemen stop mu edelim?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tanselah

    şimdi son olarak arabayı çalışır vaziyette mi tutalım yoksa hemen stop mu edelim?

    Alıntıları Göster
    ben conta yanmış bir arabayla konyadan amasyaya gittimdi.su ekleye ekleye
    gaza basıldığı sürece su devirdaim yapıyor bu nedenle su basıncı oluşmuyor
    rölantide su fışkırıyordu
    bunuda şöyle farkettimdi yokuş inerken ayağımı gazdan çekiyorum soğusun diye ama ısı gittikçe yükseliyordu.gaza basarak boşta 2000 devire çıkınca ısı düşüyordu.komik.
    contası yanmış bir araba radyatör kapağını açınca rölantide su fışkırtır.gaza basınca devirdaim ypar ve fışkırtmaz denemesi bedava




  • ateşle oynuyorsun abiiiii
  • arkadaslar ayni sorun benim arabada da var:) audi 80 2.0.arabam azda olsa su kaybediyor bugun fark ettim radyotörün boruyla birlestigi yerden cok az bi paslanma olmus saniyorumki ordan su kaciriyor.ve arabada su kaynatiyor arabayi rolantide calistirip radyotör kapagini aciyorum suyu disariya atiyor? bu normalmidir.gecen trafikte fazla kaldim hararet yapti bende durum kapagi actim hava yapmisti yavasca acip baktim ve suyu disari akitti arabadada antifiriz yok norml ve su var gerci normal su demek olmaz pasli su var yani suyun rengi öyle yag karismis gibi degil ama sanirim hep su koymaktan dolayi oluyo:) bi usta dediki jonta yanik:) digeri devirdaim bozuktur dedi:) bende hortumlardan birinin hararet yaptiginda baya bi sistigini yani sertlestigini gördüm:) bunun da nedeni jonta dediler:) simdi nedir bu bu arada cevp bölümüne biunu yazdigim icin özür cünkü tam benim konuma denkti.sizce ne olabilir su kacagindan dolayimi suyu kaynatiyor sizce,ben arabayi yeni aldim sayilir yani hic hararetli kullanmadim ve arac su andada hararet yapmiyo 90 gectigi zaman fan aciyo ve sicaklik düsüyo sadece neden suyu kaynatiyo onu ögrenmek istiyorum.saygilar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: özcan34

    arkadaslar ayni sorun benim arabada da var:) audi 80 2.0.arabam azda olsa su kaybediyor bugun fark ettim radyotörün boruyla birlestigi yerden cok az bi paslanma olmus saniyorumki ordan su kaciriyor.ve arabada su kaynatiyor arabayi rolantide calistirip radyotör kapagini aciyorum suyu disariya atiyor? bu normalmidir.gecen trafikte fazla kaldim hararet yapti bende durum kapagi actim hava yapmisti yavasca acip baktim ve suyu disari akitti arabadada antifiriz yok norml ve su var gerci normal su demek olmaz pasli su var yani suyun rengi öyle yag karismis gibi degil ama sanirim hep su koymaktan dolayi oluyo:) bi usta dediki jonta yanik:) digeri devirdaim bozuktur dedi:) bende hortumlardan birinin hararet yaptiginda baya bi sistigini yani sertlestigini gördüm:) bunun da nedeni jonta dediler:) simdi nedir bu bu arada cevp bölümüne biunu yazdigim icin özür cünkü tam benim konuma denkti.sizce ne olabilir su kacagindan dolayimi suyu kaynatiyor sizce,ben arabayi yeni aldim sayilir yani hic hararetli kullanmadim ve arac su andada hararet yapmiyo 90 gectigi zaman fan aciyo ve sicaklik düsüyo sadece neden suyu kaynatiyo onu ögrenmek istiyorum.saygilar
    beyler nerdesiniz neden bkimse yazmiyo :) demekki sadece su anda benim aracim bozuk:) bugun cok ilginc bisey oldu paylasmak istedim,arabinin suyunu degistirdim cünkü icindeki su cok pisti ve borularin icinde camur olusturmus neyse suyu bosalttim güzelce borulari degistirdim,sonra radyotor temizleyici bir madde var ayni zamanda antifiriz görevini görüyo onu koydukan sonra araba devir daim yapmamaya basladi arba 100 dereceye cikti ve icerden kaloriferi actigimda soguk hava uflemeye basladi,hatta radyotordeki suda soguktu,bunlarin olmasinin sebebi termostat diye düsündüm ve söktüm bu cok zor oldu ama basardim termostati attim ve kapattim su koydum bu seferde su kacirmaya basladi termostatin ordaki borudan su kacirmaya basladi bu termostat ayni zamanda jonta görevini görüyomus bende termostti parcaladim,neden yenisini almadin diye soran olusa iftara 20 dk vardi heryer kapaliydi:) yarinda pazar acik yer yoktor bende o sekilde takicam umarim düzelir:I sizde de düzelirmi? yorum bekliyorum ustalardan eyvallah




  • quote:

    Orijinalden alıntı: madmax82

    sorun devri daim pompası olabilir. yarın ustaya sorarım aklıma da başka bi şey gelmiyor zaten.
    bu arada kaloriferi açtığım zaman içeri buz gibi hava veriyor ve motora da pek faydası olmadı (denedim).

    edit: bugün radyatörümü de değiştirdim. "0" radyatör taktırdım sorun belki ondandır diye düşünmüştüm.

    Alıntıları Göster
    MERHABA ARKADAŞLAR.FORUMA YENİ ÜYE OLDUM.VE HERKESE HAYIRLI GÜNLER DİLİYORUM. BENİM 93 COROLLA XL'DE SU KAYNATTI. ŞU AN KULLANMIYORUM. TAVSİYELERİNİZ VEYA TAVSİYE EDECEĞİNİZ İZMİR'DE İYİBİR USTA VAR MIDIR. SELAMLAR...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CEGO74

    MERHABA ARKADAŞLAR.FORUMA YENİ ÜYE OLDUM.VE HERKESE HAYIRLI GÜNLER DİLİYORUM. BENİM 93 COROLLA XL'DE SU KAYNATTI. ŞU AN KULLANMIYORUM. TAVSİYELERİNİZ VEYA TAVSİYE EDECEĞİNİZ İZMİR'DE İYİBİR USTA VAR MIDIR. SELAMLAR...

    Alıntıları Göster
    termostattin gözü kör olsun ya.bende arabanin suyunu degisrtim temizledim falan yapmz olaydim sonra bozuldu:) termostat yapti yani kardes seninkide öyleydi gerci sen yazali 1 ay olmus ama sorun termostattaydi ve onun önününde jonta var onuda takman lazimdi yoksa su kacirmasi cok normal.simdi benim arabada termstat yok donuyorum ya araba dizelden beter oldu. simdi bir sorum var ben arabanin suyunu bosaltip termostat takicam peki sonra yani araba isinmadan motora su nasil gidicek :) komik bir osru berki ama öyle bütün suyu bosaltip termostatti taktintan sonra motora su baska yerden gidermi? yoksa yakarmiyiz jontayi :) birde neye dikkat etmem lazim onu ögrenmek istedim eyvallah simdiden sgalun iyi ve kazasiz sürüsler diliyorum herkeze...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: özcan34

    termostattin gözü kör olsun ya.bende arabanin suyunu degisrtim temizledim falan yapmz olaydim sonra bozuldu:) termostat yapti yani kardes seninkide öyleydi gerci sen yazali 1 ay olmus ama sorun termostattaydi ve onun önününde jonta var onuda takman lazimdi yoksa su kacirmasi cok normal.simdi benim arabada termstat yok donuyorum ya araba dizelden beter oldu. simdi bir sorum var ben arabanin suyunu bosaltip termostat takicam peki sonra yani araba isinmadan motora su nasil gidicek :) komik bir osru berki ama öyle bütün suyu bosaltip termostatti taktintan sonra motora su baska yerden gidermi? yoksa yakarmiyiz jontayi :) birde neye dikkat etmem lazim onu ögrenmek istedim eyvallah simdiden sgalun iyi ve kazasiz sürüsler diliyorum herkeze...

    Alıntıları Göster
    su kaynatan aracı kesinlikle stop etmeyin. kaloriferi en sıcağa alıp, hızı sonuna kadar açın. kalorifer radyatörü de soğutma yapar çünkü. araçta klima varsa klimayı açın kesinlikle. klima açık olduğu sürece klima fanı çalışır vaziyettedir. harareti anında düşürür.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: impress

    su kaynatan aracı kesinlikle stop etmeyin. kaloriferi en sıcağa alıp, hızı sonuna kadar açın. kalorifer radyatörü de soğutma yapar çünkü. araçta klima varsa klimayı açın kesinlikle. klima açık olduğu sürece klima fanı çalışır vaziyettedir. harareti anında düşürür.

    Alıntıları Göster
    radyatör tıkalıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Haketmedim

    radyatör tıkalıdır.

    Alıntıları Göster
    Eski zamanlar geldi aklıma...

    2000 model KARTAL ile Adana'dan Pozantı'ya gitmiştim, araçta 4 kişiydik, yılın şu günleriydi, hava o kadar soğuktu ki hararet ibresi yerinden oynamadı (!)

    15 yıl önce de amcam ve ailesiyle Akçatekir yaylasına gittik, FORD TAUNUS ile, araç Gülek Boğazında su kaynattı (Adana ağzıyla "hararet yaptı", amcam hemen sağa çekti, 15 dakika bekledi, cam yıkama suyu haznesini söktü, içindeki temiz suyu radyatöre boşalttı, marşa bastı, huzurlu ve mutlu bir şekilde yola devam ettik.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Eski zamanlar geldi aklıma...

    2000 model KARTAL ile Adana'dan Pozantı'ya gitmiştim, araçta 4 kişiydik, yılın şu günleriydi, hava o kadar soğuktu ki hararet ibresi yerinden oynamadı (!)

    15 yıl önce de amcam ve ailesiyle Akçatekir yaylasına gittik, FORD TAUNUS ile, araç Gülek Boğazında su kaynattı (Adana ağzıyla "hararet yaptı", amcam hemen sağa çekti, 15 dakika bekledi, cam yıkama suyu haznesini söktü, içindeki temiz suyu radyatöre boşalttı, marşa bastı, huzurlu ve mutlu bir şekilde yola devam ettik.

    Alıntıları Göster
    uno'nun radyatör fanı neden bir çalışıyor bir çalışmıyor diye boşa panik yapmışım

    sigorta kutusundaki 25 Amper bıçak sigorta 30 Amp olması gerekiyormuş ve yerinde boşluk varmış

    50 TL.ye çin malı olmasın diye almadıkta iyisi olsun diye MAKO aldık 77 TL.ye onunda sigorta yerleri gevşek çıktı
    malum piyasaki bıçaklı oto sigortaları hep çin malı ya ondan olacak

    şimdi fan çalışıyor hararette ama kısa süre.rolantide bir süre sonra tekrar devreye giriyor kısa kısa çalışıyor hararet derecesi kımızı çizgideyken daha fazla çalışmıyor Hacı Şahinlerde olduğu gibi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarin

    ben conta yanmış bir arabayla konyadan amasyaya gittimdi.su ekleye ekleye
    gaza basıldığı sürece su devirdaim yapıyor bu nedenle su basıncı oluşmuyor
    rölantide su fışkırıyordu
    bunuda şöyle farkettimdi yokuş inerken ayağımı gazdan çekiyorum soğusun diye ama ısı gittikçe yükseliyordu.gaza basarak boşta 2000 devire çıkınca ısı düşüyordu.komik.
    contası yanmış bir araba radyatör kapağını açınca rölantide su fışkırtır.gaza basınca devirdaim ypar ve fışkırtmaz denemesi bedava



    yokuş inerken ayağımı gazdan çekiyorum soğusun diye ama ısı gittikçe yükseliyordu.gaza basarak boşta 2000 devire çıkınca ısı düşüyordu.komik.

    cevap


    aracı viteste bırakıp yokuş aşağı inseniz olmazdı



    ben 120 ile giderken 5.viteste araca hiç gaz vermeden yokuş aşağı bırakıyorum 95 derece olan hararet göstergesi hızın da vermiş olduğu havayla birlikte 75 dereceye kadar düşüyor






    kaloriferi en sıcağa alıp, hızı sonuna kadar açın. kalorifer radyatörü de soğutma yapar çünkü. araçta klima varsa klimayı açın kesinlikle. klima açık olduğu sürece klima fanı çalışır vaziyettedir. harareti anında düşürür.

    cevap




    ben klimayı açıyorum hiç bir etkisini görmedim aracın kendi fanı daha çabuk soğutuyor

    aracı durdurduğumda fanın çalıştığını duyuyorum ve 5 dakika boşta aracı çalışır durumda bırakmak yerine fanın durmasını beklemek yerine aracı stop ediyorum 5 dakika fan çalışıp kendi kendine duruyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi unixslax -- 25 Temmuz 2011; 18:20:46 >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.