Şimdi Ara

Su kaynatma problemi (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
48
Cevap
3
Favori
203.910
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dedikodu

    Arkadaşlar, neyin doğru neyin yanlış olduğu ortam şartlarına çok bağlıdır. örneğin 2004 model Toyota'sı olan adam aracı hararet yaptığında kulaktan dolma bilgilere bakıp da "hararet yapan araba rölantide çalıştırılır." diyerek motorunu kapatmazsa hapı yutar. Çünkü normal kullanım şartları altında bu araba hararet yapmaz; mutlaka hararete sebep olan bir arıza durumu vardır. O nedenle arızası olan motor hala çalıştırılmaya devam edilirse kapak contasını vs. yakar. O nedenle sağa çekip motoru kapatmak ve herşeyin soğumasını beklemek garanti bir yöntemdir.

    Eskiden Doğan-şahin vs. biraz zorladın mı veya dik bir rampa gördüğünde, hava da sıcaksa, hararet yapardı. bu durumda kenara çekip rölantide bir müddet çalıştırınca (artık zorlanmadığı için) devirdaim pompası suyu radyatörden sürekli olarak çevirdiği için hızla normal hararetine iner, yoluna kaldığın yerden devam ederdin. Ama yeni araçların soğutma sistemleri kuş serisine göre oldukça etkin, o nedenle, zorlama veya dur-kalk yaparak hararet yaptıramazsın. Hararet yapıyorsa motorda bir sıkıntı vardır ve bu sıkıntılı haliyle motoru çalıştırmaya devam etmek doğru olmaz.

    Üstelik fokur fokur su kaynatmış motor hiç bir şekilde rölatide çalıştırılmaz! Hararet durumundan farklı olarak, su kaynatmışsa çok büyük ihtimalle hava yapmıştır ve su devirdaimi sağlıklı değildir. havasının alınması, kaynatmadan dolayı eksilen suyun tamamlanması gerekir. böyle bir motoru rölantide çalıştırmaya devam edersen eline almak durumunda kalabilirsin.


    Arkadaşa katılıyorum araç fokur fokur su kaynatmışsa da hala rölantide çalıştırmak çok da güvenli olmasa gerek. Sonuçta rölantide de olsa motor sıcaklık üretmeye devam edecektir. Ben tam emin olmamakla beraber motor ve kaputu açıp soğumasını bekletmekten yanayım. Biraz bekledikten sonra da fanı sıcak konuma getirip, en yüksek hızda çalıştırmanın mantıklı olacağını düşünüyorum. Tabi pencere açmayı da unutmayın. Motoru kurtaralım derken siz haşlanmayın arabanın içinde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi VSaBaH -- 9 Nisan 2012; 10:22:16 >




  • benım araçta su kaynatı hemen telefon ile interneten baktım, buradaki arkadasların önerilerini uyguladım. Yola devam ettim sagolun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2001 model e 46 bmw 3 16i aracım su kaynatıyor bı kac ustaya goturdum farklı farklı yorum lar yaptılar kımı jonta yanık dıyor kımı sılındır kapagı catlak dıyor. tam ne oldugunu bılemıyorlar kısacası aracım su kaynatınca sıcak fanı acıyorum ama sıcaklık gelmıyor termostat arızalı olabılırmı. jonta ve sılınıdr kapagından olabılırmı
  • Slm

    Araç 93 Model Lada samara
    Soğutma suyuna yağ karıştırıyor tamirciye götürdüm slindir kapağının değişmesi gerektiğini söyledi, benim de şuan durumum yok yaptiramadim yalnız haftada bir kere butun hortomuları cıkariyorum içindeki yağını temizliyorum radyatorun suyunu kaç defa değiştiriyorum sonra idareten işe gidip geliyorum, yalniz işlem bittikten sonra suyunu koyuyorum araba harareti hemen yukseliyor, su deirdaim yapmadiği için kaynatma yapiyor, acaba havasını mı almak lazım(havası nasıl alınır biri öğretse fena olmaz:)) termostat mı arızalı bilemedim yani, konuya aşına olan arkadaşların yardımlarını rica ediyorum, saygılar
  • dedikodu kullanıcısına yanıt
    Slm

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akinefe

    Slm



    A.s. Biraz hort olmuş konu??

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Slm arkadaşlar 98 model 2 motor laguna kullanıyorum aracın sorunu su kaynatma 4 km falan gittikten sonra su kaynatıyor ve her şeferinde bir yeri patlatıyor hortum su bidonu veya bidon kapagı gibi yerleri ve araç ilk su kaynattıgı zaman hareket göstergesi çok fazla çıkmamış oluyor 90 altında oluyor yani fan göreve geçmemiş oluyor su kaynattıktan sonra gösterge yükseliyor ve fan açiliyor ama fan açildıgı zaman su falan kalmamiş oluyor sorun nedir acaba bir kaç kişinin söylemesine göre conta yakmiş doğrumudur acaba yardımcı olursanız sevinirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akinefe

    Slm arkadaşlar 98 model 2 motor laguna kullanıyorum aracın sorunu su kaynatma 4 km falan gittikten sonra su kaynatıyor ve her şeferinde bir yeri patlatıyor hortum su bidonu veya bidon kapagı gibi yerleri ve araç ilk su kaynattıgı zaman hareket göstergesi çok fazla çıkmamış oluyor 90 altında oluyor yani fan göreve geçmemiş oluyor su kaynattıktan sonra gösterge yükseliyor ve fan açiliyor ama fan açildıgı zaman su falan kalmamiş oluyor sorun nedir acaba bir kaç kişinin söylemesine göre conta yakmiş doğrumudur acaba yardımcı olursanız sevinirim.







    Araç termostad açmıyor eğer sürekli öyle gezdiyseniz conta yanmış yağa su-suya yağ karışmış olabilir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.