Şimdi Ara

- Subaru LEVORG Ana Konu - (5. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
983
Cevap
41
Favori
123.899
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2007 Outback H6 3.0 aracım var. Levorg ile değiştirmeye değer mi?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben bugün teste gittim aracı, aklımda tucson vardı 1-2 gündür bu araca merak saldım normalde subaru hiç ilgimi çekmezdi. Araç dış görünüş olarak çok etkileyici bir kere, impreza sti, lancer evo havası var hatta evodan daha havalı duruyor . Neyse araç tek donanım ve baya baya dolu donanımla geliyor. Cvt şanzıman konusunda dün gece çok okudum, hissiz vs diye eksilerden bahsediliyordu. Aracın hızlanma karakteri hakikaten sürekli ivmelenme şeklinde, sabit bir motor sesi çok az artma ve azalma mevcut onun dışında araç sürekli hızlanıyor. Düz ve pürüsüz yolda konforlu ama tümsek vs de çok sert yapıda ki çok normal .Arabanın herşeyini beğendim sayılır beğenmediklerimi de es geçiyorum ufak tefek şeyler ama broadwaydan hallice direksiyonu vardı. Şimdiye kadar test ettiğim son 10 senede üretilen hiçbir aracın direksiyonu bu kadar sert olamaz. Bunun bir modu bilmemnesi yok mu çok sert değil mi bu direksiyon dedim, satışçı arkadaş gayet ciddi ve hazırlıklı bir şekilde 'spor araç kullanıyorsunuz'dedi. E bilmiş arkadaş değişken direksiyon diye bir şey var, beğenmediğin hyundai sana direksiyonu istediğin sertlikte kullanman için düğme koymuş, hızlanınca sertleşen direksiyon kavramı var demedim tabi. SIrf direksiyon sertliğinden soğdudum desem abes olur belki ama fıtığım var rahatsız etti belimi direksiyon çevrirken. Neyse araç benim hoşuma gitti, bagaj falan çok geniş, araç dolu donanımda ve kaliteli, cvt olayına çok takılmadım benim için araç hızlansın ve sorunsuz olsun yeter. Fiyat bana göre 100000 olmalı daha fazla değil, direksiyonda hakikaten bir ayar yoksa çok sert geldi. 105 deseler belki düşünürdüm de 111500 son dedi, haftaya zam gelecek üstelik araca çok talep var deyince artık 2.ellerine bakarım dedim.




  • Ah o eski direksiyonlar! Diyerek söze başlasam çok mu demode bir giriş olur ? Makyajlı e90 bmw 3 serisi bir devrin sonlandığı durak oldu benim için. Sonralarında direksiyonuna geçtiğim her otomobilde ilk umduğum şey iyi bir direksiyon oldu. Nedir iyi bir direksiyon, biraz açalım. "Elektronik destekli, serçe parmakla çevirme kıvamında pamuk gibi bir direksiyon." dese birisi çıkıp, neden olmasın doğru derim. Orta yolu bulmak isteyen bir vatandaşta çıktı, "Şehir içinde yumuşak olsun, yüksek hızda sertleşsin, her çukuru hissettirmesin ama çokta sanal olmasın" dedi, ne ala!. Birde sürüş pozisyonlarına göre sertliği değişip, o günkü keyfine göre kendin ayarladın mı, işte tamamdır. Maalesef ki olmuyor ahali, konfor modunda yumuşak olan direksiyon, spor modunda sert olsa bile; konfor modunda ne kadar sanal bir yumuşaklık varsa, spor modunda da o kadar sanal bir sertlik var. Ben gerçekten o sert, direkt, hisli, net, kütük gibi, artık tanımı her neyse benim için tanımı sürücü direksiyonu olan, sürücüyü araçla ve yolla bir bütün haline getirip güven veren direksiyonu özledim.

    Hyundai Tucson'u bir kaç gün önce test ettim. Çok fazla detaya girmeyeceğim. Özetle kalıbının arabası demek yeterli olur. Yalnız konumuzla ilgili olan kısmına değinmek istiyorum. Tucson sanırım C-SUV olarak konumlandırılıyor. Bu segmentte subaru xv dışında neredeyse tüm araçları kullandım diyebilirim. Dinamiklik ve tutuş karakteri konusunda Tucson'u Kuga'yla beraber ilk sıraya koyuyorum. Kuga'ya binmeden öncede iyi tutacağını bilerek bindim. Belki ön yargıdan dolayı iyi tutmasa bile, nispeten iyi direksiyon tepkileri ve süspansiyon karakteri beni Kuga iyi yol tutuyor diye kandırmayı başarmış olabilir. Gel gelelim Tucson'a, tesadüfen hyundai bayisine uğrayıpta test ettim. Kadrajımda böyle bir araçta olmadığı için, hiç yorumlarını falan okumamıştım. Uzun süre şirket araçlarımızdan i20, accent blue ve i30 kullandım. Bu sebeplerden ötürü Tucson'dan da dinamiklik adına bir beklentim yoktu. Neyse efendim bayiye girdim, bir danışman arkadaş ilgilendi sohbet, muhabbet, güzel inceledim falan, yine danışman arkadaşın ısrarı üzerine teste çıktık. Araca bindim, çalıştırdım ve beni o sanal direksiyon karşıladı. Zaten sürüş anlamında beklentimin düşük olduğu bir araç, üzerine birde şehir içinden çıkana kadarki beni karşılayan tekerleklerden bağımsız sanal direksiyon tuz biber oldu. Sıkı durun, bunca önyargıya rağmen, çıktık virajlı mı virajlı şehrin giriş-çıkış yoluna. Araç bildiğiniz tutuyor, gözlerimi kapatsam koca bir SUV kullandığıma inanmam mümkün değil. Gövde salınımları düşük, yana yatmaları makul. Şaşırttı beni Hyundai. Aracı beğenince, şanzımanı yokuşta denemeden olmazdı tabi. Aracın bu meziyetlerinden sonra test parkuruda uzamış oldu. Lafı fazla uzatmayacağım, 15-20 dakikalık bir testte, spor modda ve iyi tutan bir araç olmasına rağmen direksiyonuna katlanmak zor oldu. Bu aracı alacak olsam gerek kozmetik olarak gerekse sanallık olarak bu direksiyona tahammül edemeyeceğimden bir türlü parasını ödeyip satın alamazdım.

    Yukarıda sayın @mtutun nickli, Mustafa Bey, Mustafa Ağabey'in uzun uzun yazdıkları aracılığıyla fiyat-fayda-mutluluk oranının Levorg, Tucson karşılaştırmasında, Levorg lehine olduğunu düşünüyorum. Bu benim kriterlerime göre böyledir. Beklentiler değişirse, tercihte pekala değişir.

    Ekleme: Levorg takipçilerinin izniyle bir kaç fotoğrafla süsleyelim.

     - Subaru LEVORG Ana Konu -
     - Subaru LEVORG Ana Konu -
     - Subaru LEVORG Ana Konu -
     - Subaru LEVORG Ana Konu -
     - Subaru LEVORG Ana Konu -



    quote:

    Orijinalden alıntı: mtutun

    Tork konvertörü, hacim, donanım, oturma pozisyonu, dizayn ve sürüş zevki konuları sizin için önemli anladığım kadarıyla. Bu sebeple size 2015 Mazda 6 ve CX-5'e de bakmanızı tavsiye ederim.

    Bence Mazda 6, Mazda CX-5 ve Subaru Levorg, premiumlarla rekabet edebilecek düzeyde otomobiller. Özellikle 2015 modelleri...


    Beni çok iyi analiz ettiniz, değerleri tavsiyeler için ayrıca teşekkür ederim. Mazda modelleri çok hoşuma gitsede, bir SUV benim kalemim değil. Öte yandan ÖTV indirimi ile bir araç alacağım. Öyle olmasa bile, atmosferik benzinli 2.0 litre bir araç sahibi olmak içerisinde biraz aşk, birazdan delilik barındırıyor. Zaten aşkta, delilik değil mi ?

    Selamlarımla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Marmaratic -- 14 Eylül 2015; 0:49:37 >




  • 111500 son fiyat değil beyler. tüm bayileri arayın. forumda başka bir arkadaş yazmış , indirim yapan bayiler var. ankara'ya bakmayın siz.
  • Mustafa Bey,

    test sürüşü sanırım henüz yapmadınız. yaparsanız araçta ben sabit bir ses duydum. CVT sesi olduğunu tahmin ediyorum. siz de yazmışsınız zaten birçok yabancı sitede bu sesten bahsediliyor (her ne kadar az dense de).

    benim kulağımı biraz tırmaladı. sizin sürüş sonrası yorumunuzu merak ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi donniedarko -- 14 Eylül 2015; 8:58:08 >
  • Marmaratic M kullanıcısına yanıt
    Aynen doğru, Mazda'nın en büyük kaybı 2.0 litre başlangıç motorları. (Mazda 6 ve CX-5 için) Yoksa gerçekten sürüşleri çok keyifli otomobiller.

    Sizinle otomobillerden beklediklerimiz çok yakın olduğu için analiz etmek çok kolay oldu. Zaten sürekli benzer otomobillerin radarımıza girmesinden de belli. Hoş, gerçi ben boydan dolayı içlerine daha kolay sığabiliyorum. Çok sevdiğim bacanağım var, onda da boy 1.90. Kendisi için otomobil araştırmalarımız 2 yıl sürmüştü, oradan çok iyi biliyorum meseleyi. Koltuk ve direksiyon pozisyon ve ayar kapasiteleri çok önemli.

    Hyundai gerçekten son 10 yılda her jenerasyonda çıta atlayan bir marka. Ben hem ülkemizde hem de Avrupa'da imajlarını ciddi değiştirmeye başladıklarını düşünüyorum. Yine de Japonlara ve Avrupalılara mesafe halen var bence ama bir gün yakalayacaklar bu kesin görünüyor...

    Bu arada egolar kendi tercih ettiği marka ve modeli yüceltme, diğerlerini hor görme yönünde baskı yapmayınca, salt ve objektif bilgi paylaşımı ile forumlar ne kadar güzel bir yer oluyor değil mi?

    İnceleme fırsatı bulamadığım Tucson değerlendirmeniz için teşekkür ederim, zevkle okudum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: donniedarko

    Mustafa Bey,

    test sürüşü sanırım henüz yapmadınız. yaparsanız araçta ben sabit bir ses duydum. CVT sesi olduğunu tahmin ediyorum. siz de yazmışsınız zaten birçok yabancı sitede bu sesten bahsediliyor (her ne kadar az dense de).

    benim kulağımı biraz tırmaladı. sizin sürüş sonrası yorumunuzu merak ediyorum.

    Evet, CVT'nin eksi yönlerinden birisidir. Bir sıkıntı değil, teknolojinin gereği bu. Ama bu sese hassas olanlar tarafından beğenilmemesi de doğal.

    Test sürüşü yaptığımda yazımı ilerletmeye çalışacağım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 2601cuneyt

    2007 Outback H6 3.0 aracım var. Levorg ile değiştirmeye değer mi?

    Sizin kullandığınız Outback'in aynısının 2008 modelini 5 yıldan fazla kullandım. Ama sorduğunuz soruya cevap vermek çok zor, çünkü bu çok kişisel beğenilere dayanan bir konu. Verilerle bakarsak eğer;

    Sizin aracın boyu; 4,73 - Levorg 4,69
    Sizin aracın eni; 1,77 - Levorg 1,78
    Sizin aracın yüksekliği; 1.545 - Levorg 1,48 gibi...
    Sizin aracın yerden yüksekliği; 20 - Levorg 13,5

    Sizin aracın 0-100; 8,5 - Levorg 8,9
    Sizin aracın son sürat; 223 - Levorg 210
    Sizin aracın şehir içi tüketim verisi ile Levorg aynı veri yüzdesel farkı; yaklaşık %55-60.

    Şimdi böyle bakıldığında boyutlar anlamında çok farklı olmadıkları ama iç mekanda buna rağmen, özellikle arka diz mesafesinde Levorg üstünlüğü var. Bunun haricinde iç hacim, bagaj, kullanışlılık anlamında çok farklı değiller. İmaj, prestij anlamında da çok farklı değiller, çünkü kimse Outback'in 3.0 olduğunu bilmiyor.

    Performans anlamında her ne kadar veriler çok yakın olsa da Outback ara hızlanmalarda üstünlük sağlar. Ancak Levorg da insanı üzmez bu konuda. Tüketim ve vergi farkı zaten Levorg lehine. Donanım ve tasarım arasında zaten 8 sene olduğundan dolayı fark olması doğal.

    Yalnız Outback'in tartışmasız bir üstünlüğü var. Hafif arazi kullanımına uygun yerden yükseklik. Levorg ise asfalt üstü aracı...

    Buradan ortaya çıkıyor ki, eğer zaman zaman doğada gittiğiniz hobilere sahipseniz, Outback veya değiştirmek istiyorsanız Forester veya XV.

    Daha çok asfalt üstünde yol tutuş hobinizse, Levorg.

    Dizayn, araca duyulan sevgi/tutku vb. konular sübjektif olduğu için bunlara ancak siz karar verebilirsiniz. Vergi, benzin, bakım da yine kişisel bütçe ile ilgili olduğu için, bunlara da sizin adınıza yorum yapamam.

    Ancak ben olsaydım araziden çok, yol üstünü önemsediğim için, sanırım CVT'ye rağmen değişirdim...




  • Bildiğimiz gibi XV,Impreza ailesi geçenlerde makyajlandı. Japonların makyajdan sonra kasaya 2 yıl ömür biçtiğini düşünürsek, 1,5 yılı var mevcut kasanın denilebilir.

    Ancak ilginç bir şekilde Levorg ise 2014'te piyasaya sunuldu, hem de XV/Impreza iç mekanının geliştirilmiş hali ile. Yani bu aracın kasa ömrünün 2019'da dolması muhtemelken, yeni XV/Impreza'nın ise 2017'de ortaya çıkması beklenebilir...

    Peki bu aşağıdaki linkte Levorg HB adıyla tahmini çizimleri verilen araç, aslında gelecek (2017) Impreza olabilir mi? Bu sınıfta 2 araç mantıksız olacağına göre??? Biz daha SW'sine alışamamışken bir de başımıza HB mi çıkacak yoksa???






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mtutun -- 14 Eylül 2015; 14:38:01 >




  • sayın mtutun SUV veya SAV düşünen ama sedan araca alışmış bu arada 1,6 motor düşünen kişiler için çok ideal araç katılıyorum. Ben ciddi ciddi 320i ED yi satıp almayı düşündüm fakat en büyük engeller CVT ve marka algısı.
    Ne yazık ki BMW'den Subaruya geçmek bir kumar.

    Bu videoda Levorg'un içinden kısa görüntüler mevcut Sabitleme aparatını yanıma almadığım için videonun çoğunu kestim ama ani hızlanmada vites değişirmişcesine bir devir sesi geliyor CVT nin karakteri hakkında fikir verebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Badulay -- 14 Eylül 2015; 20:06:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sahsi gorusum bayraktar subaruyu biraksin artik olmuyor bu is bu adamlar ile

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Badulay B kullanıcısına yanıt
    CVT kafa karıştırıyor ama performanslı araçlarda hiç de fena değil aslında, aşağıdaki videoda araç sınıfları ve motor güçleri farklı ama CVT performansı için örnek olabilir.

    www.youtube.com/watch?v=7gGZNLDyuFE
  • Hollanda yayınlanan oto dergisinden alıntı
    Yıllardır aynı motor ve çekiş sistemi ile diğer markalardan teknolojik farklılık yaratan ve ticari kaygılardan uzak araç üretmekteler. CVT'de aynı ısrarları ile devam etmekte.
    "Subaru dünyanın en güvenilir markası olmak için ısrar etmekte."
  • 2 yıl boyunca Ford Focus CVT , 2 yıl boyunca da 2010 b8 Audi A4 multitronic CVT kullanmış biri olarak söylüyorum,

    levorg'un CVT'si olabilecek en iyi CVT. mtutun, mustafa bey'in de özellikle belirttiği gibi moduna göre %30-35i geçen gaz pedalı oranında zaten normal şanzıman gibi davranıyor.

    test etmeden ön yargılı olmayın.

    şunu da söylemeden edemicem;

    araçlarımdan biri yeni leon dsg, diğeri c 180 7gtronic+ ,

    emin olun dsg öyle piyasada söylendiği gibi mükemmel konforlu bir şanzıman değil.

    konfor açısından levorg'un cvt'sinin samimi olarak daha iyi olacağını düşünüyorum.



    < Bu mesaj 18.9.15 tarihinde kaybolan verilerden kurtarılmıştır >
  • Daha önceki görüşlerime test sürüşü görüşüm ile devam etmek isterim.

    Öncelikle şunu belirtmeliyim ki, lansman rengi olan açık mavi gerçekten çok hoşuma gitmişti ve aracın tüm detaylarını çok güzel vurgulayan bir renkti. O araç satılmış, yerine showrooma klasik füme konmuştu. Bu rengin bu aracın güzelliğini yeterince vurgulayamadığı görüşü bende hakim oldu. Ayrıca test aracı da kırmızı renkti. RX-8, CX-5 ve C180 Coupe'de hep ısrarla kırmızı tercih eden ben, bu kasada kırmızıyı favori olarak görmüyorum.

    Gelelim aracın içine yerleşmeye ve sürüşe. Koltuk oturma pozisyonu gerçekten yüksek. Bu sefer ilginç bir şey yakaladık yalnız, boy uzun olanlar koltuğu geriye ittikçe, koltuk kızaklarının arkaya doğru alçalan yapısı sebebiyle daha alçak pozisyonda oturabiliyorlar. Aynen C180 Coupe'de de benzer bir durum mevcuttu. Yani şaşırtıcı olarak 1.72 boyumla ben koltuğu an altta kullanarak oturma pozisyonunu gayet yüksek bulurken, 1.90 boyla Erce gayet iyi buldu.

    Sürüşten notlar;

    - Motor sesi düşük

    - Yol sesi kullandığım en düşük Subaru

    - Trim sesi test boyunca mevcut değildi

    - Klima iyi soğutuyor ama biraz sesli çalışıyor (şimdi kullandığım BMW araca göre)

    - Koltuk hem konforlu hem iyi tutuyor

    - Yol tutuş çok iyi

    - Direksiyon I pozisyonunda gayet normal yumuşaklıkta, S pozisyonunda sanki biraz dada sertleşip, daha iyi tepki veriyor. Genel anlamda BMW veya Mazda netliği yok, daha çok son dönemde kullandığım Mercedes C180 direksiyonunu andırdı.

    - Performans I pozisyonunda 5.000 d/d civarına kadar çok perdeleniyor. S pozisyonunda ise 1.6 motor sınıfında gayet iyi. Hiçbir durumda yetersiz hissettirmedi. Ancak 3. bir motor yönetim opsiyonuna ihtiyaç var gibi. I ve S arasında bir pozisyondan bahsediyorum. S sürekli kullanım için biraz fazla agresif. I ise biraz fazla ekonomi ile can sıkıyor. Daha önce sahibi olduğum Outback ve şimdiki BMW aracımdaki gibi en alt pozisyonun ekonomiye, en üstün üse tamamen spora odaklandığı ama ikisinin ortasında her gün kullanım için ideal bir programlama gerekiyor.

    - Süspansiyon sert ayarlı ve 45 yanak lastikler ile birlikte bu etki artıyor. Ancak Avrupa veya Japonya kalitesindeki asfaltta ilerlerken, bu asfalttaki küçük pürüzlerde veya dalgalanmalarda inanılmaz konforlu ve emniyetli hissettiriyor. Ancak Türk tipi çukur ve tümseklere gelindiğinde ise işin rengi sertliğe doğru kaçıyor. Yalnız bu sertlik 18 jantlı ve RFT lastikli 3 serisi düzeyinde, daha fazla değil. Ayrıca bu gibi çukurlarda ilginç şekilde aracın gövdesinde sertliği hissediyorsunuz ama ultra konforlu koltuk sırtınızdaki hissini çok yumuşatıyor.

    Süspansiyon çok olgun ve sessiz çalışıyor. Büyük çukurlara düşüldüğünde sert davranıyor ama gövdede veya süspansiyonda bir aşırı vurma sesi veya vibrasyon hissetmiyorsunuz.

    - CVT! Gerçekten şunu söyleyebilirim ki, Subaru'nun bu şanzıman tipinde yaptığı gelişim çok takdire şayan. Bugüne kadar kullandığım en iyi CVT şanzımanlı otomobil olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Ancak yine de sektörün en iyisi ZF üretimi tork konvertörlü kadar olmadığını ve hatta ciddi mesafe olduğunu da belirtmek gerek. Yine de ani hızlanma isteklerinde D pozisyonunda motor devrini en üstte tutmayıp, tork konvertörlü gibi kademeli davranması, motor devrindeki alçalma ve yükselmeler ile sportif his arttırılmış.

    Her zaman en iyiyi arayan bir kişiliğe sahip olarak böyle bir araçta halen çok gelişmiş bir tork konvertörlü arzu etmekle birlikte, CVT için de olmamış diyemem. Yumuşak ve ekonomik kullanımlarda klasik CVT gibi davranan şanzıman, gazlı kullanımlarda tork konvertörlü gibi davranıyor. Bu yönüyle sanki hibrid bir şanzıman havası veriyor. Klasik CVT vınlama sesi azaltılmakla birlikte üst devirler zorlandığında duyulmaya devam ediliyor. Manuele geçildiğinde direksiyondaki kulakçıklar çok iyi çalışıyor ve bir CVT için şaşırtıcı hızla vites değiştiriyor. Yine de ZF8HP değil tabi ama fena da değil doğrusu...

    - Tüketimi test etmek böyle bir sürüşte doğru olmayacağı için, o konuya hiç girmedim.

    Benim gibi bazı eksikliklere takılanlar için yetkililerden öğrendiğim notlar;

    1- Arka park sensörü serviste takılabiliyor ve multimedya ekranı ile de akuple çalışıyormuş.

    2- Henüz Subaru Levorg modelinde Harman Kardon opsiyonu sunmuyor Forester ve Outback'te sunduğu gibi. Ancak Subaru'nun kendi kampanyası ile Alpine hoparlör, sub ile yetkili servis garantisi ile uygulama yapılıyormuş. Üstelik HK'yı aratmadığını da eklediler. BMW'deki HK ayarında olmayabilir ama yeterli hale getirebilir.

    3- Eyesight halen niye yok diye eleştiriyorum ama aslında yarım eyesight var. Çünkü araçta yan aynalarda ölü nokta uyarı sistemi, şerit değiştirme yardımcısı ve arka araç tespit sistemi var. Eyesight içinden eksik kalanlar ise otomatik frenleme, adaptif CC ve şerit değiştirme assitanı. Tabi kullandığı her ikisi de 2014 model D segmenti olan BMW ve Mercedes aracında Subaru'da olanlar bile standart değilken yaptığım eleştiriler de eleştirilebilir.



    < Bu mesaj 18.9.15 tarihinde kaybolan verilerden kurtarılmıştır >




  • Evet, beklenen yorumda geldi. İnceleme için çok teşekkürler.

    Buradan sonra yazacaklarım, mustafa ağabey'in üyeliğinin PM'lere kapalı olmasından ötürüdür. Konuyla ilgili değildir, okuyacakların vaktini çalmak istemem.


    Gece 22:35 itibarıyla bir ekleme yapmak istiyorum. 1-2 saat kadardır işin matematik kısmına daldım.

    Kredi ödememde 36 ay boyunca
    c180+ mavi + led = A TL
    c200 dizel + mavi = A+325 TL

    Dizel motorun benzinliye göre ayda tasarrufu takribi 280 TL. Yılda 20.000 km yapıyorum.

    (Yani c200 dizel + mavi) için, (c180 + mavi + led) e göre 36 ay boyunca ayda fazladan 55 TL gibi bir ödeme yapacağım.

    Rakamlar ortalama olarak hesaplandı.

    Satarkende yine dizel daha yüksek fiyata satılıyor.

    Son kararım dizel motordan hoşlanmasamda, yaptığım kilometreden ötürü c200 dizel + mavi yönüne döndü. Aşağıda yazadığım kısımdaki c180 kısımları, c200 olarak okunabilir.



    Yazınızı okuduktan beri 2-3 saattir düşünüyorum. Son kararımı verdim gibi. Bütçe dahilinde bazı şeyleri görmezden gelmek gerekiyor. Zaten hayatta hiçbir zaman %100 farkındalıkla yaşanılamaz. Bazı şeyleri düşünmemek, görmemek, akla getirmemek gerekir. Gündelik hayatta görmezden gelinecek sorunlar çok daha büyük olabilirken, otomobil dünyasında neyseki daha küçük sorunlarımız var. Bir bmw alırken, hissedilmeyecek düzeyde olan direksiyon titremesini görmezden gelmek, bir renault'da tirim seslerine kulak asmamak, bir mazda da düşük güçte ve torkta motorlara aldırmamak, bir subaru'da cvt şanzımana katlanmak bunlardan bazıları. Tabi bunları yazdıktan sonraki tercihimi sizde merak etmiş olacaksınız, fazla heyecanlandırmadan c180 style + parlak mavi + led paket + gri renk iç döşeme (c200 dizel + mavi ) şeklinde karar kıldığımı, tüm kararsızlığımla söylemek isterim. Gönül isterdi ki yeni mx-5 i bekleyerek; kırmızı renk, tente tavan, arkadan itiş, %50-50 ağırlık dağılımı, full donanım, 1.5 litre atmosferik motor, manuel şanzıman ve 1.000 kg ağırlığıyla 7.000 devirde verdiği 131 beygirlik güç ile otomobil kelimesinin her harfinin tadına varalım ama maalesef ki ilerisi için olan planlarımdan ötürü tekrar iki arabaya dönmek istemiyorum.

    C180 style + parlak mavi + led paket + gri renk iç döşeme (c200 dizel + mavi ) diyorduk. Sonuç olarak yine sizin ilgi ve bilgi alanınıza giren bir modelde karar kıldım. Gözüme çarpan eksiklik arka park sensörünün olmayışı. Hoş klasikleşmiş, çarpana yakın öten MB sensörünü çokta aramayacağım. Henüz satış danışmanıyla irtibata geçmedim, muhtemelen sonradan takıyorlardır. Bunu dışarısında olmazsa olmaz bir donanım göremedim, sizin gözünüze çarpan bir şey varsa söylersiniz umarım. Style pakette karar kılmış olmam, son kur zamlarından sonra bütçemi ancak bu kadar yükseltebilmemden ötürü. Aslında ÖTV indirimi ile alacağım için, üst paketlere geçerken, paket fiyatlarında ÖTV yide ödemeyeceğimden benim için daha avantajlı olacaktı. Ama dediğim gibi bütçeyi buraya kadar çıkartabiliyorum. Avangarde için ekstra, krom süslemeler, led far, 17 jant, otomatik park sistemi var sanırım. Bunlardansa mavi renk ve led paket benim için yeterli olacaktır. Hatta led konusunda bile kararsızım, şuanki fiyatlar ile led'e son bir cm kala erişebiliyorum, bir zam daha gelirse kurdan ötürü bu sefer sıkıntı olabilir.

    Siparişi Aralık ayının son 2 haftasına denk gelecek şekilde ayarlamaya çalışacağım. 2 aralık itibariylede 5 senesi dolan Megane Sport Tourer aracı satışa çıkaracağım. Alıcı ve satıcı içinde iyi bir fiyat belirleyerek 20 gün içerisinde satabilmeyi hedefliyorum. Son olarak MB'in klasikleşmiş aralık ayı kur kampanyası olacağı konusunda ümidim var. Geçen sene 0,59'dan kullandırtmışlardı. Şuanda A serisi için 0,69 oranı veriyorlar kasko ile birlikte yapılırsa. Tabi burada Mercedesin çıkaracağı kasko bedelide önemli bir rol oynayacak. Megane'dan gelen %50 hasarsızlık indirimini yansıtabilirlerse ne ala.

    Son olarak malum evdeki hesap çarşıya uymaz. Sürprizlerede açık bir ülkeyiz. Aralık ayı gelirde araçtan vazgeçersem, kaparo iadesi olmaması söz konusu olabilir mi acaba ? Daha önce hiç sıfır km mercedes sahibi olmadım, mercedes kaparo verilen araç satıldığında kaparo iadesi yapıyor şeklinde yorumlar yapıyor. Benim seçtiğim kombinasyonda bir araç için satışı zor olabilir diye düşünüyorum. Son olarak Mercedes'te daha önce konuştuğuma göre eski araç sahipliği indirimi ve meslek indirimi var, meslek indirimi referansı için soyadı tutması şartı var. Ne yazıkki bende ikiside yok bu durumda alabileceğim indirim tescil masrafları hariç %3 sanıyorum. Pazarlık konusunda da tüyolarınız olursa çok sevinirim.

    Sizede gerçekten çok zahmet veriyorum, hakkınızı nasıl öderiz bilemiyorum. Saygılarımla.



    < Bu mesaj 18.9.15 tarihinde kaybolan verilerden kurtarılmıştır >




  • ses sistemi kalitesi (şimdiki aracım volvo ve ses sistemi çok kaliteli levorgu test etmedim ama acaba ne kadar iyidir şüphelerim var?) ve eyesight olmaması beni de frenliyor ..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NevNiyaz

    ses sistemi kalitesi (şimdiki aracım volvo ve ses sistemi çok kaliteli levorgu test etmedim ama acaba ne kadar iyidir şüphelerim var?) ve eyesight olmaması beni de frenliyor ..

    bence test edin ses sistemi gibi konular genelde kişiden kişiye değişebiliyor. Eyesight olmaması ise ayrı bir durum, 2. sınıf kullanıcı gibi hissediyor insan kendini tüm avrupa da mevcutken.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trapspeed

    quote:

    Orijinalden alıntı: NevNiyaz

    ses sistemi kalitesi (şimdiki aracım volvo ve ses sistemi çok kaliteli levorgu test etmedim ama acaba ne kadar iyidir şüphelerim var?) ve eyesight olmaması beni de frenliyor ..

    bence test edin ses sistemi gibi konular genelde kişiden kişiye değişebiliyor. Eyesight olmaması ise ayrı bir durum, 2. sınıf kullanıcı gibi hissediyor insan kendini tüm avrupa da mevcutken.

    teşekkürler aynen öyle kesinlikle katılıyorum. bugün nihayet görme şansım oldu güzelim levorgu outbacki ve foresterı. levorgu ilk önce outback sandım koyu renkli vardı ankara bayraktarda işçilik ve bagaj kapasitesi beklentimin epey üzerindeydi. yanda outbacki de görünce insan bi iç geçirmiyor değil tabi. genel olarak subatu çok iyi iş çıkarmış ama test rtme imkanım olmadı tabi. yine de takibime aldım levorgu. bakalım nasip.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bende 2 gün önce Florya Beka da aracı inceledim..Şu an sahibi olduğum Mercedes 2013 B180 aracıma göre hacim olarak hiç uzak değildi.Test için hafta içi gelmemiz istendi, testi yapamadım ama gerçekten beğendim.Her ne kadar Mercedes sahibi olsamda bir aracta asıl aradığım sportif ruh...Belli bir zaman sonra istesenizde istemesenizde çoluk cocuk sebeplerinden dolayı aracın hacmi de önemli hale geliyor..Sanırım aradığım Levorg..!!!
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.