Şimdi Ara

Suda kaldım araç pert olmadı, doğru düzgün tamir de edilmiyor:( (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
40
Cevap
0
Favori
13.759
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • bilek hizası derken ayak bileğimi el bileğimi birde onu düşünmek gerek .. ayak bileği ise eğer aracın burdu daha dein bir noktada ise motor suya batmış olabilir ama kıç kısmı suya deymiyodur mesela , hep düz zeminde düşünüyoruz biz ,
    ikinci olarak motorun hava alma deliği içerde üstten gelen suları çekemez ama suda bi dalgalanma olduysa ve dediğim gibi aracın ön kısmındaki su daha yüksekse motorun suyu çekmesi mümkün .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheJudgé -- 22 Aralık 2012; 1:15:14 >
  • Takipteyim.
  • Sorularınızdan birinin cevabı basit...

    Kaskonuz yok ve allah korusun maddi hasarlı kaza yaptınız, servis diyor ki şunlar şunlar değişmesi lazım, siz de diyorsunuz ki yok şunlar şunlar kalsın, bunlar bunları değiştirin...

    Kimin dediği uygulanır?

    Mesela bir çok parçayı değiştirdiniz ama çok da hasarlı olmasa da ufak tefek yırtıklar olan kapı fitilleri serviste korkunç pahalı, dışarıdan çıkma olarak almak istediniz, servis der mi ki yok hayır değiştirmek zorundayız?
  • Oncelikle yorumlarınız için teşekkür ederim. Araç hala serviste, gün içerisinde kardeşim uğrayıp son duruma bakacak. Gelişme olursa haberdar edeceğim.


    @pixelbs
    Güzel özetlemişsiniz üstad.

    @Intıkam91
    hemen hemen su seviyesi gosterdiğiniz şekildeydi. İki yönlü trafik vardı ve yarım yamalak hatırladığım aracın üzerine bir dalga geldiğiydi. Yanımdan geçen aracın oluşturguğu dalga camı komple yıkadı. Bunu hatırlıyorum, zaten sonrasında suyun ortasında kaldım. Servis kardeşime şunu söylemiş;aracın hava emişi aşağıya bakıyor ve o oluşan dalgadaki suyu emdiği yönünde. Buna inanıyorum çünkü ertesi gün sabahı servise gittiğimde hava filtresini ıslanmış olarak gördüm. Bu aracın nasıl bu şekilde su alabildiğine ben de inanamıyorum ama şu an yapacak bir şey yok.

    @Arif
    Doğrusunuz hocam, eksperler aynen bu mantıkla yaklaşıyor olaya.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trhxen

    Oncelikle yorumlarınız için teşekkür ederim. Araç hala serviste, gün içerisinde kardeşim uğrayıp son duruma bakacak. Gelişme olursa haberdar edeceğim.


    @pixelbs
    Güzel özetlemişsiniz üstad.

    @Intıkam91
    hemen hemen su seviyesi gosterdiğiniz şekildeydi. İki yönlü trafik vardı ve yarım yamalak hatırladığım aracın üzerine bir dalga geldiğiydi. Yanımdan geçen aracın oluşturguğu dalga camı komple yıkadı. Bunu hatırlıyorum, zaten sonrasında suyun ortasında kaldım. Servis kardeşime şunu söylemiş;aracın hava emişi aşağıya bakıyor ve o oluşan dalgadaki suyu emdiği yönünde. Buna inanıyorum çünkü ertesi gün sabahı servise gittiğimde hava filtresini ıslanmış olarak gördüm. Bu aracın nasıl bu şekilde su alabildiğine ben de inanamıyorum ama şu an yapacak bir şey yok.

    @Arif
    Doğrusunuz hocam, eksperler aynen bu mantıkla yaklaşıyor olaya.

    çok geçmiş olsun, renault sever birisi olarak 2011 model aracınızla başınıza böyle bir olay gelmesi üzücü, araçta eşiniz ve çocuğunuz varken olması daha da üzücü, çaresiz beklemişsinizdir...

    su birikintilerinden oldukça yavaş ve dikkatli geçmek gerekiyor, konuyu okuyan herkes mutlaka ders çıkarmalı

    kimse de dememiş o su orada niye birikmiş, öyle altyapının öyle belediyenin.....

    sigorta şirketiniz belediyeye dava açıp size yaptığı masrafları alabilir gibi, aslında onlar bu masrafları alabilirlerse aracınızı perte çıkarmaları daha mantıklı, nasıl olsa masrafı fazlasıyla belediyeden alacaklar

    trafik kazalarında hasar az da olsa suçlu karşı tarafsa ve sigorta şirketi farklıysa kolayca perte çıkarabiliyorlar, çünkü bedelini karşı tarafın sigortası ödüyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 22 Aralık 2012; 12:18:28 >




  • Arif Bey teşekkür ederim dilekleriniz için

    Altyapı ve belediye konusuna hiç girmeyeceğim. Yolda kaldığım yeri görseniz şaşarsınız.

    Kaskonun belediye ile uğraşacağını sanmıyorum çünkü sonrasında belediye de kasko ile uğraşacaktır.
    Bundan sonra su birikintisinden geçebileceğimi hiç sanmıyorum. Siz ne kadar dikkat de etseniz karşıdan gelen araçların oluşturduğu dalgalar zarar verebiliyor işte.

    Ben de bir scenic sever olarak pırıl pırıl aracımın bu hale gelmesinden ötürü çok üzgünüm. İçim acıyor ama her işte bir hayır vardır diyorum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Büyük geçmiş olsun.Umarım aracınızı sapasağlam teslim alırsınız.Ben de sizin aracın makyajlı tipine sahibim.Yaşadığınız bu kötü olay benim de kulağıma küpe olacak.Bir de size naçizane bir tavsiyem olacak.Seneler önce benzer bir durumu ben de yaşamıştım.Aracımın motoruna birşey olmamıştı ama kabinin ön kısmına biraz su girmişti.Bir gün sonra yıllık yenileme için götürdüğüm meşhur bir oto bakım firması,uzun süre uğraşmasına rağmen halı altındaki izolasyon malzemesini kurutamadığından yenisi ile değiştirmişti.Siz de aracınızı alırken bir bakın isterseniz.
  • Geçmiş olsun, büyük bir talihsizlik..

    Aynı olayı bir arkadaşım 2007 Focus TDCİ ile İstanbula gittiğinde bir altgeçitte yaşadı. Aracı 1 yaşında 13.000 km'deyken almıştı. Tertemiz diye bildiği aracın hava filtresinin olduğu kısım meğer alttan aldığı darbeyle kırılmış ve yoğun yağış sonucu oluşan su birikintisinde araç birden stop etmiş. Onun olayı sadece motordaydı, aracın içine su girmemiş.
    Motor ve turbo arızası yaklaşık 5.500-6.000 TL'ye kasko kapsamında yaptırıldı.

    İnşallah sizin araç da onarımdan sonra sorunsuz bir şekilde sizi yıllarca götürür.
  • Araç suya girdiğinde,hemen sudan çıkartmanız lazımdı.Vitesi takıp,marş basmalı veya inip,itmeliydiniz.Kanaması olan bir hastaya hemen turnike uygulanırsa,kurtulma şansı,bir nevi daha da artar.

    Servisin komple piston,segman vb. parçaları değiştirmesi,gayet normal.Çalışan sıcak bir motorun,kalbine soğuk suyun gitmesi...eski düzen tutmaz,komple revizyon gerekir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xenon_06

    Araç suya girdiğinde,hemen sudan çıkartmanız lazımdı.Vitesi takıp,marş basmalı veya inip,itmeliydiniz.Kanaması olan bir hastaya hemen turnike uygulanırsa,kurtulma şansı,bir nevi daha da artar.

    Servisin komple piston,segman vb. parçaları değiştirmesi,gayet normal.Çalışan sıcak bir motorun,kalbine soğuk suyun gitmesi...eski düzen tutmaz,komple revizyon gerekir.

    Öyle birşey yok işte arkadaşım.
    hayatınızda kaç kere su emmiş motor gördünüz? Günümüz güncel motorlarında su pistona gelene (Kutu içi hava filtresi, turbo, intercooler oradan tekrar yukarı emme manifoltu) kadar zaten hava emişini tıkar ve motor havasızlıktan boğulup stop eder. Servisin işgüzarlığı olduğu konusunda hala ısrarcıyım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    Öyle birşey yok işte arkadaşım.
    hayatınızda kaç kere su emmiş motor gördünüz? Günümüz güncel motorlarında su pistona gelene (Kutu içi hava filtresi, turbo, intercooler oradan tekrar yukarı emme manifoltu) kadar zaten hava emişini tıkar ve motor havasızlıktan boğulup stop eder. Servisin işgüzarlığı olduğu konusunda hala ısrarcıyım.

    Arkadaşın dediğine göre su bilek hizasına kadar gelmiş.Bu durumda su seviyesi,motor gövdesinin yarısı civarında tekabül edebiliriz.Araç suyun içinde uzun zaman kaldığına göre,egzozdan,ön ve arka susturucudan geçip,su motora ulaşamaz mı ?

    Veya buji tırnak aralığından vs. girebilir ? Ve arkadaşın yazdığına göre araç suda iken kontağa basıp,motoru çalıştırmayı denemiş.Bu esnada motor ateşleme için hava yerine,su çekmiş,olabilir ?

    Gece gece iyi kafa patlattım Dediğiniz gibi yetkili servisler para tuzağı,hiç iş görmeye gitmediğim için net söylemler çıkaramıyorum.Servisin bilirkişi raporu ile motora su girdiğini kanıtlaması lazım,diyorum.




  • Geçmiş olsun, umarım en kısa sürede arabanızın motoru eski halinden daha iyi olur.
  • İşte maalesef kasko şirketleri bu şekilde kullancılaro mağdur ediyor çünkü istedikleri gibi atlarını yürütüyor...
    Eksper ne kadar az ödetirse o kadar iyi para alıyor şirketten, şuan eliniz kolunuz bağlı dedikleri gibi eksper ne dediyse o maalesef.. Birde servisle ortak hareket ediyorlarsa ki bu olayda bana göre direkt öyle zaten kullanıcı burada değil parayı biz kazanalım derdindeler..
    O aracın motoruda zarar gören elektronik donanımıda adam olmaz, döşemeler koku yapar... O kadara taahüt veren firmalar kaza olunca bir bakıyorsun seni sallamıyor kendi çıkarları için ne gerekiyorsa yapıyorlar parayı iki gün daha işletmek için türlü türlü yalanlar...

    Aslında anladıkları dilden konuşacaksın aracı alıp bir iki hafta sonra iyi bir araştırma yapıp gece ıssız bir yerde boşa alıp yada otomatikse gaz pedalına taş koyup duvara gömeceksin...
  • Kasko firmanız doğmuş zararı ( tespit ettiği oranda) karşılamakla mükellef olduğu gibi...

    gelecek süre içerisinde aynı firma ile devam etmeniz halinde yine bu zararın öngörülememiş tahmin edilememiş zararlarını da ödemelidir diye düşünüyorum..


    dolayısıyla size tavsiyem ileride yaşamanız muhtemel olan bir hukuki süreç için aracınızın zarar görmüş ve görmesi muhtemel parça ve bölgelerinin de fotoğraflarını almanızdır..(olayın nasıl olduğunu ispat için)

    Keza hasar dosyanızın da bir örneğini (hangi işlemlerin yapıldığına dair ) kasko firmanızdan talep edin ve elinizin altında bulundurun...


    Yarın umulmadık bir hasarla yahut arıza ile karşılaşmanız halinde hukuki yollara başvurmak zorunda kalabilirsiniz..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kurkcu32 -- 23 Aralık 2012; 13:38:47 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    Öyle birşey yok işte arkadaşım.
    hayatınızda kaç kere su emmiş motor gördünüz? Günümüz güncel motorlarında su pistona gelene (Kutu içi hava filtresi, turbo, intercooler oradan tekrar yukarı emme manifoltu) kadar zaten hava emişini tıkar ve motor havasızlıktan boğulup stop eder. Servisin işgüzarlığı olduğu konusunda hala ısrarcıyım.

    hocam , bir arkadaşın peugeot 306 sı motora su almıştı ,olay aynen yukarda bahsedilen gibi olmuş .
    bundan önce bir 106 geçmiş su birikintisinden ,106 geçince 306 hayli geçer diyerek bu da dalmış suya
    ne var ki karşıdan gelen kamyon dalga oluşturunca ,olanlar olmuş ,
    motor su emmiş , ikinci piston kolu ikibüklüm olmuştu ,
    kasko hasarın tamamını karşılamadı . bir miktar da bu arkadaş ödemişti
    döşemeler komple sökülüp kurutulmustu , motor ise 1 ay parça bekledi Fransadan gelecek diye .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pixelbs

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    Öyle birşey yok işte arkadaşım.
    hayatınızda kaç kere su emmiş motor gördünüz? Günümüz güncel motorlarında su pistona gelene (Kutu içi hava filtresi, turbo, intercooler oradan tekrar yukarı emme manifoltu) kadar zaten hava emişini tıkar ve motor havasızlıktan boğulup stop eder. Servisin işgüzarlığı olduğu konusunda hala ısrarcıyım.

    hocam , bir arkadaşın peugeot 306 sı motora su almıştı ,olay aynen yukarda bahsedilen gibi olmuş .
    bundan önce bir 106 geçmiş su birikintisinden ,106 geçince 306 hayli geçer diyerek bu da dalmış suya
    ne var ki karşıdan gelen kamyon dalga oluşturunca ,olanlar olmuş ,
    motor su emmiş , ikinci piston kolu ikibüklüm olmuştu ,
    kasko hasarın tamamını karşılamadı . bir miktar da bu arkadaş ödemişti
    döşemeler komple sökülüp kurutulmustu , motor ise 1 ay parça bekledi Fransadan gelecek diye .

    Günümüz araçları dedim fark ettiyseniz. Bende yukarıda anlattım servise gelen araçların içinde piston kolu eğen oldu diye.
    Konuda bahsi geçen Araç turbo dizeldi galiba.




  • konuyu hortlatacağım gerçi ama ,

    dizel araçlarda da durum aynı mıdır ? Yani hava filtresinden su girerse motoru arızalanır mı ?

    Ben dün İzmir'de son anda fark ettiğim epeyce su birikintisine girdim. araç teklemeye başladı fakat stop etmeden hemen önce birikintiden çıktım. bir süre rolantide kaldım, boşta hafif gaza bastığımda devir titreyerek yükselip rolanti devrinin altına düşüyordu ve tekrar topluyordu . araç hiç stop etmedi , egzozdan epey beyaz duman attı. Sonra yola devam ettim , bir süre sonra tekleme durumu ortadan kalktı yola devam ettim.

    Tahminimce egzozdan giren su aracın boğulmasına neden olmuş olabilir. Sonrasında egzozdaki suyu atınca araç kendine geldi tekrar. Beyaz dumanın ise sıcak egzoz ile suyun temasından dolayı meydana gelen buharlaşma olduğunu düşünüyorum .

    Bu sabah tekrar çalıştırdım ve sorunsuz bir şekilde yola devam ettim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ridleyscott

    konuyu hortlatacağım gerçi ama ,

    dizel araçlarda da durum aynı mıdır ? Yani hava filtresinden su girerse motoru arızalanır mı ?

    Ben dün İzmir'de son anda fark ettiğim epeyce su birikintisine girdim. araç teklemeye başladı fakat stop etmeden hemen önce birikintiden çıktım. bir süre rolantide kaldım, boşta hafif gaza bastığımda devir titreyerek yükselip rolanti devrinin altına düşüyordu ve tekrar topluyordu . araç hiç stop etmedi , egzozdan epey beyaz duman attı. Sonra yola devam ettim , bir süre sonra tekleme durumu ortadan kalktı yola devam ettim.

    Tahminimce egzozdan giren su aracın boğulmasına neden olmuş olabilir. Sonrasında egzozdaki suyu atınca araç kendine geldi tekrar. Beyaz dumanın ise sıcak egzoz ile suyun temasından dolayı meydana gelen buharlaşma olduğunu düşünüyorum .

    Bu sabah tekrar çalıştırdım ve sorunsuz bir şekilde yola devam ettim.

    sizinki egzozdan bu arada su birinkitisine yüksek devir düşük hız ile girmek gerekiyor ben aşırı yağış görünce arabayı evde bırakıyorum en rahatı o oluyor ama çareniz yoksa mantığı bu.




  • Hava giriş ağzı tampon hizasında dolayısıyla bir dalga geldiğinde suyu emebilmesi normal. Ön cama kadar su dalgası gelmiş. Motor yanma odası sıcak, bir anda soğuk suyla temas edince ani soğumadan çatlama ,kırılma da meydana gelebilir. Geçmiş olsun.
  • Eksperin ağzına bakılıyor malesef , tüketici mahkemesini denemenizi tavsiye ederim
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.