Aracım ile su birikintisinden geçerken karşıdan gelen aracın oluşturduğu dalgadan meydana geldiğini düşündüğüm bir sebeple motoruna su aldı ve stop etti. Suyun ortasında araç ile kaldım ve suyun derinliği nedeni ile kapıları açmadan bir süre suda beklemek zorunda kaldım. Bu sırada kardeşime telefon ederek yardımcı olması için çağırdım. Arabada eşim ve ufaklık olduğu için de arabadan çıkmak istemedim. Ancak aracım bir süre sonra kapılardan su almaya başladı. Ben de bu durumda mecburen araçtan çıktım ve aracı ittirerek sudan çıkarmak durumunda kaldım. Aslında su seviyesi ilk girdiğimde çok yüksek değildi ama sonradan suyun birikmesi nedeni ile araç içerisini bilek hizasında dolduracak kadar yükselmişti. Aracım 2011 model Grand Scenic.
Hafta sonu ziyareti için İsanbul'dan İzmir'e gittiğimizde başımıza gelen bu olay sırasında ne yapacağımı şaşırdım ve Renault yol yardımı arayarak aracı nereye çekebileceğimi sordum. Sağolsunlar telefonda yardımcı oldular ve yine tanıdık vasıtası ile İzmir'deki bir yetkile servisi aracı bıraktım ve ertesi gün İstanbul' a geri döndüm.
Ben aracın pert olma ihtimalini düşünürken aracım ile ilgili pek çok onarımın istediğim ve gerektiği şekilde yapılmadığını görüyorum. Aracım 10 gündür İzmir'de ve sadece motor üzerindeki bazı parçalar değiştiriliyor. (segman, ana yatak kol, marş motoru, turbo ve bir iki parça)
Ben aracı bırakırken aracın döşemesinin ve döşeme altındaki elektrik hattının da değiştirilip değiştirilmeyeceği konusunda servisle görüştüm ve değiştirileceğini söylediler. Ancak şimdi görüyorum ki ne bu konuştuklarımız ne de yazdıklarım haricinde herhangi bir parça değiştirilmiyor. Aracın neredeyse tamamında elektronik aksam var. (hız kadranı bile lcd ekran üzerinde, el freni elektronik ve bunun gibi pek çok şey elektronik) Servisle bu tip elektronik parçaların/sensörlerin neden değiştirilmediği hususunu görüştüğümde "biz onlara korozyon önleyici sprey sıktık, hiç bir problem yaşamayacaksınız" şeklinde beni tatmin etmeyen bir cevap verdiler. Dün tekrar servisle görüştüm ve dün bir kere daha sinirlerim gerildi. Araç taban döşemesi ve tesisat ta değiştirilmiyormuş. Nedenini sorduğumda ise "bunu ekspere söyledik ama kabul etmedi" şeklinde bir cevap aldım.
Benim sorum şu; burada hangi parçanın değişip değişmeyeceğini kararı veren kurum kimdir? Aracı aldığım yer ve başka Renault servisleri ile konuştuğumda değiştirmeleri lazım bu işe eksper hayır demez diyor benim servis bu kararı biz veremeyiz diyor. Şu an aracın bulunduğu servis kararı eksper veriyor diyor.
Böyle bir durumda işin aslı astarı nedir acaba? Ben aracımın bu şekilde onarılıp bana teslim edilmesini kabul etmek istemiyorum. Nihayetinde bu aracı alırken en büyük düşüncem o zamanlar doğacak olan kızım ve ailemler beraber eski aracıma göre nispeten daha güvenli ve konforlu yolculuk yapma isteğiydi. Ben şimdi bu aracın elektronik donanımına güvenerek yola çıkmak istemiyorum. Ukelalık olarak anlamayın ama elektronik mühendisiyim ve suyun bu tip kritik elektronik devrelere ilerleyen dönemde nasıl zarar verebileceği hakkında az çok bilgim var. Zaten hangi ustaya ya da servise sorsam bundan sonra arıza çıkıp çıkmayacağı şans işi diyor ki kuvvetle muhtemel başım ağrıyacak.
Yarın ekspere ulaşmaya çalışıp işin aslını öğrenmeye çalışacağım ama inanan sinirimden ve üzüntümden tadım tuzum kaçmış durumda. Beni asıl üzen nokta; yıllardır kasko öderim Allah' a şükür şimdiye kadar hasarsızlığımı bozacak hiç bir vukaatım olmadı. Şu an kaskoma ihtiyacım var ama servisin dediğine göre yoluma taş koyan da kasko firmam.
Toparlayacak olursak; 1-araca ne yapılıp yapılmayacağını servis mi belirler eksper mi? 2-Şu andan itibaren ne yapabilirim. Aracımı oradaki servisten alıp başka bir serviste onarıma devam edebilir miyim? 3-daha sonrasında bu sebepten (suya bağlı) oluşacak zararın kasko tarafından karşılanacağı söyleniyor. (Şu anki servisin iddiası ama güvenmiyorum) Doğru mudur?
Arkadaşlar kafamı toparlayamadığım için dağınık yazmış olabilirim. Buraya kadar okuduğunuz için teşekkürler, konu hakkında tecrübeli arkadaşların tavsiyelerine acil ihtiyacım var, hakkımı sonuna kadar almak istiyorum ve yanlış bir adım atmak istemiyorum.
Hepinize kazasız belasız sürüşler, iyi forumlar.
Öncelikle gecmis olsun maalsef sigorta sirketleri yada eksperler ile ilgili bu tıp durumlar yasanabiliniyor bildigim kadariyla eksper degistirme hakkinizda var extra ücret ödeyerek bunu saglayabilİrsiniz
quote:
Orijinalden alıntı: reko
Öncelikle gecmis olsun maalsef sigorta sirketleri yada eksperler ile ilgili bu tıp durumlar yasanabiliniyor bildigim kadariyla eksper degistirme hakkinizda var extra ücret ödeyerek bunu saglayabilİrsiniz
kaput yok muydu? su nasıl kaputun içinden motora giriyor anlamadım.
quote:
Orijinalden alıntı: Michael Wittmann
kaput yok muydu? su nasıl kaputun içinden motora giriyor anlamadım.
Alıntıları Göster
bilek hizasına kadar içine su almış bir arabanın pert raporu alması gerekmez mi?
quote:
Orijinalden alıntı: trhxen
Herkese merhaba,
Aracım ile su birikintisinden geçerken karşıdan gelen aracın oluşturduğu dalgadan meydana geldiğini düşündüğüm bir sebeple motoruna su aldı ve stop etti. Suyun ortasında araç ile kaldım ve suyun derinliği nedeni ile kapıları açmadan bir süre suda beklemek zorunda kaldım. Bu sırada kardeşime telefon ederek yardımcı olması için çağırdım. Arabada eşim ve ufaklık olduğu için de arabadan çıkmak istemedim. Ancak aracım bir süre sonra kapılardan su almaya başladı. Ben de bu durumda mecburen araçtan çıktım ve aracı ittirerek sudan çıkarmak durumunda kaldım. Aslında su seviyesi ilk girdiğimde çok yüksek değildi ama sonradan suyun birikmesi nedeni ile araç içerisini bilek hizasında dolduracak kadar yükselmişti. Aracım 2011 model Grand Scenic.
Hafta sonu ziyareti için İsanbul'dan İzmir'e gittiğimizde başımıza gelen bu olay sırasında ne yapacağımı şaşırdım ve Renault yol yardımı arayarak aracı nereye çekebileceğimi sordum. Sağolsunlar telefonda yardımcı oldular ve yine tanıdık vasıtası ile İzmir'deki bir yetkile servisi aracı bıraktım ve ertesi gün İstanbul' a geri döndüm.
Ben aracın pert olma ihtimalini düşünürken aracım ile ilgili pek çok onarımın istediğim ve gerektiği şekilde yapılmadığını görüyorum. Aracım 10 gündür İzmir'de ve sadece motor üzerindeki bazı parçalar değiştiriliyor. (segman, ana yatak kol, marş motoru, turbo ve bir iki parça)
Ben aracı bırakırken aracın döşemesinin ve döşeme altındaki elektrik hattının da değiştirilip değiştirilmeyeceği konusunda servisle görüştüm ve değiştirileceğini söylediler. Ancak şimdi görüyorum ki ne bu konuştuklarımız ne de yazdıklarım haricinde herhangi bir parça değiştirilmiyor. Aracın neredeyse tamamında elektronik aksam var. (hız kadranı bile lcd ekran üzerinde, el freni elektronik ve bunun gibi pek çok şey elektronik) Servisle bu tip elektronik parçaların/sensörlerin neden değiştirilmediği hususunu görüştüğümde "biz onlara korozyon önleyici sprey sıktık, hiç bir problem yaşamayacaksınız" şeklinde beni tatmin etmeyen bir cevap verdiler. Dün tekrar servisle görüştüm ve dün bir kere daha sinirlerim gerildi. Araç taban döşemesi ve tesisat ta değiştirilmiyormuş. Nedenini sorduğumda ise "bunu ekspere söyledik ama kabul etmedi" şeklinde bir cevap aldım.
Benim sorum şu; burada hangi parçanın değişip değişmeyeceğini kararı veren kurum kimdir? Aracı aldığım yer ve başka Renault servisleri ile konuştuğumda değiştirmeleri lazım bu işe eksper hayır demez diyor benim servis bu kararı biz veremeyiz diyor. Şu an aracın bulunduğu servis kararı eksper veriyor diyor.
Böyle bir durumda işin aslı astarı nedir acaba? Ben aracımın bu şekilde onarılıp bana teslim edilmesini kabul etmek istemiyorum. Nihayetinde bu aracı alırken en büyük düşüncem o zamanlar doğacak olan kızım ve ailemler beraber eski aracıma göre nispeten daha güvenli ve konforlu yolculuk yapma isteğiydi. Ben şimdi bu aracın elektronik donanımına güvenerek yola çıkmak istemiyorum. Ukelalık olarak anlamayın ama elektronik mühendisiyim ve suyun bu tip kritik elektronik devrelere ilerleyen dönemde nasıl zarar verebileceği hakkında az çok bilgim var. Zaten hangi ustaya ya da servise sorsam bundan sonra arıza çıkıp çıkmayacağı şans işi diyor ki kuvvetle muhtemel başım ağrıyacak.
Yarın ekspere ulaşmaya çalışıp işin aslını öğrenmeye çalışacağım ama inanan sinirimden ve üzüntümden tadım tuzum kaçmış durumda. Beni asıl üzen nokta; yıllardır kasko öderim Allah' a şükür şimdiye kadar hasarsızlığımı bozacak hiç bir vukaatım olmadı. Şu an kaskoma ihtiyacım var ama servisin dediğine göre yoluma taş koyan da kasko firmam.
Toparlayacak olursak; 1-araca ne yapılıp yapılmayacağını servis mi belirler eksper mi? 2-Şu andan itibaren ne yapabilirim. Aracımı oradaki servisten alıp başka bir serviste onarıma devam edebilir miyim? 3-daha sonrasında bu sebepten (suya bağlı) oluşacak zararın kasko tarafından karşılanacağı söyleniyor. (Şu anki servisin iddiası ama güvenmiyorum) Doğru mudur?
Arkadaşlar kafamı toparlayamadığım için dağınık yazmış olabilirim. Buraya kadar okuduğunuz için teşekkürler, konu hakkında tecrübeli arkadaşların tavsiyelerine acil ihtiyacım var, hakkımı sonuna kadar almak istiyorum ve yanlış bir adım atmak istemiyorum.
Hepinize kazasız belasız sürüşler, iyi forumlar.
Çok geçmiş olsun dostum, sorularına gelirsek aracın pert olmaz ne kadar masraf çıktıki? Sorularına gelirsek; evet eksper yani kasko yaptırdığın firmanın çalışanı belirliyor. Eksperin onay vermediği bir işlemi servis yapamaz. Eksperin değiştirilmesini talep edebilirsin kasko firmandan malesef genelde eksperler sorun çıkarmazlar ama sizin olayda gerek bulmamamış demekki. Siz aracı ciddi bir yetkili servise götürdi iseniz sorun çıkmaması lazımdı. Ayrıca anladığım kadarıyla kötürdüğünüz servisin kasko firmanız ile anlaşması yok. Bu da sizin için ayrı bir olumsuzluk. Soğukkanlı olup eksperin bir an önce değiştirilmesini isteyiniz. Yeni eksper de olumsuz yanıt verirse kasko firmasını dava ediniz arabızdaki poliçeye göre en iyi şekilde aracın size teslimi gerekiyor. Burada servisin bir kusuru yok ancak genelde ciddi servislerde çalışan müdürler bu tip dangalak eksperleri ikna etmesini bilirler. Sizin serviste öyle işi bilen bir müdürün yetkilinin olmaması da ayrı bir şanssızlık.
quote:
Orijinalden alıntı: Attorney58
quote:
Orijinalden alıntı: trhxen
Herkese merhaba,
Aracım ile su birikintisinden geçerken karşıdan gelen aracın oluşturduğu dalgadan meydana geldiğini düşündüğüm bir sebeple motoruna su aldı ve stop etti. Suyun ortasında araç ile kaldım ve suyun derinliği nedeni ile kapıları açmadan bir süre suda beklemek zorunda kaldım. Bu sırada kardeşime telefon ederek yardımcı olması için çağırdım. Arabada eşim ve ufaklık olduğu için de arabadan çıkmak istemedim. Ancak aracım bir süre sonra kapılardan su almaya başladı. Ben de bu durumda mecburen araçtan çıktım ve aracı ittirerek sudan çıkarmak durumunda kaldım. Aslında su seviyesi ilk girdiğimde çok yüksek değildi ama sonradan suyun birikmesi nedeni ile araç içerisini bilek hizasında dolduracak kadar yükselmişti. Aracım 2011 model Grand Scenic.
Hafta sonu ziyareti için İsanbul'dan İzmir'e gittiğimizde başımıza gelen bu olay sırasında ne yapacağımı şaşırdım ve Renault yol yardımı arayarak aracı nereye çekebileceğimi sordum. Sağolsunlar telefonda yardımcı oldular ve yine tanıdık vasıtası ile İzmir'deki bir yetkile servisi aracı bıraktım ve ertesi gün İstanbul' a geri döndüm.
Ben aracın pert olma ihtimalini düşünürken aracım ile ilgili pek çok onarımın istediğim ve gerektiği şekilde yapılmadığını görüyorum. Aracım 10 gündür İzmir'de ve sadece motor üzerindeki bazı parçalar değiştiriliyor. (segman, ana yatak kol, marş motoru, turbo ve bir iki parça)
Ben aracı bırakırken aracın döşemesinin ve döşeme altındaki elektrik hattının da değiştirilip değiştirilmeyeceği konusunda servisle görüştüm ve değiştirileceğini söylediler. Ancak şimdi görüyorum ki ne bu konuştuklarımız ne de yazdıklarım haricinde herhangi bir parça değiştirilmiyor. Aracın neredeyse tamamında elektronik aksam var. (hız kadranı bile lcd ekran üzerinde, el freni elektronik ve bunun gibi pek çok şey elektronik) Servisle bu tip elektronik parçaların/sensörlerin neden değiştirilmediği hususunu görüştüğümde "biz onlara korozyon önleyici sprey sıktık, hiç bir problem yaşamayacaksınız" şeklinde beni tatmin etmeyen bir cevap verdiler. Dün tekrar servisle görüştüm ve dün bir kere daha sinirlerim gerildi. Araç taban döşemesi ve tesisat ta değiştirilmiyormuş. Nedenini sorduğumda ise "bunu ekspere söyledik ama kabul etmedi" şeklinde bir cevap aldım.
Benim sorum şu; burada hangi parçanın değişip değişmeyeceğini kararı veren kurum kimdir? Aracı aldığım yer ve başka Renault servisleri ile konuştuğumda değiştirmeleri lazım bu işe eksper hayır demez diyor benim servis bu kararı biz veremeyiz diyor. Şu an aracın bulunduğu servis kararı eksper veriyor diyor.
Böyle bir durumda işin aslı astarı nedir acaba? Ben aracımın bu şekilde onarılıp bana teslim edilmesini kabul etmek istemiyorum. Nihayetinde bu aracı alırken en büyük düşüncem o zamanlar doğacak olan kızım ve ailemler beraber eski aracıma göre nispeten daha güvenli ve konforlu yolculuk yapma isteğiydi. Ben şimdi bu aracın elektronik donanımına güvenerek yola çıkmak istemiyorum. Ukelalık olarak anlamayın ama elektronik mühendisiyim ve suyun bu tip kritik elektronik devrelere ilerleyen dönemde nasıl zarar verebileceği hakkında az çok bilgim var. Zaten hangi ustaya ya da servise sorsam bundan sonra arıza çıkıp çıkmayacağı şans işi diyor ki kuvvetle muhtemel başım ağrıyacak.
Yarın ekspere ulaşmaya çalışıp işin aslını öğrenmeye çalışacağım ama inanan sinirimden ve üzüntümden tadım tuzum kaçmış durumda. Beni asıl üzen nokta; yıllardır kasko öderim Allah' a şükür şimdiye kadar hasarsızlığımı bozacak hiç bir vukaatım olmadı. Şu an kaskoma ihtiyacım var ama servisin dediğine göre yoluma taş koyan da kasko firmam.
Toparlayacak olursak; 1-araca ne yapılıp yapılmayacağını servis mi belirler eksper mi? 2-Şu andan itibaren ne yapabilirim. Aracımı oradaki servisten alıp başka bir serviste onarıma devam edebilir miyim? 3-daha sonrasında bu sebepten (suya bağlı) oluşacak zararın kasko tarafından karşılanacağı söyleniyor. (Şu anki servisin iddiası ama güvenmiyorum) Doğru mudur?
Arkadaşlar kafamı toparlayamadığım için dağınık yazmış olabilirim. Buraya kadar okuduğunuz için teşekkürler, konu hakkında tecrübeli arkadaşların tavsiyelerine acil ihtiyacım var, hakkımı sonuna kadar almak istiyorum ve yanlış bir adım atmak istemiyorum.
Hepinize kazasız belasız sürüşler, iyi forumlar.
Çok geçmiş olsun dostum, sorularına gelirsek aracın pert olmaz ne kadar masraf çıktıki? Sorularına gelirsek; evet eksper yani kasko yaptırdığın firmanın çalışanı belirliyor. Eksperin onay vermediği bir işlemi servis yapamaz. Eksperin değiştirilmesini talep edebilirsin kasko firmandan malesef genelde eksperler sorun çıkarmazlar ama sizin olayda gerek bulmamamış demekki. Siz aracı ciddi bir yetkili servise götürdi iseniz sorun çıkmaması lazımdı. Ayrıca anladığım kadarıyla kötürdüğünüz servisin kasko firmanız ile anlaşması yok. Bu da sizin için ayrı bir olumsuzluk. Soğukkanlı olup eksperin bir an önce değiştirilmesini isteyiniz. Yeni eksper de olumsuz yanıt verirse kasko firmasını dava ediniz arabızdaki poliçeye göre en iyi şekilde aracın size teslimi gerekiyor. Burada servisin bir kusuru yok ancak genelde ciddi servislerde çalışan müdürler bu tip dangalak eksperleri ikna etmesini bilirler. Sizin serviste öyle işi bilen bir müdürün yetkilinin olmaması da ayrı bir şanssızlık.
araç içine bir karış su girdiyse tabandaki kablolar hariç araçta ıslanan bir elektronik devre olmamıştır. Body computer daha yüksekte yer alır. Ha taban kısmında tarafında elektronik devre varsa daha doğrusu suyla temas eden parça varsa değiştirilmelidir. Kablolarında değişmesi gerekir çünkü bazı yerlerde ek yerleri mevcuttur. buraya sızan suyun ne yapacağını benden iyi siz bilirsiniz zaten. Motor kısmındaki elekronik devre ya da sigorta kutusu, ECU gibi parçaların durumunu bilemem ancak bunlarda aracın yüksek bölümünde kalıyor.
Bence siz sıkıntıyı başka yerde arıyorsunuz. Exper falan hikaye gibi görünüyor. Tabanın 1 karış yukarısına kadar su alan aracın neden turbosu, ana kol yatağı, segmanı değişiyor? su emen motor hemen stop eder zaten. gerekli yerler temizlenip yağ değiştirildikten sonra marşa basıp devam edersiniz. babamın aracında başına bir kere geldi motor su emdi çektirip temizledik bastık marşa. servisede bir çok araç geldi su emen. gerekli temizlik yapıldıktan sonra teslim edildi. sadece bir aracın piston kolu eğrilmişti o da aracı çalıştırmak için zorladığını söyledi. o araçta da piston kolu değişti.
Bence servisin çakallığı var ortada. ana yatak, segman değiştirmek anlamsız ve saçma. Öncelikle elektronik sistemleri denetlemek gerekir. Experinizde detaylı şekilde görüşün ve aldığınız hasarı detaylıca anlatın. Servis çakallık yapma ihtimali var yazmayım buraya bazı şeyleri.
quote:
Orijinalden alıntı: Du Hast
araç içine bir karış su girdiyse tabandaki kablolar hariç araçta ıslanan bir elektronik devre olmamıştır. Body computer daha yüksekte yer alır. Ha taban kısmında tarafında elektronik devre varsa daha doğrusu suyla temas eden parça varsa değiştirilmelidir. Kablolarında değişmesi gerekir çünkü bazı yerlerde ek yerleri mevcuttur. buraya sızan suyun ne yapacağını benden iyi siz bilirsiniz zaten. Motor kısmındaki elekronik devre ya da sigorta kutusu, ECU gibi parçaların durumunu bilemem ancak bunlarda aracın yüksek bölümünde kalıyor.
Bence siz sıkıntıyı başka yerde arıyorsunuz. Exper falan hikaye gibi görünüyor. Tabanın 1 karış yukarısına kadar su alan aracın neden turbosu, ana kol yatağı, segmanı değişiyor? su emen motor hemen stop eder zaten. gerekli yerler temizlenip yağ değiştirildikten sonra marşa basıp devam edersiniz. babamın aracında başına bir kere geldi motor su emdi çektirip temizledik bastık marşa. servisede bir çok araç geldi su emen. gerekli temizlik yapıldıktan sonra teslim edildi. sadece bir aracın piston kolu eğrilmişti o da aracı çalıştırmak için zorladığını söyledi. o araçta da piston kolu değişti.
Bence servisin çakallığı var ortada. ana yatak, segman değiştirmek anlamsız ve saçma. Öncelikle elektronik sistemleri denetlemek gerekir. Experinizde detaylı şekilde görüşün ve aldığınız hasarı detaylıca anlatın. Servis çakallık yapma ihtimali var yazmayım buraya bazı şeyleri.
Alıntıları Göster
Araba bir daha dikiş tutmaz arkadaş madem araba yeni servise verip 0km ile takas edin
quote:
Orijinalden alıntı: Du Hast
araç içine bir karış su girdiyse tabandaki kablolar hariç araçta ıslanan bir elektronik devre olmamıştır. Body computer daha yüksekte yer alır. Ha taban kısmında tarafında elektronik devre varsa daha doğrusu suyla temas eden parça varsa değiştirilmelidir. Kablolarında değişmesi gerekir çünkü bazı yerlerde ek yerleri mevcuttur. buraya sızan suyun ne yapacağını benden iyi siz bilirsiniz zaten. Motor kısmındaki elekronik devre ya da sigorta kutusu, ECU gibi parçaların durumunu bilemem ancak bunlarda aracın yüksek bölümünde kalıyor.
Bence siz sıkıntıyı başka yerde arıyorsunuz. Exper falan hikaye gibi görünüyor. Tabanın 1 karış yukarısına kadar su alan aracın neden turbosu, ana kol yatağı, segmanı değişiyor? su emen motor hemen stop eder zaten. gerekli yerler temizlenip yağ değiştirildikten sonra marşa basıp devam edersiniz. babamın aracında başına bir kere geldi motor su emdi çektirip temizledik bastık marşa. servisede bir çok araç geldi su emen. gerekli temizlik yapıldıktan sonra teslim edildi. sadece bir aracın piston kolu eğrilmişti o da aracı çalıştırmak için zorladığını söyledi. o araçta da piston kolu değişti.
Bence servisin çakallığı var ortada. ana yatak, segman değiştirmek anlamsız ve saçma. Öncelikle elektronik sistemleri denetlemek gerekir. Experinizde detaylı şekilde görüşün ve aldığınız hasarı detaylıca anlatın. Servis çakallık yapma ihtimali var yazmayım buraya bazı şeyleri.
Alıntıları Göster
kasko firmasıyla görüşebildiniz mi?
Sonuç nedir?
quote:
Orijinalden alıntı: angel_f!re
kasko firmasıyla görüşebildiniz mi?
Sonuç nedir?
Alıntıları Göster
Aracın motoru niye açıldı hocam?
quote:
Orijinalden alıntı: Kerosen
Aracın motoru niye açıldı hocam?
Alıntıları Göster
araç pert bence.
quote:
Orijinalden alıntı: labidu
araç pert bence.
Alıntıları Göster
Arkadaşlar hepinize merhaba,
İlginiz ve cevaplarınız için teşekkür ederim.
Dün eksperime ulaşıp detaylıca konuştum. Kendisi her şey net bir şekilde ve çok kibar bir dille aktardı. Şu an aracın zarar görmüş motor donanımının onarıldığını motor çalışır hale getirildikten sonra tekrar test cihazına bağlanacağını ve elektronik aksamdaki problemlerin o zaman daha net bir şekilde ortaya çıkacağını söyledi. Ben ileride elektronik donanımın sorun çıkarabileceği için değiştirmesi gerekip gerekmediğini sordum. O da "bu mantıkla çalışan çalışmayan ne varsa değiştirmek gerekir ki arabayı pert etmemiz lazım direkt. Bu şekilde yapamayız, çalışan parçaları değiştiremeyiz" dedi. İleride suya bağlı herhangi bir sorun meydana geldiğinde de kaskonun bu hasarı karşılayacağını iletti.
Biraz önce aynı telefon görüşmesini bir arkadaşımın tanıdığı bir eksper ile yaptım. Büyük bir sigorta şirketinde genel müdürlükte çalışan bir abimiz. Olayı aynen anlattım ve bana yukarıdaki eksperin anlattığından farklı bir şey söylemedi. Sanırım başka bir eksperi de arasam netice değişmeyecek. Biz araç sahipleri olarak aracın her şeyinin sıfırlanmasını istiyoruz onlar da en mantıklı şekilde olayı çözmeye çalışıyorlar. Dolayısıyla bizim duygusal bir yaklaşımımız onların da mantıksal bir yaklaşımı oluyor. Bundan sonrasını bekleyip göreceğiz. Gelişmelerden sizleri haberdar edeceğim.
İletilerinizi yanıtlamam gerekirse @reko : yukarıda dediğim gibi bir başka eksper de gelse genel kanı değişmeyecek.
@Michael Wittmann : kaput var ama hava filtresinden suyu emmiş motor.
@pelstina: gerekmiyormuş maalesef. olay direkt arızalı parçaların değişiminden çıkacak fatura bedeline bağlı. onarım maliyeti kaska bedelinin %50 sinin üzerinde olması gerekiyor.
@postal58 : teşekkür ederim dostum. bir iki gündür yaptığım görüşmelerde servisin ve eksperin iyi niyetli tavırlarını gördüm. örneğin eksper turbo için temizlenip kullanılsın demiş ama servis ileride büyük sorun açar dediği için değişimi onaylamış. benzer şekilde klima motoru için servis sonradan değişim istemiş eksper onaylamış. detayına girersek onlar olayın orta noktasını bulmaya çalışıyor, biz en iyisini istiyoruz.
@du hast : kabloların değiştirilmesini tekrar rica ettim. kendisi aracı görmeye tekrar gideceğini o sırada inceleyeceğini söyledi. yalnız her iki eksper de değiştirmeye gerek yok diyor. bilemiyorum. motor konusuna gelince; arızanın cinsi ve sanırım motorun emdiği suya bağlı bir durum. elektronik sistemler de araba tamamen toplanınca tekrar test edilecek dediler.
@wehrmacht : gönül istiyor ama bu aracı kredi ile almıştım ve borcunun yarısı yeni bitti. tam 2010 sonunda çok iyi fiyata aldım. o zamanki fiyat 51 bin iken şimdi aynı araç 65 bin.
@angel_f!re : evet görüşüyorum.
@alpernbugra : su girdiği için üstadım.
@labidu : bence de öyleydi :) ama iki eksper de pert olmaz diyor.
quote:
Orijinalden alıntı: trhxen
Arkadaşlar hepinize merhaba,
İlginiz ve cevaplarınız için teşekkür ederim.
Dün eksperime ulaşıp detaylıca konuştum. Kendisi her şey net bir şekilde ve çok kibar bir dille aktardı. Şu an aracın zarar görmüş motor donanımının onarıldığını motor çalışır hale getirildikten sonra tekrar test cihazına bağlanacağını ve elektronik aksamdaki problemlerin o zaman daha net bir şekilde ortaya çıkacağını söyledi. Ben ileride elektronik donanımın sorun çıkarabileceği için değiştirmesi gerekip gerekmediğini sordum. O da "bu mantıkla çalışan çalışmayan ne varsa değiştirmek gerekir ki arabayı pert etmemiz lazım direkt. Bu şekilde yapamayız, çalışan parçaları değiştiremeyiz" dedi. İleride suya bağlı herhangi bir sorun meydana geldiğinde de kaskonun bu hasarı karşılayacağını iletti.
Biraz önce aynı telefon görüşmesini bir arkadaşımın tanıdığı bir eksper ile yaptım. Büyük bir sigorta şirketinde genel müdürlükte çalışan bir abimiz. Olayı aynen anlattım ve bana yukarıdaki eksperin anlattığından farklı bir şey söylemedi. Sanırım başka bir eksperi de arasam netice değişmeyecek. Biz araç sahipleri olarak aracın her şeyinin sıfırlanmasını istiyoruz onlar da en mantıklı şekilde olayı çözmeye çalışıyorlar. Dolayısıyla bizim duygusal bir yaklaşımımız onların da mantıksal bir yaklaşımı oluyor. Bundan sonrasını bekleyip göreceğiz. Gelişmelerden sizleri haberdar edeceğim.
İletilerinizi yanıtlamam gerekirse @reko : yukarıda dediğim gibi bir başka eksper de gelse genel kanı değişmeyecek.
@Michael Wittmann : kaput var ama hava filtresinden suyu emmiş motor.
@pelstina: gerekmiyormuş maalesef. olay direkt arızalı parçaların değişiminden çıkacak fatura bedeline bağlı. onarım maliyeti kaska bedelinin %50 sinin üzerinde olması gerekiyor.
@postal58 : teşekkür ederim dostum. bir iki gündür yaptığım görüşmelerde servisin ve eksperin iyi niyetli tavırlarını gördüm. örneğin eksper turbo için temizlenip kullanılsın demiş ama servis ileride büyük sorun açar dediği için değişimi onaylamış. benzer şekilde klima motoru için servis sonradan değişim istemiş eksper onaylamış. detayına girersek onlar olayın orta noktasını bulmaya çalışıyor, biz en iyisini istiyoruz.
@du hast : kabloların değiştirilmesini tekrar rica ettim. kendisi aracı görmeye tekrar gideceğini o sırada inceleyeceğini söyledi. yalnız her iki eksper de değiştirmeye gerek yok diyor. bilemiyorum. motor konusuna gelince; arızanın cinsi ve sanırım motorun emdiği suya bağlı bir durum. elektronik sistemler de araba tamamen toplanınca tekrar test edilecek dediler.
@wehrmacht : gönül istiyor ama bu aracı kredi ile almıştım ve borcunun yarısı yeni bitti. tam 2010 sonunda çok iyi fiyata aldım. o zamanki fiyat 51 bin iken şimdi aynı araç 65 bin.
@angel_f!re : evet görüşüyorum.
@alpernbugra : su girdiği için üstadım.
@labidu : bence de öyleydi :) ama iki eksper de pert olmaz diyor.
Alıntıları Göster
Çok geçmiş olsun. İnsanın başına gelicek kötü olaylardan 1 tanesi gelmiş başınıza . Aracınız sorunsuz olarak yapılsa bile hep aklınızda şüphe olucak. Acaba yolda giderken bir sıkıntı çıkarmı v.s .Keşke pert etselerde sizde rahatlasanız ama malesef onların insafındasınız geçmiş olsun tekrardan
quote:
Orijinalden alıntı: by_murderer17
Çok geçmiş olsun. İnsanın başına gelicek kötü olaylardan 1 tanesi gelmiş başınıza . Aracınız sorunsuz olarak yapılsa bile hep aklınızda şüphe olucak. Acaba yolda giderken bir sıkıntı çıkarmı v.s .Keşke pert etselerde sizde rahatlasanız ama malesef onların insafındasınız geçmiş olsun tekrardan
Alıntıları Göster
Du Hast' ın görüşlerine katılıyorum. O araç motora suyu nasıl aldı hala anlayamadım.
quote:
Orijinalden alıntı: Kerosen
Du Hast' ın görüşlerine katılıyorum. O araç motora suyu nasıl aldı hala anlayamadım.
Alıntıları Göster
karşıdaki araç su fırlattı diyorsunuz. kaputtan motora su girecek kadar su girmesi pek mümkün görünmedi bana. tuhaf bir durum. geçmiş olsun
quote:
Orijinalden alıntı: Atmosphere
karşıdaki araç su fırlattı diyorsunuz. kaputtan motora su girecek kadar su girmesi pek mümkün görünmedi bana. tuhaf bir durum. geçmiş olsun
Alıntıları Göster
Motora su nasıl giriyor, girse bile segman turbo ne alaka ?
quote:
Orijinalden alıntı: alpernbugra
Du Hast' ın görüşlerine katılıyorum. O araç motora suyu nasıl aldı hala anlayamadım.
resimdeki aksesuara "şnorkel" denir araç filtre hızasından suya girdiğinde motorun hava akışı esnasında su almaması için kullanılır extrem bir aksesuardır günlük otomobillerde bulunmaz
quote:
Orijinalden alıntı: AirDream
Motora su nasıl giriyor, girse bile segman turbo ne alaka ?
çok alaka , hemde çok , motor su birikintisine girince , hava filtresi girişinden su çekmiş , su filtreden turboya ulaşmış oradan da emme manifoldu yoluyla supaplara ve en son da pistonlara , pistonlar hava ve yakıt karışımı(olması gereken) yerine , suyu sıkıştırınca ,olanlar olmuş , en büyük hasarı piston kolları görüyor ,ikibüklüm olüp motoru kilitliyorlar , not : konu sahibine geçmiş olsun !
quote:
Orijinalden alıntı: pixelbs
quote:
Orijinalden alıntı: AirDream
Motora su nasıl giriyor, girse bile segman turbo ne alaka ?
çok alaka , hemde çok , motor su birikintisine girince , hava filtresi girişinden su çekmiş , su filtreden turboya ulaşmış oradan da emme manifoldu yoluyla supaplara ve en son da pistonlara , pistonlar hava ve yakıt karışımı(olması gereken) yerine , suyu sıkıştırınca ,olanlar olmuş , en büyük hasarı piston kolları görüyor ,ikibüklüm olüp motoru kilitliyorlar , not : konu sahibine geçmiş olsun !
Alıntıları Göster
öncelikle geçmiş olsun.
aracın tabanından yaklaşık 1 karış su yüksekliğinde kalmışsınız. ancak benim anlamadığım hava girişi belirttiğim kısımda değil mi? nasıl yanma odasına kadar su girebiliyor?
quote:
Orijinalden alıntı: intikam91
öncelikle geçmiş olsun.
aracın tabanından yaklaşık 1 karış su yüksekliğinde kalmışsınız. ancak benim anlamadığım hava girişi belirttiğim kısımda değil mi? nasıl yanma odasına kadar su girebiliyor?
Beni düşündüren noktada burası. Saygılar.
quote:
Orijinalden alıntı: wehrmacht
quote:
Orijinalden alıntı: alpernbugra
Du Hast' ın görüşlerine katılıyorum. O araç motora suyu nasıl aldı hala anlayamadım.
resimdeki aksesuara "şnorkel" denir araç filtre hızasından suya girdiğinde motorun hava akışı esnasında su almaması için kullanılır extrem bir aksesuardır günlük otomobillerde bulunmaz
Doğru söylüyorsunda hocam araç suya o kadar batmamış ki. Söylediğiniz durumun olması için farların hizasına kadar su gelmesi gerekir. Saygılar.