Merhaba, konuya güncelleme yapayım. Öncelikle bu problem 1-2 ay önce yoktu ve yine aynı modemi kullanıyordum, ayrıca statik IP var, kablo değişiklikleri CAT7 vs hepsini denedim. Talebim 4-5 gün devam etti, saha ekibi bu sürede telefon bile etmedi ve dolayısı ile kontrole de gelmediler. Her sabah talebimi kapattılar ama ben ısrarla talebi açık bıraktım ve hergün müşteri hizmetlerini aradım, sonunda konu nihayet önce çözüm merkezine ondan sonra da altyapı ekibine ulaştı. Problemi anlattım, problem gözükmediğini söylediler, sonra ne hikmetse 2-3 saat içinde saha ekibi evime geldi, switch, ont ve modem değişikliği (aynı modem) yaptılar, sinyal ölçtüler vs. ve problem yok dediler. Ben nperf sitesini gösterince de suçu sunuculara attılar, olabilir vs dediler ve bu şekilde de talebi kapatıp gittiler yine. Aslında bende ftp ile aynı anda birçok download başlatıp yaptığım ölçümler de var ve aynı dalgalanma orada da bariz bir şekilde görülüyor. O görüntüyü de ekliyorum. Bu görüntüyü ekibe de gösterdim ama yorum yapmadılar. :) nperf sitesinde problem sunucudan kaynaklanıyorsa aşağıdaki görüntünün de böyle olmaması gerekli. Siz de aynı şekilde çoklu indirme başlatıp görev yöneticisi ve oradan ethernet grafiğine bakabilirsiniz. Problemin varlığı bariz ve superonline bunu kabul etmemeye istekli. Güncelleme olursa yine buradan yazarım. |
Superonline dalgalı hız veriyor (FTTB) (2. sayfa)
-
-
Aslında Speedtest'te de dalgalanma var. Speedtest ortalama hızı gösterdiği için (nperf'de test bitimi yazan hız) sorun yokmuş gibi görünüyor.
Bize gelen teknik eleman da üst birimlerle telefonla konuşurken dalgalanmayı vurgulamak yerine ısrarla hız normal çok iyi değerler görünüyor dedi. Speedtest Turkcell sunucusunda 300 mbps civarı değer çıkıyor onları felan iletti. Üst birimdekiler de dalgalanmalar normal bizden kaynaklı problem görünmüyor dedi.
-
Aynen hocam. Bütün sitelerde dalgalanma var. Adamlar ısrarla çıkan sonucu gösterip iyi diyorlar.
-
Merhaba forumda yeniyim bende bu olaydan superonline ile düşman oldum maalesef. 3 Kez servis geldi adamlara ekran fotoları vs gösterdim halen normal diyor Bi tanesine patladım artık bu sefer düşük hız testinin fotosunu alıp gönderecem dedi sende şikayet kaydı aç incelesin fln dedi gittiler.
-
statik ip aldığınızda dalgalanma devam etti mi? netflix olayı ayrı, amerikan sunucularına yönlendirdiği için hız sorunu oluyor.
statik ip rağmen dalgalanma olduysa sizin yapabileceğiniz birşey yok, malesef network ekipleri hikaye, 4-5 senedir routing problemlerini çözemediler.
umarım yoğunluk, donanım arızası gibi birşeydir de çözerler ama çözmezlerse de şaşırmam.
diğer konularda, donanım eskiliği 100mbit hızlarda dert olmaz, 1g bile eski teknoloji kaldı. netflix için fast.com da detaylara bakın, büyük ihtimal amerikan sunucu bağlanıyordur. inatla netflixle beraber düzeltmiyorlar, kaç sene oldu.
tcp paket kayıpları olduğunda sadece ilgili bağlantı yavaşlar, ondan torrent'da sorun görmiyorsunuzdur.
bu arada eski yöntem bir terminal açın, sürekli google ping atın, dalgalanma olduğu anlarda paket kaybı var mı kontrol edin, o anlarda ciddi kayıplar oluyorsa ispat edebilirsiniz, ha gene de düzeltirler mi meçhul.
-
yapılabilecek herşeyi yapmışsınız, bölgesel mi acaba? zaten rezilden hallice hizmet veriyorlar bu durum bardağı taşıran damla olur...
paket kayıp kontrolu yaptınız mı?
-
Statik ip aldığımda neredeyse hiç bir değişklik olmadı diyebilirim.
Pinglerde 3ms kadar iyileşme oldu derdim, ama zaten pingdeki değişim aralığı o kadar geniş ki, bunun da farkına varmak zor.
Ben yaklaşık 3 aylık aboneyim. Başlarda 7x.xx.xx 8x.xx.xx 215.xxx ve 217.xx 'li ip alıyordum ve netflix de İtalya (Palermo) ve Almanya (Frankfurt) sunuculurına bağlanıyordum.
Yaklaşık 1 aydır 9x.xx'li ip'ler alıyorum ve fast.com'da her zaman Almanya(Frankfurt) ve Avusturya (Viyana) sunucularına bağlanıyorum artık. (aşından beri USA sunucuları bağlanmadım hiç).
Bandtwith monitör ettiğimde netflix'in router üzerinde hiç bir zaman 10mbps üzerine çıkmadığını görüyorum zaten. Orada bir tavan var ve asla geçemiyorum. (Netflix'i tv'den ya da bilgisayardan açıp, router üzerinden trafiğe bakıyorum).
Evdeki donanımı hiç değiştirmeden router'a VDSL (comnet) bağlantı yaptığımda ise hiç bir problem olmuyor. Yani aynı cihazlarla başka bir servis sağlayıcıdan hem de telefon kablosu üzerinden VDSL ile 90mbps fast sonucu alabilirken, WAN olarak superonline'a geçtiğimde hız 10-11mbps geçmiyor. (Fast'ta 20-25 oluyor ama TV'de 10mbps).
Amazon video'da sorun yok, youtube'da sorun yok hayet yüksek bandwidth kullanıyorlar.
Evde Unifi'nin wifi-6 ax acces pointi var. 900mbps kablosuz bağlantı.
Ekipler netflix geldiğinde kablosuzdan mı acaba diye şüpheleri olmasın diye, TV'yi direk olarak kablolu da bağladım sonuçlar değişmiyor.
140 daireli sitede oturuyorum muhtemelen sitenin yarısı SOL abonesi ama tabi onlar bu tip ölçümler yapmadıkları için şikayetçi değil.
Organize bir şikayet yapmak mümkün görünmüyor.
-
Paket kaybi kontrolü de yaptım, ihmal edilebilir düzeyde, yok diyebiliriz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
ekiplerin çözmesi mucize olur. ben de ilk defa duyuyorum. kısıtlama olsa diğerlerine neden olmasın.
mtu/mss clamping ayarlarınızı kontol ettiniz mi? farklı router kullandığınız için, iki bağlantı arasında geçerken belki belki belki etkilenebilir... netflix igmp kullanmıyor, port işi yok, dns farketmiyor.
(tabi superonline kendi router ile denemişsinizdir, ekip gelince mecbur, o zaman mtu vs. olamaz, altyapıları iyice kaputa gidiyor olabilir...) en azından vdsl var :)
-
hocam kendi modemleri ile (hiç bir ayarı değiştirmeden) de değişen bir şey yok maalesef.
Özellikle netflix sıkıntısını yaşayan farklı bölgelerde bir çok kullanıcı var (forumda başlıkları mevcut)
-
+
-
Aynı dertlerden muzdarip bir fiber kullanıcısıyım.Şikayetlerim genel müdürlük seviyesine kadar gitti.Hiç bir çözüm sunamadılar.En basitinden modem değişimi Huawei yerine ZTE bile yapamıyorlar.En son Linkedn üzerinden şikayetimi Superonline CEO'su Murat Erkan ile paylaştım ve beni engelledi.
Gerçekten kepazeliğin hadsizliğin son noktasını yaşadığımız bir ulkedeyiz.Bu ülkede böyle hırsız işletmeler arsızca davranışları yanlarına kar kalıyor.Bunun en büyük sebebi cahil bir toplumuz.
Son olarak burada çok bilgili ve bu konulara kafa yoran insanlar olduğunu biliyorum.Kalıcı bir çözüm adına fikir birliği ile bir sonuca varacağımızı düşünüyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Turkcell'i az çok hem seven,hem ara sıra kızan biriyim. Ama sizin hatanız var,o kadar müşteri hizmetleri,hatları boşuna mı var hocam gidip suçsuz günahsız şirketin CEO'suna yazıyorsunuz?
Onun işi size çözüm bulmak değil,şirketi yönetmek CEO'luk etmek. Sorun çözülmüyorsa da aboneliği iptal edin,BTK'ya THH'ye gidin. Sonuçta adamın şahsi/özel bir hayatı var,ne rezil yorumlar görüyorum. Adam ailesi ya da kendisinin fotoğrafını atıyor,altta 10 yorum varsa 10 yorum'da şikayet neredeyse,çok cahil bir halkımız var,helal olsun üşenmeden yapıştırıyor engeli. Siz empati yapın,suçunuz yok,günahınız yok ve bir sebepten küfür/hakaret/kötüleme yiyorsunuz. Sebep olmadığınız bir sorun yüzünden ve sadece o şirkete bağlı olduğunuz için,vallaha acıyorum bizim bu Türkiye'nin insanlarına. Hep görüyorum,şaşmaz,adam hat kullanmasını bilmez,aşım yapar,interneti sorunlu olur m.t'cisine söver,halbuki adam orda gariban çalışanın teki. Her zaman her firmanın muhattap/destek kanalları vardır,şikayetinizi oraya bildirin. Alınmayın bu arada,lafım size değil bu tür kişilere..
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Ben adama sövmedim küfür etmedim?Bu adam CEO ise yönetimden sorumlu ise ne demek suçsuz günahsız? Bu kadar kullanıcı keriz yerine koyulup yolunurken mağdur değil CEO mu mağdur?
Özel hayatın gizliliği dolayısıyla mesajları burada yayımlayamıyorum ama burada herkesin haykırdığı genel problemlerden bahsettim.Ben şikayetimi olacak tüm birimlere ilettim.MH, genel merkez, teknik sorunlar.Ayrıca adam orada gariban çalışanın teki lafına kahkaha attım, akrabası mısın bu kadar savunuyorsun çok komiksin.CEO diyoruz en üst düzey ve şirket kar payı, hissedarı diyebileceğimiz bir pozisyon.İşini layıkıyla yapan bir adam olsaydı söylediklerime kulak verip bir cevap yazar veya gerekli yerlere iletirdi.Belli ki zoruna gitti ve işine gelmedi!
-
Yalnız değilsin, aynı sorunlar var ve superonlin ile görüşmeme rağmen hiç bir sorun yok diyorlar. Bende sayfalar bile yüklenmiyor fiber birde, indirme hızım dalgalı çok sorunlu sol fiber.
11 yıllık müşteri siyim bunların, son 2 yıldır illallah ettim, az kaldı bitmesine taahhüt, bir daha yakınından geçmem bu firmanın.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sol bitmiş cidden. Birkaç gündür akşamları pinglerde yükselme, yurt dışı hızlarda düşüş var. Sorunlar düzelse bile ileride olmayacağının garantisi yok. Sansür vs. işlerine girmiyorum bile.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Dalgalı hız modemden kaynaklanabilir ben H3600 modemle yaşamadım (sıra dağ oluşması) ama genel olarak CGNat artık kaldırmıyor, sabah 7 de fast 30-35 verirken akşam 16-17 lere düşüyor. Statik alınca 40-50 arası sabitlenmişti. CGNat zaten amerikaya bağlanıyor şansa bazen avrupa ipleri geliyor.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X