3 gün önceye kadar sorunsuz olan internet hızım bir anda dalgalanmaya başladı. 100 MBPS kullanmama rağmen hız 200 gibi absürt değerlere çıkıp çıkıp tekrar iniyor. Hiç stabil kalmıyor. Bu durumu nasıl çözebilirim? Kaynak fark etmeksizin her indirme işleminde hız inip inip çıkıyor. Ayrıca bufferbloat davranışı de değişti. Dalgalanma sorunu başlamadan önce full yükte, aradaki hoplarda %4-5 civarı packet loss oluyordu ve hedef sunucu pingi 0.1 ms bile oynamıyordu. Dalgalanma başladıktan sonra full yükte iken hiçbir hopta packet loss olmuyor fakat bütün hoplarda aralıklı olarak +30-35 ms ping sıçraması oluyor. Dalgalanma sorununun genelde yalnızca multithread indirmelerde olduğu anlaşılıyor. testmy.net adresinden multi ve single thread indirme testi yaptığımda single sonucu 98 mbps, multi sonucu 67 çıkıyor. Steam gibi uygulamalar genelde multithread indirme yaptığı için bu durum hala problem. Steam indirme hızı: Fast.com testinde de hız 250 gibi saçma değerlere gelip 50'ye düşüp daha sonra in düş in düş derken 79-90 arası bir değerde duruyor. Güncelleme: Xiaomi Gigabit routerda da aynı sorun devam ediyor. Anlık hızı ölçmeye yarayan nPerf Türknet sunucusu: Frankfurt sunucusu: 10 Mart 2022: "Şu anda sitelerdeki feci yavaşlık ve ping sorunları ortadan kalktı. Dalgalanma yok. Eskiden olduğu gibi 260'lı değerlere çıkıyor fakat bu sefer 10 mbps gibi değerlere çakılmadan 85'ten rebound alıp 94-100 arası kalıyor. Umarım kalıcı bir çözümdür ve herkeste uygulanır." Sorun yeniden başlarsa güncelleyeceğim. Nperf: < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Senseight -- 21 Nisan 2022; 12:17:17 > |
Superonline dalgalı hız veriyor (FTTB)
-
-
Arkadaşım o modem SANSÜRONLİNE belası bir modemi . Benim tarifem 200mb hız testi 700mb den başlıyor 30mb ye iniyor sonra gene çıkıyor. Resmen grafik sıra dağ çizmekte. İndirme hızlarını yükselttiler sözde 8mb/sn ile 19mb/sn arası gidip geliyor bazı platformlarda 12 mb/sn civarı indirme hızı alabiliyorum. Modem değişti gene aynı modemi taktılar beceriksizler.
-
Nperf testinde bende de sıradağlar oluşuyor. Sizde sorun ne zaman başladı? Benimkine benzer bir olay yaşadınız mı? Ben modemden çok memnundum olaydan önce. Diğer modemi denemek istememin sebebi, Huawei modemde Qos olmamasıydı. Böyle olacağını bilsem dokunmazdım.
Steam'de indirme hızını sınırlayınca dalga boyu küçülüyor. Mesela 8.5 mb/sn ile sınırlayınca kullanım 55-80 arası değişiyor bu sefer. Sınırı ne kadar azaltırsam stabilite o kadar artıyor.
Diğer modemde de 95-84 arası stabil bir hız var. 10,4 mb/sn hızı hiç düşmüyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Senseight -- 26 Aralık 2021; 3:27:51 > -
Steam hızı 5mb/sn ile 15 mb/sn arasında. İndirme kısa bir süre sonra 5mb/sn ye düşüyor. Dediğiniz durumu hiç denemedim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi daywalkerrrr -- 27 Aralık 2021; 16:4:17 > -
Xiaomi mi A4 Giga routerini sipariş ettim. Onunla deneyeceğim. Sonucu yazarım.
-
Güncelleme: Xiaomi Gigabit routerda da aynı sorun devam ediyor. Fast ethernet tipli cihazlarda dalgalanma sorunu yok fakat Gigabit tiplilerde hız 100'ü ne kadar aştıysa o kadar da aşağı düşüyor.
-
Hocam ben cayma bedelsiz abonelik iptaliyle kökten kurtuldum, darısı başınıza diyeyim :) Sebep: sorunun ve müdehalenin uzun sürmesi
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi daywalkerrrr -- 31 Aralık 2021; 17:44:21 > -
Hocam benim için pingler daha önemli. Ve hız da ortalama yine 85 mbps üstünü verebiliyor. O yüzden çok rahatsız etmiyor beni. Yine de çözmeye çalışacağım.
-
Aynı sorun bende de var, modem aynı modem. 2-3 hafta öncesine kadar hiç problem yoktu sanki. İndirme 480-20 arası gönderme de 16-6 arası dalgalı aynı ilk mesajdaki gibi grafikler. 4 gündür arıza kaydı bırakıyorum, hergün geliyorlar ama çözüm yok. Network ekibinin çözmesi gerekli diyip gidiyorlar ama network ekibinin de yaptığı birşey yok, düzelen hiçbir şey yok. Çözüm bulan olursa buradan paylaşalım. -
quote:
Orijinalden alıntı: Pedimento
Aynı sorun bende de var, modem aynı modem. 2-3 hafta öncesine kadar hiç problem yoktu sanki. İndirme 480-20 arası gönderme de 16-6 arası dalgalı aynı ilk mesajdaki gibi grafikler. 4 gündür arıza kaydı bırakıyorum, hergün geliyorlar ama çözüm yok. Network ekibinin çözmesi gerekli diyip gidiyorlar ama network ekibinin de yaptığı birşey yok, düzelen hiçbir şey yok. Çözüm bulan olursa buradan paylaşalım.Bu sorunu siz de yaşıyorsanız kasıtlı yapılıyor olma ihtimali var. Çünkü farklı modemde denedim yine aynı sonucu verdi.
-
bu grafikler genelde tcp'nin paket kaybı yaşayıp yavaşlaması ve tekrar hızlanmayı denemesiyle oluşur.
taktıkları dandik kablolar siz değişiklik yaparken patlamış olabilir, iyi ethernet kablosu denemek ilk adım.
ikincisi statik ip yoksa cgnat yoğunluğundan olabilir, statik ip almayı deneyebilirsiniz.
tabi bizim bilmediğimiz bölgesel sorunlar vs de olabilir, ama sizin modem değiştirmenizle olmaz, tesadüf değilse kablo sorunu gibi gibi.
bu arada 100mbit internet için 100mbit port (ideal değil tabi ama) bufferbloat sorunu olmasa gerek, zaten smart queue managerlar çıkışları 90-92 limitliyor 100mbit için.
edit. tekrar okudum, 100 değil 1000 portlarda sorun olması gene kablo işaret ediyor, neg ettiği değeri tutturamayıp paket kaybı yaratıyor, tcp de adapte olmaya çalışıyor.
ugreen cat7 kablolar var çok iyi, amazonda 20 liraya flat 1m olan var, deneyebilrsiniz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nofearl -- 1 Ocak 2022; 18:52:21 > -
Hocam sanırım bahsettiğiniz paket kaybı traceroute testlerindeki paket kaybından farklı. Eğer tesadüf değilse yaptığım şey kablonun ucunu 360 derece döndürüp çekmek oldu. Yani RJ45'teki 8 pinden herhangi birisine giren kablo bağlantısı kopmuş olma ihtimali var mıdır? Bu kablolar kopunca internet nasıl tepki veriyor hiç bilmiyorum. Olayı yaşadıktan önce en son saat 23:30 gibi fast.com testi yapmıştım, her şey normaldi. Saat 2.30 gibi şifremi öğrenip diğer modeme kabloyu takarken dediğim olay oldu. O günden beridir (yaklaşık 10 gün) internet bu dalgalı halinde. Yarın RJ-45 pensesiyle kablonun son 30-40 cm'lik bölümünü kesip yeniden kendim çakmaya çalışacağım. Bu patlama dediğimiz olay da herhalde olduysa o bölgede olmuştur değil mi?
Bu arada hatırlatayım, FTTB kullandığım için değişmem gereken kablo epey uzun. 4.katta oturuyoruz. O yüzden RJ45'i tekrar çakmayı deneyeceğim.
Bir de önemli bir şeyi yazmayı unutmuşum. Speedtest'te " single" modu seçip test yaptığımda hiçbir sorun yok. Aynı sorunsuz halindeki gibi davranıyor. Acaba bu durum sizin anlattığınız sebebi destekliyor
mu?
Bir de ekleme yapıyorum, şu ana kadar 2 kere denk geldim. Fast.com testinde bazen sanki dalgalanmayı unutmuşçasına aşağı düşmüyor ve sabit 350-400 mbps değer veriyor. Hız 10 saniye boyunca hiç düşmüyor böyle olduğunda.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Senseight -- 1 Ocak 2022; 21:49:49 >
-
Benim bağlantım gpon, tarife 200 mbit, gigabit portlar, sabit ip, normalde 3 hafta öncesine kadar bağlantı stabildi. Kablolar kendimin aldığı kablolar, cat7 kablo alıp yeniden deneyeceğim. Bu arada şikayetim nihayet altyapı birimine gitti, muhtemelen yarın gelip aşağıdan switch leri kontrol edeceklermis, evde tekrar test yapacaklar sanırım. Müşteri hizmetlerinin dediğine göre network birimi yaptığı ilk testlerde hızın 175 mbit e sabitlendigini görmüş, onu kontrol edecekler. Buradan bilgilendiririm ilerlemeleri. -
Güncelleme: Wan kablosunun sondan yaklaşık 40 cm'lik kısmını kesip RJ-45'i yeniden çaktım. Sorun hala devam ediyor.
-
Sizde son durum nedir hocam?
-
3 gündür eve gelmeden talebimi kapatıyorlar bende otomatik aramaya konu çözümlenmedi cevabı veriyorum ve talebi açık birakiyorum, ısrarla gelmiyorlar, bende ısrarla müşteri hizmetlerini arıyorum, nereye varacak bilmiyorum. Böyle olmasının sebebi sanki bu hafta yeni cikardiklari yeni hızlar ile ilgili. 2-3 hafta öncesine kadar herşey normaldi.
Müşteri hizmetleri ve saha ekibi arasında mağdur olan biziz, problem yokmuş gibi davranmalari sinir bozucu.
Cayma bedelleri olmasa yarın iptal ederim aslinda o derece. -
GÜNCELLEME:
İlk gün teknik eleman geldi. Bilgisayardan traceroute testleri, fast.com ve speedtest.com testleri yaptı. Ben de nPerf testleri gösterdim. Daha sonra bu elemen ekiplere WAN kablosunu değişmesi için talimat verdi. WAN kablosu aynı gün değişti fakat sorun devam ediyordu. Teknik eleman beni arayıp yarın tekrar geleceğini, bu sefer altyapı ekibiyle koordineli bir çalışma yapacağını söyledi.
İkinci gün Teknik eleman tekrar geldi. Yine ilk günde olduğu gibi testler, traceroute testleri yapıp fotoğraflarını çekip birine gönderiyordu. Sorun hala devam ediyor. Bu teknik eleman aşağıdaki switch cihazına baktı, portlarda veri kaybı olmadığını merkezi arayarak doğruladı, modemi değiştirdi ama sorun devam etti. Network ekibinden birkaç kişi ile görüştü. Onlar da bizim için Speedtest'te Turkcell sunucu(hani hızları şişiren sunucular var ya onlar) önemli dedi. Diğer sunucularda yoğunluk cart curt olabilir hesabı işte biliyorsunuz olayı.
Sonuç olarak internetteki bu dalgalanma network ekibine göre sorun değilmiş. Speedtest'te Turkcell sunucusunda çıkan hız (speedtestte anlık hız gösterilmez. Ortalama hız gösterilir. O yüzden dalgalanmayı tespit etmek imkansıza yakın. Aslında o sunucuda bile dalgalanma oluyor) iyi olduğundan sıkıntı görülemedi.
Eğer sizde de dalgalanma oluyorsa, bilin ki bu normal bir durum değil. Stabil bir internet hızı almaya hakkınız var. Bu sorunu sadece ben yaşamıyorum. @daywalkerrrr , @Pedimento gibi fiber kullanan arkadaşlarımız da yaşıyor. Eminim bu sorunu yaşayıp haberdar olmayan ya da speedtest sonucunun arkasındaki olayı bilmeyen bir sürü kullanıcı vardır.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Senseight -- 6 Ocak 2022; 3:3:45 >
-
Hocam benimkini cayma bedelsiz iptal ettiler. Sebebi problemin uzun sürmesi ve halen çözülememesi. Kesinlikle süperonlinede problem var ,netspeed e geçtim. 100mbye başvurdum 60mb alıyorum aşağıdan kablo çekmem lazım. Şöyle söyleyeyim 200 mb fiber süperonlineden daha stabil ve hızlı ,hızım 60mb ne indirsem sabit full hızlı.Sayfalar direkt açılıyor. Kesinlikle bir problem var süperonlinede ve her ne hikmet farklı bölgelerde aynı şikayetler
-
kablo değiştiyse ikinci aşama statik ip almak, cgnat cihazları darboğaz oluşturuyor olabilir, yoğunluktan paket düşürüp dalgalanmaya sebep veriyor olabilir.
statik ip'de işe yaramazsa smart queue özellikli bir router denenebilir, teorik olarak hız kısıtlamak için paket düşürüyorsa ve tcp adapte olmaya çalışırken dalgalanıyorsa, biz kendimiz o hızı aşmayız, yavaşlatılmamış oluruz.
bölgesel bir sorun da olabilir ama bende en ufak dalgalanma şimdilik yok, bilgi olarak. zaten yasaklar performans vs sorunlu ötesi, birde bu şekilde kullanmak zorunda kalmazsınız umarım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nofearl -- 6 Ocak 2022; 3:15:53 > -
FTTB abonesiyim.
Aynı dalgalanmalar bende de mevcut.
Bizim binadaki switchler 100mb portlu, gördüğüm kadarı ile de oldukça eskiler.
Superonline'ın kendi modemi ile yaptığım testlerde de, hız aşırı dalgalı ve kesinlikle stabil değil (hem upload hem download tarafında).
Burada şunun da etkisi var, hız testini speedtest ile yaptığınızda superonline'ın kendi networkü içinden hiç çıkmadığınız için sorun görünmüyor.
Ancak Nperf, dslreports, waveform gibi superonline'ın kendi sunucusunun olmadığı testlerde hız aşırı dalgalı.
Superonline'ın modeminin yerine çok daha profesyonel router koyuyorum. (sophos donanım üzerinde Pfsense yazılım)
Default ayarlarda kullandığımda da bu dalgalanmayı görüyorum. (hatta bu aşamada bufferbloat genelde B, nadiren A veya C çıkıyor)
Daha sonra bu router'da queue ayarlarını yapıyorum. Bufferbloat A'ya yükseliyor, torrentle vesaire ile download yaparken bile ping latency'im pek yükselmiyor, queue ayarlarım gayet düzgün çalışıyor ancak bağlantı hızı hala dalgalı.
Netflix'de de 9-10mbps'ı asla geçemiyorum. Halbuki 4K için 15.5mbps hıza ihtiyacım var. Ekipler geldi fotoğraf video çektiler, geçmişde de bu Netflix sorunu bazı bölgelerde vardı Network ekibine iletiyoruz dediler. Ama "problem olmadığı" şeklinde geri dönüş oldu.
Sonra statik IP alıp denedim, hiç bir şey değişmedi. Ben fast.com'da 15-30mbps hız görüyorum en fazla, İstanbul'un başka bir bölgesindeki FTTH SOL abonesi arkadaşımın evinde FAST'de 90-100mbps hız görüyorum. Israrla problemleri kabul etmiyorlar.
Tüm bunlarla çelişen sadece şöyle bir durum var : Torrent ile download yaptığımda, eğer yeterince kaynak da varsa saniyede 9-10mbyte download ediyorum (ki paketim 100mbps olduğunda bu hız tam kapasite demek). Ancak dakikalarca bu şekilde download ederken bir süre sonra hız birden düşüyor, bazen tekrar tam kapasiteye çıkıyor, bazen de düştüğü yerde kalıp orada dalgalanıyor. (Aynı anda aynı dosyayı 100mbps VDSL ile sonuna kadar tam kapasite download edebiliyorum)
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Ben adama sövmedim küfür etmedim?Bu adam CEO ise yönetimden sorumlu ise ne demek suçsuz günahsız? Bu kadar kullanıcı keriz yerine koyulup yolunurken mağdur değil CEO mu mağdur? Özel hayatın gizliliği dolayısıyla mesajları burada yayımlayamıyorum ama burada herkesin haykırdığı genel problemlerden bahsettim.Ben şikayetimi olacak tüm birimlere ilettim.MH, genel merkez, teknik sorunlar.Ayrıca adam orada gariban çalışanın teki lafına kahkaha attım, akrabası mısın bu kadar savunuyorsun çok komiksin.CEO diyoruz en üst düzey ve şirket kar payı, hissedarı diyebileceğimiz bir pozisyon.İşini layıkıyla yapan bir adam olsaydı söylediklerime kulak verip bir cevap yazar veya gerekli yerlere iletirdi.Belli ki zoruna gitti ve işine gelmedi! |
Bu nasıl bir Allah'ın cezası firma ben anlamadım. Aboneliğimin bitmesine 1.5 sene olmasına rağmen son 2 aydır yaşadığım hız problemleri, 200Mbit bağlantım olmasına rağmen steam ve uplay'den oyun indirirken 20Mb/s dosya transfer ederken bir anda 800-900 KB/s seviyesine düşmesi. Abuk subuk zamanlarda internet bağlantısının kopması sonrası hızımın bazen 100, bazen 70,60 hatta bazen 30'a düşmesi... Modem ZTE marka. Daha 1 ay önce değiştirildi. 2 gün önce kendini teknik servis sanan bir tip gelip hem modemin arkasına takılı olan hem de switch tarafındaki kabloyu kesip yeniledi, sorun yok dendi. Sonra network ekiplerine aktarıldı, " sorununuz çözüldümü ? " diye bir telefon geldi, hayır dedim, bir daha tekrar kimse aramadı... Hakikaten ağlanacak ve acınacak durumdayız artık... Denemek için durmadan steam'den 10-15 gb boyutta oyunlar indiriyorum. Ben böyle komedi görmedim vallahi... Otomatik DNS'te aynı, google DNS yazıyorum aynı, Cloudfare DNS aynı... Son 2 ayda yaşadığım sorunları tek tek fotoğraflayıp, görüntülü bir şekilde video çekip anlattım. Speedtest'te hız testi yapıp defolup gidiyorlar... Hız sorunları, kopma sorunları (bazen günde 10-15 kez), download yaparken abuk subuk 300-400 Kb/s hızlara düşmesi... Hatta yine garanti olsun diye gidip sıfır ethernet kablosu satın aldım, Windows'u sıfırdan kurdum. Akla gelebilecek her türlü adımı sakin sakin denedim ama yok abi ben böyle bir rezaleti yıllar önce Türk Telekom kullanırken dahi yaşamadım... Öyle bir hale geldik ki şimdi ben bu şirketi kime şikayet edeyim ? Daha fazla da yazmak istemiyorum başıma bir iş gelmesin diye... |
speedtest ortalama hızların ölçüm yöntemini değiştirecekti bu sene içinde haberi bulursam paylaşırım |
Benzer içerikler
- geniş banda erişemezsiniz
- 850 480 nerenin numarası
- yeni binaya internet bağlatma
- superonline dns adresleri
- onnet nedir
- turkcell abone sayısı
- türk telekom internet çekmiyor
- wifi hızlandırma
- zyxel modem kurulumu
- 1 yıldan uzun taahhüt cayma bedeli
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X