Şimdi Ara

Sürekli boşta gitmek araca zarar verir mi? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
35
Cevap
0
Favori
2.805
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Vitesi boşa alırsan araç rölantinin biraz üstünde çalışmaya devam eder. Araç viteste fakat sen gaz vermediğin halde hareket ediyorsa ECU bu durumun kalıcılığından emin olduktan sonra enjektörlerden yakıt püskürtmeyi keser (bu süre 3,4 saniye civarındadır) ve yakıt sarfiyatı sıfır olur, belli bir devire düşene kadar da bu durum devam eder.

    Devir sayınız 1100-1200d/d civarına düştüğünde hafif bir silkeleme hissedersiniz, bu da enjektörlerin püskürtmeye başladığını gösterir.

    Yakıt sarfiyatı için duruma göre boşa da atılabilir viteste de bırakabilirsiniz. Bu tamamen yolun durumu ve kullanım karakteristiğinizle alakalıdır.

    Uzun ve eğimli bir yolda boşa atmak direksiyonu elektrikli olan araçlar için risklidir, tehlikelidir. Motor stop ederse elektrik kesilir ve direksiyon kilitlenebilir. Viteste inerken motor stop etse bile araç viteste olduğundan dolayı krank dönmeye, alternatör elektrik üretmeye devam eder ve direksiyon kitlenmez, sizde güvenli bir şekilde sağa yanaşabilirsiniz.

    Ek: Frenler de şişerse sakata gelirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muzafferkocak -- 24 Aralık 2015; 0:47:23 >




  • Boşta rampa inerseniz araç rolanti devrinde kendini çalıştırma durumunda olduğu için yakıt harcayacaktır. Ancak viteste inerseniz motor tekerleklerin devrinden kendini döndüreceği için yakıt harcamayacaksınız. Ayrıca frenlere yüklendiğiniz için balata masrafı çıkacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç için en yararlısı; hareket halindeyken hiçbir koşulda boşa almamak aracı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ciktigin viteste, yerine gore de en fazla 1 ust viteste inmek lazim. Bos vites hareket halinde kullanilmamali bence. Ayrica yeni araclarin hemen hepsinde cut off sistemi var, arac belirli motor sıcaklığı ve devrinde ise viteste gaza basili degilken hic yakit tuketmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok basit iki olay var, araç enjeksiyonlu ise viteste akmak, boşta gitmekten daha ekonomiktir bu bir. Çok daha güvenlidir bu da iki.
  • Arkadaşlar merhabalar.

    Normalde yokş aşağı inerken viteste inerseniz yol bilgisayarının sıfır göstermesi gerekiyor. Benim öncesinde bindiğim araçlarda hep böyle idi.

    Ancak şu an 2010 fiat punto evo 1.4 multiair 105 hp kullanıyorum. Araç yokuş aşağı inerken vitese atıyorum, yol bilgisayarı 2lt gösteriyor. Zaten ne yaparsam yapayım o iki litrenin altına düşemiyorum. Yol bilgisayarı 2lt 'nin altında hiç göstermiyor.

    Bu konu hakkında bilgisi olan var mıdır ? Araçta hillholder paket var. Paket içeriğinde tork kontrollü motor freni gibi bir özellikte var . Acaba onunla alakalı olabilir mi diye düşünmekteyim.


    Saygılar.
  • Boşta gitmenin teknik açıdan bir zararı olmaz, ancak bayır aşağı boşa almak mantıksızdır, çünkü boşa alırsanız yakıt harcar balatalar daha erken eskir, viteste inerseniz yakıt harcamaz.
  • Boşta gitmenin teknik açıdan bir zararı olmaz, ancak bayır aşağı boşa almak mantıksızdır, çünkü boşa alırsanız yakıt harcar balatalar daha erken eskir, viteste inerseniz yakıt harcamaz.
  • Boşta gitmenin teknik açıdan bir zararı olmaz, ancak bayır aşağı boşa almak mantıksızdır, çünkü boşa alırsanız yakıt harcar balatalar daha erken eskir, viteste inerseniz yakıt harcamaz.
  • Boşta gitmenin teknik açıdan bir zararı olmaz, ancak bayır aşağı boşa almak mantıksızdır, çünkü boşa alırsanız yakıt harcar balatalar daha erken eskir, viteste inerseniz yakıt harcamaz.
  • Yaklaşık 10 senedir yaptığım eylem.Kia Pregio 2.7 minibüs,Clio 3 1.4 LPGli,A3 1.6 LPGli,VW CC 1.4 160 DSG,BMW 1.16i LPGli ve halen 0.9 clio 4.Hiç bir zararını görmedim.

    Trafiği öngörürseniz hiç bir zararı olmaz.

    Tutupta -15 derecede çok uzun bir rampayı boşta inerseniz elbette bir şeyler çatlatırsınız.

    Tutupta kaygan zeminde boşa atıp frenle yavaşlamaya çalışırsanız yine aynı.

    Eğer ki karşınızda bir yokuş var zemin hava durumu uygun ve araç yokuştan aldığı hızla düz yolda makul bir yol katedebilecekse elbette boşa atılır neden atılmasın?

    En son CC'de ve BMW 1 lerde serbest sürüş pozisyonunu bu gibi durumlarda yakıt tasarrufu amaçlı olarak getirdiler.

    Şunu ayırt etmeniz lazım.Eğer yokuştan sonra yol alınmaya ihtiyaç yoksa viteste inmek daha tasarrufludur.Eğer yokuştan kazandığınız hız ile yol alabilecekseniz(elbette trafik durumu,hava durumu,zemin göz önüne alınarak) boşta inmek daha tasarrufludur.Eğer öngörülerinize güvenmiyorsanız yoksa sürekli viteste gitmek en iyisi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Legolas246

    Arkadaşlar merhabalar.

    Normalde yokş aşağı inerken viteste inerseniz yol bilgisayarının sıfır göstermesi gerekiyor. Benim öncesinde bindiğim araçlarda hep böyle idi.

    Ancak şu an 2010 fiat punto evo 1.4 multiair 105 hp kullanıyorum. Araç yokuş aşağı inerken vitese atıyorum, yol bilgisayarı 2lt gösteriyor. Zaten ne yaparsam yapayım o iki litrenin altına düşemiyorum. Yol bilgisayarı 2lt 'nin altında hiç göstermiyor.

    Bu konu hakkında bilgisi olan var mıdır ? Araçta hillholder paket var. Paket içeriğinde tork kontrollü motor freni gibi bir özellikte var . Acaba onunla alakalı olabilir mi diye düşünmekteyim.


    Saygılar.

    2006 grande punto kullanıyorum 1.3 dizel, hiç bir şekilde 2 lt altını göstermiyor benim araçta da.




  • Hocam hiç servis ile görüştünüz mü neden böyledir ?

    Olması gereken 0lt onun için soruyorum.

    Saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Legolas246

    Hocam hiç servis ile görüştünüz mü neden böyledir ?

    Olması gereken 0lt onun için soruyorum.

    Saygılar.

    servisle hiç görüşmedim. 0 lt olması gerektiği konusuna bende katılıyorum. c4 1.6 hdi 110 luk versiyonda aracı vitese alıp gazdan ayagını cekince 0 lt gösteriyor... öğrenince haberdar ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonofisiris

    quote:

    Orijinalden alıntı: Legolas246

    Hocam hiç servis ile görüştünüz mü neden böyledir ?

    Olması gereken 0lt onun için soruyorum.

    Saygılar.

    servisle hiç görüşmedim. 0 lt olması gerektiği konusuna bende katılıyorum. c4 1.6 hdi 110 luk versiyonda aracı vitese alıp gazdan ayagını cekince 0 lt gösteriyor... öğrenince haberdar ederim.

    Benim linea da 2 lt gösteriyor. Sanırsam fiat yol bilgisyarlarında 2 en alt dilim. :)
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.