Bildirim
Sürekli boşta gitmek araca zarar verir mi?
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
Enjeksiyonlu araçlarda ayağınızı gazdan çektiğiniz zaman yakıt ile ilişiğiniz kesiliyor aksine boştayken daha fazla yakar karbüratörlü bir araç kullanmıyorsunuz gerek yok.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Fren balataları biraz erken biter, başka da önemli bir zararı olmaz. Ama viteste (yani kompresyonda) inerseniz silindirler daha sıcak kalır, bu sırada yakıt tüketimi biraz daha düşük olur ama bence asıl faydası sonraki hızlanmada motor soğumamış olur. Motor sıcak kaldığı için karbonlaşma daha az olur. Bence böyle inişlerde kompresyonda kalmak şehir içinde motoru ısıtmanın en iyi yolu. Çünkü soğuk motorda karşım zengin oluyor, bu da kurum birikimi yapıyor.
Soğuk havada yüksek hızda zararı olabiir. Yüksek hızda çok hızlı soğuyan blok, termostat cevap verinceye kadar çatlatyabilir. Ama bu şehir içinde olacak şey değil. Güçlü motorlarda bunun için özel önlemler, üç yönlü termosotatlar, çift radyatör dönüşü borusu gibi önlemler vardır. -
frenin biter, yüksek vitese at süzülerek insin.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
araçta yol bilgisayarı vardır muhtemelen...Lütfen bakınız.Boşta giderken yakıt tüketmeye devam eder;viteste yokuş inerkense anlık yakıt tüketimi "sıfır" göstermeli...En azından benim araç bu şekilde gösteriyor. -
Arabayi durdurmak icin vitese gore daha fazla guc uygulamak gerekir buda balatalarin biraz daha erken bitmesine neden olur.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
3 lira kar edeyim derken 500 lira frenlere masraf yaparsın. Uygun viteste kompresyondan yararlanmak daha mantıklıdır. -
Ben her zaman boşta inerim.Çünkü arabayı vitesten çıkarınca özgürlüğüne kavuşuyor.Viteste inersem belli eğimden önce araba hızlanamıyor. -
Yokuş inerken boşa alındığında daha fazla yakıyor diye okumuştum
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: ukilavuz
Yokuş inerken boşa alındığında daha fazla yakıyor diye okumuştum
Yokuşun eğimine bağlı. -
Bizim buradakiler ölümüme dik :)
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > -
o zaman viteste, kompresyonla inmek daha avantajlı, şöyle ki;
yokuş eğimi, viteste yavaşlamayacak diklikte, hatta hızlanıyor: kompresyonla in cut off ile sıfır yakıt harca
yokuş eğimi viteste sabit hızla gidecek kadar: kompresyonla in cut off ile sıfır yakıt harca
yokuş eğimi vitesle inildiğinde yavaşlamaya neden olacak kadar az, boşta ise sabit ya da hızlanmakta: at boşa git beleşa
yokuş eğimi boşta giderken bile aracın yavaşlamasına neden olacak kadar az: bu durumda nasıl gidilir yazmayayım artık -
Bosta inmenin hic sakincasi yok ama viteste inersen sana kolaylik bir daha vitese al debriyaj cek falan ugrasacagina gaza basar devam edersin.
Hem yakit yakmazsin, hem de yazin kliman viteste iken tam performans calisir.
Ama dunyalar da fark etmiyor keyfin bilir.
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > -
Kimse yazmamiş, viteste inersen daha kontrollu bir frenleme olur. Yeni nesil otomatik araçlar bile böyledir. Boş yolda kendisini boşa atar, frene veya gaza bastiğiniz da araci vitese alir.
Manuelde ise yokus aşaği giderken araci vitesinde birakmaniz, çok bir devir farki yoksa yavaşlarken vites kuçültmeniz makbuldur.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
4 ya da 5. Viteste inmeyi deneyin gaza basmadan.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Eğer hızınız çok çok düşükse yani vitese geçemeyecek kadarsa boşta gidilmeli. Zaten başka bir alternatifi yok. Diğer şartlarda her zaman viteste giderim gerekirse araç rölantide gitsin sıkıntı yok . Arkadaşlar zaten her şeyi açıklamış. -
quote:
Orijinalden alıntı: EmreGLC
Enjeksiyonlu araçlarda ayağınızı gazdan çektiğiniz zaman yakıt ile ilişiğiniz kesiliyor aksine boştayken daha fazla yakar karbüratörlü bir araç kullanmıyorsunuz gerek yok.
karbüratör ile enjeksiyonlu araba nedir hocam? Nereden anlaşılır hangisi olduğu? Babamla sürekli tartıştığım bir konu da, sürkeli arabayı boşa alıyor , fren mesafesi uzuyor araba boş gidiyor tehlikeli geliyor bana.
Araba lada niva 4x4 hangi katagoriye giriyor ?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
ya arkadaş başka bi zararını söleyin yakıt tüketimini artırır ne ya ? Sanırsın araba boşta 10 lt yakıyo
Boşta giderken 100 km de 0.3 lt gösteriyo
Dizel olsa 1 tl fln yapar
Bi arabayla 10 bin km boşta giderseniz 100 tl
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Motoru ikidebir yüke bindirip yükten kurtarma iyi değildir . Mümkün olduğunca stabil seyir yapmak gerekir. Ayrica motor Viteste belli bir sicaklik ve yaglama basincinda çalışmasına devam eder hiza göre motor ecusu o anki değerlere göre motorda ayarlama yapar.Hem yağlamasi hem soğutma sistemi hıza göre ayarlanır. bir bosa atıp bir vitese takarak araci bosyere yıpratirsiniz.illaki yolcu otobüslerine binmişsinizdir.Hic durmadan boşa atan otobüs gördünüz mü? Tren gibi dümdüz gider.Eger yakittan kurtarsa sizden önce bu adamlar sürekli boşa atar.Bosta fren yapmakla Viteste fren yapmak bile o an farki hissettirir.Bosa atmak Arac yenide olsa eskide olsa gereksiz ve tehlikelidir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ani fren yapmak zorunda kaldığınızda ,yokuş aşağı inerken boşa atmanın ne kadar yanlış birşey olduğunu anlarsınız..tavsiye edilir değildir
Benzer içerikler
- toyota corolla 2025
- cam tavan araba alınır mı
- opel astra paketleri
- app plaka muayeneden geçer mi
- ince yanak lastik
- honda hornet 750 fiyat
- trafik cezası itiraz dilekçesi
- byd song l
- ford focus 2024 fiyat listesi
- q4 e tron fiyat
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X