Herkese iyi günler,190v dc ile çalışan bir bobin var bu bobin asansör frenini açtırıyor,bobine gücü fren kontrol modülü veriyor,sistem şu şekilde çalışıyor,asansör hareket edeceği vakit a kontaktörü çekiyor modüle 220v ac veriyor,modül içerisinde bunu 190 v dc ye dönüştürüyor ve b kontaktörünün çekmesiyle bobine ileterek frenin açmasını sağlıyor,fakat asansör duracağı vakit freni kapatması için ilk önce b kontaktörü bırakıyor,bu durumda ac voltajdan önce dc çıkışın bobine gitmesi engellenmiş oluyor yani dc çıkış direk kesiliyor ve fren modülü içerisindeki kare diyotlar veya triyaklar bozuluyor,eğer b kontaktörü çekiliyken a kontaktörü bıraksa yani önce ac voltajı kesebilsek böyle bir problem olmayacak,fakat belli standartlar gereği bunu yapamıyoruz,bana fren modülünün bozulmaması için dc çıkışa bağlayabileceğim bir malzeme önerirmisiniz? Ben en kötü ihtimalle 190v dc ile çalışan ve düşük akım çeken bir bobin sardırıp bunu b kontaktöründen önce direk modülün dc çıkışına bağlamayı düşünüyorum, bu sayede b kontaktörü bıraktığında ve frene bobinine dc voltajın gitmesi engellendiğinde bile dc çıkışın gidebileceği başka bir bobin bağlamış olacağım ve içerideki enerji bobin sayesinde boşalarak fren modülü bozulmamış olacak. Veya buraya yüksek güç ve ampere dayanıklı varistör bağlayabilirmiyim? Fikirlerinizi yazarsanız sevinirim. Teşekkür ederim. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Sürekli Bozulan Dc Çıkış Kaynağı?
-
-
bende eski arıza bakımcıyım, fren sargısı yanıyorsa yada açmıyorsa yada çok ısınıyorsa 190VDC yerine 210VDC veya daha yüksek sargılı fren bobini kullanabilirsiniz, az değiştirmedim o 35-50A köprü/kare diyotları zamanında. genelde daha yüksek voltajla çalışan fren bobini sorunu çözülüyor. yanlış hatırlamıyor isem kumanda panosundaki büyük trafo veriyordu 180-210VAC ı, onu doğrultup frene veriyordu.
-
Yok hocam benim problemim farklı,fren bobini zaten yanacak kadar küçük değil nerdeyse küçük bir motor kadar,sbu freni açtırmaya yarayan özel bir fren açma modülü var sorun modülün bozulması yani.Fotoğrafları aşağıda.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
haa biz bunlardan hiç kullanmadık bizimki düz trafo+köprü diyot +kontaktör
-
Düzeltilmesi gerekenin modül olduğu çok açık... Üretici miiniz?
Kaynak makinalarında şok bobini olur seri bağlı tek kutupta. benzer sorunlar.
Kontaktörünüzün (b kontaktörü) NC çıkışına eğer bobin bağlaranız, bir bobinden diğer bobine geçiş olur ve isteğiniz gerçekleşir. Sadece geçiş süresi düşündürüyor.
a kontaktörünün enerji hattını, b kontaktörünün yani dc modül çıkışının NO kısmından alırsanız, b kontaktörü devreden çıkma anında a kontaktörünü de devreden çıkarır. Tabii geçiş sürelerinde ve kontakların enerji verme kesme anları düşünüldüğünde işe yarar mı incelemek lazım. Bu yöntemde a kontaktörüne önce enerji gitse de b kontaktöründen sonra devreye gireblir ve b devreden çıkarken a yı da çıkarır devreden. Modülün a kontaktöründen gelen girişini "b kontaktörü" üzerinden yani NO ayağından almak da aynı mantıktır Kontaktörlerde fazladan boş bağlantılar vardır.
Devreyi çözümleyecek şekilde koyabilirseniz, kondansatör eklemekle vb çözülebiliyorsa bakılırdı. Garip bağlantılar sebebiyle rölelerdeki gibi ters gerilim ve ters diyot ekleme ile alakalı bir sorunsa yine anlaşılmalıdır.
a kontaktörü aslen gereksiz gibi. Çoklu bağlantılı kontaktörlerle hem ac hem de dc kısmı tek kontaktörde işlersiniz ama tabii fiyatı nedir bakmak lazım. BU yolla da hem ac hem dc aynı anda devreden çıktığından yine çözüm olabilir.
Bozulma anı gerilim dağılımına dair ölçümleriniz var mı? EN azından birkaç sigorta bağlayıp hangilerinin attığını ve hengilerinin önce attığını inceleyebilirsiniz
Daimi yük olarak bobin bağlamaktan bahetmişsiniz. Bir ihtimaldir ancak orun modülde... Modülde bu an için modifikayon gerkli. Korunacak elemanlar için kesme vb.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karafetva -- 31 Ağustos 2021; 21:21:19 >
-
Yok hocam üretici değiliz keşke olsak,bu ürün amerikan markası ve her bozulması 100 dolar,firmanın mühendislerinin dediği ac ve dc aynı anda kesilirse veya dc voltaj ac varken kesilirse bu oluşabilir dediler,şok bobinini araştıracağım,olabilecek en maliyetsiz şekilde çözmek istiyorum arızayı.Bu arada her takıldığında bozulmuyor belli bir süre çalışıyor bazen 1 ayda bazen 1 haftada bozulabiliyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
amerikan mühendislerinin çözümsüzlüğü de kayıtlarda... Devre şemasını koyun fevkalade çözümler bulursunuz.
EN basiti; kontaktörden daha hızlı bir röle ile, b kontaktörünü devreden çıkaran aynı sinyalle devreden çıkan bir röle (no ayağıyla) ile modül girişini bağlayın. Ufak mekanik ya da katı hal SSR röle daha hızlı devreden çıktığından en önce modül elektriğinin kesilmesini sağlamış olursunuz. Modül girişini mosfet ya da transistörle de kesime götürebilirsiniz. a kontaktörü dediğiniz modül giriş kontaktörü yine durur, ama röle SSR ya da tranistör anahtarlaması seri bağlanır. b kontaktörünü daha kütleli daha büyük seçerseniz yani elinizde varsa, daha da geç devreden çıkmasını sağlamış olabilirsiniz bakmak lazım. Aradaki zaman farkının artması devreyi koruyor dediğinize göre.
En iyisi devrenin modifiyesi... Gerilim değişim probleminde iç yapıda kesme yapılabilir
-
hocam cevabınız için sağolun,araştırma yapıyoruz şuanlık çözüme ulaşamadık,varistör bağlarsam çözülebileceğini söyledi bir arkadaş daha önce benzer birşey başına gelmiş ilk önce varistörle deneyeceğim.
-
Varistörle voltaj yükselmesini, kısa devre etme imkanı var. Devre şemaını koysanız daha orjinal çözüm de bulabilirdiniz.
Varistör kısa devreye ne kadar dayanabilir? Enerji zayıfsa varistör çalışabilir ama köprü diyotları mosfetleri patlatan bir enerjii kısa devre yöntemlerle durdurmak pek kolay olmaz. Varistör ne kadar taşıyabilir bu yükü incelemek lazım.
Ayrıca gerilim dağılımı vb hiçbir ölçüm yok ortada. Tek sorun voltaj yükselmesi mi?
-
hocam sorun voltaj yükselmesi değil voltaj varken kontaktörün kapatması,şöyle anlatıyım
a kontaktörü çekti-fren kontrol modülüne 220V AC voltaj verildi-aynı anda fren açma kontaktörleri çekti yani b kontaktörleri ve fren bobinine 190v dc iletildi bu aşamaya kadar problem yok
fakat asansör duracağı zaman,
fren kontaktörü yani b kontaktörü bırakıyor-daha sonra a kontaktörü bırakıyor-bu sırada fren modülünden çıkan dc b kontaktörlerinin kapatması sebebiyle engelleniyor
buda fren modülünün ac enerjisi kesilmeden çıkışın yani dc voltajın kesilmesine neden oluyor,ve sistemi bozan buymuş firmanın dediği,gerilimlerle ilgili problemde yok herşey stabil.
-
Dc gerilimin önce kesilmesinden doğabilen voltaj yükselmesinden bahsediyorum. Devre içinde olan.
Ac kısmın yani girişin önce kesilebilmesi için çokça imkan sunduk. Mesela b kontaktörü ile aynı anda kontak değiştiren SSR ya da röle ile ac kısmı daha önce devreden çıkarabilirsiniz. Kontaktör iç hareketli kısımlar arası kütle farkı (ve bobin özellikleri) ile de devreden çıkma anı değiştirilebilir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karafetva -- 4 Eylül 2021; 10:23:52 > -
anladım hocam teşekür ederim yardımınız için.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X