Şimdi Ara

Süspansiyon Değişimi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
1
Favori
1.696
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Avante

    Gazdan ayağımı çekince yapıyor. En çok 1. viteste yapıyor. 2.viteste daha az yapıyor , diğer viteslerde ya yapmıyor ya da rüzgar vs sesinden dolayı duymuyorum. Vites boştayken yapmıyor. Biraz sert kullanım sonrasında ses daha bariz duyuluyor. Servis normal olduğunu söylüyor :)
    Balatalar orjinaliyle değişti, hidrolik yağı da değişti ama frenler aynı. Birde yan sanayi disk balata denemeyi düşünüyorum ama bana sorun fren merkezinden kaynaklanıyor gibi geliyor. Sanki basıncı kalipere yeteri kadar iletmiyor gibi. Servis normal diyor :)
    Aracınız ihtiyaçlarınızı karşılıyorsa ve kafanıza takılan bir sorunu yoksa değiştirmeyi hiç düşünmeyin.
    Çok garip yahu, inanamıyorum şu anda anlattıklarınıza.

    Sesi binip kendi kulağımla duymadan en olduğuna pek yorum yapamam ama şanzıman dişlileri gibi geliyor kulağa.




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Arabada tork konvertörlü şanzıman var. Kolay sıkıntı çıkaran bir şanzıman değil. Zaten ses de havanın geri tepmesi gibi bir ses. Ben şanzımandan degil de turbo, egzoz manifoldu ya da hortumlardan şüpheleniyorum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Avante A kullanıcısına yanıt
    Attığınız linkteki sesin kalitesi çok düşük, net şekilde duyulamıyor, çok bulanık. Tekrar kaydetme veya eski kayıt elinizde varsa youtube gibi sesi bozmayan bir yere yükleyebilme şansınız var mı?
  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    Peki bu 2015 sonrasi yeni kasa i20 lerde ki sertlik neden kaynaklaniyor bilginiz var mi, suspansiyon koymayi komple mi unutmuslar acaba? Aracin arkasinda oturanlar bobrek tasi dusurucek nerdeyse.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Avante

    Arabada tork konvertörlü şanzıman var. Kolay sıkıntı çıkaran bir şanzıman değil. Zaten ses de havanın geri tepmesi gibi bir ses. Ben şanzımandan degil de turbo, egzoz manifoldu ya da hortumlardan şüpheleniyorum.
    Hocam sesi duydum, o ses turbo surge sesi. Turbonun bastigi hava bazi sartlarda fazla gelir ve motor tarafindan kullanilmaz. Bu durumda sikisan hava turbo pallerine carpip bu sesi yapar. Turbo icin zararlidir. Modifiyede bunu onlemek icin blowoff takilir ki fazla hava çufff diye disari atilir.

    Bu ses bu kadar cok gelmemesi gerek. Bir yerlerde sorun var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 26 Ağustos 2018; 18:59:0 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    Demekki servis calisani olmak yetmiyor....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Torsiyonlu araçta bu durum normal değil, torsiyona iyi ayar yapılmamış, ucuz ve gevşek süspansiyonlu belli ağırlığın üzerinde araçlarda normal bu durum. Hızlıyken tek taraf çukura düştüğünde hissedilir, yalpa yapar araç. Çok kısa süre bütünlüğünü kaybeder, sonra geri toplar, karışık yollarda bu şekilde gider. Dikey uygulanan kuvvetler arka aksta iyi dağıtılamadığı için doğrudan bağlantı bölgelerinden şaseye yansıyor.

    Tam bağımsız araçlarda da olabilir bu durum, torsiyona özgü değildir ama torsiyonlu veya mcphaerson arka akslarda daha yaygındır.
    Benim anladigim tek tekerin degilde iki tekerin ayni engele takildigi durumlardada bu durumun oluyor olmasi torsiyon gecici yalpa yapsada eksenel yani yola dik engellerde gayet rijit davrandigini bilmeyen yok zaten torsiyonda geometri degisimi cok kisitli bu durum tamamen alt takimdaki parcalarin toleranslariyla alakali birde ayarsiz damping oraniyla birlesince facia bi durum ortaya cikiyor



    Mc pherson da ise tamamen kamber acilarinin degismesiyle alakali olarak dengesizlik yaratsada bu durumda gecici ozellikle kaliteli viraj denge cubuklariyla geometrinin bozuldugunu hissedemiyorsunuz bile

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    Bende sizin gibi düşünüyorum. Ama fazla havanın turbo selenoid valfinden tahliye edilmesi gerekmezmi. Valfin düzgün çalışmaması ihtimallerden biri ama arıza lambası da yanmıyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • yagızalp Y kullanıcısına yanıt
    B sınıfı araçların çoğunda sert süspansiyon kullanılıyor. Şasi de sertse, kullandığıniz lastikler de sertse, lastik basıncınız da 32 ise araç size çok sert geliyordur. Yumuşak lastik kullanıp havasını da biraz fazla basarsanız araba biraz daha yumuşar. Sert araba konforu törpülüyor ama yol tutuşunu artırıyor. Böyle de bir artısı var.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lınc

    Demekki servis calisani olmak yetmiyor....
    Serviste Tamirci degilim, ancak o torsiyonu alirim, tek basima soker takarim.

    Sorunu cozebilirsen assana birlikte basvurabiliriz. Ustun muhendislik bilgilerinizi paylasirsaniz tabiki.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 26 Ağustos 2018; 20:43:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Avante

    Bende sizin gibi düşünüyorum. Ama fazla havanın turbo selenoid valfinden tahliye edilmesi gerekmezmi. Valfin düzgün çalışmaması ihtimallerden biri ama arıza lambası da yanmıyor.
    Oyle bir valf aracinizda yer almiyor. Turbo basinci vnt kanatciklari yardimi ile ayarlaniyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    Peki olası sorunlar nerede olabilir. Neye yoğunlaşmalı. 2 farklı servise götürdüm normal dediler ama normal bir ses olmadığı belli.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Avante

    Peki olası sorunlar nerede olabilir. Neye yoğunlaşmalı. 2 farklı servise götürdüm normal dediler ama normal bir ses olmadığı belli.
    Turbo kontrol edilmeli once. Vnt kontrolu duzgun calisiyor mu bakilmali. Birde manuel dpf temizligi yaptirin bilgisayara baglatip

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.