Şimdi Ara

Süspansiyon Değişimi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
1
Favori
1.696
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar arabanın arka tarafı kasislerde fazla yaylanıyor. Çukurdan geçerken de arka taraf yalpalıyor. Bu durumlar yüksek hızlarda tedirgin ediyor. Daha sert bir süspansiyon taksam düzelirmi. Değiştirirsem de yalnız arkayı değiştirmek yeterlimi yoksa uyumlu olması için önleri de değiştirmek gerekirmi?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >



  • Daha sert bir süspansiyondan önce, aracınızın üzerinde bulunan amortisörler ömrünü doldurmuş olabilir. Onları orijinalleri ile değiştirmelisiniz. Hatta mümkünse dört amortisörü de değiştirirseniz daha iyi olur.

    Araç neydi bu arada?
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    2014 Elantra. Zamanla ortaya çıkan bir sorun değil bu. Aldığımdan beri aynı. Zaten bu kasada tüm elantralardaki kronik sorun bu.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Avante

    2014 Elantra. Zamanla ortaya çıkan bir sorun değil bu. Aldığımdan beri aynı. Zaten bu kasada tüm elantralardaki kronik sorun bu.
    Eğer tüm Elantra'larda şikayet edilen bir sorun ise amortisörler güncellenmiş olabilir. Servise hiç sordunuz mu bu konuyu? Belki değişim, geri çağırma ya da benzeri bir durum vardır.
    Çünkü anlattığınız sorun hiç normal değil. Hele 4 yaşında bir arabada.
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Servis arabada bağımsız süspansiyon olmadığı için böyle bir sıkıntının olduğunu söylüyor. Tabiki gerçek sebep bu değil. Yoksa yollardaki arabaların yüzde 90 ında bu sorun olurdu. Bu konuyla ilgili çok yorumlar yazıldı, çözümler denendi. Benim bildiğim sorunu çözen çıkmadı. Servise bastıranlar garantiden süspansiyonları değiştirdi ancak yine de değişen bir şey olmadı.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Aynı platforma sahip olan Cerato kullanmıştım aylar önce. Onda sorun süspansiyonun ani çukurlarda geç tepki vermesiydi. Şöyle izah edeyim araç çukura girince lap diye çöküyor ve kendini toplayamıyordu. Bu hem güvenlik açısından riskli hem tedirgin edici hem de konforu çok düşüren bir husus. Benim hissettiğim sadece arkalar değil bütün süspansiyonda problem olduğuydu. Emin değilim ama sorunun amortisörlerden kaynaklı olduğunu düşünüyorum, amortisörler çok yavaşlar. Ben iyi bir amortisörün sorunu çözeceğini düşünüyorum eğer çözmezse coilover vs. çok maliyetli olacaktır ve bu döviz kurlarıyla bu işin mantıklı olduğunu düşünmüyorum... Kaldıki coiloverin de sorunu çözeceği kesin değil, belki süspansiyonun kendisinde komple bir sorun vardır...



    Sorunun bağımsız süspansiyon olmayı?ından kaynaklı olduğu palavra. Aynı sorun ufak kardeşi Rio'da yok. Diğer araçlarda da ben böyle hadise görmedim...



    Bu yığılma, çakılma yada nasıl tabir edilirse bana bir klima kompresörüne mal oldu. 140-150 gibiydi süratimiz ve uzunca bir köprüden geçiyorduk. Esneme kauçuklarından biri yüksekti ona bastık ve aniden araba kendini saldı ve o esnada bir patlama sesi geldi. Kompresör içten yırtılmıştı. Yerden kesilen tekerler aniden yere basınca aniden motor devrini arttırdı ve patlattı. O hızlarda o tepkiler kazaya dahi sebep olabilir...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • torsiyonlu araçlarda bu durum normal.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Fren balataları değişimi,
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • ucuz sınıf japon - kore araçlarının dandik süspansiyon sistemi yüzünden oluyor (hyundai servisindeyim). istediğinizi yapın orjinal süspansiyon parçaları ile bu fazla esnemeyi kesemezsiniz. 2 nesil önceki elantra bile yolda daha rijit seyahat ediyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    Aynı platforma sahip olan Cerato kullanmıştım aylar önce. Onda sorun süspansiyonun ani çukurlarda geç tepki vermesiydi. Şöyle izah edeyim araç çukura girince lap diye çöküyor ve kendini toplayamıyordu. Bu hem güvenlik açısından riskli hem tedirgin edici hem de konforu çok düşüren bir husus. Benim hissettiğim sadece arkalar değil bütün süspansiyonda problem olduğuydu. Emin değilim ama sorunun amortisörlerden kaynaklı olduğunu düşünüyorum, amortisörler çok yavaşlar. Ben iyi bir amortisörün sorunu çözeceğini düşünüyorum eğer çözmezse coilover vs. çok maliyetli olacaktır ve bu döviz kurlarıyla bu işin mantıklı olduğunu düşünmüyorum... Kaldıki coiloverin de sorunu çözeceği kesin değil, belki süspansiyonun kendisinde komple bir sorun vardır...



    Sorunun bağımsız süspansiyon olmayı?ından kaynaklı olduğu palavra. Aynı sorun ufak kardeşi Rio'da yok. Diğer araçlarda da ben böyle hadise görmedim...



    Bu yığılma, çakılma yada nasıl tabir edilirse bana bir klima kompresörüne mal oldu. 140-150 gibiydi süratimiz ve uzunca bir köprüden geçiyorduk. Esneme kauçuklarından biri yüksekti ona bastık ve aniden araba kendini saldı ve o esnada bir patlama sesi geldi. Kompresör içten yırtılmıştı. Yerden kesilen tekerler aniden yere basınca aniden motor devrini arttırdı ve patlattı. O hızlarda o tepkiler kazaya dahi sebep olabilir...
    O zaman sanırım çözüm arabayı değiştirmek. Bu kadar büyük bir sorun şahsen ben kullanamazdım o arabayı.




  • Sorunun torsiyonlu süspansiyondan kaynaklandığını hiç sanmıyorum. Torsiyonlu hiçbir arabada böyle bir sıkıntı görmedim. Benim tahminim sorunun şasiden kaynaklı olduğu. Bu arabada bir mühendislik hatası var gibi. Bu şasi bu süspansiyon ile birleşince böyle bir sıkıntı ortaya çıkıyor. O yüzden orijinal olmayan ve sert bir süspansiyonla sorunu bir nebze azaltabilirmiyim diye düşünüyorum. Bir önceki arabam toyota yarisdi. Genel olarak sert bir arabaydı. B sınıfı 10 yaşında araba her şartta yolda ip gibi giderdi.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    :) Bu kadar çabuk pes etmeyin. Daha frenlerin tutmadığından bahsetmedim :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Avante

    :) Bu kadar çabuk pes etmeyin. Daha frenlerin tutmadığından bahsetmedim :)
    O kadar da kötü değildir ya?
  • Torsiyonlu araçta bu durum normal değil, torsiyona iyi ayar yapılmamış, ucuz ve gevşek süspansiyonlu belli ağırlığın üzerinde araçlarda normal bu durum. Hızlıyken tek taraf çukura düştüğünde hissedilir, yalpa yapar araç. Çok kısa süre bütünlüğünü kaybeder, sonra geri toplar, karışık yollarda bu şekilde gider. Dikey uygulanan kuvvetler arka aksta iyi dağıtılamadığı için doğrudan bağlantı bölgelerinden şaseye yansıyor.

    Tam bağımsız araçlarda da olabilir bu durum, torsiyona özgü değildir ama torsiyonlu veya mcphaerson arka akslarda daha yaygındır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alcohol06 -- 26 Ağustos 2018; 12:16:30 >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    O kadar kötü. Ve servis herşeye normal deyip geçiyor. Bir de gaz verip çekince şöyle bir ses sıkıntımız var. Bunu da şuraya bırakayım belki buna da bir cevap gelir. Daha önce "Bu ne sesi" diye bir konu açmıştım ama pek geri dönüş olmamıştı.
    yadi.sk
    ses.mp3 — Yandex.Disk
    https://yadi.sk/d/TxfynVcQ3TrPHK

    O kadar beğenerek ve şartları zorlayarak aldığım araba beni çok büyük hayal kırıklığına uğrattı. İyi tarafları da yok değil tabi ama açıkçası çok soğudum arabadan.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    Peki iyileştirmenin bir yolu varmıdır?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Avante

    O kadar kötü. Ve servis herşeye normal deyip geçiyor. Bir de gaz verip çekince şöyle bir ses sıkıntımız var. Bunu da şuraya bırakayım belki buna da bir cevap gelir. Daha önce "Bu ne sesi" diye bir konu açmıştım ama pek geri dönüş olmamıştı.https://yadi.sk/d/TxfynVcQ3TrPHK
    O kadar beğenerek ve şartları zorlayarak aldığım araba beni çok büyük hayal kırıklığına uğrattı. İyi tarafları da yok değil tabi ama açıkçası çok soğudum arabadan.
    Cidden ne sesi bu ne yaparken çıkıyor?

    Frenlere eğer ABS'ye girme gibi durumlar olmuyorsa disk ve balata değişimi düşünülebilir.

    Düşündüm de benim 2000 model arabamdan ne kadar memnunmuşum.




  • 2012 Elantra vardı bende. Frenleri gerçekten zayıftı. Arabayı değiştirince anladım biz bugüne kadar fren kullanmıyormuşuz Süspansiyon gerçekten kötü her çukurda ve kasiste vuruyordu. Arabanın iyi yönleri içinin çok ferah ve geniş olması, gerçekten çok sorunsuz olması (0-75.000km bakım hariç masrafsız) ve yalıtımı.
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Gazdan ayağımı çekince yapıyor. En çok 1. viteste yapıyor. 2.viteste daha az yapıyor , diğer viteslerde ya yapmıyor ya da rüzgar vs sesinden dolayı duymuyorum. Vites boştayken yapmıyor. Biraz sert kullanım sonrasında ses daha bariz duyuluyor. Servis normal olduğunu söylüyor :)
    Balatalar orjinaliyle değişti, hidrolik yağı da değişti ama frenler aynı. Birde yan sanayi disk balata denemeyi düşünüyorum ama bana sorun fren merkezinden kaynaklanıyor gibi geliyor. Sanki basıncı kalipere yeteri kadar iletmiyor gibi. Servis normal diyor :)
    Aracınız ihtiyaçlarınızı karşılıyorsa ve kafanıza takılan bir sorunu yoksa değiştirmeyi hiç düşünmeyin.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Engin Cann kullanıcısına yanıt
    Önceki aracım toyota idi. Frene basardım ve araba dururdu. Bu kadar kesin ve net. Bu arabada frensiz gidiyor gibiyim. Süspansiyon zaten berbat. Dediğiniz gibi geniş ferah ve sessiz ama araba hayati konularda başarısız.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Avante A kullanıcısına yanıt
    Benim yorumum yayla amortisörle düzelebilecek bir kronik sorun olmadığı zaman geçerli, öncelikle yurtdışında Amerikada böyle bir sorundan bahsedilmiş mi onu araştırın. Bizimkilerin haberinin olmadığı veya uygulamaya yanaşmadıkları bir servis bülteni söz konusu olabilir. Böyle birşey yoksa bu durumu siz düzeltemezsiniz. Belki daha kalın yanaklı lastik ve daha sert yaylarla yükü yürüyenden alıp lastik yanağına transfer etmeye çalışabilirsiniz ama tamamen kumar olur bu.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.