Şimdi Ara

Fren balataları değişimi,

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
2.193
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba herkese, arabamın fren balatalarını değiştirmek istiyorum. 4 tekere balataları aldım. Ustaya gittim. 150 liraya değiştirelim dedi. İçimden yuuuh dedim. Neyse kalsın usta, sonra tekrar gelirim falan derken 120'ye yapalım dedi. Ben yine hayırlı işler dedim çıktım.

    Kendim motordan anlarım, sayısız kez karbüratör topladım ayarladım. Ateşleme sistemleri olsun. Ancak fren balatalarını hiç değiştirmedim. Evin önünde kendim değiştirmek istiyorum.

    Fren balataları değişirken dikkat etmem gereken şeyler var mı acaba? herhangi bir püf noktası? Balata değiştikten sonra, fren merkezinden hava almaya gerek var mı?

    Arabam Fiat 126bis, 4 teker kampana.



  • kampana ise ustasına yaptırın
    ayar tutmaz kolay kolay

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kendini uğraşma, ustalar normalde 50 tl felan istemesi lazım, sizin ustanın insafı yokmuş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 50 TL'lik balatayı takmaya 150 TL isteyen adamın dükkanından içeri adımımı atmam ben bir daha, yuh diyorum sadece
  • kampanalarda bir ustanın yapması daha iyi.
  • max 50 lira olması gerekiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Haketmedim -- 25 Mayıs 2015; 16:34:54 >
  • cevaplar için teşekkürler arkadaşlar. Kampanalar karışık sistem, diskler daha kolay ancak 4 teker kampana olunca, 4 balata da aynı. :)
    Bu arada kimsenin yolu sanayiye düşmesin. Elini veren kolunu kaptırır valla, bunların sayesinde usta oldum. (işini iyi yapan nadir kalmış esnafı dışarıda tutarak söylüyorum)
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    fren balata
    3 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • ben ustamdan bugün fiyat aldım malzeme dahil 150 tl ye değiştiririm dedi..
  • Arka seti 30 TL yeniletmiştim sadece işçilik ön arka ikisi olsun hadi en fazla toplam 50 tl işçilik alınır.

    Usta öpecek adam arıyor.
  • Arka iki teker kampana ve balata 70 lira işçilk 170 lirada malzemelr tuttu. Fiat palio 1.4 benzinli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yapayzeka037 -- 25 Mayıs 2015; 16:58:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ayarı dışında bir esprisi olmayan bir parça için söylenen fiyatlara bak . Hocam sen sanayii biraz daha dolaş illa ki bir yerde normal fiyat isteyen denk gelir .
  • 4 teker kampana olunca işçiliğin biraz fazla olması normal.

    Disk olsa 4 teker olacağı 50-60TL.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Silindileri dağıtmazsanız hava almakla işiniz olmaz. Dağıtmadan önce resmini çekin derim. Sağ sol asla karıştırmayın, yayları karıştırmayın.

    Bazı arabalarda ön kampana çift siindirli olaiblir. Bir zorluğu yok, geometri değişik sadece.

    Kampanaları tozldan temizleyin, yüzeyi zımparayla biraz düzeltin. Takarken altta yıldız şeklinde bir ayar vidası olur. Kampana takıldığında balata temas etmeli, çevirince direnci hissedilmeli ama elle çevrilebilecek kadar serbest olmalı. Usta da bunu yapacak zaten.

    Bakır esaslı gres varsa balata plakasıyla arka plakanın temas noktalarına çok az sürmek iyi olur. Sadece temas noktasına, fazla değil. Bu noktaklar çalıştığı için parlak olur, oradan anlaşılır. Balataların geri dönüşünü hızlandırabilir, hissi iyileştirebilir. Buralarda (arka, taşıyıcı plaka üzerinde) yivlenme olmuşsa biraz eğeleyin. Kampanadaki fren/yapışma hissi buna bağlıdır. Ustalar bu ikinci kısımla uğraşmaz bu arada.




  • Yardımlarını esirgemeyen herkese çok teşekkür ederim, çok değerli bilgiler bunlar. Yaparken video veya fotoğraflar çekip paylaşacağım benden sonra umarım birileri yararlanır :)
  • Sizin usta çarpacak adam arıyo hocam.

    Tamam diske göre biraz zor ama çok aşırı da zor değil.

    Kaldıki karbüratör toplayıp ayar yapıyorum diye belirtmişsiniz, zorlanacağınızı sanmıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Karbüratörü tabiri caiz ise gözü kapalı toplamışsanız, balata değişimini çok zorlamadan halledersiniz. Belki ilk söküğünü tekerleği birkaç defa da toplarsınız. Fren merkezini yani hidrolik pistonu sökmediğiniz sürece hava alma işiçıkmaz. Yukarıda gayet net şekilde arkadaş açıklamış ek olarak balatayi değiştirdikten sonra ayarı kapalı şekilde ayarlayip duruma göre kademe kademe yukseltin. Zira ayar açik yani sıkı olursa kampanayi takarken rahat girer ama sökmek istediğinizde çok zorlar.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 50 bile çok fazla.Ben Malatyanin en buyuk özel servisinde 20 liraya değiştirdim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sökdüğünüz şekile dikkat edin yeterli birde hareket eden kısımları içeri doğru bastırmayı unutmayın daha sonra balataları takıp frene bir iki kez basıp tekeri çevirin fazla sıkı dönmesin yoksa aşırı ısınıp yolda balata sıkışabilir. Çok zor değil ama kolay bişeyde değil youtube da bir iki video izle anlarsın zaten zor değil. Birde kampanayı çıkartmak için üstüne bi kaç kez içeriden dışarı doğru vurun çıkar.
  • aşağıdaki vidyo yardımcı olabilir. parçaları sökmeden önce fotoğraflama ya da filme almayı tavsiye ediyor.
    işlem öncesinde papatya ya da melisa çayı içilirse daha az yıpratıcı olur.

    benzer aratımlar:
    www.youtube.com
    brake drums replacement - YouTube
    https://www.youtube.com/results?search_query=brake+drums+replacement





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _mp_ -- 25 Mayıs 2015; 22:16:42 >




  • 4 teker kampananın normal fiyatı 70-80liradır benim bildiğim max fiyat bu. çünkü arkaları açınca el freni ayarı yapmak da gerekiyor.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.