Motorda Krank, eksantrik milleri, pistonlar, subaplar en önemli parçalardır. Bu parçaların hareketini kam ile eksantrik mili dişlilerinin güç iletimini Triger kayışı sağlar. Bu hareketi sağlarken dakikada binlerce kez devir yapar.
Triger kayışı zamanında değişmediği takdirde kopabilir.Koptuğu taktirde de en basiti subaplar eğilir.
Değişim süresine gelince;
90 Model AE92 Motordan 98 Model AE101 Motora kadar Corollalarda 5 yıl 100.000 Km
99 Model AE111 de bakım kitapcığında 150.000Km yazar. 110 ve 120 bin Km lerde kopma olduğundan Tekrar 100.000 Km ye çekildi.
2002 VVT motorlardan itibaren zincir sistemi kullanılmaktadır.Sadece dış V kayışı bulunmakta buda 80.000 Km de değiştirilir.
80.000 bakımına götürdüm Reis e Bu kayış değişmedi. araba 2004 corolla.
AE-101 lerde triger kayışı koptuğunda motora zararının olmadığı söyleniyor..
bu tamamıyle bir şehir efsanesimidir yoksa doğrumudur ?
quote:
Orjinalden alıntı: dondurmaci
80.000 bakımına götürdüm Reis e Bu kayış değişmedi. araba 2004 corolla.
hocam senin arabada kayış yok diye duymuştum ben emin değilim ama. bende 97 corolla var en son yazın servisteydim değişmedi.
quote:
Orjinalden alıntı: yaman53
AE-101 lerde triger kayışı koptuğunda motora zararının olmadığı söyleniyor..
bu tamamıyle bir şehir efsanesimidir yoksa doğrumudur ?
doğrudur. kayış koptuğunda subaplar eğilmez. sadece yolda kalınır o kadar. yeni kayışı takıp yola devam
quote:
Orjinalden alıntı: ozanmt
quote:
Orjinalden alıntı: dondurmaci
80.000 bakımına götürdüm Reis e Bu kayış değişmedi. araba 2004 corolla.
hocam senin arabada kayış yok diye duymuştum ben emin değilim ama. bende 97 corolla var en son yazın servisteydim değişmedi.
dış V kayışı var onu kasdetmiştim.
V KAYISI 100.000 KM DEGISMEKTEDIR. 80 BINDE DEGISTIRMEZLER