Şimdi Ara

Suv araçlar kabiliyetlerine göre kıyaslanır (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
65
Cevap
2
Favori
2.945
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bolu'da yaşıyorum, son iki aracım da suv ve 4x4 idi. Şu andaki aracım 1.6 benzinli 4x4 ford kuga.

    Bu senenin ocak ayı ortalarında Bolu'da çok güzel kar yağdı. bende e5'te sağa doğru yolun altına inip otobona çıkacağım. Önümde al al kırmızı bir 3008 , onun arkasında bir audi a6 vardı, bende onların arkasındayım. 3008 65-75 km/s ile giderken tekerlekler kara battıkça önce yavaşlamaya sonra yavaş yavaş yanlamaya başladı. tabii onu gören İstanbul plakalı yaz lastikli a6'da frene basmasıyla kuğu gölü balesine katıldı.

    Ben hemen gaza basmamla 4x4 devreye girdi, karları yara yara kendimi sağdan yolun en soluna atıp hemen kurtuldum ve hızlandığım için dönüşü kaçırıp, bir sonrakinden dönüp %100 kazadan kurtuldum. Tahmin edeceğiniz gibi audi , 3008 e bir güzel geçirdi arka - çarprazdan. birde hem lapa lapa kar yağıyor, hemde kuvvetli rüzgar esiyor. Saatlerce uğraşırsın orada.

    Demem o ki bence de suv demek ağır hizmet olmasa da mutlaka 4x4 demektir...




  • Kabiliyetleri yüksek olmaları , başka bir kabiliyetleri yok bana göre. Hemen hemen hepsi önden çeker olduklarına göre kabiliyet bir kriter olamaz. Sürüş dinamikleriyle ilgili kabiliyetleri hiç bir zaman binek otomobil seviyesinde olamaz. Arazi kabiliyeti ise çok nadir bir iki modelde var oda gerçek bir arazi aracının yanına yaklaşamaz.Yani Suv tercihi kabiliyetten çok trend olmasıyla alakalıdır.
  • Hocam SUV alanların %95'i arazi kabiliyetlerine falan bakmıyor. Asfalt yolda kullanmak için alıyorlar SUV'ları, çoğu da önden çekiş zaten.

    Önden çekişli bir SUV'un arazide ne gibi bir kabiliyeti olabilir. Yerden yüksek olduğu için hafif arazi koşulları ve bozuk yollarda bir miktar avantajı olur binek arabaya göre.
  • Kardeşim bence sen jiple suv ı karıştırıyorsun

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kimbehicayy

    Kardeşim bence sen jiple suv ı karıştırıyorsun
    Jip bizim çıkardığımız bie kavram, peçeteye selpak demek gibi. Asfaltta gördüğümüz ilk suv Jeep'di ve adı öyle kaldı. Yeni suvlara jip demeye dilimiz varmadığı için bu sefer jip yerine suv demeye başladık. :)

    Tüm dünyada tek bir adı vardır o da suv. Şu anki suvların çoğu (özellikle avrupalı üreticilere ait suvlar) suvluktan çıkmıştır ayrı konu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LC70

    Jip bizim çıkardığımız bie kavram, peçeteye selpak demek gibi. Asfaltta gördüğümüz ilk suv Jeep'di ve adı öyle kaldı. Yeni suvlara jip demeye dilimiz varmadığı için bu sefer jip yerine suv demeye başladık. :)

    Tüm dünyada tek bir adı vardır o da suv. Şu anki suvların çoğu (özellikle avrupalı üreticilere ait suvlar) suvluktan çıkmıştır ayrı konu.

    Alıntıları Göster
    Suv sınıfının şurda 10 senelik geçmişi var ondan önce 50 yıldır jipler varken suv diye birşey yoktu
    Jip dediğimiz aracı ilk jeep firması yaptığı için adı öyle kaldı
    Suv yerden yükseltilmiş hb araç demek bende qq sahibiyim bi land roverin x5 in yanından geçemez benim araç 1300 kg diğerleri 3000 ve üzeri özellikle alt takımları şasi si hiçbit suv arazi için uygun değildir ben suv alacak adama hep derim konfor istiyorsan c hb al araye falan çıkılacak araö değil bunlar tek artısı yerden yüksek gitmek iyi hissettiriyor yoksa konfor anlamında en kral suvu en dandik chb ye değişmem suvu 4×4 yapınca jip olmuyor

    Yada kısaca şöyşe diyiö jipi suvu unutalım land roverle nissan qq aynı amaç için ütetilen aynı segment arabamı? Sub bizim çıkardığımız tabir değil tüm dünyada qq ile beraber çıkan diğer tüm firmaların ilk başta eleştirdiği böyle araba olmaz dediği amamzamanla pazarınm%34 üne hakim oşan yeni bir segmentir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kimbehicayy -- 9 Nisan 2020; 21:35:57 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LC70

    Jip bizim çıkardığımız bie kavram, peçeteye selpak demek gibi. Asfaltta gördüğümüz ilk suv Jeep'di ve adı öyle kaldı. Yeni suvlara jip demeye dilimiz varmadığı için bu sefer jip yerine suv demeye başladık. :)

    Tüm dünyada tek bir adı vardır o da suv. Şu anki suvların çoğu (özellikle avrupalı üreticilere ait suvlar) suvluktan çıkmıştır ayrı konu.

    Alıntıları Göster
    aslında bu da yanlış. bu tip aracı ilk üreten millet amerikalılar. ve bugün hala amerikada bu tip araçlara truck deniyor. ister range rover olsun ister tahoe olsun adamlar truck diyor. hatta bunların pick up truck tan farkı olarak arkasının (yük bölmesinin) kapalı olmasını gösteriyorlar.

    kaynak: tfl truck youtube




  • kimbehicayy kullanıcısına yanıt
    Bu chb ne demek anlayamadım ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maji 2

    Bu chb ne demek anlayamadım ?
    C segmenti hecbeg

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kimbehicayy

    Suv sınıfının şurda 10 senelik geçmişi var ondan önce 50 yıldır jipler varken suv diye birşey yoktu
    Jip dediğimiz aracı ilk jeep firması yaptığı için adı öyle kaldı
    Suv yerden yükseltilmiş hb araç demek bende qq sahibiyim bi land roverin x5 in yanından geçemez benim araç 1300 kg diğerleri 3000 ve üzeri özellikle alt takımları şasi si hiçbit suv arazi için uygun değildir ben suv alacak adama hep derim konfor istiyorsan c hb al araye falan çıkılacak araö değil bunlar tek artısı yerden yüksek gitmek iyi hissettiriyor yoksa konfor anlamında en kral suvu en dandik chb ye değişmem suvu 4×4 yapınca jip olmuyor

    Yada kısaca şöyşe diyiö jipi suvu unutalım land roverle nissan qq aynı amaç için ütetilen aynı segment arabamı? Sub bizim çıkardığımız tabir değil tüm dünyada qq ile beraber çıkan diğer tüm firmaların ilk başta eleştirdiği böyle araba olmaz dediği amamzamanla pazarınm%34 üne hakim oşan yeni bir segmentir

    Alıntıları Göster
    İnsan bu kadar net iddia etmeden önce bi google'dan araştırır, ben doğru mu diyorum yoksa kendi kafamdan uyduruyor muyum diye?

    Siz suvu yeni öğrenmiş olabilirsiniz ama bu tarz araçlar en baştan beri suv olarak nitelendirildi üreticiler tarafından.

    en.wikipedia.org
    Sport utility vehicle - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Sport_utility_vehicle


    Grand Cheeroke ya da Range Rover full size suv, Qashqai compact suv, Capture mini suv olarak geçiyor.

    Suv dediğiniz şey tek bir segment değil. Symbol ile Mercedes S aynı amaçla mı üretildi deyip bunlardan ikisi birden sedan olamaz demek gibi birşey sizinki.

    * Qashqai compact suvun öncüsü oldu. Suv'un değil. Ayrıca yaygın görüş ilk suvun 1935 model Chevrolet Suburban Carryall olduğu yönünde. Bir de son 10 yılda çıktı diyorsunuz. :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LC70 -- 9 Nisan 2020; 21:58:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: texjrwillerjr

    aslında bu da yanlış. bu tip aracı ilk üreten millet amerikalılar. ve bugün hala amerikada bu tip araçlara truck deniyor. ister range rover olsun ister tahoe olsun adamlar truck diyor. hatta bunların pick up truck tan farkı olarak arkasının (yük bölmesinin) kapalı olmasını gösteriyorlar.

    kaynak: tfl truck youtube

    Alıntıları Göster
    Bir yanlış da siz. Truck Amerika'da pikaplar için kullanılıyor, suvlar için değil. Şunu yanlış anlamış olabilirsiniz, gerçek suvlar genelde truck şasisi üzerinde yapılıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LC70 -- 9 Nisan 2020; 21:57:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LC70

    İnsan bu kadar net iddia etmeden önce bi google'dan araştırır, ben doğru mu diyorum yoksa kendi kafamdan uyduruyor muyum diye?

    Siz suvu yeni öğrenmiş olabilirsiniz ama bu tarz araçlar en baştan beri suv olarak nitelendirildi üreticiler tarafından.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Sport_utility_vehicle

    Grand Cheeroke ya da Range Rover full size suv, Qashqai compact suv, Capture mini suv olarak geçiyor.

    Suv dediğiniz şey tek bir segment değil. Symbol ile Mercedes S aynı amaçla mı üretildi deyip bunlardan ikisi birden sedan olamaz demek gibi birşey sizinki.

    * Qashqai compact suvun öncüsü oldu. Suv'un değil. Ayrıca yaygın görüş ilk suvun 1935 model Chevrolet Suburban Carryall olduğu yönünde. Bir de son 10 yılda çıktı diyorsunuz. :)

    Alıntıları Göster
    Şurda anlaşalımmı land rover, x5 ayrı bi segment qq, 3008 c hb şasisi üzerine yükselen bambaşka birşey

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kimbehicayy

    Şurda anlaşalımmı land rover, x5 ayrı bi segment qq, 3008 c hb şasisi üzerine yükselen bambaşka birşey

    Alıntıları Göster
    Evet çoğu suv (özellikle Avrupalı üreticilere ait olan) bir otomobil platformu üzerinde geliştiriliyor ama atladığınız birşey var. Suzuki Jimny de mini suv ama arazi kabiliyeti yüksek gerçek bir suv. Ya da X5 büyük bir suv ama BMW 5 platformu üzerinde geliştirilmiş bir asfalt suvu ve arazi kabiliyeti yok. Yani boyut kabiliyette belirleyici değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LC70

    Bir yanlış da siz. Truck Amerika'da pikaplar için kullanılıyor, suvlar için değil. Şunu yanlış anlamış olabilirsiniz, gerçek suvlar genelde truck şasisi üzerinde yapılıyor.

    Alıntıları Göster
    TFL Truck videolarını izlerseniz göreceksiniz ki onlar suvlara da truck diyorlar. ben onların söylediklerini aktarıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: texjrwillerjr

    TFL Truck videolarını izlerseniz göreceksiniz ki onlar suvlara da truck diyorlar. ben onların söylediklerini aktarıyorum.

    Alıntıları Göster
    Suv'dan truck olarak bahsettikleri bir videonun linkini koyabilir misiniz? Beraber bakalım ne dediklerine, kanala baktım onlarca video var. Tek tek izleyip bulmak çok zaman gerektirecek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LC70

    Suv'dan truck olarak bahsettikleri bir videonun linkini koyabilir misiniz? Beraber bakalım ne dediklerine, kanala baktım onlarca video var. Tek tek izleyip bulmak çok zaman gerektirecek.

    Alıntıları Göster
    aynı sebepten yardımcı olamayacağım onların özellikle gold mine hill ve gaunlet videolarını seyretmişliğim var. ama kesin olarak hangisinde hatırlamam mümkün değil.
  • Suv konusu acildiginda konu ister istemez 4 çekere geliyor ve sürekli şu fikir ile karşilasiyorum:

    "Herkesin 4 çekere ihtiyaci yoktur, herkes araziye cikmiyor vb"

    Bir kere şunu kavramak gerek 4 tekerden cekiş sadece arazi kullanimi için değildir. Bmw m5 e 4 cekerden çekiş sistemi koyuyor. Bunu kullanici kitlesi dağa ciksin diye yapmiyor. Evo da bulunan 4 cekerden cekis sistemi araziye çikip dağ basinda mangal yapmak için geliştirilmemiştir. Audi, bmw, subaru vs cogu binek araçta bu 4 tekerden cekis sistemini gorebiliriz.

    Hal böyle iken konu suv olunca 4 çekerden çekiş sistemi konuşulmamasi saçma olur. Bir araci yerden yuksek yapiyorsan illaki belirli ozellikler koyman gerekir. Bunun basinda da 4 ceker sistemi gelir. Ya benim ihtiyacim yok karavan cekmiyorum, araziye girmiyorum demek cidden komik. Bu senin ihtiyacinla ilgili bir durum değil aracin kalitesi ile ilgili bir durum. 4 ceker sistemi sadece araziye cikmak icin degildir, surus kalitesi ve guvenliği için de tercih edilir.

    İster binek olsun ister suv olsun farketmez Ust segment markalarin ust segment modellerinde artik neredeyse standart hale gelmiş 4 çeker sistemi ihtiyacim yok, buna ihtiyaci olmayan bir kitle var diyerek gormezden gelinecek bir konu degil. Hava yastigina ihtiyacim yok demek gibi bir sey bu. Hele suv gibi savrulmaya meyilli yerden yuksek araclarda şahsim için 4 çeker en onemli kriterdir.

    Burda hangi markanin 4×4 cekiş sistemi daha verimli, daha kaliteli diye tartişilmasi gerekirken ihtiyacim yok dağa cikmiyorum demek ciddiye alinacak bir yaklaşim değil.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Bazı boş adamlar toplanmış yine. Yok 4*4 değilmiş yok sadece yerden yüksekmiş yok karda çamurda gitmezmiş. Siz nerede yaşıyorsunuz? Tiguan 2008 sahibi olarak bir halt bildiğiniz yok diyorum. Biri tutmuş mpv varken suv alınmazmış sayın çok bilmiş c5 aircroos ile c4 picasso yanyana satılıyor niye kimse almıyor o zaman, kendi de almaz nihayetinde. 2016 2008 classic edition ile Giresun da 4 kişi bagaj dolu çıkmadığımız dağ tepe kalmadı hemde hep yağmurlu yollarda 92hp araba banamısın demedi nazar değmesin. Off road aracının gireceği yere hiçbir araba giremez zaten isterse 4x8 olsun. Milletin malını eleştirmeyi insanları yargılamayı bırakın artık. Bir aracın 4x4 alınmaması onun suv olmadığı anlamına gelmez. Araç suv dur motor seçenekleri farklı olabilir. Benim ihtiyacım olsaydı gider 4motion alırdım ama gerek yok. 2008 crosshover zaten öyle satılıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmet_aln

    Suv konusu acildiginda konu ister istemez 4 çekere geliyor ve sürekli şu fikir ile karşilasiyorum:

    "Herkesin 4 çekere ihtiyaci yoktur, herkes araziye cikmiyor vb"

    Bir kere şunu kavramak gerek 4 tekerden cekiş sadece arazi kullanimi için değildir. Bmw m5 e 4 cekerden çekiş sistemi koyuyor. Bunu kullanici kitlesi dağa ciksin diye yapmiyor. Evo da bulunan 4 cekerden cekis sistemi araziye çikip dağ basinda mangal yapmak için geliştirilmemiştir. Audi, bmw, subaru vs cogu binek araçta bu 4 tekerden cekis sistemini gorebiliriz.

    Hal böyle iken konu suv olunca 4 çekerden çekiş sistemi konuşulmamasi saçma olur. Bir araci yerden yuksek yapiyorsan illaki belirli ozellikler koyman gerekir. Bunun basinda da 4 ceker sistemi gelir. Ya benim ihtiyacim yok karavan cekmiyorum, araziye girmiyorum demek cidden komik. Bu senin ihtiyacinla ilgili bir durum değil aracin kalitesi ile ilgili bir durum. 4 ceker sistemi sadece araziye cikmak icin degildir, surus kalitesi ve guvenliği için de tercih edilir.

    İster binek olsun ister suv olsun farketmez Ust segment markalarin ust segment modellerinde artik neredeyse standart hale gelmiş 4 çeker sistemi ihtiyacim yok, buna ihtiyaci olmayan bir kitle var diyerek gormezden gelinecek bir konu degil. Hava yastigina ihtiyacim yok demek gibi bir sey bu. Hele suv gibi savrulmaya meyilli yerden yuksek araclarda şahsim için 4 çeker en onemli kriterdir.

    Burda hangi markanin 4×4 cekiş sistemi daha verimli, daha kaliteli diye tartişilmasi gerekirken ihtiyacim yok dağa cikmiyorum demek ciddiye alinacak bir yaklaşim değil.
    sizi tebrik ederim

    konunun asıl ele alınması gereken yerini herkes atlamış,yok ihtiyacım yok ne gerek var durumuna dönmüş

    halbuki yerden yüksek bir aracın böyle kabiliyetleri her yerde iş görür vede kullanışlıdır

    kaldıki bunu otomobillerde kullanan modeller var onlarda gereksi ozaman

    bu bakış açısı ile..

    4 çeker sistemi çok faydalı ve gerektiğinde size konfor ve kolaykık sağlar güvenlikle beraber.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.