Şimdi Ara

Suv araçlar kabiliyetlerine göre kıyaslanır

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
65
Cevap
2
Favori
2.945
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dün gece açılan 'Honda CRV rakiplerinden daha iyi' başlığını görünce bu başlığı açma ihtiyacı hissettim. Gerçi o konuda bir arkadaşımız Eclipse Cross videosu koyarak gayet güzel bir cevap vermiş.

    Suv araçlar kabiliyetlerine göre kıyaslanır. Hangisinin tipi daha güzel, hangisi hangi donanımı ne kadara veriyor şeklinde değil. (Bunlar da elbette etkendir ama nihai karar verici kriterler olamaz.)

    Yağışlı havalarda uzun yol yapıyorsanız hangisinin dört çekeri daha başarılı?

    Karlı buzlu yolda kullanıyorsanız 3 tekerlek birden yolu kavrayamaz patinaja düşerse kalan tek tekerlek aracı ilerletebilir mi?

    Sürekli dört çeker araç mı, gerektiğinde dört çekere geçen araç mı? Hangisinin diğerine göre avantajları/dezavantajları nelerdir?

    LSD (limitli kaydırmalı diferansiyel) aracımda olmalı mı yoksa elektronik kilitli diferansiyel (burada gerçekte diferansiyel kilitlenmez, patinaja düşen tekerleğe fren yapılarak tork diğer tekerleğe aktarılır) aracımda gerekli işi görüyor mu?

    Güvenli su geçiş derinliği ne kadar? (Şehiriçinde bile gerekebilir)

    Araç hangi awd sistemini (haldex generation) kullanıyor?

    Pikniğe, kampa gidecekseniz eğer tırmanma, yaklaşma, uzaklaşma, rampa açıları, yerden yükseklik nedir? Minik bir karavan ya da römork bağlayabilir miyim?

    4 kişilik bir aile olarak doğa aktiviteleri (kayak, bisiklet, dalış vs) yapıyorsanız, 4 kişilik gerekli ekipmanı güvenli yükleyebiliyor muyum?

    Kumsala bu araçla girebilir miyim, kumda ilerleyebilir mi, gerekli altyapısı var mı? (Çoğu araçtaki çakma sürüş modlarını kastetmiyorum.)

    Sorular çoğaltılabilir ama kısaca aracın kabiliyetleri önemlidir.

    Tabii araç 4x4 değilse ona Suv denmez, yerden 3-5 cm yükseltilmiş düz otomobildir o. Suv adı üzerinde belli spor amaçlı kabiliyetleri olan ama asfaltta kullanmaya elverişli araçtır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LC70 -- 7 Nisan 2020; 18:56:0 >







  • O saydığınız şeyleri yapan kitle (aracının arkasına karavan takan, tek teker üzerindeki çekişe ihtiyaç duyacak kitle vesaire) zaten bu şekilde bakıyor olaya

    bence bu tür yazıları yazdıran asıl motivasyon türkiyede ki bu suv/crossover alıcı kitlesini. ( Sadece ülkemiZde değil dünyadada akım artık bu tarafa) çözememekten kaynaklanıyor.
    Yani kafanızda bir suv müşteri profili oturtuyorsunuz ve sonra bütün müşteriler bunu istemeli gibi bir bakış açısıyla olayı yorumluyorsunuz.
    Halbuki bu araçları alan kitlenin ezici çoğunluğu kafanızdaki profilden çok farklı
    suv/crossover alıcı kitlesinin çok çok büyük kısmının araçtan beklentileri arasında karavan çekmek tek tekerle arazide kurtulmak falan yok. Çünkü buna ihtiyacıda yok. Şimdi ihtiyacı olmayan birşeyle niye aracı değerlendirsin ki, mantıksız olmaz mı bu
    Hiçbir zaman karavan çekmeyecek Hiçbir zaman araziye girmeyecek bir insan ne diye bu araçların arazi kabiliyetine ona buna baksın.
    Tüketici yerden yüksek olsunda taştan olsun mantığıyla yaklaşıyor olaya ve ihtiyacı bu, sonrada derdi yakıt tüketimi, ikinci eli vesaire..
    Hocam gunumuzde iki ceker SUV bile var. Ha siz buna SUV dersiniz demezsiniz orasi tartisilir ama dunya genelinde bu araclara SUV deniyor.

    Degerlendirme de bence ihtiyaca gore olmalidir. Konfora ihtiyaci olan konfora bakar, performansa ihtiyaci olan performansa bakar vs. seklinde. Mesela Izmirde yasayan birinin 4 cekere ihtiyaci yoktur ve ona gore onden cekis bir SUV ihtiyacini karsilayacak olabilir.

    Arazi soz konusuysa zaten o baska bir mesela. O zaman B ve C sinifi SUVlerin hic biri is gormez. Wrangler vs. gibi bir sey lazim ya da pickuplar Hilux vs. Ya da eskiye yonelmek gerekir. Eski Jeeplar, Land Roverlar, LAnd Cruiser falan filan.
  • Buna çok benzer bir konu vardı. Orada da tamamen katıldığımı belirtmiştim.

    Ancak bu ülkede " SUV " diye geçen çoğu araba B sınıfı olup yerden 4-5 cm yükseltilmiş araçlar. Ben mesela kendi aracımı 4-5 cm yükseltsem adını Ibiza GLA koyardım. Bu araçların hepsi şehir içine yönelik ekstrem koşul görünce far tutulmuş tavşan gibi kalırlar.
    Çamura giremez, karda kışta gidemez, kumda gidemez.

    Zaten Türk milleti olarak bunları hobi olarak yapacak insan sayımız da çok az. Şu bölümde ben dahil hangimiz yılda kaç kere dağa taşa vurabiliriz ki kendimizi? Hadi bende SUV yok ama olsa da üşenirim ben uğraşmam yani.

    Tasarımı ve motoru güçlü olanı seçerdim kendi adıma.
  • suv dediğin subaru gibi olur ağa

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • peki q7 suv mudur acaba ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Buna çok benzer bir konu vardı. Orada da tamamen katıldığımı belirtmiştim.

    Ancak bu ülkede " SUV " diye geçen çoğu araba B sınıfı olup yerden 4-5 cm yükseltilmiş araçlar. Ben mesela kendi aracımı 4-5 cm yükseltsem adını Ibiza GLA koyardım. Bu araçların hepsi şehir içine yönelik ekstrem koşul görünce far tutulmuş tavşan gibi kalırlar.
    Çamura giremez, karda kışta gidemez, kumda gidemez.

    Zaten Türk milleti olarak bunları hobi olarak yapacak insan sayımız da çok az. Şu bölümde ben dahil hangimiz yılda kaç kere dağa taşa vurabiliriz ki kendimizi? Hadi bende SUV yok ama olsa da üşenirim ben uğraşmam yani.

    Tasarımı ve motoru güçlü olanı seçerdim kendi adıma.
    Off road konusuna girmedim, AWD suvların hiçbiri ile off road olmaz. Bu araçlar sadece asfalt kullanımı için, çok hafif arazi koşullarında kullanılabilir ama uzun süre hafif arazi koşullarında kullanırsanız aracın her tarafından sesler gelmeye başlar. Bu sebeple tavsiye etmem.




  • Hocam gunumuzde iki ceker SUV bile var. Ha siz buna SUV dersiniz demezsiniz orasi tartisilir ama dunya genelinde bu araclara SUV deniyor.

    Degerlendirme de bence ihtiyaca gore olmalidir. Konfora ihtiyaci olan konfora bakar, performansa ihtiyaci olan performansa bakar vs. seklinde. Mesela Izmirde yasayan birinin 4 cekere ihtiyaci yoktur ve ona gore onden cekis bir SUV ihtiyacini karsilayacak olabilir.

    Arazi soz konusuysa zaten o baska bir mesela. O zaman B ve C sinifi SUVlerin hic biri is gormez. Wrangler vs. gibi bir sey lazim ya da pickuplar Hilux vs. Ya da eskiye yonelmek gerekir. Eski Jeeplar, Land Roverlar, LAnd Cruiser falan filan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.
    Evet hocam jip deyip adini veren Jeep'i unutmussun:) Wrangler
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Yıllara Göre Golf Modelleri
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • O saydığınız şeyleri yapan kitle (aracının arkasına karavan takan, tek teker üzerindeki çekişe ihtiyaç duyacak kitle vesaire) zaten bu şekilde bakıyor olaya

    bence bu tür yazıları yazdıran asıl motivasyon türkiyede ki bu suv/crossover alıcı kitlesini. ( Sadece ülkemiZde değil dünyadada akım artık bu tarafa) çözememekten kaynaklanıyor.
    Yani kafanızda bir suv müşteri profili oturtuyorsunuz ve sonra bütün müşteriler bunu istemeli gibi bir bakış açısıyla olayı yorumluyorsunuz.
    Halbuki bu araçları alan kitlenin ezici çoğunluğu kafanızdaki profilden çok farklı
    suv/crossover alıcı kitlesinin çok çok büyük kısmının araçtan beklentileri arasında karavan çekmek tek tekerle arazide kurtulmak falan yok. Çünkü buna ihtiyacıda yok. Şimdi ihtiyacı olmayan birşeyle niye aracı değerlendirsin ki, mantıksız olmaz mı bu
    Hiçbir zaman karavan çekmeyecek Hiçbir zaman araziye girmeyecek bir insan ne diye bu araçların arazi kabiliyetine ona buna baksın.
    Tüketici yerden yüksek olsunda taştan olsun mantığıyla yaklaşıyor olaya ve ihtiyacı bu, sonrada derdi yakıt tüketimi, ikinci eli vesaire..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Artık bu araçlar, asfalt suv-arazi suv diye ayrılmalı. Türkiyede tutulan asfalt suv.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • otomobilci_x kullanıcısına yanıt
    Ülkemiz özelinde çok basit aslında
    Yerden yüksek olsun hani bizde eskiden beri vardır ya Türkiye şartlarına göre üretilmiş muhabbeti
    Görüş açıları , koltuk yüksek olunca her yeri görebilme
    Bu kadar daha ne varki ? Bagaj bile yalan
    Ben kullandığım araçta koltuğu en alta alıp kaputu dahi görmüyorum ( opeller kaput hiç görünmeyebiliyor )
    Ama zevk işte , aslında kayda değer hiç bir halt sunmuyor ama bütün üreticiler oraya kaydı

    Suv ele alalım
    Tiguan / golf passat
    Grandland / astra insignia
    Kuga / focus mondeo
    Honda crv / civic ( Honda’dan emin değilim )

    Seat Skoda bmw vs hemen tüm markalara uyarlayalım
    Hangi suv aynı markanın C veya D sınıfı binek aracından

    Konfor , yol tutuş , bagaj , güvenlik

    Hangi konuda üstün ? Hiç bir haltta üstün olmayan araçlar , tavanları yüksek , altları yüksek bitti
    Zafira , C max , scenic olsa anlarım da şahsen bu suv denilen araçları anlamıyorum
    Şunları yazdıktan sonra gidip suv alsam ne bomba olur

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • tip de önemli. heybetli görünmeli biraz.
    yoksa Duster al daha iyi arazi kabiliyeti
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jayus

    Artık bu araçlar, asfalt suv-arazi suv diye ayrılmalı. Türkiyede tutulan asfalt suv.
    arazi iddiası olmayan yüksek araçlaraa crossover diyorlar diye biliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    O saydığınız şeyleri yapan kitle (aracının arkasına karavan takan, tek teker üzerindeki çekişe ihtiyaç duyacak kitle vesaire) zaten bu şekilde bakıyor olaya

    bence bu tür yazıları yazdıran asıl motivasyon türkiyede ki bu suv/crossover alıcı kitlesini. ( Sadece ülkemiZde değil dünyadada akım artık bu tarafa) çözememekten kaynaklanıyor.
    Yani kafanızda bir suv müşteri profili oturtuyorsunuz ve sonra bütün müşteriler bunu istemeli gibi bir bakış açısıyla olayı yorumluyorsunuz.
    Halbuki bu araçları alan kitlenin ezici çoğunluğu kafanızdaki profilden çok farklı
    suv/crossover alıcı kitlesinin çok çok büyük kısmının araçtan beklentileri arasında karavan çekmek tek tekerle arazide kurtulmak falan yok. Çünkü buna ihtiyacıda yok. Şimdi ihtiyacı olmayan birşeyle niye aracı değerlendirsin ki, mantıksız olmaz mı bu
    Hiçbir zaman karavan çekmeyecek Hiçbir zaman araziye girmeyecek bir insan ne diye bu araçların arazi kabiliyetine ona buna baksın.
    Tüketici yerden yüksek olsunda taştan olsun mantığıyla yaklaşıyor olaya ve ihtiyacı bu, sonrada derdi yakıt tüketimi, ikinci eli vesaire..
    Ben hiç off road demedim zaten daha önce dediğim gibi bu araçların (dörtçeker de olsa) arazi kabiliyeti yok.

    Asfaltta da gayet 4x4 suv ihtiyacı olabilir.

    * Yağışlı havalarda sık uzun yol yapıyorsanız.
    * Kışın sert geçtiği ve şehiriçi dik eğimli yolların olduğu bir yerde yaşıyorsanız.
    * Karlı asfalt yollarda keyif için araç kullanmayı seviyorsanız ya da zorunluluk gereği sık araç kullanmanız gerekiyorsa.
    * Hali vakti yerinde olanlar için ağır olmayan küçük römork (bot, sürat teknesi vs) çekebilme. (Ağır römork için merdiven tip şasi gerekir o da asfalt suvlarında yok)
    * Ayrıca asfalt adamıyım ama arada asfalttan çıkabilme özgürlüğüm olsun diyenler için çok hafif doğa aktiviteleri.(piknik, kamp)

    Not: Son madde hariç tamamı için suv yerine 4x4 otomobilde kullanılabilir tabii. Suv bu açıdan yerden yükseklik ve yüksek bagaj hacmi sağlayabilir fazladan.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: orcnd

    arazi iddiası olmayan yüksek araçlaraa crossover diyorlar diye biliyorum.

    Alıntıları Göster
    Suv da denebiliyor crossover da, kesin sınırlar yok. Üreticilerin hepsi bu tarz yerden yükseltilmiş araçları suv olarak pazarlıyorlar.

    Yanlış değilsem sekiz silindir kanalıydı, otomobil platformu üzerinde üretilmiş olanları crossover, pikap platformu ya da kendine has bir platform üzerinde üretilmiş olanları suv olarak nitelendiriyordu. Tabii bu kendi sınıflandırmaları, kesin kurallar yok.

    Asfalt suv'u ya da arazi suv'u diye ayırmak bana daha mantıklı geliyor mesela. Gerçi bu durumda da ikisinin arasında gri bölgede kalacak çok araç var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LC70 -- 8 Nisan 2020; 0:56:56 >




  • Dağa taşa vurulacaksa yeni suvlardan çoğu gitmez.Bir nivanın bir defenderin geçtiği yerden bi 3008 bi aircross geçemez.Dağ taş deniyorsa 100bine 0 niva alınır eşek gibi binilir fakat aile aracı değil o da

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Subaru Forester..

    forester grupları var adamlar dağ dağ geziyor. sanırım yaza doğru aralarına bende katılacağım :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: werneke

    Ülkemiz özelinde çok basit aslında
    Yerden yüksek olsun hani bizde eskiden beri vardır ya Türkiye şartlarına göre üretilmiş muhabbeti
    Görüş açıları , koltuk yüksek olunca her yeri görebilme
    Bu kadar daha ne varki ? Bagaj bile yalan
    Ben kullandığım araçta koltuğu en alta alıp kaputu dahi görmüyorum ( opeller kaput hiç görünmeyebiliyor )
    Ama zevk işte , aslında kayda değer hiç bir halt sunmuyor ama bütün üreticiler oraya kaydı

    Suv ele alalım
    Tiguan / golf passat
    Grandland / astra insignia
    Kuga / focus mondeo
    Honda crv / civic ( Honda’dan emin değilim )

    Seat Skoda bmw vs hemen tüm markalara uyarlayalım
    Hangi suv aynı markanın C veya D sınıfı binek aracından

    Konfor , yol tutuş , bagaj , güvenlik

    Hangi konuda üstün ? Hiç bir haltta üstün olmayan araçlar , tavanları yüksek , altları yüksek bitti
    Zafira , C max , scenic olsa anlarım da şahsen bu suv denilen araçları anlamıyorum
    Şunları yazdıktan sonra gidip suv alsam ne bomba olur
    Hocam en basitinden 3 serisi ve x3 u ele alirsak.
    arka diz mesafesi x3te daha iyi.
    Arka bas mesafesi cok daha iyi.
    Arac daha genis enine 3 kisinin yanyana oturmasi daha olasi arka koltukta.
    Tunel cikintisi yok yine 3 kisi oturacagi zaman buyuk avantaj.
    bagaj hacmi daha buyuk.
    Bagaj daha kullanisli (istersen tavana kadar yukle), Katalog verisi sadece koltuk sirtina kadar olan yer.
    Koltuklari yatirinca buyuk esyalar tasinabiliyor
    Cukura girdiginizde iciniz daha rahat
    Sacma sapan egimli otopark girislerinde ya da bozuk yollarda alti surtecek derdi yok
    Inip binerken egilmeniz gerekmiyor. kafanizi egmeniz gerekmiyor.

    Bakin ben bunlari sedan 3 serisi kullanicisi olarak yaziyorum. SUV tercih edenler bu farklarindan dolayi tercih ediyor. Sizin dediginiz gibi sedandan hic farki yok degil.

    Genel olarak ic hacim, fonksiyonellik, bagaj, inis binis kolayligi, oturma poziyonu (rahatlik acisindan)ve yerden yukseklik sedana gore avantajlari.
    Performans, yol tutus ve yakit tuketimi ise daha kotu genel olarak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 8 Nisan 2020; 8:57:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.