arkadaşım sen bu aracı hiç kullandınm ? neye göre yorum yapıyosun merak ettim .
quote:
Orjinalden alıntı: opoyraz
sevgili cenkog bu arac yaklaşık 1.5 ton. bu tip bi kasaya suzukinin koyduğu motor ufak geliyor . şu an bende 2006 modeli var. ve her hafta sonu şilenin bi köyüne gidiyorum. özellikle son sıcaklarla beraber klimayı açtığım zaman araç yokuşları çıkamıyor. traktör beni solluyo yokuşta dersem belki anlarsın. yoksa aracın tipine bi şey söylediğim yok. ufak ve kompakt olmasıda avantaj tabi.
ama eksileri daha çok 1- motor yetmiyo 2- parça ve serviste sıkıntı var. 3- iç mekandaki plastik aksam tofaştan beter. 4- benzin tüketimi çok (500 civarı klima açıkken) aracım daha 48.000 de kapı kolları dağılmaya başladı. fan motoru bozuldu. servisin elinde fan motoru yok, japonyadan 3 ayda gelir deyince topkapı sanayide maneger fan motoru koydurdum. (oda anormal ses veriyo içeriye orjinal olmadığı için) . suzuki gibi bi marka getirdiği aracın arkasında durmuyo. tampon gibi en çok stokta bulunması gereken parçayı 2 ay sonra gemiyle gelir diyolar. hele topkapı caba tam bi alem.bi aracın tamponu yedek parça deposunda bulunmuyosa acaba nesi stokta bulunur..
demem oki estetik ok . tasarım süper ufak olması avantaj ama eksileri daha çok. ben yandım kimse yanmasın... ama illa alıcam diyen arkadaşlara klima açıkken bi yokuş çıkmalarını öneririm
Bu araç beni az kardan-buzdan kurtarmadı; arazi ve kötü yol performansı 3 kapılıda çok iyi, 5 kapılıyı bilmiyorum. 1.6 motorun vergisi düşük, çekişi tabii ki bir 2000 cc kadar olmaz ama bence çok yeterliydi, hiç eksiklik hissetmedim... İç mekan işçilik ve kalitesinin TOFAş kadar olduğunu söylemeniz ise inanılmayacak bir gaf... Buraları okuyan insanları bu kadar yanıltmanız inanılır gibi değil... Son derece geniş, ferah bir araba ve iç işçiliği de çok iyi. Amacını pratik ve sağlam bir 4x4 ise bence çok iyi bir araba...
ben sadece arabanın eksi yönlerini ortaya koyuyorum.... bu arabayı almayı düşünen arkadaşlara yardımcı olmak babında..
- eğer yıl içinde fazla km yapmayacaksanız... yani arabayla fazla işim olmaz diyorsanız. yada benzin istasyonu sahibi bi babanız varsa; - ön tamponun 2 ayda tedarik edilmesi ,fan motorunun japonyadan günün birinde gelicek olması sizi fazla rahatsız etmiyecekse - aracın kumanda düğmelerinin , kapı kollarının daha 50 bine gelmeden dağılması sizin için hiç önemli deilse
o zaman bu aracı alın arkadaşlar.... ben aracımı 2006 da çok beğenerek hatta fb plaka taktırarak bin bir hevesle almıştım. itiraf ediym aracın kompakt olması ve tasarımı beni etkilemişti... ama aldıktan sonra fikrim değişti...41.000 e aldığım aracı 25.000 e satamıyorum...(ha bu arada ikinci elde inanılmaz değer kaybını söylemiyorum.. bu tip araclarda zaten prim yapması beklenmez)
daha önce 2001 model 1.4 pejo 206 kullanıyordum... ve inanın bana 206 mı çok arıyorum şimdi...
ama yinede netice olarak bi araçtan ne beklidiğinize bağlı . bunlar sadece benim kendi fikrim....
arkadaslar slmlar! ben de bu aracin 2004-05 modelini almayi dusunuyordum. Hatta sirali sistem LPG de taktiririm daha ekonomik olur demistim. Burada yazilanlari okuyunca biraz kafam karisti. Baska fikri olanlar varsa okumak isterim.
Diger alternatiflerim, 4x4 le pek alakasi olmasa da "Mercedes A serisi" veya "Smart Forfour"...
bir suzuki maruti kullanıcısı olarak burda yanlış şeyler söylendiğini düşünüyorm, marutimle büyük bir kaza yaşadı ve caba suzukiye bıraktık kapılar fabrikadan 1 ayda geldi, bu cabanın sorunu değil suzuki türkiyenin sorunu bence gerçi maruti tr'de kaç tane kaldı ki kapısı stoklansın o da ayrı bişi, onun dışındaki mekanik aksam piyasada orjinal ve yansanayi olarak kaynıo maruti için, vitara içinde aynı şekilde oludğunu düşünüyrm fan motoru bulamadım diyen adam ne kadar dürüst acaba merak ettim
dün grand vitara 1.6 3 kapı ikinci el satın aldım. araç 30.000 kilometrede ve 2009 model. ilk izlenimim şöyle: yokuş ve arazide araç muhteşem, şehir içinde ise ufak olduğu için park problemi yok. öyle denildiği gibi de anormal benzin yakmıyor, daha evel megan ile yaptığım mesafeyi yaptım ve muadil benzin harcadı. aracın eksi yönü ise aircondition çalıştığı anda araçın çekiş gücü inanılmaz düşüyor. yokuşu filan anca 1. vitesle çıkabilirsiniz. parçaları ise heryerde var, ufak tefek tamir işleri vardı, bostancı sanayide 300 liraya tüm bakımını yaptırdım. yağ filtresi, polen filtresi, balatalar, yağ değişimi, far ampül değişimi, silicek değişimi, ve genel bakımını yaptırdım. deposu ise 160 tlye doluyor.
quote:
Orijinalden alıntı: oktaybaba1969
dün grand vitara 1.6 3 kapı ikinci el satın aldım. araç 30.000 kilometrede ve 2009 model. ilk izlenimim şöyle: yokuş ve arazide araç muhteşem, şehir içinde ise ufak olduğu için park problemi yok. öyle denildiği gibi de anormal benzin yakmıyor, daha evel megan ile yaptığım mesafeyi yaptım ve muadil benzin harcadı. aracın eksi yönü ise aircondition çalıştığı anda araçın çekiş gücü inanılmaz düşüyor. yokuşu filan anca 1. vitesle çıkabilirsiniz. parçaları ise heryerde var, ufak tefek tamir işleri vardı, bostancı sanayide 300 liraya tüm bakımını yaptırdım. yağ filtresi, polen filtresi, balatalar, yağ değişimi, far ampül değişimi, silicek değişimi, ve genel bakımını yaptırdım. deposu ise 160 tlye doluyor.
aracınız hayırlı olsun güle güle kullanın.
GRAND VİTARA 3K için olumsuz yorumda bulunan arkadaşların bu aracı kullandıklarına inanmıyorum. yıllardır cj-5 aracım vardı arazide her türlü oynuyordum onu sattım. 3 yıldır 2007 model 3k grand vitaram var çok memnunum. arazide aracın kısa şase olması çok büyük avantaj ve piyasadaki birçok asfalt suvlarından çok çok iyi bir makina. kumda,çamurda,bamplarda ve helede karda muhteşem bir oyuncak.torpido işciliği mükemmel. 500 tl yakıyo diyen arkadaşa çok güldüm. arazide tüm zorlu koşullarda 450 yi bile bulmadı. sonrasında lpg taktırdım.sehir içinde 220-240 şehir içi, 190-220 arası şehir dışı yakıyor. aracın fiatı makul,vergisi komik,yakıtı çok iyi,perpormansı harika eee daha ne :) RAMPADA TRAKTÖR BİLE BENİ GEÇTİ DİYEN ARKADAŞA traktörün markası neydi??? :)
rampada traktör geçti diyen arkadaşın aracı ya hor kullanılmış, yada motoru açılmamış olabilir. otobanda çok rahat 180 km hıza çıkıyor, rüzgar olsa bile dümdüz gidiyor. uludağa 4 kişi 3ve4. viteslerle çok rahat çıktık, beni geçebilen araçta olmadı, sadece çok keskin virajlarda 2. vitese düştüm. o traktör nasıl bişeyse görmek isterdim.
2009 makyajlı kasa ile yakıt 1 lt daha iyileştirilmiş, aracımın ortalama yakıtı 9 lt.
3 kapılı vitara 2009 düşünüyorum. bunlarda lpg tankı nereye takılıyor? simit şeklinde tank olur mu bunlara? lpg ye uyumluluğu nasıldır?
bende 2008 var ama henuz 22.000 km de... lpg takmadim, dusunuyorum ... ya da satip diesel bir pickup alacagim...
Arkadaşlar Merhaba ;
2 Ay önce Suzuki Grand Vitara 3 Kapı 2004 70.000 Km 'de aracımı eşime aldım. ( 24.000 TL ) Araç almadan önce daha önceleri de olduğu gibi çok araştırdım. Toplamda 10 sene içerisinde 13 araç ( sıfır ve ikinci el ) değiştirmiş , araç modifikasyonu ile profesyonel uğraşan ve 4 senelik lisanslı Ralli pilotu olarak ; aracın burada yazılanların bir kısmı ile uyuştuğunu bir kısmı ile uyuşmadığını gördüğümde , yorum yaparak almak isteyen arkadaşların fikirlerini net hale getirmeye çalışacağım. Aldığım aracın artıları ;
1- 150 TL olan yıllık vergisi 2- 4000-7000 cc motora sahip amerikanlar ile aynı arazi şartlarında daha kabiliyetli olduğunu görmem ( 2 ayda 2000 km yol yaptım ve gerek asfalt gerek off-road konusunda oldukça yetenekli , kolay kolay batırılmayacak bir araç ) Sonuçta 4x4 1.6 lt motor hacmine sahip bir araçtan arazi şartlarında çok daha fazlasını alıyorsunuz 3- Asfalt ses izolasyonu yeterli , çok fazla ses almıyor 4- Plastik ve kumaş işçiliği gayet iyi ( 72000 km olan aracımda koltuklarda aşınma , plastikte deformasyon yada çatlama , kapı kollarında kırılma vs. gibi problemler oluşmadı 5- Yedek parça konusunda herhangi bir sıkıntı henüz yaşamadım , araştırmadım ( bu kısas olamaz henüz 2000 km yol yaptım ) 6- Çekişi konusunda , traktör ( big foot ) diye nitelendirilen üst sınıf bir traktör ise dediğiniz katılıyorum fakat standart traktörü arkasına bağlar çeker...Ben gerek arazide gerek asfaltta çekiş konusunda hiçbir sıkıntı yaşamadım. Bağımsız süspansiyon sebebiyle asfaltta standart bir araç kalitesini neredeyse yakalıyorsunuz ( yükseklik dışında ) 7- Kliması yeterli derecede soğutuyor
Bu aracın 2000 km sonrası gördüğüm eksisi , bana göre benzin yakışıdır. Bunun dışında henüz bir eksisini görmedim , yaşamadım ; ilerleyen günlerde daha detaylı paylaşımlarda bulunacağım. Benzin yakışında evet depo 240 TL 'ye doluyor ( tam boşken borular dahil ) ve 470 km yol gidiyor ( 90 km standart kullanımda - arazi dışı 2H ) , buda asfaltta 2 çekerde ortalama 0,51 kuruşa denk geliyor. Arazi şartlarında 4H ve 4L 1 depo 240 TL ile hiç 2H kullanmadan ( Toplamda 3 Tam Gün ) 385 km yol yaptım. Buda 1.6 benzinli bir araç için yakışın eksi olduğunu gösteriyor. Fakat diyeceğim , bu derece avantajları olan bir araç için yakıt bu kadar keyfe deyiyor.. Çok sıkıntı olduğunu düşünürseniz , tüp taktırırsınız...
Herkese kolay gelsin
arkadaşlar,
suzuki grand vitara düşünüyorum, 3k olanını, fiyatları oldukça güzel 2007-2008 model 25-30.000 tl arasına yuksek modelli düşük km alınır gibi ve ilan sayısı da fazla..
size sormak istediğim bazı hususlar var...
1) öncelikle bu aracın sürüşü keyiflimidir, 2) tork ve beygir değerleri araca düşük mu kalıyor? ara hızlanmaları nasıl, araba çokmu hantal,( bu yönde kötü yorumlar okudum da ) 3) Düşük yakıt tüketimi olan Dizele alışkın olduğumdan LPG ile binerim muhtemelen yakıt tüketim değeri nedir performansına olumsuz etkisi varmıdır? 4) bu aracın kronik sorunu nedir? 5) süspansiyonu yol tutuşu ve konforu, ve yol sesi durumu nasıldır sizce? 6) parçaları pahalımıdr, bakım masrafları ? 7) vergisi nekadardır ? 8) arabanızın aklınıza gelen kötü 3 özelliğini yazarmısınız? 9) en tutulan rengi nedir? 10) sizin aklınıza gelen ve yazmak istediğiniz özellikleri nelerdir?
2 yıldır 3k kullanıyorum, sorularınıza kısaca cevap vereyim; 1- Sürüşü pozisyonunun daha hakim ve yüksek olması sebebiyle sürüş keyifli. 2- 1480 kg 106 bg 145 tork, gaza basınca gidiyor tabiki, 0-100 hızlanma 14.5 saniye. 3- Subapları magnezyum olduğu için lpg pek tavsiye edilmiyor, bagajı küçük olduğu için lpg tüpü bagajı daha da daraltacaktır. 4- Aracın kronik sorunu yok, araziye girmemiş araç alırsanız problemle karşılaşmazsınız. 5- Süspansiyonu serttir, yol tutuşu yüksek go-kart gibidir, ama virajlara hızlı girmemekte fayda var, yol sesi c sınıfı araçlar gibidir. 6- Parçaları pahalı değildir, kasko varsa kaza durumunda parça parası vermezsiniz, arıza çıkartmaz zaten, bakımları 15.000 km de yapılır, yaklaşık 300- 400 tl arası değişir. 7- Aracın yaşına göre değişiyor, 1-3 yaş yıllık 698 tl idi 2011'de. 4-6 yaş 523 tl idi. 8- A) Bagajı biraz daha geniş tasarlanmalıydı. (200 LT) B) 1.6 dizel otomatik vites seçeneği de olmalıydı. C) Biraz daha özellik eklenebilirdi donanıma ama o zaman zaten 5k almak daha mantıklı. 9- En fazla tutulan rengi İNCİ BEYAZI dır. iyi günler dilerim.
Yakıt tüketimini yazmayı unutmuşum, yakıt şehiriçi 9-10 lt, yakıt şehirdışı 7-8 lt civarında, kısacası bir depo 190 tl'ye dolar, agresif kullanmazsanız 450-550 km arası yol gider.
suziki GRAND VİTARA LPG montajı zavoli ömer usta otogaz
Merhabalar. Sonunda bende 2 gün önce 2011 model Benzin+LPG'li 1586 cm3 Suzuki Grand Vitara 3K aldım. Aracım siyah renkli, BRC marka sıralı gaz sistemi var üzerinde, 11.000 km.'de. 38.000 TL aracı bana sattıkları fiyat. Banka dosya masrafı, kasko, trafik sigortası, gibi masraflarla toplamda 39.670 TL'ye maloldu. (Bankadan 28.000 TL'lik bir kredi çektim. Kredi faizleri hariç. İlgilenenler için söylüyorum)
2 günlük hem zorlu arazi koşulları, hem yağmur, hem asfalt izlenimlerimi aktarıyorum. Ayrıca birkaç sorum olacak buradaki tecrübeli arkadaşlara.
a) Araç arazide mükemmel. HES şantiyelerini bilenler bilir. 5 km. dağlarda ve tepelerde ormanlık arazide araç sorunsuz inip çıktı. Böyle bir aracın sorunsuz 2. ve 3. viteste o dik eğimlerden tırmanmasına inanın şaşırdım. b) Müthiş yağmurlu asfalt yolda aracımdan gayet memnun kaldım. Aracın ses geçirimi kabul edilebilir düzeyde. c) Aracın sürekli 4x4 olması yakıt tüketimini etkiliyor sanırım. (Daha çok bilgisi olanlar lütfen yorum yazsınlar) d) Aracım ortalama karışık (şehiriçi+şehirlerarası 100 km. + ormanlık arazi koşullarında) 9.4 - 10 lt. yaktı. Fakat bunu düşürmek istiyorum e) Aracın gaz pedalına hassasiyeti çok fazla. SORU: Bu ayarlanabilirmi? Yoksa standart bu şekilde mi alışmam gerekiyor? Çünkü bu da yakıtı etkiliyor f) Aracın hızlanmasında ve yol konforunda gayet tatmin oldum. (Porsche aramıyorsanız eğer) g) LPG'li aracımda arka bagajda hemen hemen hiç yer yok. Bu çok büyük bir dezavantaj. Resmen insanı çıldırtıyor diyebilirim. Çünkü aracımı çok seviyorum fakat bu sorundan dolayı aksak bir yeri var gibi geliyor. h) Aracım rölantide çalışırken bir hırlama sesi geliyor. Vites kolu hafif sallanıyor. Sanki dizel motor çalışıyormuş gibi hissettiriyor. SORU: Bu sizce normalmi?
Şimdi buradaki bilgili ve yetkili arkadaşlara sormak istediğim sorular var:
1) Aracımın yakıt tüketimini düşürmek için ne yapmalıyım? Aracın orijinal katalogunda 8.2 lt. yazıyor. Fakat 8.2 lt.ye hiç inemeyeceğimi düşünüyorum. Çünkü yol bilgisayarında sürekli 10 lt. de gidiyor gibi geliyor bana. Düşürmenin mekanik bir çaresi varmıdır? Yani aracım diğerlerine göre çok yakıyor gibi hissediyorum. Eğer mekanik bir çaresi varsa bilmek isterim. 2) Az önce bahsettiğim rölantide motorun hafiften hırlaması problemi sizce nereden kaynaklanıyor olabilir? Sonuçta aracım 2011 model ve 11.000 km.de
Umarım araştıranlara bir kaynak olmuşumdur. Ayrıca umarım diğer bilgili arkadaşlar yardımcı olurlar.
İyi çalışmalar.
unidented güle güle kullanın aracınızı.
Aracın yakıt tüketimi ancak gaza daha az basarak azalabiliyor, şehirdışı yolculuklarda sabit 90 km hızla ortalama yakıt 6 litreye kadar düşer, şehiriçi soğuk kış günlerinde maalesef 10 litreye kadar çıkar. Sürekli 4x4 olduğu ve 1480 kg ağırlığa sahip olduğu için yakıt tüketimi bu düzeyde. Araçta herhangi bir mekanik değişikliğe gitmek 4x4 sistemine ve motoruna ciddi zararlar verir. Geçen kış karlı dağ yollarında 1. ve 2. vites yarım saat dolaşıp araçla bir güzel eğlenip oynadıktan sonra 14.5 lt ortalamayı bile görmüştüm, bence aracınızın yakıt tüketimi gayet normal.
Gaz hassasiyeti ilk defa kullananlar için ciddi bir problem, ama alışınca bu seferde başka araçları yadırgarsınız gazı kütük gibi diye.
Rölantide nasıl bir hırlama sesi geliyor tam anlamadım ancak başka araçları kullananlar aracın süper sessiz çalıştığını söylüyorlar, başka bir 3k ile sesi karşılaştırınız ses farklı ise problem var demektir, yada lpg kaynaklı normal bir seste olabilir.
Vites kolunun oynaması normal, 2 araç değiştirdim ikisinde de aynı titreşim var.
Debriyaja bastığınızda veya debriyajı bıraktığınızda da aşağıdan orta difrensiyelden tak tak diye şaft vuruntusu gib bir ses de gelir bu da normal bir durum.
Bagajı keşke biraz daha büyük tasarlasalarmış dedirtiyor ne yazık ki.
iyi günler dilerim.
kaganss Teşekkür ederim.
Kaç gündür foruma giremedim. Aslında utanarak söylüyorum ve itiraf ediyorum. Forumda nereye yazdığımı bir türlü bulamadım kaç gündür :))
Şimdi daha fazla deneyim elde etme imkanım oldu.
1) Hırlama sesi kesinlikle LPG ile alakalı. Benzinde o ses çıkmıyor. 2) Aracın yakıt tüketimini düşürmek neredeyse imkansız değil. Tamamen imkansız gibi. Gaz hassasiyetine hala alışamadım. 3) Ben aracımdan gayet memnunum. Ah bir de yakıtını ekonomik boyutlara getirebilsem hiçbir sıkıntım kalmayacak.
Sizce Nissan Juke'ların 1600 cm3 leri'nde nasıl bir yakıt sarfiyatı var? Aracımı belki ileriki zamanlarda Juke'la değiştirme fikri oluştu son günlerde. Ama emin değilim. Siz bilen birisi olarak kıyaslama yaparmısınız lütfen?
Teşekkürler şimdiden.
quote:
Orijinalden alıntı: unidented
kaganss Teşekkür ederim.
Kaç gündür foruma giremedim. Aslında utanarak söylüyorum ve itiraf ediyorum. Forumda nereye yazdığımı bir türlü bulamadım kaç gündür :))
Şimdi daha fazla deneyim elde etme imkanım oldu.
1) Hırlama sesi kesinlikle LPG ile alakalı. Benzinde o ses çıkmıyor. 2) Aracın yakıt tüketimini düşürmek neredeyse imkansız değil. Tamamen imkansız gibi. Gaz hassasiyetine hala alışamadım. 3) Ben aracımdan gayet memnunum. Ah bir de yakıtını ekonomik boyutlara getirebilsem hiçbir sıkıntım kalmayacak.
Sizce Nissan Juke'ların 1600 cm3 leri'nde nasıl bir yakıt sarfiyatı var? Aracımı belki ileriki zamanlarda Juke'la değiştirme fikri oluştu son günlerde. Ama emin değilim. Siz bilen birisi olarak kıyaslama yaparmısınız lütfen?
Teşekkürler şimdiden.
Rice ederim, nissan juke compact crossoverlar veya suvlar içinde belkide en küçüklerinden bir tanesi, donanımı iyi araçlar, ülkemizde satılmaya başlandığında internetten araştırmıştım ama daha ileri gidip alacak kadar araştırmadım ya da gidip bayide görmedim, yollarda çok görüyorum, GV ve juke pek aynı sınıfta değiller gibi, birisi arazi ağırlıklı haliyle mekaniği ona göre tasarlanmış, diğeri şehiriçi için yüksek araç gibi. Daha fazla kıyaslama yapamayacağım üzgünüm. Ama forumda juke ile ilgili bayağı bir bilgi mevcut. iyi günler.