Şimdi Ara

Suzuki Splash Türkiye yollarında... (9. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
564
Cevap
6
Favori
70.835
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: adepex

    quote:

    Orijinalden alıntı: chefiso

    Oley beee artık benimde bir splashım var arabasına gözü gibi bakıp 3 senede 7000km yapıp çizik dahi zarar vermeyen engin beye sonsuz teşekürler sanki sıfır araba almış gibi oldum,otoparka bıraktıgım aracımda aklı kaldı vay arkadaş

    Hayırlı olsun, güle güle kullanın.

    çok teşekkür ederim bende alışırım diye düşünüyorum gün içinde birkaç model araba kullanıyorum belki bundan kaynaklı olabilir usb içinse çakmaklığa takılan küçük radyo vericilerden kullanmayı düşünüyorum...




  • arkadaşlar biraz kafam karıştı ,ben aracı alırken satışdaki arkadaşım demişlerdiki ; motorun sağlıklı açılabilmesi için 4000 km ye kadar 120 yi geçme ,ama benim bildiğim ise motorun açılması için gaza basmamızın ve biraz sürat yapmamızın gerekli olduğuydu .bende satış danışmanı arkadaşın bilgilerine güvenerekten şuan için 120 km geçmedim hatta 100 km yi bulduğumda bile biraz daha yavaş kullanmaya özen gösteriyorum .sürat yapmayıda pek sevmem ama bazende çileden çıkaranlarda olmuyor değil,o zamanda basıyorum gaza.... hangi yol motorun açılması için uygun oluyor arkadaşlar..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bankicampik

    arkadaşlar biraz kafam karıştı ,ben aracı alırken satışdaki arkadaşım demişlerdiki ; motorun sağlıklı açılabilmesi için 4000 km ye kadar 120 yi geçme ,ama benim bildiğim ise motorun açılması için gaza basmamızın ve biraz sürat yapmamızın gerekli olduğuydu .bende satış danışmanı arkadaşın bilgilerine güvenerekten şuan için 120 km geçmedim hatta 100 km yi bulduğumda bile biraz daha yavaş kullanmaya özen gösteriyorum .sürat yapmayıda pek sevmem ama bazende çileden çıkaranlarda olmuyor değil,o zamanda basıyorum gaza.... hangi yol motorun açılması için uygun oluyor arkadaşlar..

    Aracınızda ilk bin kilometre rodaj süresidir. Yani motor aksamının, parçaların birbirine alışması amacıyla dikkat etmeniz gereken süredir.
    Aracın bayi çıkışı rodajı alınmıştır diyorlar bence ilk bin kilometre dikkat etmek ve 80-90 gibi hızları geçmeden kullanmak gerekir.

    İlk bin kilometre sonrasında ise motoru açmak için biraz hız yapmak, devri biraz yüksek çevirmek faydalı olur. Herkesin 'yoksa motor sağır kalır' diye söyledikleri iş budur. Bin kilometre sonrasında devri 2500 - 3000 arasında çevirmek yerine biraz yükseğe çıkabilirsiniz ve vitesi öyle değiştirebilirsiniz.




  • chefiso kullanıcısına yanıt
    Yakıt tüketimine az da olsa katkı sağlayacak bir hareket de yoldaki duraklamalarda arabayı N'ye yani boşa almak. Motoru da yormamış oluruz. Araba hem ileri atılmak istiyor hem durakladığımız için frene basıp onu engelliyoruz. Tam anlamıyla iki arada, bir derede kalıyor. Yazık. :)
  • adepex kullanıcısına yanıt
    teşekkürler bilgi için .benim araç otomatik vites,dün itibariyle 1000 km bakımına götürdüm,problemlerimi söyledim (içeri yol sesi alması ve amortisörlerin sert olması ).sorunlarımın zamanla yok olacağını söyledi.bende öyle düşünüyorum zaten. birde splashlerde yokuş kalkış desteği yokmuş swiftlerde varmış,olsaydı bir artımız daha olurdu. bakım yetkilisi murat beyde ;4000 km sonra aracımın daha seri olacağı vurgusunda bulundu ,inşallah dedim ,gerçi arabamın seriliğiyle ilgili bi problemim yok ama bazen aklıma takıldığı da oluyor. şimdi otomatik vitesimde motorun daha iyi açılmasıyla ilgili bilgileri aldım .peki arabamı yüksek devir vitesinde kullansam "3. ve 2." vites durumlarında,motora yararı yada zararı olurmu bu durumun benzin tüketimime yansıyacağının farkındayım , o vitesleri bazen yokuşlarda kullanıyorum ,ama gidiş gelişlerimde "D" konumundan başka konumda kullanmıyorum.bu durumunda en sağlıklı yol olduğuna inanıyorum.bu durum için ne dersiniz ?




  • aynen .bende ışıklarda "N"durumuna alıp el frenimi çekiyorum hem ayaklarım dinleniyor hem splasim yeşil yanınca D ye almayı unutursan da ,splashde seni unutuyor haliyle
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bankicampik

    teşekkürler bilgi için .benim araç otomatik vites,dün itibariyle 1000 km bakımına götürdüm,problemlerimi söyledim (içeri yol sesi alması ve amortisörlerin sert olması ).sorunlarımın zamanla yok olacağını söyledi.bende öyle düşünüyorum zaten. birde splashlerde yokuş kalkış desteği yokmuş swiftlerde varmış,olsaydı bir artımız daha olurdu. bakım yetkilisi murat beyde ;4000 km sonra aracımın daha seri olacağı vurgusunda bulundu ,inşallah dedim ,gerçi arabamın seriliğiyle ilgili bi problemim yok ama bazen aklıma takıldığı da oluyor. şimdi otomatik vitesimde motorun daha iyi açılmasıyla ilgili bilgileri aldım .peki arabamı yüksek devir vitesinde kullansam "3. ve 2." vites durumlarında,motora yararı yada zararı olurmu bu durumun benzin tüketimime yansıyacağının farkındayım , o vitesleri bazen yokuşlarda kullanıyorum ,ama gidiş gelişlerimde "D" konumundan başka konumda kullanmıyorum.bu durumunda en sağlıklı yol olduğuna inanıyorum.bu durum için ne dersiniz ?

    Murat Bey ve Seyhan Bey iyi ustalardır. Arabadan anlarlar. Daihatsu sebebiyle ciddi bir japon arabası geçmişleri var.
    1000 kilometre sonrası söylediğim üzere yavaş yavaş yüklenebilirsiniz. Tabi uygun yerlerde, zira Splash cidden performanslı bir araba.
    Sınıfında ya da benzerleri arasında 1.2 motora 94 beygir güç üreten başka bir araba yok benim bildiğim.
    Manuel viteste daha önce anlattığım üzere biraz yüksek devirde kullanıp vitesi öyle değiştirmek olabilir. Otomatik viteste tam karşılığı nedir bilmiyorum lakin uygulayabilirsiniz. Tabi sürekli değil.

    Unutmadan okuyan bir başka arkadaş yanlış anlamasın diye, Suzuki'de 1000 km bakımı yok. İlk bakım 10.00 kilometre ya da bir sene dolunca yapılıyor.
    1000 klometrede genel bir kontrol yapmışlardır.




  • Ocak 2014 satış adedi: 182. sırada Suzuki Splash : 7
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bankicampik

    teşekkürler bilgi için .benim araç otomatik vites,dün itibariyle 1000 km bakımına götürdüm,problemlerimi söyledim (içeri yol sesi alması ve amortisörlerin sert olması ).sorunlarımın zamanla yok olacağını söyledi.bende öyle düşünüyorum zaten. birde splashlerde yokuş kalkış desteği yokmuş swiftlerde varmış,olsaydı bir artımız daha olurdu. bakım yetkilisi murat beyde ;4000 km sonra aracımın daha seri olacağı vurgusunda bulundu ,inşallah dedim ,gerçi arabamın seriliğiyle ilgili bi problemim yok ama bazen aklıma takıldığı da oluyor. şimdi otomatik vitesimde motorun daha iyi açılmasıyla ilgili bilgileri aldım .peki arabamı yüksek devir vitesinde kullansam "3. ve 2." vites durumlarında,motora yararı yada zararı olurmu bu durumun benzin tüketimime yansıyacağının farkındayım , o vitesleri bazen yokuşlarda kullanıyorum ,ama gidiş gelişlerimde "D" konumundan başka konumda kullanmıyorum.bu durumunda en sağlıklı yol olduğuna inanıyorum.bu durum için ne dersiniz ?

    Bizdeki 1 sene oldu.Annem kullanıyor otomatik.Konyada şehiriçi 6,5 lerde geziyor ortalama.Her zaman D de kullan.İlk kalkışlarda acelen yoksa sakin kullanırsan yakıtın düşer.Frenleri biraz serttir.Dozlaması zayıftır.Araçla viraja girerken ya da yavaşarken hızın 60-90 arsında 3.vitese atarsan çabuk yavaşlar.Frene basarsan daha etkili duruş olur.Hızlanırken tekrar D ye almayı unutma.Şu an 4000 kmde bugun bakıma götürecem.1 yılı doldu.Lpg taktırmanı tavsiye ederim daha az yakar sonuçta.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ruveydaela

    quote:

    Orijinalden alıntı: bankicampik

    teşekkürler bilgi için .benim araç otomatik vites,dün itibariyle 1000 km bakımına götürdüm,problemlerimi söyledim (içeri yol sesi alması ve amortisörlerin sert olması ).sorunlarımın zamanla yok olacağını söyledi.bende öyle düşünüyorum zaten. birde splashlerde yokuş kalkış desteği yokmuş swiftlerde varmış,olsaydı bir artımız daha olurdu. bakım yetkilisi murat beyde ;4000 km sonra aracımın daha seri olacağı vurgusunda bulundu ,inşallah dedim ,gerçi arabamın seriliğiyle ilgili bi problemim yok ama bazen aklıma takıldığı da oluyor. şimdi otomatik vitesimde motorun daha iyi açılmasıyla ilgili bilgileri aldım .peki arabamı yüksek devir vitesinde kullansam "3. ve 2." vites durumlarında,motora yararı yada zararı olurmu bu durumun benzin tüketimime yansıyacağının farkındayım , o vitesleri bazen yokuşlarda kullanıyorum ,ama gidiş gelişlerimde "D" konumundan başka konumda kullanmıyorum.bu durumunda en sağlıklı yol olduğuna inanıyorum.bu durum için ne dersiniz ?

    Bizdeki 1 sene oldu.Annem kullanıyor otomatik.Konyada şehiriçi 6,5 lerde geziyor ortalama.Her zaman D de kullan.İlk kalkışlarda acelen yoksa sakin kullanırsan yakıtın düşer.Frenleri biraz serttir.Dozlaması zayıftır.Araçla viraja girerken ya da yavaşarken hızın 60-90 arsında 3.vitese atarsan çabuk yavaşlar.Frene basarsan daha etkili duruş olur.Hızlanırken tekrar D ye almayı unutma.Şu an 4000 kmde bugun bakıma götürecem.1 yılı doldu.Lpg taktırmanı tavsiye ederim daha az yakar sonuçta.

    Lpg olarak hangi kit takılı uyum sorunu yaşadınızmı acaba ?




  • lpg takılı değil.Yılda 4-5 bin km yapınca düşünmedik.Benim sx4 e brc taktırdık.Kesinlikle brc yada zavolı derim.Atikere falan bulaşma.Konyada yaşıyorum ama atikeri hiç sevmem.Brc ile 3. aracım hiç sıkıntı yaşamadım.Ayar,motor arızası,tekleme,stop sorunun olmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sukurela -- 12 Şubat 2014; 13:31:07 >
  • ideal yakıt ortalamasını bulmak için nasıl bir yol izleyebiliriz. düğmeleri tam olarak çözemedim halen ama ortalama yakıt tüketimimi gösteren bölümü öğrendim .
    bugün benzin aldım .bir önceki benzin alımımda 50 tl lik benzinle 152 km de 4 litre tüketim göstermiş.bugünde benzini aldım tekrar sıfırladım bakalım nasıl bir ortalama gösterecek. bugün gene 50 tl benzin aldım ama bu kez opet denk geldi daha önceleri hep shell'den alırdım ,benzin ışığı yanar yanmaz opet'e girip benzin aldım..
    elime biraz para geçerse birde 100 tl lik (yada daha çok) benzin alıp denicem .bu yazdığım ortalama sağlıklı bir ortalama değil ama idealini sizler nasıl uygularsınız... benim yola çıkış saatlerim hep tenha zamanlarda oluyor ,trafik pek sıkışık olmayan akan trafiklerde yollarda oluyorum. bu da yakıtı etkileyen önemli unsurlardan birisi ,pek tabiki..selamlar.
  • bankicampik kullanıcısına yanıt
    Yakıt tüketimini tam olarak ölçmek için deponuzu tamamen doldurup yol bilgisayarını sıfırlayın ve kaç km gittiyseniz örneğin 100 km gidin ve tekrar fulleyin en net ölçümü o zaman vericektir size. Bu arada trafik durumuna ek olarak yaşadığınız şehrin neresi olduğu da önemli. Ben konyada splash kullanıcısıyım. Konya gibi düz bir yerde hiç kasmadan(yani biraz seri kullanırım) 100 km'de 5.0 litre ortalamayı gayet rahat tutturabiliyorum. Ama kendim için söylüyorum uzun yolda şehir içinden daha fazla yakıt tüketiyorum. Daha düşük tüketim için 80-90 arası seyretmek yeterli ama benim gibi sürekli 110-120 gidince çok farkediyor.
  • Splash 2011 1.2 Otomatik LPG
    Ankara'da hergün en dik yokuşlarda el freni kullanmadan sadece 5-10 cm. kaçırmayla kalkıyorum. Araç LPG li ve 5 kişi olduğu halde.
    O kadar dik yokuşta kaçırmayan arabada yok.
    Dik yokuşlarda tek dikkat etmem gereken öndeki arabadan biraz uzak durmak :) Malüm Ankara'nın yokuşunda bütün arabalar Splash gibi patinaj bile yapmadan kalkamıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mehterann -- 21 Şubat 2014; 12:00:52 >
  • evet bizim araçlarda yokuş kalkış desteği olsaymıştı tadından yenmezmişti.yokuşlarda sanki biraz ağırlaşıyor gibi geliyor bana yada ben çok gaz vermiyorum ,acaba yokuşlarda vitesi 3 veya 2 ile çıksak ,çekişi artarmı acaba ben denedim ama pek fark yok gibi geldi bana ama deviri yüksekte alıyor 3 ve 2 de .ben istiyorumki zınk diye çıksın yokuşları .aracım yeni ama ilerde bu hızlı çıkışları yaşayabilcekmiyiz bakacağız merakla beklemedeyim bende (2013 model otomatik 1,2 gl)

    sizin araç 2011 model tırmanışını nasıl buluyorsunuz mustafa hocam .bu arada ankaranın nersindensiniz yokuş falan dediğinize göre ,çankaya dikmen taraflarındasınız sanırım ,.birgün karşılaşırız inşallah yollarda .....
  • ouzannn kullanıcısına yanıt
    evet dediğiniz yöntem için biraz elime para geçmesi lazım ki en sağlıklı ölçümü yapabileyim :) şimdilik böyle ölçmeye devam :D tutturduğunuz ortalama gerçekten güzel bir ortalama .benim araç daha yeni ,biraz fazla yakabileceğini söylediler bana ,ama ben gayet memnunun aracımın yakıt tüketiminden önceki arabamla 50 tllik benzin alırdım o da otomatik 206 idi onunla evime 4 kere gidip geliyordum ,splasimle nerdeyse 6 kere gidip gelmek üzereyim ki ,buda benim için çok güzel bir durum,dahada düşeceğine inanıyorum.ama şehir dışı tüketiminizin fazla olması çok basmanızdan sanırım .ama ahım şahım bi tüketim olmuyordur heralde ,aslında şehir dışı tüketimin en tasarruflu tüketim olduğunu herkes bilir. arabalar bile bazen benim arabamın gitmediğini düşünür gibi oluyorum ama ibre 90-100 lerde olduğunu görünce ve arkamdaki araçlara baktığımda aslında gayet hızlı gittiğini biliyorsun zaten araç ivmelenmesini yakalayınca yağ gibi akıyor yolda




  • özellikle GOP ta bir yokuş canımı çok yakıyordu :) ama maşaAllah hiç yolda bırakmadı utandırmadı patinaj yapmadan çıktı splash
    yokuşta 1.2 motorla mucize beklememek lazım, ama çok dik yokuşlarda 1.6 motor arabayla aynı süratte çıkıyor
    sıkıntı hafif rampalarda başlıyor, onunda çözümü araba yavaşlamaya başladığında vitesi bir düşüğe (genelde 3) almak
    araba kendini toplayınca yeniden otomatiğe alırsanız rampalarda sıkıntısız yavaşlamadan gidersiniz

    Yakıt tüketimi düz yolda çok iyi ancak rampa dik yokuş ve dur kalk trafikte bekleme olursa oldukça artıyor (nerdeyse 1,5 katı )
    ayrıca şehir içinde göstergede yazılana en az +1 eklemek gerek (malüm trafik)

    en randımanlı kullanım 70 km. den yukarısında, 70 km. den aşağıda yakıt tüketimi fazla oluyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mehterann -- 12 Şubat 2015; 9:28:44 >
  • 100 tl lik benzin almıştım ,ortalamayı sıfırladım ve sonuç gayet güzel geldi bana daha da düşecektir sanırım.sayac : 314 km 6 lt yakıt tüketimi gösterdi
  • Arkadaşlar evime yakın iki yetkili servis var özdoğan ve asal servis daha önce bu servisleri kullanan varmı hangisine gitsem?
  • Suzuki Splash ikinci elde uygun fiyatla alınabilecek araçlardan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aydoğan* -- 9 Mart 2014; 9:38:13 >
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.