METE USTAM SORUMA ACİL CEVAP VERİRSENİZ SEVİNİRİM...ARABAMA HİÇ BİR İŞLEM YAPTIRAMIORUM...
hocam bende adanadayım bu işi burada çözemesin,istanbulda iibir otomatik vites tamiri işine bakan dükana şanzımanı söküp kargoyla yolatacan en mantıklısı bu
sağolasın hocam
quote:
Orijinalden alıntı: meteg
wr11 arkadaşım,
anlattıklarına benzer bir duruma hiç rastlamadım.. özeliikle ses konusunda ve üfleme sesi gibi dediğin durum benim biraz garibime gitti bunun kesin olarak şanzımandan kaynaklı olduğundan emin olmak gerek.. bunu da aracın şanzıman iç basınç testi(sistem yağ basıncı testi) yapılmadan bilemeyiz.. bu testi yaptırmanı öneririm.. çünkü şanzımanlarda vuruntu garip sesler olabilir ama sizin anlattığınız olayın bir örneğini yaşamadım.. bir ihtimal tork konvertörü yağ kaçırıyor olabilir veya püskürme olabilir.. ama takdir edersin ki uzaktan sadece tahmin edebiliriz.. kesin sorun tespiti için test şarttır..
iyi geceler dilerim..
aracı servise götürdüm 3000 tl masrafı varmış, şanzıman daha önceden işlem görmüş. söyledikelrine göre tork konvertörünü filan değiştirmişler. ancak ses hala aynı şekilde tam üfleme gibi olmasada, benim anlamadığım neden boştayken veya park konumundayken ses yapıyor da, vitese aldığım zaman ses çıkarmamakta, aracı aldım ancak pişman oldum sayılır sizce iade etmelimiyim? ilerde sorun çıkartır mı?
uni01,
yazdıklarınızı okudum ve cevabım geciktiği için kusura bakmayın... moralinizi bozmak için değil gerçekçi bir yaklaşım olması adına yazıyorum artık o vites kutusu için yapılabilecek birşey kalmamış.herşey denenmiş.. bu vites kutusunun çıkmasını bulup takmaktan başka bir çözüm yoktur.sorunun kökten çözümü için bu gereklidir.iyi haber ise şu bu araçların çıkma vites kutuları kolayca bulunabilir.. tamir ettirmektan daha aza mal olur ve sorununuz kökten çözülür.ama fiyat ne olur bilemem..
wr11,
imkanınız varsa eğer aracı iade etmenizi öneririm.bu işlerle uğraşan birisi olarak biliyorum ki bu sorunlar arka arkaya geldi mi çözülmesi çok zor ve size zaman ile para kaybettiren bir durum... yapabilirseniz iade edin aracı..
Merhaba 2003 Range 3 td6 le ilgili bir sorum var. 106.000 de olam araçta 10.000km önce geri viteste sıyırma başlad-sadece yokuş yukarı-soğukken sıyırmıyor ama. Son zamanlarda ise 80-85 le az gazla giderken titreme başladı-gaz kesince titreme duruyor. Yine hafif hızlanırken bazen hafif sıyırıyor. 20.000km önce yağ değişmişti herhengi metale rastlamamıştık. Meteg bey konuyu aydınlatırsa çok sevinirim.
meteg bey ben şu an arabistandayım. 2006 model 1,6 megane II im var. triptonik 85 binde. son 15 gündür çok nadir 2.vitese vurarak geçiyor. hem dil hem meganın burada yaygın olmaması yüzünden ne yapacağımı tam kestiremiyorum. öncelikle ne önerirsiniz.yağ değişimi mi yoksa bilgisayara bağlatmamı mı? yağ değişimi için hangi tip yağ bulmam gerekiyor. teşekkürler
Meteg Hocam öncelikle saygılar, benim otomatik passatımın (triptonik değil) ön panel deki otomatik vites göstergesi, arac p deiken r olarak ve arac 1 de iken 2 olarak gösteriyor.yani mekanik olarak p ve 1 e gecerken göstergede gecmemiş gibi.aynı zamanda viteslerin görevleri icabı hiç bir sorunum yok.bu sorun neden kaynaklanır hangi parcada sorun olabilir acaba.
Meteg Ustacım Selamlar, Benim yaklaşık 4 ay önce aldığım Honda Prelude G4 aracım var 93 model MP1a tipi şanzımanı var.Araç yaklaşık 1 ay kadar önce aks keçesini patlatıp yağ kaçırmıştı.30 Km lik bir yol gittikten sonra keçeyi değiştirip yağını tamamlattım.Şu an aracımdaki sıkıntı o günki ile aynı;araç 1. vitesi doldurmuyor ilk kademenin geçişini hissediyorsunuz 2. kademeye geçerse araba sorunsuz hareket ediyor geçmezse çok ciddi sarsılıyor bende genellikle 2 de kalkıyorum donra D4 e alıyorum araçla bi süre yol aldıktan sonra dur kalklarda sıkıntı olmuyor fakat tekrar boşa alırsam aynı şeyler GENELDE tekrarlıyor.Ne yapmalıyım tamir için 3-4 yerden fiyat aldım genelde 2000-3000 gibi ama düzgün bir ustaya rastladım 1000 Liraya çözeriz dedi adam 10 numara ama bu farklara anlam veremedim diğerlerinin değiştirmekle ilgili söylediği herşeyi bu adamda söyledi ne yapmalıyım lütfen yardım edin.Saygılar.
İyi günler mete bey! 1987 model 524td arabam var otomatik vites.Gaza yavaş basarsam 25 km de 2 ye , 40 kmde 3 e , 60-80 arasındada 4 e geçiyo ve zaten 4 e geçtikten sonrası çok performanslı sorun yok.Ama gaza biraz yüklenince vitesler çok zor değişiyo ve sanki pedalın altındaki tuşa basılmış gibi vites küçültüyo devir çok yükseldikten sonra birden deparla vitesi büyütüyor.Anlık sollama yapacam diyelim gaza biraz yüklenince 3 viteste iken direk 2 ye düşüyo ve devir yükseliyo,ayağımı gazdan çekip yavaşca basarsam yavaş hızlanmak kaydıyla vites büyüyor ve devam ediyor.Bu sorunu sanki motor sıcakken daha fazla hissediyorum.Bu problemi nasıl çözebilirim? Ben farklı bir ülkede yaşıyorum burada anlayanda yok.Birde benim devir saatim çalışmıyor bununla bir alakası olabilirmi? İlginiz için teşekkür ediyorum.iyi günler.
Meteg Hocam merhaba,
Bu kadar sorundan bunalmamışsınızdır umarım, Hocam benimde şöyle bir sorunum var, aracım 2005 model mercedes vito 111 otomatik, bundan bir ay önce başlayaan bir sorun ufak ufak dan başladı şimdi zorlanmaya başladım! D konumunda kullanırken daha 50-60 da giderekn sanki 5. vitesdeymiş gibi bir zorlanma oluyor ve durmak istediğimde genelde trafik ışıklarında zorlanıyuorum, frene basıp durmaya yakın araç durmuyor devir düşürmüyor sert frene dokunnmasam öndeki arabaya girecek nerdeyse, ser frenlemek zorunda kalıyorum ozaman devir düşürüyor veya stop ediyor, bu konuda yardımcı olursanız sevinirim, burda gösterdiğim ilk servisci, şanzuman sökülüp ankaraya gönderilecek oldu, buda moralimi bozdu, yazılımsal bir sorun olamazmı, şimdiden teşekkür ederim.
saygılarımla,
sayın meteq hocam merhabalar,
benim 97 model 1.8 vento var. vites 3 den 4 e geçtikten sonra devir saati 100-200 devirlik oynamalar yapıyor. arabada salınımlar oluyor. araba geç hızlanıyor. sanki vites arabayı tutuyormuş gibi oluyor. bir de bu otomatik vitesi tamir ettirme parasına manuel şanzımana çevirsek daha mı mantıklı olur acaba.
cevap için şimdiden teşekkürler
HOCAM KOLAY GELSİN. ÖNCE BU ŞEKİLDE YAZDIĞIM İÇİN KUSURA BAKMA.( SIRF BİR SORUNUMU DİLE GETİRMEK İÇİN ÜYE OLDUM. YENİ KONU VEYA BU SAYFAYA BAŞKA TÜRLÜ KONU AÇAMADIM. SADECE ALINTI YAPMA KISMI AKTİFTİ O YÜZDEN ALINTI ŞEKLİNDE YAZIYORUM.) 2000 MEGAN 1 RTE OTOMATİK ŞANZIMAN SAHİBİYİM. ARACIMI ALALI YAKLAŞIK 2 AY OLUYOR. ARAÇ 200 000 DE. 1 AY ÖNCE ARABADA VURUNTULAR OLMAYA BAŞLADI. ARAÇ ISININCA VEYA TRAFİKTE DUR KALKLARDA VURUNTUYU YAPIYOR. ARAÇI DUR-KALKLARDA YÜRÜTMEYE ÇALIŞTIĞIM ZAMAN GAZ PEDALI BOŞTAYMIŞ GİBİ OLUYOR VE HAFİFTEN GAZA BAŞINCA SANKİ BİRİSİ ARKADAN ÇARPMIŞ GİBİ VURUNTU YAPIYORDU. İŞİM DOLAYISIYLA BİR TÜRLÜ SERVİSE GİDEMEDİM. 2 HAFTA ÖNCEDE OTOMATİK SANZIMAN İKAZ LAMBASI YANMAYA BAŞLADI. MOTORU STOP ETTİKTEN SONRA TEKRAR ÇALIŞTIRDIĞIMDA ARIZA LAMBASI KAYBOLUYORDU. ŞANZIMAN İKAZ LAMBASI ÖZELLİKLE RAMPALARDA YANIYORDU. UZUN YOLA ÇIKTIM. BİR BENZİNCİDEN BENZİN ALDIKTAN SONRA ARAÇ HİÇ ÇALIŞMAMAYA BAŞLADI. YAKINLARDA SERVİS OLMADIĞI İÇİN MECBUREN BİR TAMİRCİ ÇAĞIRDIM. TAMİRCİ BİLGİSAYARINDAN "YAĞ BASINCI DÜŞÜKLÜĞÜ" ARIZASINI TESPİT ETTİ VE ARIZA KAYDINI SİLDİ. ARABA HALA ÇALIŞMADI. VİTESİN ATMADIĞINI SÖYLEYİNCE MOTORU AÇTI VE ŞANZIMANIN ÜSTÜNDE VİTESLE BAĞLANTISI OLAN BİR DEMİR PARÇANIN ( CAHİLLİĞİMİ MAZUR GÖRÜN) PLASTİK GİBİ OLAN PARCASININ GENE ONUN ALTINDA FARKLI BİR DEMİR PARCASININ UZANTISINDAN AYRILDIĞINI VİTESİN BU YÜZDEN "P" KONUMUNDAN FARKLI BİR KONUMA ALINAMADIĞINI TESPİT ETTİ. BU İKİ PARÇAYI BİRBİRİNE BAĞLAYAN PLASTİK PARÇA ( YUVA DESEK DAHA DOĞRU OLUR) SIKILIĞINI KAYBETTİĞİ İÇİN BİRBİRİNİ TUTMASI İÇİN VİDALADI. ARACI ÇALIŞTIRDIM VE YOLUMA DEVAM ETTİM. YAKLAŞIK OLARAK 100 KM GİTİM VE ARAÇ BİRDEN GÜÇ KAYBETTİ YAVAŞLADI VE STOP ETTİ. ARACI ÇALIŞTIRMAYA ÇALIŞTIM 10 DAKİKA SONRA ARAÇ ÇALIŞINCA GÖSTERGE EKRANINDAKİ BÜTÜN IŞIKLARIN TAMAMINA YAKINI YANDI. YAKLAŞIK OLARAK BU DURUM 10 SANİYE SÜRDÜ. ( NORMALDE DAHA ÖNCE ARAÇ İLK ÇALIŞTIĞINDA YANMAYAN İKAZLARDA YANDI.) İLK GAZA BASTIĞIMDA ARAÇ HAREKET ETMEDİ. BİRAZ GAZI KÖKLEYİNCE ARAÇTAN BAYAĞI BİR SES GELDİ. ( SANKİ BİRBİRİNE SÜRTEN METAL SESLERİ GİBİ ) ARAÇ BİRAZ ZORLANDI AMA HAREKET ETTİ. O HALDE YAKLAŞIK OLARAK BİR KM GİTTİM VE VARACAĞIM NOKTAYA GELDİM. BU 1 KM DE ARAÇ SANKİ YALPALAYARAK ( DAHA DOĞRUSU TİTREYEREK ) GİTTİ. HOCAM ŞİMDİ SİZE SORULARIM SÖYLE OLACAK.
1. TAHMİNEN ARAÇTA NE ARIZASI VARDIR 2. BU ARIZA BANA EN FAZLA VEYA EN AZ KAÇA MAL OLUR 3. ŞU ANDA EN YAKINIMDAKİ OTOMATİK ŞANZIMANCI YAKLAŞIK OLARAK 250 KM UZAKLIKTA VE EN YAKIN SERVİSTE 120 KM UZAKLIKTADIR.
BUNLARI SORMAMIN SEBEBİ ARAÇLARLA İLGİLİ SÜRMEK HARİCİNDE EN UFAK BİR BİLGİMİN OLMAYIŞIDIR. MECBUREN SERVİSE GÖTÜRMEK ZORUNDAYIM. FORUMDA OKUDUĞUM KADARIYLA SERVİSTE FAHİŞ FİYAT TALEBİNDE BULUNUYORMUŞ. ARACIM AXA OYAKTAN FULL+FULL KASKOLUDUR. KASKONUN BU ARIZAYA ETKİSİDE VAR MIDIR? HOCAM ŞİMDİDEN SİZE TEŞEKKÜR EDERİM. SAYGILARIMLA.
Hocam iyi günler diliyorum. Benim sorunum şudur: 1992 model Honda İntegra Ls aracım var. Aracım geri vitese geçerken bazen cırrlama yapıyor. Derhal "D" konumuna alıp tekrar geri vitese takarak sorunu gidermeye çalışıyorum. bazen sorunsuz olarak geçiyor ama bazen de geçmemekte ısrar ediyor. Diğer viteslerde ve vites geçişlerinde hiçbir sorun yok gayet rahat ve vuruntusuz şekilde geçiyor. He bir de sabah ilk harekette geriye takınca "küütt" diye bir ses duyuyorum. Sayın hocam bu konularla ilgili birikimlerinizi paylaşırsanız sevinirim... Antalya'da beni yönlendirebileceğiniz bir adres var mı? Şimdiden çok teşekkür ederim.
Merhabalar.Sorunumla alakalı bişeyler yazmıştım fakat ben cevabı beklemeden birşeyler yapmak istedim ve yaptım.Şanzımanın kapağını söktük ve filtreyi temizledik.Bu arada yağıda komple değiştirdik.Sonuç oldukça sevindirici çıktı,arabanın çekişi arttı,gene 1. vitesten 2 ye geçerken gaza yüklenirsem geç geçiş yapıyor ama performansı inanılmaz arttı.İlginiz için teşekkür ediyorum.Belki forumda aynı sorunu olan biri varsa faydası olur temennisiyle iyi günler herkese.
öncelikle bir süredir İstanbul dışında olduğumdan forumu sık sık kontrol edip her gün cevap yazma şansım yok.bunun hatırlanmasını rica ediyorum..
umitbat,
vites kutunuz bence erken arızalanmış, aracın yağı değiştimi bilmiyorum ama değişmedi ise ve araç zorlu koşullarda kullanılıp zorlandıysa bu arızanın sebebi olabilir.sizin vites kutunuzdaki arızanın ne olduğunun anlaşılması için önce şanzıman iç basınç testi yapılmalıdır.daha sonra çıkacak olan sonuca göre hareket etmek gerekir.ama sorun basınç çıkarsa ne yazık ki çoğu zaman revizyın sorunu çözmez ve vites kutusunun değişmesi gerekir.inanın bu en ekonomik çözüm olacaktır.(sorun basınç ise)
eztemur,
sizin sorununuz valve body(elektro soleonodlerden kaynaklanıyor olmalı) bunun için makineye bağlatıp test yaptırmanız gerekir.daha sonra duruma göre hareket edilir.
sorununuz vavle body kaynaklı, bir veya daha fazla solenoidde sorun var bence çözüm de makineye bağlayıp basınç testi yapmaktır.eğer şanzıman iç basıncı düşükse bu sorunun çözümü çoğunlukla çıkma şanzıman takılmasıdır zira tamirat pahalı olmakta ve sorunu çözmemektedir.basınç testi yaptırın sonra bana dönün sonuçları alınca..
medical,
devir saati ile ilgili olabilir.çünkü otomatik vitesli araçlarda devir saati bilgisi gerekli ve şanzıman ecusu ona göre değişim yapmaktadır.mesela gaza hafif basınca erken değiştirmek sert basınca geç değiştirmek gibi..bence devir saatinizi yaptırın sonra tekrar deneyin..
thora,
bahsettiğiniz sorun bana şanzımandan çok motor ile ilgili bir sorun gibi geldi.. motor ile ilgili derken motor sensörlerinden olma ihtimali yüksek bence öncelikli olarak bu sensörleri kontrol ettirin..rölanti regulatörü de sorunun kaynağı olabilir..bu parça kendi kendine devirlenme yapabilir kirli veya sorunlu olduğu zamanlarda.. kaldi ki araç mercedes ve bence bu sorun şanzımandan değil..
harun 0038,
vites kutusunda bulunan elektro valfler (solenoidler) vites değişim zamanlarının doğru ve hatasız gerçekleşmesini sağlarlar.. fakat herhangi bir solenoidde olabilecek bir arıza veya vites kutusunda oluşan düşük basınç nedeniyle gereken güç oluşmayabilir. bu durumda ilk olarak basınç testi gerekir vites fabrika verileri ile karşılaştırılır.. eğer düzgünse solenoid yenilenir.değilse çoğunlukla çıkma şanzıman gerekir.manuele çevirme işi mümkündür ama inanın ucuza mal olmaz.. çünkü araçta büyük çaplı tadilat gerekecektir.bunun da hatırı sayılır bir zaman ve işçilik gerektireceği kesindir. basit bir örnek vermek gerekirse size en az 4-5 bin tlye mal olur bu iş.. ama çıkma bir şanzıman taksanız çok daha az masraflı olur..
hasankalfa28,
bahsettiğiniz parçanın yenisi takılmalı idi araca bu tarz tamiratlar yani yapıştırma ekleme gibi asla randımanlı olmaz..şanzıman yağ basıncı düşüklüğü arızası varsa bu arıza kendi kendine düzelmez.. bu arıza şanzıman arızaları içerisinde olabilecek en kötü ve istenmeyen arızadır.çoğu zamanda tek çaresi şanzımanı çıkma ama sağlıklı bir şanzımanla yenilemektir.. konum sensörünüzün bu tür bir arızaya sebep olma ihtimali yoktur.bence siz şanzımanınızın iç basınç testini yaptırın ve sonuç nasıl bana bildirin eğer iyi ise başka yerde arıza ararız değilse direkt olarak çıkma şanzıman almanız en ekonomik çözüm olacaktır.çünkü tamiri mümkün olmayan bir arızadır basınç düşüklüğü..
myra07,
geri vitesi kontrol eden solenoidinizin yenilenmesi gerekiyor.bu yaklaşık 2 saat sürecek ve birkaç yüz tlye mal olacak bir işlemdir.
medical,
bir vites kutusu düzgün çalışmadığında ilk olarak yağ seviyesine bakılır, sonra rengine eğer sorun yoksa başka yerde hata aranır.yağ seviyesi eksik ise tamamlanır, ama rengi atık ise (kahverengi veya siyah gibi) yağ derhal değiştirilmelidir.bunu aklınızda tutun daima..
İlgi ve alakanız için çok teşekkür ederim adıma.Sizin gibi iyi niyetli ve yapıcı insanlarımızın artması temennisinde bulunmak istiyorum.Hayırlı günler ve işler dilerim.
iyi günler arkadaşlar.2001 model volvo s80 arabam var.kapıları için servise götürdük arabanın şanzımanında sorun var dediler.selenoid valflerve şanzıman balataları arızalı dediler.6 milyar gibi bi fatura çıakrttılar.bana yardımcı olursanız sevinirim arkadaşlar.ne yapmam lazım ve tanıdık bu işlerden anlıyan birileri varmı?
ozkl,
bahsettiğin araçta kronik olarak şanzıman sorunu vardır.tek çözüm şanzımanın yenilenmesidir... bunun da elbette maliyeti çok yüksektir.. size tavsiyem çıkma şanzıman bulmaktır.. sanayi sitelerinde şansınızı deneyebilirsiniz..
bu araçlarda 1999-2002 yılları arasındaki otomatik vitesli s80lerde bu hastalık vardır.
anladım.cevabınız için çok teşekkür ederim.herhalde o parçayıda en kolay ankaradan bulabilrim.birde her şanzımancı bulduğum parçayı takabilirmi?