Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (37. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
2.938
Cevap
62
Favori
752.581
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3536373839
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sayın meteg, peugeot 307'lerde kullanılan otomatik şanzıman 2005 yılına kadar AL4 model 4 ileri tiptronik şanzımanken 2006 ve sonrası yani makyajlı kasa 307'lerde Aisin AWTF-80 SC 6 ileri tiptronik şanzımana geçiş yapılmış. Bu geçilen model nasıldır sizce eski kasalardaki sıklıkla bahsedilen yağ basınç selenoidlerinde meydana gelen arızalardan dolayı mı acaba bu yeni modele geçilmiştir sizce? Yeni modele geçildiğine göre eskisinden daha iyi olmalıdır diye düşünmek doğru mudur?
    Bu şanzıman wikipedia'ya göre aşağıdaki araçlarda da kullanılmış

    Alfa Romeo 159 - 1.9 JTDm; 2.4 JTDm; 3.2 JTS
    Alfa Romeo Brera - 1.9 JTDm; 2.4 JTDm; 3.2 JTS
    Alfa Romeo Spider - 1.9 JTDm; 2.4 JTDm; 3.2 JTS
    Cadillac BLS - 1.9 D; 1.9 D (TST);
    Citroën C4 2006 sonrası (öncesi AL4/DPO)
    Citroën C5 2006 sonrası (öncesi AL4/DPO)
    Citroën C6 2005 sonrası (öncesi AL4/DPO)
    Fiat Croma - 1.9 JTDm; 2.4 JTDm;
    Ford Five Hundred
    Ford Fusion
    Lancia Delta (2008) - 1.8 DI Turbo
    Land Rover Freelander 2
    Lincoln Zephyr
    Mazda 6
    Mazda CX-7
    Mazda CX-9
    Mazda MPV
    Mercury Milan
    Mercury Montego
    Opel/Vauxhall Astra
    Opel/Vauxhall Vectra
    Opel/Vauxhall Zafira
    Opel/Vauxhall Insignia
    Peugeot 307 2006 sonrası (öncesi AL4/DPO)
    Peugeot 407 2007 sonrası
    Peugeot 607
    Renault Espace
    Renault Vel Satis
    Saab 9-3 - 1.9 TiD; 1.9 TTiD;
    Volvo S40 D3 and D4
    Volvo S60
    Volvo V70
    Volvo XC70
    Volvo XC90




  • 2005 honda accord şanzıman yağı hangisidir ? filtresini de değiştirmek gerekir mi ?
  • Meteg hocam konu içindeki önceki mesajlarımdan hatırlasınız benim aracın şanzımanı yağ kaçırma yapmıştı ve içinden 1.5 lt yağ çıkmıştı. Sonasında tamir edilmişti. 2 hafta önce de tamirden sonra 2000 km geçtiği için kontole götürdüm. tekrar yağı değiştirdik. Bir sorun yoktu. Dün motor yağını değiştirirken baktım şanzımanın orlarda yağlanma yani sızıntı var. Yarın tekrar şanzımancıya götüreceğim. Bu sızıntı için yapılacak işlemler çok zaman alır mı zor mudur?
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uisik34 -- 6 Temmuz 2010; 22:52:26 >
  • şu an İstanbul dışındayım.. sorularınızı bir iki gün içerisinde cevaplayacağım.. beklettiğim için kusura bakmayın bu aralar nete girmeye pek vaktim olmuyor..
  • merhaba arkadaşlar ben bu sieteye daha yeni uye oldum tam kullanımını bilmiyorum kusuruma bakmassınız umarım... benim 2005 model citroen c4 1,6 triptonik aracım var ama aracımda şu problem var 1 den ikiye geçince vuruntu yapıyor şanzıman yagını yeni servinten alıp tegiştirdim enjoktor temizligi ve kelebek bogazı temizlini yaptırdım ama sorun devam ediyor servise gidiyorum bişey yok diyo şanzımancıya gidiyorum şanzımanın dagılması lazım diyo oda 2000 2500 arası fiyat veriyor bilmiyorum ne yapmam gerektıgını biri bana yardımcı olursa sevinirim ne yapamam gerekir aceba birde bu soarundan dolayı çak zşırı yakıt artışı oluyo yaokuşlarda tıkanıyor ne yapamam gerek aceba saygılarımla...
  • meteg usta selamlar. benim de bir sorum olacak.

    aracım 1.6 TDCI Ford CMAX. otomatik vites elbette. 97 binde. araç sürekli motor sistem arızası veriyor. özellikle de yokuş aşağı inerken ve frene ani veya uzun basışlarda. devir saati hiç yükselmiyor. kontağı açıp kapatıyorum tekrar normale geliyor. ancak motor sistem arızası ışığı yanmaya devam ediyor. servise gittim sanayiye ustaya gittim. yok kızdırma bujisi arızası, yok maf sensörü dediler değiştirdiler. ışık yine aynı. bu durum vitesle ilgili bi soruna yol açar mı. bir de şanzıman yağı değişimi için herkes başka bişey söylüyor. sizce kaç km de bir değişmeli.

    şimdiden teşekkürler.
  • Meteg bey size bir sorum olacak

    aracım 99 civic otomatik, bu aracın kullanma klavuzunda şanzıman yağı için atf z-1 yazıyor, sizin dediğinize göre dexron 3G koyulması gerekmezmi, sizce hangisini koymalıyım..Bir de kaç litre yağ koyulmalıdır, teşekkürler..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bestenigar -- 13 Temmuz 2010; 11:11:41 >
  • Sayın otomatik ustalarımız ben range rover almayı düşünüyorum (1996/1999 model arası bir araç ) ama kafama takılan nokta benim bildiğim otomatik şanzımanlar pek paninaja gelemezler 4x4 lerde ne kadar dayanıklı oluyorlar özelliklle range rover kullananlar ve otomatik şanzıman ustalarımızın yorumlarını ve bilgilerini bekliyorum. Saygı ve sevgiler
  • vw dsg yle ilgili sorunu olanlar varmı sorun var diyorlar
  • merhaba,

    ben 2002 speedgear albea 6 ileri vites - tiptronik araç aldım bi akrabamızdan 28000km deydi, şu an 40000km' üstüne çıktım..bakım için servise vermedim, çalıştığım şirketin araç bakımlarını yapan özel bir şirkete verdim..ağır bakım gibi bakım yapmışlar, ama şanzıman yağı değiştirmek yerine yağ eklemişler(hangi yağ bilmiyorum). Şu an devir yükseldiğinde ayağımı hafif gaz pedalından çekmeden vites atmıyor. Bir de değiştirilmesi gerekir diye biliyorum.
    Acaba yağ değiştirmek için servise mi götüreyim? ne kadar ücret alıyorlar bilgilendirebilrmisiniz?
    veya forumda yazan "selenia tutela ng-cvt 75W-80" marka yağın adını aracı daha önce verdiğim servise verip onları yağı değiştirmelerini mi istesem?
    yardım edebilirseniz çok sevinrim, iyi günler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eruslu -- 13 Temmuz 2010; 16:11:52 >
  • kusura bakmayın sorular biraz birikmiş yazlıkta olduğumdan her dakika internete giremiyorum.. elimden geldiğince soruları cevaplamaya çalışacağım..


    tuncay arkadaşım bu işlemler zor değildir ama zaman alan işlemlerdir.. en az birkaç saat belki daha fazla.. ama sabah başlansa akşama bitebilir..



    raifceus,

    vuruntu olması akla mekanik veya elektronik bir sorunun varlığını getirir.eğer arıza lambası yandıysa kod okunmalı ve ona göre hareket edilmeli yanmadıysa da vites kutusunun açılması gereklidir.çünkü sorun mekanik de olabilir ve revizyon gerekir.verilen fiyat da normaldir.

    ysimon,

    her araç için farklı olmak ile beraber belli km veya yıl sonunda şanzıman yağı değişmelidir.örnek olarak volvo aracım için 5 yıl veya 60,000 km de bir.. böyle söylenmesinin sebebi her aracın bu kmlere farklı zamanlarda ulaşması
    ulaşmaması durumunda mesela 40,000 km yapmış ama 5 sene olmuş bir araçta yağ değişmelidir çünkü 5 sene dolmuştur. bahsettiğiniz sorun bana tork konvertörü sorununu düşündürdü.. ama devir yükselmediğine göre motor freni de devreye girmiyor demektir.

    bestenigar,

    aracınızda dexron3g kullanılmalı kapasitesi ortalama 6 litredir..

    range rover ile ilgili söyleyebileceğim fazla birşey yok zira tecrübem yok bu araçlarla ama üretici bu araca aracın kaldıramayacağı veya sorunlu bir sistem zaten koymaz.eğer klasik otomatik şanzımandan bahsediyorsak patinajı sevmezler doğru.. ama kullanım kurallarına uyulduğu sürece sorun olmaz..

    dsg bizim konumuz değil.. bu vites kutuları ile ilgili söylenenler fazla torku kaldırmadığı yönünde.. bu yüzden bazılarında özellikle yüksek torklu dizellerde sorun olduğunu duydum.. ama bu üretici firmanın hatasıdır. belli torku kaldırmayan kutu araca konmamalıdır.gerekli düzeltmeler yapılıp ondan sonra kutu araca monte edilmeliydi..



    eruslu arkadaşım servisiniz şanzıman yağını eklemek ve değiştirmemekle hata yapmıştır.bu yağ uzun süre şanzımanda bırakılırsa şanzımanınız hurdaya çıkacaktır.başka bir serviste yağı değiştirtin...




  • METEG USTAM MERHABALAR; BENİM 2004 307 125000 KM DE ARACIMDA ŞÖYLE Bİ SIKINTI VAR BAZEN 2 İLE 3. VİTES ARASINDA SANKİ Bİ 2BUÇUKUNCU VİTES VARMIŞ GİBİ YAPIYO ŞİMDİYE KADAR 2 KERE YAĞ DEĞİŞİMİ YAPILDI BİR KERE DE ARIZA KODU VERDİĞİ İÇİN VİTES KUTUSUDAKİ İKİ ADET SELENOİD DEĞİŞTİ SİZCE BU NEDENDİR CEVABINIZ İÇİN ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER.
  • Abd,


    bu sorun benim aracımda da oldu.. sorun ilk başta şanzımanda gibi göründüyse de sorunun esas kaynağının düşük benzin basıncı olduğu meydana çıktı ve pompa değişiminden sonra kayboldu.sende de aynıdır demiyorum ama bu sorun motor veya ateşleme ya da yakıt ile ilgili.. düşük bir ihtimal de olsa belki vites elektronik kontrol birimi ile ilgili de olabilir.. elbette bunlar tahminden ibarettir.kesin teşhis için şanzıman arıza kaydı aranmalı eğer yoksa o zaman sorun kesin olarak motor,ateşleme ve yakıt basıncı ile ilgili demektir...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 15 Temmuz 2010; 0:29:31 >
  • iyi günler 2001 model reuneult megane otomatik vites aracım var.aracın vites geçişlerinde hafif sarsıntılarvar.veşimdilerde ses gelmeye başladı.ses çamaşır makinesi kurulamaya geçerken çıkardığı sese benzeyen hızı arttırdıkça artan bi şekilde oluyor.ben bayan kullanıcıyım tarifimi maruz görün.sizce sorun nerden kaynaklanıyor olabilir şimdiden teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bestenigar

    Meteg bey size bir sorum olacak

    aracım 99 civic otomatik, bu aracın kullanma klavuzunda şanzıman yağı için atf z-1 yazıyor, sizin dediğinize göre dexron 3G koyulması gerekmezmi, sizce hangisini koymalıyım..Bir de kaç litre yağ koyulmalıdır, teşekkürler..


    Meteg usta siz dexron 3g koyulmalı demiştiniz , servisi aradım onlar atf z-1 koyuyoruz dediler ama bu yağ dexron3g kategorisinde midir acaba ? değilse kendim yağ alıp mı götüreyim ne dersiniz?
  • merhabalar,
    arkadaşımın 2000 model 1.4 is honda civic otomatik vites aracı var.
    normal kullanımda,vites geçişlerinde hiçbir problem yok.
    sadece R konumunda iken yokuşta kaçırma yapıyor. D konumunda böyle bir sorun yok.
    bu normal bir durum mudur ?
  • kelebekk,

    hafif sarsıntı kutunun yağ değişim zamanı geçti ve yapılmadı ise meydana gelebilir.. keşke araç kaç km de ve yağ daha önce değişti mi değişmedi mi yazsaydınız.. duyduğunuz ve hız arttıkça artan ses ise şanzıman ile ilgili değildir.ama akslar ile ilgilidir.. akslarınızda sorun olma ihtimali büyük.. şimdilik yapabileceğim yorum bu.. daha sonra aracın kmsini ve yağın değişip değişmediğini yazarsanız sevinirim.. yağın olması gerekenden daha az seviyede olması bile sarsıntılı vites geçişi sebebidir...

    bestenigar,

    atfz1 doğru seçimdir ve hondaya özeldir.servisin dediği doğrudur.. fakat dexron 3 ve 3g farklıdır.. mesela dexron3 atfz1den kalın bir yağdır.. ama 3g değildir.fakat üreticinin önerdiği yani hondanın önerdiği yağ atfz1 olduğundan kullanılması en uygun ve doğru yağ budur.eğer bulamasaydınız o zaman dexron3 g kullanmanız uygun olurdu.. burada bir kez daha ifade etmek isterim ki dexron3 ve 3g farklı yağlardır biri yarı sentetik yani daha kalın diğer ise tam sentetik ve incedir..

    sapultra,


    geri kaçırma eğer rampa çok dik ise normaldir.rampadan rampaya fark vardır.. nasıl bir rampadan bahsediyorsunuz bilmiyorum ama eğer dediğim gibi çok dik ise durum normaldir..çünkü dik rampalarda aracın tork konvertörü atalete karşı koyamaz ve araç kayar..




  • sayın meteg az önce servisten geldim dediğinizin aynısını söyledi ve aracın arka aks rulman takımını değiştirdiler.hakikaten siz bu işin üstadısınız.yardımlarınız için çok çok çok tşk ederim.bunda sonra aracımda oluşabilecek herhangibir aksilikte yine önce size danışacağım
  • rica ederim yarımcı olabildiysek ne mutlu bize..
  • 
Sayfa: önceki 3536373839
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.