Orijinalden alıntı: meteg 206 otomatik şanzımanı daha doğrusu peugeotlardaki otomatik şanzımanlarda sorun yok denecek kadar azdır.(fakat bu klasik 4 ileri otomatik şanzıman için geçelidir**.) tiptronik olanlar için geçerli değildir.***
Sayın meteg 206'larda kullanılan şanzıman renault ve citroende kullanılan DP0 / AL4 şanzıman değil mi? Özellikle reno forumlarında renault'larda sık sık meydana gelen otomatik şanzıman sorunlarından bahsediyorlarda yoksa farklı şanzıman mı kullanıyorlar diye merak ettim. renault modellerinde kullanılan şanzımanda henüz ısınmadan yapılan sıkıştırma ve yüklenmelerden dolayı arıza ışığı yanıyormuş genelde. İşin doğrusu defalarca otomatik vitesli renault modellerinden almaya kalkıp hep bu duyumlardan dolayı vazgeçmiştim.
cekcak,
renault ve fordda kullanılan Asm,mmt yani yarı otomatik şanzımanlar vardır.. debriyajı bir beyin tarafından kontrol edilen şanzımanlar.. bunlarda sorun vardır doğru çoğu kişiye saç baş yolduran sorunlar olur ısınma vb.. ama bu sorunlar tam otomatik ve klasik şanzımanlarda yoktur. benzer sorunlar nadiren tiptronik olanlarda da görülür..
Sayın meteg 206'lardaki otomatik viteslerde de tiptronik özelliği var. Yıllardır üretilen bu modelin her alt modelinde var mı bilmiyorum ama gördüklerim hep tiptronikti. Ayrıca aşırı ısınıp sizi soğuyana kadar beklemek zorunda bırakan ford'un asm viteslerinde şanzıman yağını soğutan özel bir düzenek olmadığından böyle bir durum ortaya çıkıyormuş ama son üretilen modellerinde bu sorun çözülmüş diyorlar.
meteg usta bugün 2. kere lagunanın şanzıman yağını değiştirdim,geçen sene bu zamanlar değiştirmiştim yaklaşık 20bin km olmuştu,bilindiği üzere hepsi değişemediğinden tork konvektöründeki kaldığından bir daha değişim yapayım dedim, çıkan yağ yine yeşilimsi siyahımsı bir renkteydi 2.600 cc yağ boşalttık usta bu miktarın az olduğunu 500 gr kadar eksilttiğini veya eksik koyduklarını söyledi,neyse biz 4 litre elf renaultmatic d3 koyduk sonra ısıttık,sonrada 750 cc cini geri aldık,ama bu sefer dikkatimi çeken geçen sefer vites D konumunda yağın fazlasını almıştı usta bu sefer N de aldı uyarıncada çok birşey farketmez dedi kafama takıldı ,bu doğrumudur ayrıca az yağ çıkması nasıl açıklanabilir? herhangibir kaçak yok kontrol edildi bilgisayardada hata çıkmadı ve değişim renault yetkili servisinde yapıldı.. teşekkürler...
Cekcak,
benim bahsettiğim ve sorunsuz olarak tabir ettiğim otomatik vites peugeotlar BVA olanlar(Boisse Vitesse du Automatique) BVA kutularda tiptronik özelliği yani manuel kullanma özelliği yoktur.yazdıklarım BVA ve diğer markalardaki klasik tip tabir edilen otomatik vitesler için geçerlidir.ASM,MMT,Selepeed gibi yarı otomatik olan kutular aslında performans konusunda kötüdür.arabanın hızlanma ve gaza tepki vermesi şanzıman nedeniyle törpülenmiştir.bu yüzden çoğu kullanıcı amiyane tabir ile şanzımana ve gaza abanmakta ve ısınma ya da diğer sorunlar çıkmaktadır.birçok kişi yarı otomatik kutuları tam otomatik ile aynı sanarlar.. halbuki değildir yarı otomatikler geri kaydırma yapar bazı markalarda hill holder (eğimde destek) bulunur. ama bu şanzımanlar asla klasik otomatik vites kutularının yanına yaklaşamaz..
guvenxoca,
vites kutularında motor ve vites kutusu soğukken yapılan ölçüm ile sıcakken yapılan ölçüm kafa karıştırır.ölçüm yalnızca sıcakken yapılmalı motor da şansıman da ısınmış olmalıdır.(maksimum sistem basıncı ancak bu şekilde oluşur)**en doğru seviye ölçümü bu şekilde olacaktır.vites kutunuz ortalama 5 litre yağ alır.. tork konvertörünüz bu yağın 2,2 litresini alır. N de almak işi de hatalıdır zira N konumunda şanzıman yüksüzdür ve tam basınç oluşmaz.. bence boşalttığınız miktar normal tamamen kalanını zaten alamazsınız şu anda eğer doğru hesapladı ise şanzımanda yarım litre fazla yağ var.. aracı bir süre kullanın yaklaşık 15 gün sonra tekrar seviye ölçün... ama sıcakken ölçün soğukken değil... ondan sonra tekrar yazışalım..
**sistem basıncı oluşmadan yapılan ölçümler tamamen yanıltıcıdır.. çoğu zamanda şanzımana ya fazla ya eksik yağ koyma ile sonuçlanır..
Merhabalar mirim, İlk önce böyle ciddi bir konuda bizlere destek olduğunuz için teşekkür ederim. Allah razı olsun gerçekten de benim size sualim 2 ay önce 1998 model bir bmw 540 aldım araç servotronic vites yazıyor kitapçığında(tiptronik 5 ileri yani pek anlamıyorum) aldığımda 170.000 deydi daha önceden bir honda jazzım vardı otomatik vites, onda yağ lifetime(uzun ömürlü) değişmesine gerek yok dendi çok canımı yaktı sonradan neyse aracımı alınca hemen gidip aracımın (bmw nin) şanzıman yağını ve filtresini bir otomatik vitesçide değiştirdim fakat sorunum bundan sonra başladı. Usta 4,5 litre yağ koyduğunu söyledi ilk başlarda vites bi sert geçişlere başladı korktum ve aracı başka bir bmw servisine götürdüm orada yağ durumuna baktılar ve eksik olduğunu söylediler. Yağı boşalttıklarında abt koymuşlar buna bu yağ bu aracın yağı değil dediler ve 7,5 litre yeni yağ koydular fakat markasını bilmiyorum. Şimdi araç kalkarken bir geç algılıyor ve vites büyültürken ve küçültürken sert geçişler yapıyor. Bir de bmw servisindeyken bir usta bu araç bize gelmişti biri alacaktı fakat viteste kaçırma yapıyor diye almadılar dedi fakat sonra arabayı görmemiş bir daha aldığım kişiye de ulaşamıyorum ne parça değişti diye, acaba yağın yetersizliğinden mi bu sorun kaynaklanabilir yoksa tork konvektörden mi tam bilemiyorumda burada okuduklarımla yazıyorum size bu araca kaç litre hangi marka yağ konulmalı şanzımanı açtırmalı mıyım yoksa bir daha değiştirip tribünlerde ki yağında değişmesinde fayda olur mu şu an iki yağda mevcut şanzımanda ustanın dediği abi bi 1000km kullan biz yağını değşitirdik ama abt tribünlerde kalmıştır bir daha değiştirince sorun devan ederse o zaman bakarız dedi ama yağda ucuz değil ne yapmalıyım sizce?Bir de ben yağ değişimi işlemini yaptırmadan önce araç gayet güzel vites değiştiriyordu. Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim ben ankaradayım ama gel kardeş bi bakıyım diyorsanız hani yarın öbür gün şanzımanı yorup kırmadan şimdi baktırmak daha mantıklı geliyor daha sonra daha çok masraf açmasında bana yapacaksa sizin gibi işi bilen biri yardımcı olursa bana daha memnun olurum hemde içim rahat eder.Yeni aldım aracı heves ettim kursağımda kaldı.
ilk önce aracın akü kutup başlarını söküp sıfırlanmasını sağlayın.(radyo kodunuz varsa elinizde olduğundan emin olun) araç fabrika değerlerine geri dönecektir.kutup başlarını geri takmadan önce yarım saat bekleyin.. daha sonra tekrar deneyin.tiptronik vites kutuların tam otomaitkten biraz farklıdır. aracı nereye götürdünüz bilmiyorum ama bence özel bir bmw servisinden yardım almanız gerekir.
peki yağı değiştirmeli miyim sizce tekrardan?
yağı değiştirmenize gerek yok.fakat kullandığınız yağın dexron3g özelliklerinde olduğundan emin olmanız gerekir..çünkü dexron bir standarttır ve 3g si ile 3ü arasında yani dexron3 ve 3g arasında ciddi farklar vardır.birçok kişi her ikisini aynı sanmaktadır.halbuki biri yarı sentetik diğeri tam sentetiktir.1998 model araçta tam sentetik yağ(şanzıman için) kullanılması zorunluluktur.
Çok teşekkür ederim bugün ilk fırsatta aküyü söküp bekleyeceğim umarım düzelir
iyi akşamlar mete usta 2006 model 1.4 benzinli ibiza otomatik vites aracımız var aracın 4. yıl bakımı kasım ayında tahminen 25000 km de olacak yılda 6000 km yapıyoruz şehir içinde kullanıyoruz
verilen bilgiler 4. yılda 1-otomatik şanzıman yağı değişecek 2-triger kayışı ve gergi rulman değişecek 3-rutin yıllık bakım-klima yakıt filtreleri motor yağı vb 4-V kayışı değişecek
ağır bir bakım olacak sizin tavsiye edeceğiniz yada yukarıda fazla olan bir şey var mı her ne kadar az km yapsak da fabrika triger için 4 yılda değişmeli demiş
bu arada bu işlemler için özel ya da resmi servis fiyat farkı nasıl olur şimdiden bilgiler için teşekkür ederim
selamlar meta80,
otomatik vites kutusu yağı,triger kayışı ve gergisi özellikle bu ikisi için geçerli olan periyodlar genel olarak triger için 80,000 veya 4 sene(burada hangisi önce olursa) bu kısımın iyi anlaşılması gerek çünkü bir araba 4 senede de bu km ye gelmeyebilir ama kayış gene eskir.. otomatik şanzıman yağında da gene başta 60,000 km veya 4 sene olayı geçerlidir. 4 senede aracınız bu kmye gelmese de artık yağ bozulmuştur.kayış da eskimiştir.siz doğru olanı yapıyorsunuz..
zaten gerekli şeyleri saymışsınız.. benim tek ekleyeceğim yetkili ve özel servis fiyatları çok farklı olabiliyor.. mümkünse bu işi en uygun maliyetle halletmek için özel bir servise gidin ama bu herhangi bir servis değil güvenilir olsun. özellikle yetkili servislerde en çok işçilik ücretleri fark eder bu ücret özel servise göre ortalama %50 fark eder..
iyi geceler dilerim..
ustam teşekkür ederim dediğiniz 4 yıl meselesi araç bakımında önemli oluyor bu durumda sonuçta kendim eşim çocuğum bu araçta seyahat ediyor masraftan kaçmamak en doğrusu
quote:
Orijinalden alıntı: meteg
selamlar meta80,
otomatik vites kutusu yağı,triger kayışı ve gergisi özellikle bu ikisi için geçerli olan periyodlar genel olarak triger için 80,000 veya 4 sene(burada hangisi önce olursa) bu kısımın iyi anlaşılması gerek çünkü bir araba 4 senede de bu km ye gelmeyebilir ama kayış gene eskir.. otomatik şanzıman yağında da gene başta 60,000 km veya 4 sene olayı geçerlidir. 4 senede aracınız bu kmye gelmese de artık yağ bozulmuştur.kayış da eskimiştir.siz doğru olanı yapıyorsunuz..
zaten gerekli şeyleri saymışsınız.. benim tek ekleyeceğim yetkili ve özel servis fiyatları çok farklı olabiliyor.. mümkünse bu işi en uygun maliyetle halletmek için özel bir servise gidin ama bu herhangi bir servis değil güvenilir olsun. özellikle yetkili servislerde en çok işçilik ücretleri fark eder bu ücret özel servise göre ortalama %50 fark eder..
iyi geceler dilerim..
hocam benim aracın otomatik şanzıman yağ değişimi 90 binde oldu bildiğiniz gibi 60 binde değişmesi gerekiyordu şimdi ilerde ben bunun şanzıman yağı değişimi 120 binde mi yapmalıyım yoksa 150 bindemi kafam karıştı
Jcrso,
değişim 150,000 kmde olmalıdır.. bakımı geç yaptırmanız periyodu değiştirmez.. 60,000 daha yapınca veya 4 sene daha kullanınca.. hangisi daha önce gelirse..
sağolasın ilgin için
Merhaba meteg usta,
2004 model Fiat Panda Dualogic şanzımana sahip, 130.000 kmde aracım var. (Geçen sene temmuz ayında 120bin km civarı iken şanzıman yağı, baskı-balata ve birkaç parça daha değişti.) Şanzımanda hafif terleme mevcuttu. (Servis terleme için şanzıman indirilmez diyerek böyle binmemi tavsiye etti, bununla beraber arasıra yere damlatma olup olmadığını gözle kontrol etmemi, eğer olursa servise gelmem gerektiğini belirtiler.)
Mart ayında yapılan yıllık bakımda şanzıman yağının seviyesinin özellikle kontrol edilmesini söyledim. Yağ seviyesinin normal olduğunu söylediler. İlginç olan son 1 haftadır terleme olayı gözle görülür şekilde azaldı? Bunun sebebi sıcak havalar mı?Yok değilse nedir?Son olarak Şanzıman yağı, sadece terleme sorunu olan bir araçta kritik seviyelere inebilir mi?
Cevap için teşekkürler...
ankay2,
terleme genelde şanzıman keçe ve contalarının eskidiğini gösterir.çok önemli olmamakla beraber kısa vadede değil ama uzun vadede terlemenin sızıntıya dönüşme ihtimali vardır.terlemeyi sıcakta ve sıkışık trafikte daha rahat farketmeniz gerekir.hızlı sürüşlerde rüzgar aracın şanzımanı üzerindeki yağı uçurur ve siz de terleme bitti sanabilirsiniz.terleme başladığında kendiliğinden düzelmez.belki birazcık şanzıman yağ karter kapağı civataları çok az sıkılarak önlenebilir.ama bunları sıkarken çok dikkat etmek gerekir. zira fazla sıkmak civatayı sıyırtabilir hatta koparabilir.. terleme sonucu seviye kritik seviyeye inmez hiçbir zaman.. ancak sızıntı olması lazım ki o zaman insin..
quote:
Orijinalden alıntı: meteg
ankay2,
terleme genelde şanzıman keçe ve contalarının eskidiğini gösterir.çok önemli olmamakla beraber kısa vadede değil ama uzun vadede terlemenin sızıntıya dönüşme ihtimali vardır.terlemeyi sıcakta ve sıkışık trafikte daha rahat farketmeniz gerekir.hızlı sürüşlerde rüzgar aracın şanzımanı üzerindeki yağı uçurur ve siz de terleme bitti sanabilirsiniz.terleme başladığında kendiliğinden düzelmez.belki birazcık şanzıman yağ karter kapağı civataları çok az sıkılarak önlenebilir.ama bunları sıkarken çok dikkat etmek gerekir. zira fazla sıkmak civatayı sıyırtabilir hatta koparabilir.. terleme sonucu seviye kritik seviyeye inmez hiçbir zaman.. ancak sızıntı olması lazım ki o zaman insin..
Cevap için çok teşekkür ederim Terlemeye ve ileride muhtemel sızıntıya sebep olacak keçe ve contalar konum olarak baskı-balata ile aynı yerde mi?Bu soruyu sorma sebebim; servisin baskı-balata değiştirme işlemi sırasında bu keçe ve contaları yenileme işlemini yapabilme şansının olup olmadığını öğrenmek?...
servis bunları yapar ama yapmamak için kırk takla atar.. çünkü bunlar zaman alan işlerdir.çoğu servis şanzıman komple insin veya değişsin der sebebi ise malum... para para ve para..